Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller/ Financial manager/ Financieel directeur/ Hoofd a

Controller/ Financial manager/ Financieel directeur/ Hoofd a

Werkervaring interimmanager

Werkervaring in interim opdrachten



April 2008 – sept 2009 : Stichting Tender
Functie: Controller.
Taken: verantwoordelijk zijn voor en leiding geven aan de rapportage analist, de assistent controller, de financiële administratie, de salarisadministratie en de afdeling ICT, 15 Fte, het opstellen van begrotingen, het samenstellen van de jaarrekening, het verzorgen van financiële en managementrapportages, analyseren van gegevens, zorgdragen voor en testen van een adequate AO/IC, advies t.a.v. het financieel (meerjaren) beleid, lid van het MT, beheren van verzekeringspakket en liquiditeiten, externe contacten onderhouden met subsidiegevers en financiers, projectmanagement van de implementatie van een nieuw automatiseringssysteem.

Dec 2007 – feb 2008 : Habia Cable B.V.
Functie: Financieel manager.
Taken: Jaarrekening opstellen, verwerken van financiële boekingen, analyse en advies aan internationale directie.

April 2007 – nov 2007 : Sint Franciscus Gasthuis
Functie: Manager P&O Service.
Taken: Aansturen van de subafdelingen administratie, Informatie en Beheer en de Flexafdeling, 20 fte, taakafbakening verzorgen, benchmark onderzoek, procesredesign, klantgerichtheid vergroten.

July 2006 – feb 2007 : Zorggroep STR Services
Functie: Manager salaris- en personeeladministratie.
Taken: Analyse opstellen ten behoeve van de positionering en structuur van de afdeling. Capaciteitsbehoefte vaststellen. Reorganiseren van het wegvallen van de kinderopvangadministratie, plan met betrekking tot de overtollige capaciteit opgesteld. Shared service center opgezet. Liquiditeitsprognose opstellen. Maken bewaken budgetten. Opstellen van verbeterplannen, huisvestingsbehoefte en service level agreements. Knelpunten opgelost met betrekking tot diverse vormen van samenwerking. Dagelijkse leiding over de afdeling 12 Fte, werving salarisadministrateur. Advies memo’s aan de diverse directies geschreven. Projectleiding met betrekking tot de aanschaf en implementatie van software modules.

Dec 2005 – april 2006 : Ernst & Young Corporate HR
Functie: Senior Manager HR Control & Administration.
Taken: Vanwege deelname in een project vervanging van de zittende manager, verantwoordelijk voor de HR Administraties van EY NL en de afdeling Information Management, verdeeld over 4 regio’s en een virtuele regio, 34 fte.

Juni 2005 – nov 2005 : ING-Groep
Functie: Projectleider.
Taken: Beschrijven (i.v.m. SOX/IFRS) administraties Schade en Leven, 7 Fte, aanpassen AO/IC, coördineren teamwerkzaamheden, aansturen van twee projectgroepen. Verbetervoorstellen opstellen en processen incluis handboek opstellen. Jaarrekeningen opstellen.






Nov 2004 – feb 2005 : Ernst & Young Arnhem
Functie: Change Manager.
Taken: Verantwoording over de salaris administratie, 15 Fte. Belangrijkste aandachtspunten waren; rust brengen op de afdeling na een reorganisatie waarbij een samenvoeging van kantoren op één centraal kantoor had plaatsgevonden; motiveren van het team; zorgen voor de continuïteit van de productie; de dienstverlening naar klanten verbeteren; terugloop van klanten verminderen; rentabiliteit verhogen en terugbrengen van vertrouwen bij de klantmanagers. Afsluitend is een analyse en voorstel gemaakt voor de inrichting van de administratie.

Okt 2002 – okt 2004 : Oracle Nederland, Oracle Belgium, Oracle France
Functie: Support renewal manager.
Taken: Leiding geven aan de administratie van onderhoudscontracten (14/8/34 Fte),
verantwoordelijk voor het wegwerken van de achterstand, en opschonen van de data.
Implementeren nieuwe processen, inleidingen op SOX, overnemen administratie Dublin, coachen van de locale renewal managers.

April 2002 – juli 2002 : Stichting Gehandicaptenzorg Limburg
Functie: Controller.
Taken: Leiding geven aan de financiële administratie, 6 Fte.
Quick Scan, opstellen van de jaarrekening, verbeteren van de structuur van de administratie. Opstellen liquiditeitsprognose, opstellen maandrapportage. Organiseren heisessie. Bijwerken achterstanden. Opstellen verzekeringsoverzicht, normen en checklist. Analyse gegevens en advies management. Beschrijving administratieve organisatie. Coachen medewerkers.

April 2001 – jan 2002 : KPN Lease BV
Functie: Projectcoördinator, financieel manager, directie.
Taken: Leiding geven aan de financiële administratie, 14 Fte. Hoofdtaak motiveren van medewerkers in een sterk veranderende omgeving. Projectcoördinatie van de implementatie in een joint venture. Plaatsvervanger van de directie.

Dec 2000 – april 2001 : HBG Bouw en Vastgoed BV
Functie: Controller.
Taken: Leiding geven aan de administraties van HBG Utiliteitsbouw en HBG Woningbouw, 8 Fte. Coachen van de administrateur tot volwaardig controller. Opleveren van de Jaarrekening en de kwartaalrapportage, analyse van de financiële gegevens. Implementatie Euro.

Juli 2000 – dec 2000 : Ernst & Young Directoraat Financiën
Functie: Hoofd financiële administratie.
Taken: Leiding geven aan de financiële administratie, 12 Fte. Hoofdtaak was het omvormen van de aanwezige cultuur.













Werkervaring in loondienst



1999 – 2000 : Stichting Jeugdzorg Noord Brabant
Functie: Controller.
Taken: Opstellen business plan, verantwoordelijk zijn voor en leiding geven aan de financiële administratie, de salarisadministratie en de pupillenadministratie, 9 Fte, het opstellen van begrotingen en budgetten, het samenstellen van de jaarrekening, het verzorgen van financiële en managementrapportages, analyseren van gegevens, adviseur en sparringpartner van regiodirectie en centrale directie, beheren van verzekeringspakket en liquiditeiten, externe contacten onderhouden met subsidiegevers.

1997 – 1999 : Robeco
Functie: Supervisor.
Taken: Leiding geven aan de administraties van beleggingsfondsen en de dividendenadministratie, 12 Fte, analyses en rapportages opstellen, procedures opstellen, projectleider europroject, compliancy, onderhouden van de relatie met fondsmanagers, opstellen jaarverslagen, verslaggeving aan de toezichthouder, fiscale opstellingen en aangiften, contact onderhouden met de afdeling operations, betalingen verrichten.

1992 – 1997 : Habia Cable B.V. (Nederland), N.V./S.A. (België), SP z.o.o. (Polen)
Functie: Financieel manager.
Taken: Analyse en rapportage aan internationale directie, prognoses opstellen, maken/bewaken budgetten, verwerken van alle financiële boekingen, debiteuren/crediteurenbewaking, cashmanagement, personeelsadministratie en beleid, voorraadcontroles, belastingaangiften verzorgen, verzekeringen en contractbeheer, dagelijks systeembeheer, statistiek aangiften verzorgen.

1990 – 1992 : Van der Hoek en Blok en Hermans Registeraccountants
Functie: Jaarrekeningmaker.
Taken: Het voeren van boekhoudingen, het voeren van salarisadministraties, het verzorgen van belastingaangiften en het opstellen van jaarrekeningen.

1989 – 1990 : Ericsson Telecommunicatie B.V.
Functie: Consultant, informatieanalist.
Taken: Informatie-analyse ten behoeve van de kostprijsbeheersing.

1988 : Micropraktijk B.V.
Functie: Docent.
Taken: Les geven in management.




Opleiding interimmanager

Opleiding

1987 – 1991 : HEAO bedrijfseconomie, diploma.
1986 – 1987 : Algemene Sociale Wetenschappen, propedeuse diploma.
1985 – 1986 : Management en leidinggeven, HBO-certificaat.
1982 – 1986 : HBO sociaal-cultureel werk, diploma.

2007 : Mastering Interim Management Vlerick Leuven Gent Management School


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kerncompetenties en persoonlijkheidsprofiel

Leider met inlevingsvermogen, goede luisteraar, doorzetter, diplomaat.
Ik ben een peoplemanager die sterk resultaatgericht is. Ik heb een goed analytisch vermogen. Ik kan op vele niveaus in een organisatie communiceren en heb de neiging naar de grote lijn te zoeken zonder de details uit het oog te verliezen. Ben sterk in het motiveren van teams in crisis- en veranderingstrajecten.


Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal, Engels gevorderd in woord en geschrift, Duits passief, Frans Actief in woord.

Overig

Ambassadeur stichting Gaandeweg.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :