Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Hoofd Inkoop, Inkoopmanager, Senior Inkoper

Hoofd Inkoop, Inkoopmanager, Senior Inkoper

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
· Technisch tekenaar Elektriciteitsbedrijf voor Groningen en Drenthe 1971.
· Vertegenwoordiger diverse bedrijven 1971- 1977.
· Hoofd inkoop Diaconessenhuis Meppel 1977-1995.
Mede verantwoordelijk geweest voor het geautomatiseerd Voorraad, Inkoop en Administratie (VIA) systeem.
voorzitter van de VIA gebruikersgroep die een definitie studie voor een nieuw automatiseringstraject zou gaan starten
· Manager medische hulpmiddelen Brocacef Intramuraal als 1995 tot 2000. Adviseren betreffende een offerteaanvraag Europees Aanbesteden medische hulpmiddelen.
· Lid hoofdbestuur Nederlandse vereniging van Inkopers in Instellingen van Gezondheidszorg de NVIG nu NVILG 1989 tot 1995.
Studie verricht over de Europese Aanbesteding. Hierover een lezing gegeven op het 1e Internationale NVILG Congres in het MECC te Maastricht, waarbij ik tevens medeorganisator was van dit congres voor inkopers van de gezondheidszorg uit België, Duitsland en Nederland
· Diverse functies bij de brandweer, laatstelijk als ondercommandant van
1979 tot eind 2004.
Werkervaring als zelfstandig ondernemer
Zelfstandig ondernemer/interim-manager, inkoop en logistiek, alsmede eigen organisatie en adviesbureau op het gebied van bedrijfshulpverlening, van 2000 tot heden.
Onderstaand geef ik u een beknopte samenvatting van een aantal van mijn succesvol afgesloten projecten.
· Vervanging hoofd Inkoop&Logistiek Ziekenhuis Hilversum, Hilversum, looptijd van juli 2000 tot maart 2001. Voornaamste taken het reorganiseren en continueren van de afdeling inkoop. Het leiding geven aan medewerkers inkoop en magazijn.
· Audit inkoop Dr Horacio E. Oduber Hospitaal Oranjestad Aruba, looptijd 14 dagen in maart 2001. Onderzoek gedaan naar het functioneren van de afdeling inkoop en magazijn. Rapport opgesteld en gepresenteerd aan Raad van Bestuur en directie.
· Opzetten afdeling inkoop in Stichting Palet te Leeuwarden, looptijd van juli 2000 tot april 2002. Het opzetten van een nieuwe inkoopafdeling na de fusie van de 10 aangesloten instellingen. Het afsluiten van raamcontracten en het opzetten van een intern distributie traject. Het bepalen van het inkoopbeleid. De doelstellingen waren het verminderen van het aantal leveranciers met > 20 % en een financiële besparing realiseren van
Fl 2.000.000,-- . Financiële besparing was uiteindelijk Fl 2.350.000,--
Het aannemen van het hoofd Inkoop en verminderen van administratieve handelingen.
· Tijdelijke ondersteuning inkoopafdeling in Isala Kliniek in Zwolle, looptijd juni 2001 tot augustus 2001. Ondersteuning in de tactische operationele inkoop.
· Tijdelijke vervanging hoofd Inkoop&Logistiek in Diaconessenhuis Eindhoven, looptijd juli 2001 tot oktober 2001.
· Project wasserijcontract bij GGZ Franeker, looptijd juni 2001 tot november 2001. Het bestaande contract openbreken en vervangen door een nieuw beter contract.
· Vervanging hoofd inkoop St Jansdal Harderwijk, looptijd augustus 2001 tot april 2002. Het voortzetten van het inkoopbeleid en het oplossen van de problemen met het nieuw automatiseringspakket.
· Vervanging hoofd inkoop en opzetten inkoopafdeling Havenziekenhuis Rotterdam looptijd juni 2002 tot november 2002.
Op de afdeling inkoop SWOT-analyse gehouden met als doelstelling om een inkoopbeleidsplan op te zetten waarin de constateringen uit de SWOT-analyse door strategische acties vertaald worden, naar een jaarplan. Sterktes en kansen dienen benut te worden om de dienstverlening en resultaten van de afdeling inkoop te verbeteren. Zwaktes en bedreigingen moeten zo mogelijk positief beïnvloed worden om verder bij te dragen aan het inkoopresultaat. In het beleidsplan van de afdeling inkoop dienden de constateringen van de SWOT-analyse verwerkt te worden. Tevens diende het plan afgestemd te worden op de vraag van de interne organisatie in het algemeen en van de interne klant in het bijzonder.
· Docent opleiding BHV vanaf 2000.
· Docent inkoopopleiding AAG ’s-Hertogenbosch van 2001 tot 2003.
· Ondersteuning inkoopafdeling Groene Hart Ziekenhuis te Gouda vanaf maart 2003 tot en met juli 2003. Wegens de financiële problemen van het ziekenhuis is er voor gekozen extra inkoopkracht in te zetten
· Senior inkoper projecten AZG vanaf augustus 2003 tot en met oktober 2004.
Enkele projecten die ik behandeld heb zijn: asbest inventarisatie, inrichting complete afdeling Radiotherapie, schilderwerk, vloerafwerking, zonwering, gebouwbeveiliging enz.
Begeleiding nieuwbouw en inrichting van het gebouw de Brug met 600 werkplekken. Hier onder andere voor ICT de Backbone en distributie lagen gedaan.


Opleiding interimmanager

Opleidingen
· M T S Elektrotechniek 1970.
Cursussen
· Diverse opleidingen op het gebied van inkoop en logistiek, waaronder
NEVI 1, IHDF Logistiek 1971-2000.
· Diverse management cursussen 1979-2004.
· Europees aanbesteden gevorderden NVILG/NEVIE/PWC 2002.
· Diverse cursussen t.b.v. de brandweer, waaronder brandmeester 1979-2000.
· Diverse cursussen op het gebied van automatisering 1993-2000.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Branche ervaring
Elektriciteitsbedrijf, Ziekenhuizen en Verpleeghuizen, brandweer, groothandel.


Talenkennis interimmanager

Nederlands in woord en schrift, Duits en Engels in woord

Overig

Ervaring op gebied van ICT, Facilitair en Medisch.
Ervaring met SAP, Navision (Microsoft), VILA (Pink Rocade), en Baan.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :