Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager

manager

Werkervaring interimmanager

Zelfstandig interim-manager en organisatieadviseur.
2009

December 2008-april 2009
Opdracht in een grote zorginstelling in het westen van Nederland. Het ontwikkelen en presenteren van het bijbehorende implementatietraject van beleid op het gebied van visie op Welzijn en Cultuur. Organisatieadvies over herinrichting sector Welzijn.
Het afnemen van een tevredensheidonderzoek onder 600 vrijwilligers die bij deze organisatie zijn aangesloten.
Tijdsbesteding: gemiddeld 8-12 uur per week.

Resultaat:
Rapport met laagdrempelig en goed toepasbaar implementatietraject. In 2014 is de sector Welzijn naast het bieden van activiteiten ingericht als marketinginstrument voor de organisatie. Een op de doelgroepen afgestemd welzijnspakket wordt naast een pakket gemaksdiensten onder verantwoordelijkheid van de Facilitaire dienst aangeboden aan cliënten die in en buiten de organisatie wonen. Er is een financiële module ontwikkeld voor cliënten die er voor zorgt dat die welzijnsactiviteiten, die niet vanuit de ZZP bekostiging betaald kunnen worden, op een vriendelijke, aantrekkelijke en niet dure manier door de afnemer zelf betaald worden.
Het maken en presenteren van een rapport waarin de uitkomsten en aanbevelingen zijn opgenomen van het vrijwilligerstevredenheidsonderzoek.

Februari 2009-heden
Adviseur voor één van de koploperregio’s ketenzorg dementie in de provincie Utrecht. Doel: het tot stand brengen van ketenzorg voor dementerenden. Dit project vloeit voort uit het Landelijk Programma Dementie, dat door VWS in het leven geroepen is, tot eind 2008 gelopen heeft en vanaf 2009 regionaal ontwikkeld en uitgerold moet worden.
In eerste instantie is de advisering van korte duur. Vanaf mei 2009 wordt een vervolgtraject ingezet dat doorloopt tot april 2010.

Verwacht resultaat:
Samenwerking tot stand gebracht met de lokale overheid, de woningbouwcorporaties, de betrokken stichtingen Welzijn, de huisartsen en overige betrokkenen.
Tijdsbesteding: gemiddeld 8 uur per week.

Maart 2009
Opdracht bij een bouwadviesorganisatie in het westen van het land om een artikel te schrijven voor hun klanten (4000) waarin een standaard beschreven staat om te komen tot een ontwikkeling voor aangepast wonen voor dementerenden en mensen met een beperking vanuit het leef- en woonperspectief van de cliënt bekeken. Enerzijds voor zorgaanbieders, anderzijds voor adviesbureaus op het gebied van woning- en instellingsbouw.

Mei 2009
In het kader van maatschappelijk ondernemerschap organisatieadvies en trainingen voor directies van verzorgings- en verpleeghuizen in Suriname. Gastcolleges aan de opleidingsscholen voor verpleegkundigen en verzorgenden. Tijdsbesteding 2½ week.

Directeur Verzorgd Wonen Stichting Innoforte Velp.
Januari 2000- januari 2009

Als directeur Verzorgd Wonen verantwoordelijk voor alle vijf locaties van Innoforte voor intramurale verpleeghuiszorg en verzorgingshuiszorg.
De verantwoordelijkheid voor het extramurale woonzorgcentrum vanaf 2000 tot september 2007. I.v.m. groei van de thuiszorgactiviteiten is de extramurale zorg ondergebracht in een aparte divisie.

Verantwoordelijkheden en activiteiten:
• Leidinggeven aan vijf locatiemanagers en de medische en paramedische dienst.
• Lid van het Innoforte Managementteam. Het leveren van bijdragen aan de ontwikkeling van strategisch beleid.
• Implementeren van vastgesteld beleid.
• Budgetverantwoordelijk voor € 15 miljoen.
• Gedeelde verantwoordelijkheid voor twee maal fusiebegeleiding in pre en post fusiefase.
• Begeleiden 4 bouwprojecten, waaronder een tijdelijke huisvesting die na gebruik door Innoforte door andere zorgaanbieders gebruikt wordt. Totaal bouwbudget € 50 miljoen.
• Onderhandelingen met het zorgkantoor en College Bouw en lokale overheid voor het verkrijgen van de nodige officiële bouwvergunningen.
• Beleid formuleren met de woningbouwvereniging (eigenaar van het woonzorgcentrum) ten aanzien van woningtoewijzing, financiën en gebouwbeheer.
• Opstellen verhuisplannen en de daarmee samenhangende sociale plannen voor cliënten.
• Gesprekspartner voor de cliëntenraden en de OR.
• In 2002 verantwoordelijk voor de invoering van FWG 3.0 voor alle medewerkers.
• Voorbereiden en ingangzetten en voortgang boeken van de transformatie van een verzorgingshuis naar verpleeghuis voor kleinschalig wonen.
• Als stuurgroeplid verantwoordelijk voor de voorbereiding en realisatie van het behalen van het HKZ-keurmerk voor de eigen divisie.
• Ontwikkelen van nieuwe diensten en producten. Kwartiermaker ZZP en zorgleefplannen.
• Herindeling functies in het kleinschalig verpleeghuis. Het maken van taak- en functiebeschrijvingen is hiervan onderdeel.
• Als projectmanager voor Innoforte verantwoordelijk voor de ontwikkeling van zorg- en dienstverlening in Hotel Beekhuizen. Een Vijfsterren hotel met een zorgfunctie dat door een projectontwikkelaar in 2009 in Velp op de Veluwezoom gebouwd wordt, begin 2010 opgeleverd wordt en waar Innoforte de zorg-en servicediensten gaat leveren.
• Tot stand brengen van samenwerking met andere zorgaanbieders.
• Onderhouden van contacten met onder andere het zorgkantoor en de gemeente Rheden voor de eigen divisie, inclusief het maken van de productieafspraken met het zorgkantoor.
• Contactpersoon voor de (regionale) dagbladen voor de divisie Verzorgd Wonen.
• Vervanger Raad van Bestuur.

Resultaat o.a:
• Schrijven van het jaarplan voor de divisie en toezien op uitwerking en realisatie hiervan voor de locaties afzonderlijk en de divisie in het algemeen.
• Invoering zorgleefplannen voor verpleeghuis cliënten die kleinschalig wonen.
• Nieuwbouw en renovatie van het extramurale woonzorgcentrum.
• Realisatie van scheiding van zorg en wonen voor het woonzorgcentrum.
• Transformatie van verzorgingshuis naar verpleeghuis voor mensen met dementie. Het College Bouw heeft na onderhandelen ingestemd met privé sanitaire units en een appartementoppervlakte van 33 m².
• Naar volle tevredenheid van inspectie op de volksgezondheid en de organisatie gerealiseerd dat het verscherpt toezicht op verpleeghuis is opgeheven.
• Oplevering van bouwprojecten.
• Schrijven en implementeren van taak- en functiebeschrijvingen voor medewerkers in het kleinschalig verpleeghuis.
• Realisatie van een dagverzorging voor blinden en slechtzienden in één van de huizen ten behoeve van de regio en na de start door de staatssecretaris geopend.
• Samenwerking tot stand gebracht voor de functies behandeling met één van de particuliere, private zorgaanbieders in Velp, met Philadelphia, landelijke Stichting voor mensen met een verstandelijke beperking, met een particulier huis voor jong dementerenden in Arnhem-Noord en met het eerste Herbergierhuis in de regio.
• Samenwerking tot stand gebracht met het dr. Leo Kannerhuis, centrum voor jongeren met autisme.
• In het PVE voor de nieuwbouw van het 5e verzorgingshuis is een zestal focuswoningen en een zestal woningen voor jongeren met autisme op mijn initiatief gepland.

Locatiemanager verzorgingshuis “Henriëtte van Heemstra”, onderdeel van Sonneheerdt (het huidige Bartiméus) te Ermelo.
September 1992-januari 2000

Verantwoordelijkheden en activiteiten:
• Leidinggeven aan de diensten Zorg, Facilitair en Voeding.
• Naast verantwoordelijkheid voor het zorgcentrum, verantwoordelijk voor het totale ouderenbeleid van de Stichting.
• Inhalen van de zorgachterstand ten opzichte van vigerend overheidsbeleid.
• Ombuigen van een aanbodgerichte naar een vraaggestuurde cultuur.
• Ontwikkelen en implementeren van zorgplannen voor deze specifieke doelgroep.
• Ontwikkelen van beleid op het gebied van wonen en welzijn voor de gehele groep senioren.
• Gesprekspartner voor de locatie OR en de cliëntenraad.
• Lid van de stuurgroep implementeren INK-model.
• Vertegenwoordiging van de organisatie in het landelijk directieoverleg blindentehuizen. Verantwoordelijk voor het onderhouden van contacten met het departement ouderenbeleid van het Ministerie van VWS en de toen nog landelijke inspectie voor verzorgingshuizen met een bijzondere functie. Na de ombuiging van de WBO naar de AWBZ zijn deze overlegvormen vervangen door het overleg met het zorgkantoor.
• Onderhouden van en deelnemen aan lokale netwerken, zoals het huisvestingsadviesteam (HAT) en Netwerk Zorginstellingen Ermelo. Samenwerkingsverband tussen de gemeente Ermelo en alle zorginstellingen in Ermelo. Het HAT is een voorloper van de latere gemeentelijke en regionale zorgtoewijzingsbureaus.
• Verantwoordelijk voor het leggen en onderhouden van contacten en samenwerkings- verbanden met collega-zorgaanbieders in de regio en in de zelfde sector.

Resultaat o.a. :
• Schrijven van het jaarplan voor de locatie, waarin de verantwoordelijkheid voor het stichtingsbrede ouderenbeleid verwerkt is.
• Terugdringen ziekteverzuim van 17% naar 6,4%.
• Succes geboekt in de cultuurombuiging. Als waardering voorgedragen en geselecteerd voor het radioprogramma “Baas van de dag”.
• Dienstroosters medewerkers afgestemd op de zorgzwaarte per dagdeel.
• Realiseren van het scholingsplan voor de locatie.
• Ontwikkelen reikwijdtezorg.
• Landelijke standaard zorgplannen ontwikkeld en geïmplementeerd voor mensen met een visuele beperking in opdracht van en in samenwerking met VWS en landelijke zorgaanbieders voor blinden en slechtzienden.
• Samenstellen cliëntenraad.
• Dagverzorgingsproject voor blinden en slechtzienden gerealiseerd in Houten bij een collega-zorgaanbieder.


Hoofd Zorg in deeltijd, in verzorgings¬huis "Tolzicht" te Brummen.
Mei 1988-september 1992

Verantwoordelijkheden en activiteiten:
• Aansturing van de diensten Zorg, Welzijn en Huishouding.
• Lid van het managementteam en van daaruit verantwoordelijk voor zorgbeleid en beleid op het gebied van huishouding.
• Ontwikkeling van nieuwe diensten.

Resultaat o.a. :
• Als “twee kapiteins op één schip” is samenwerking onontbeerlijk gebleken. Samenwerking is door deze ervaring een tweede natuur geworden.
• Invoeren van een nieuw medicijndistributiesysteem.
• Invoeren van een milieuvriendelijk schoonmaakbeleid.
• Realiseren van tijdelijke opname kamers.

Avond- en nachthoofd in de Zutphe¬nse Verpleeghuizen.
1985-1988

Verpleegkundige in psychiatrisch Ziekenhuis "Groot Graffel” te Warnsve¬ld.
1982-1985

Verpleegkundige in algemene ziekenhuizen te Rotterdam, Velp en Zutphen.
1975-1982

Oproepkracht bij Philadelphia, Huize “Het Kwint”, te Rotterdam.
1970-1975




Opleiding interimmanager

Opleidingen:
Verpleegkundige A, Rotterdam, Ziekenhuis Eudokia, diploma 1979.
Management Non profit ISW, diploma 1991.
Voortgezet Management ISW, afgerond 1992.
Hoger Management Hoge¬school Windesheim, Zwolle, diplo¬ma 1996.
Afstudeeronderzoek en scriptie: Ombuiging WBO naar AWBZ
iBMG-Erasmus universiteit Rotterdam, Top Class voor managers en bestuurders in de gezondheidszorg: 2002.
iBMG-Erasmus universiteit Rotterdam, Master opleiding Health Care Management.
Een masterstudie die opleidt tot bestuurder in de gezondheidszorg. Mastertitel juni 2004.
Afstudeeronderzoek: Transformatie van verzorgingshuis naar Kleinschalig Wonen voor Dementerenden. Scriptiebegeleider: Mevrouw Prof. Dr. P.L.M. Meurs.

Vakgerichte (bij)scholing:
Cursus: “Handen vol werk”, specialisatiecursus op het gebied van
de omgang met mensen met een visuele beperking 1996.
Docententraining "Omgang met visueel gehandi¬capten" 1997.
Cursus: Projectmatig werken 1999.
Directiecolleges KNMP 1998 tot 2003.
Directeur en OR KNMP 2000.
Succesvol onderhandelen KMPG 2001.
Contractmanagement KMPG 2001.
Supervisie/training door Prof. Dr. Jan Moen 2004-2005.
Opleiding tot auditor. Perspekt Utrecht 2007.



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonskenmerken:
Ervaren mensgerichte manager. Enthousiasmerende en coachende stijl van besturen en leidinggeven. Samenbrenger van de harde en zachte kant van de bedrijfsvoering. Dient zowel organisatiedoelen als medewerkersbelangen. Ondernemend, analytisch en intuïtief, integer en innovatief. Praktisch van aard. Initiatief- en vindingrijk.
Netwerker gericht op vergroten van draagvlak voor visie en activiteiten.



Talenkennis interimmanager

Uitstekende mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse taal.Redelijke mondelinge beheersing van de Engelse en Duitse taal.

Overig

Nevenfuncties:
• Voorzitter Netwerk Ouderenzorg Ermelo 1994-2000.
• Bestuurslid van Stichting Wroko Makandra, een samenwerkingsverband tussen een aantal zorginstellingen in Nederland, Actiz en de koepel voor gezondheidsinstellingen in Suriname.
• Trainer in Suriname voor directies van verzorgings- en verpleeghuizen en opleidingsinstituten in de gezondheidszorg.
• Binnen Coronaverband (Landelijk samenwerkingsverband van zorginstellingen met als doel een kwaliteitskeurmerk te behalen op het gebied van welzijn en bejegening) kennisgroepslid voor het ontwikkelen van een keurmerkstandaard voor kleinschalig wonen (somatiek en dementie). Trainer en gastdocent in Coronaverband voor kleinschalig wonen.
• Adviseur van diverse zorginstellingen ten aanzien van de ontwikkeling van een dagverzorging voor mensen met een visuele beperking.
• Onafhankelijk voorzitter van de IBC bij een zorgorganisatie in de Achterhoek.
• Freelance auditor voor gezondheidsinstellingen in Nederland via bureau Perspekt in Utrecht.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :