Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

controller/ manager finance

controller/ manager finance

Werkervaring interimmanager

01/2007 – heden Manager Finance, Multiplan Group SA/NV, Luxemburg.
Het opzetten van de concernadministratie c.q. verslaglegging, inclusief consolidatie van een bouwbedrijf met een twintigtal werkmaatschappijen in diverse Europese landen. Verder houdt ik mij bezig met de administratieve organisatie, implementatie van een nieuw software pakket en fiscale aangiftes in Luxemburg, Nederland, en België. Zitting in het management team. Omzet 2006 ca. € 30 miljoen. Prognose 2007 ca. € 80 miljoen.

01/2006 – 01/2007 Sabbatical year.
Gedurende deze tijd heb ik wel de boeken neergelegd van het bedrijf van mijn broer, waarvan hij directeur/eigenaar was, na diens plotselinge overlijden eind 2005. Verder heb ik zijn nalatenschap geregeld.

07/2005 - 01/2006 Interim controller control & accounting, Segment Uitgeverij Beek (L) via Michael Page Eindhoven
Belangrijkste taken:
Het analyseren en oplossen van administratieve knelpunten welke zijn ontstaan door onervarenheid en vertrek van de (zittende) bezetting. Voornaamste aandachtsgebieden: mutaties van goederen, kosten en personeel tussen Segment en de diverse dochterondernemingen. Het aanpassen van de diverse administraties aan de nieuwe boekhoud standaard, zoals voorgeschreven door moederbedrijf Wolters-Kluwer Uitgeverij.

12/2004 - 06/2005 Interim controller dienstverlening, Yonder BV, Maastricht via Delfin
Maastricht BV
Belangrijkste taken:
Het analyseren en oplossen van administratieve knelpunten welke zijn ontstaan door langdurige ziekte, onervarenheid en vertrek binnen de bezetting. Voornaamste aandachtsgebieden: maand- en jaarverslagen van diverse werkmaatschappijen, administratieve organisatie ten behoeve van de implementatie van een nieuw softwarepakket. Lid management team.

02/2003 - 12/2004 Interim manager verslaglegging & controlling, Vixia BV, Sittard
Belangrijkste taken:
Het oplossen van diverse administratieve knelpunten welke zijn ontstaan door een fusie van twee bedrijven werkzaam in de sociale werkvoorziening. Voornaamste aandachtsgebieden salaris-, verlof- en urenadministratie. Naast de diverse verslagen, verantwoordelijk voor de aangiftes sociale lasten en loonbelasting. Volledige bankprocuratie en lid directieteam. Aanspreekpunt tijdens accountantscontrole.




11/2000 - 02/2003 Interim manager control & accounting, Euroresins BV, Weert
Belangrijkste taken:
Het voeren van een volledige administratie inclusief die van een Belgische dochteronderneming. Het maken van maand- , kwartaal- en jaarverslagen, het consolideren van de cijfers van de eigen en de internationale zustermaatschappijen, 7 in diverse landen, gerealiseerde jaaromzet ca. € 300 miljoen. Het doen van alle belastingaangiftes in Nederland en België. Zitting in management team en volledig handelsbevoegd.

11/1999 – 11/2000 Interim controller bij DSM Purchasing Services, Geleen
Belangrijkste taken:
Het verrichten van alle verslagleggings werkzaamheden, het signaleren van knelpunten, in debiteuren- en voorraadbeheer, en zorgen voor een adequate oplossing. Bankprocuratie en handelsbevoegd (omzet € 500 miljoen).

04/1994 - 11/ 1999 Controller ADB BV, hoofd consolidatie IPL BV, treasurer
FSI – Groep (Fonds voor Sociale Instellingen), Geleen
Belangrijkste taken:
leiding geven aan een 4-tal chefs administratie en de
coördinatie van hun werkzaamheden
verzorgen van maand- en jaarrapportages van 8 BV’s
opstellen van budget en herziene jaarverwachting
in overleg met afdelingsmanagers
zitting in Management Team ADB/IPL
aangiften Omzet-, Loon- en Vennootschapsbelasting
externe bankprocuratie van de gehele FSI - Groep
financiële planning inclusief aantrekken vreemd vermogen

03/1983 - 04/1994 Hoofd financiële administratie en treasurer bij de Stichting SBF, Brunssum (Sociale Bedrijven Fonds voor Sociale Instellingen).
Belangrijkste taken:
Met een wisselend aantal medewerkers uitvoeren van alle voorkomende werkzaamheden die benodigd zijn om een productiebedrijf naar behoren te administreren. o.a.
• financiële administratie
• verzorgen van maand- en jaarwerk
• voorraadadministratie
• project administratie

03/1979 – 03/1983 1e Medewerker financiële administratie DSM Fine Chemicals, Geleen
Belangrijkste taken:
• voeren verkoopadministratie
• onderhouds- en projectadministratie
• assisteren van controller bij maand- en jaarwerk

09/1976 – 03/ 1979 Administrateur Eroba bv, Echt
Belangrijkste taken:
• verzorgen gehele administratie inclusief salarissen
• verzorgen maandwerk en voorbereiden jaarwerk


Opleiding interimmanager

Opleiding:
MAVO - 4 1973 diploma
MEAO - Administratief 1976 diploma
MBA 1981 diploma
SPD - 1 1986 geen diploma
Cursussen:
DSM MO & T 1989 Oriëntatie op leidinggeven
Bestuursacademie 1990 Automatisering middle management
ABN/AMRO 1997 Basiscursus Treasury Management
SURE 2000 SAP-gebruikers cursus
DSM Finance 2001 FDC cursus (verslaglegging)
Diverse automatiseringscursussen w.o. Windows, Word, Excel, Lotus, Powerpoint


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

geen 9 tot 5 mentaliteit
zelfstarter
people manager
stressbestendig
probleem oplossend
vastberaden


Talenkennis interimmanager

Engels- goed/zeergoed in woord en geschrift
Duits- zeer goed -2e moedertaal
Frans- matig in woord en geschrift

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :