Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Algemeen manager

Algemeen manager

Werkervaring interimmanager

ERVARINGSOVERZICHT

Juni 2001 – heden A.T. Cross Benelux BV

Per 1 juni 2001 heeft Cross alle activiteiten van de importeur Esveha BV
(zie hieronder) overgenomen en ondergebracht in een zelfstandige
dochteronderneming.

Functie Algemeen manager


September 1997– juni 2001 Esveha BV/ Cross Benelux

Esveha BV, gevestigd in Woerden en onderdeel van de aan de beurs
genoteerde Van Dorp Despec Groep, is de exclusief importeur en
distributeur van het Amerikaanse schrijfwarenmerk Cross. Cross
schrijfinstrumenten worden via de kantoorvakhandel, de
relatiegeschenkenhandel en direct aan het bedrijfsleven in de gehele
Benelux gedistribueerd. De BV telt op dit moment 12 medewerkers en
heeft een geprognosticeerde omzet van 3 miljoen Euro in 2003.

Middels een actief en creatief marketingbeleid en een professionele verkoopondersteuning aan de wederverkopers, wordt Cross in de markt gepositioneerd. Belangrijkste taak van de BV is het voeren van een actief marketing en promotiebeleid, teneinde het merkimago en de marktpositie te onderhouden en verder uit te bouwen. Daarbij ligt de nadruk op het creëren van merkimago, het realiseren van een breed distributienetwerk, het professioneel ondersteunen van de wederverkoper en de winkelpositie.

Functie Algemeen manager

Verantwoordelijkheden ● opstellen strategisch bedrijfs- / marketingplan
● implementeren van de operationele jaarplannen en
het realiseren van de gestelde omzet-, marge- en
winstdoelstellingen
● op inspirerende wijze leiding geven aan de business
unit
● verantwoordelijk voor het algehele beleid van Cross
in de Benelux

Gerealiseerde doelen : ● succesvolle overname en opbouw distributie in
België en Luxemburg. Opening eigen verkoopkantoor in Gent
in 1999.
● ruim 40% groei netto omzet (2000 vs 1996)
● groei personeel van 6 naar 12 personen
● vergroting marktaandeel met 12%
● aanzienlijke verbetering numerieke en gewogen
distributie
● Qua merkimago Cross bij de drie grootste
marktspelers gebracht
● Succesvolle integratie van de organisatie binnen
nieuwe holdingorganisatie die per 1 januari 2001
actief werd.



ERVARINGSOVERZICHT

Januari 1996 – sept 1997 Esveha BV/ Cross Benelux


Functie Product Manager

Verantwoordelijkheden ● opstellen jaarlijkse brandplan en uitvoer geven aan
alle activiteiten voortvloeiend uit dit brandplan
● signaleren van relevante marktontwikkelingen en
voor de nodige bijsturing zorgen van de gemaakte
marketingplanning
● realiseren van de jaarlijkse margedoelstellingen en
het bewaken van de Advertising & Promotion
budgetten
● beheren van het productassortiment en het
stimuleren van gewenste productwijzigingen bij
Cross USA. Hierdoor regelmatig contact met Cross
US, Cross Europe en de fabriek in Ierland
● marktpositie van Cross zowel kwalitatief als
kwantitatief optimaliseren.

Gerealiseerde doelen : ● succesvolle introductie van diverse collecties en
modellen
● verhoging naamsbekendheid als gevolg van een
actief en creatief promotie en PR beleid
● volledig trainingsprogramma opgezet voor
wederverkopers
● diverse succesvolle en creatieve joint-promotion
acties opgezet
● winkelpositie sterk verbeterd door ontwikkeld
merchandising programma

ERVARINGSOVERZICHT

April 1993 – dec. 1995 Interall Group

Interall Group uit Naarden is producent van diverse promotionele producten zoals Wuppies en BagStraps. Deze artikelen worden wereldwijd via importeurs, agenten en relatiegeschenkenleveranciers aan het bedrijfsleven aangeboden.

Functie Area Export Manager

Verantwoordelijkheden ● verantwoordelijk voor de verkoop naar en de afzet
binnen de aan mij toegewezen Duitstalige landen,
waaronder Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland,
Polen, Hongarije, Tsjechië, Slowakije en Roemenië.
● implementeren van de operationele jaarplannen en
het realiseren van de gestelde omzet-, marge- en
winstdoelstellingen
ERVARINGSOVERZICHT

● het regelmatig bezoeken van de lokale importeurs,
tussenhandel en eindverbruikers
● opstellen van jaarlijkse verkoop- en
marketingplannen in samenspraak met lokale
importeurs
● het beheren en uitbreiden van het relatiebestand in
bovengenoemde landen.
● het initiëren van verkoopondersteunende en
omzetverhogende activiteiten



Opleiding interimmanager

OPLEIDINGEN ALGEMEEN

September 1981 – mei 1987 : HAVO aan het Goois Lyceum in Bussum

September 1987 – mei 1990 : HEAO Commerciële Economie (CE) aan
de Hogeschool voor Economische Studies
(HES) in Amsterdam

September 1990 – mei 1992 : HEAO International Business (IB) aan de
Hogeschool voor Economische Studies
(HES) in Amsterdam

Toelichting op studierichting:

De afstudeerrichting International Business (IB) werd in 1989 door de HES, in samenwerking met partner hogescholen in het buitenland en de EG, voor het eerst aangeboden. Na de eerste twee jaar Commerciële Economie werden studenten in de gelegenheid gesteld zich verder te specialiseren in de richtingen International Business (IB) of International Marketing (IM).

Belangrijk kenmerk van de afstudeerrichting International Business is de deelname aan een uitwisselingsprogramma met partnerscholen binnen en buiten Europa. De studie, waar een beperkt aantal studenten na selectie aan konden deelnemen, werd financieel ondersteund door de EG door middel van het beschikbaar stellen van een beurs. Tijdens de studie dient een belangrijke deel van het derde jaar in het buitenland afgerond te worden, waarna in het vierde jaar zowel de stage als de afstudeerscriptie in het buitenland moet worden voltooid.

OPLEIDINGEN ALGEMEEN (VERVOLG)

September 1990 – maart 1991 : Als onderdeel van de studierichting IB aan de Fachhochschule
für Wirtschaft in Dortmund gestudeerd. Met goed gevolg
tevens examen gedaan in de vakken ‘Volkswirtschaftslehre’
(algemene economie) en ‘Betriebswirtschaftslehre’
(bedrijfseconomie).

September 1991 – februari 1992 : Stageperiode bij de firma Van Ommeren- Ceteco in Bremen

Februari 1992 – mei 1992 : Afstudeerscriptie in opdracht van Van Ommeren-Ceteco:
marktanalyse van Koeweit na de Golfoorlog. Doel van het
onderzoek was te komen tot een gefundeerd advies, op basis
waarvan wel of niet de export naar Koeweit hervat zou
kunnen worden.


Talenkennis interimmanager

TALENKENNIS

Spreken Lezen Schrijven
Engels goed goed goed
Duits uitstekend uitstekend uitstekend
Nederlands uitstekend uitstekend uitstekend


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :