Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim – Project – Verandermanager

Interim – Project – Verandermanager

Werkervaring interimmanager

Historie werkervaring
In 1983 als meettechnicus de eerste vaste baan in de telecommunicatie bij KPN. Vanuit deze functie doorgegroeid naar specialist / projectleider voor kabel, radio, straal- en satellietverbindingen. Van 1996 tot 2000 aangemerkt als potential voor een managementloopbaanontwikkeling. Eerst ervaring opgedaan als manager op enkele afdelingen. In 1998 als manager op een 2e managementlaag functie. In 1999 als manager toegevoegd aan het 1e laag management van KPN om de 2e managementlaag projectmatig te ondersteunen bij de veranderingen in de organisatie en de operationele besturing. In deze functie ook lijnverantwoordelijk voor landelijke implementatie van de projecten. Functioneert daarbij als project-, implementatie- en crisismanager. Vanaf 2001 als projectmanager voor implementatie en communicatie voor de landelijk veranderprogramma’s.

Gezien de loopbaanontwikkeling en ervaring als adviseur Operationeel Management met de behoefte leidinggevenden hierop te coachen, in 2002 stappen gezet naar een eigen ondernemerschap. Op 29 februari 2003 het bedrijf ingeschreven met als bedrijfsomschrijving: Het verlenen van diensten op het gebied van coaching, interim-management en het in eigen beheer tijdelijk inrichten van organisatie(onderdelen) voor klanten. Naast de diverse persoonlijke coachings trajecten in de profit en non-profit sectoren is er onderhandelingsondersteuning verleend bij overname van bedrijven, inrichting en exploitatie van callcenters en een PC service organisatie.

Korte opsomming werkervaring

Als Coach

Diverse persoonlijke coachingstrajecten. Betrokkenen krijgen focus op wat ze willen.

Coaching Stichting Carmelcollege. Ingericht INK-model Voortgezet Onderwijs.

Persoonlijke coaching Bestuur in de zorg. Realisatie fusie van 7 naar 1 non-profit organisatie.

Persoonlijke coaching DGA in de kinderopvang. Realisatie bedrijfsuitbreiding met de DGA en ABN AMRO.

Persoonlijke coaching Nederlandse ondernemer. Uitonderhandeling vijandige overname in Duitsland.

Als Projectmanager

Voor SOM_Service inrichten en in exploitatie nemen van een PC service organisatie. Een PC service organisatie levert operationeel PC onderhoud, installatie en storingsafhandeling aan huis.

Voor KPN-Contact integraal de implementatie van de IPB Callcenter activiteiten ZM realiseren. Een geaccepteerde IA, gecontroleerde uitrol en opruimen van de tijdelijke voorzieningen.


Voor SNT inrichting dedicated callcenter IPB CM. Realisatie callcenter IPB CM binnen 2 maanden.

Voor KPN-Contact implementatie van de Pilot Avond en weekend monteurs bij KS CM. Conform afspraak is door het callcenter KS CM in de avond en weekend een installatiemonteur aan te bieden.

Voor KPN-Contact ondersteuning van de CL Outbound bij inrichtingsaanvraag aan het MT. Globale analyse, probleemstelling en aangeven van opties met de gewenste inrichting.

Voor KPN-Contact KPN verhuizen van SAVE Vast (verkeer). Medewerkers zijn verhuisd. Overname van verkeer heeft zonder SL verlaging plaats gevonden.

Voor KPN-Contact implementatie traject “Klachten en Signalen”. Na implementatie zijn de doorlooptijd van klachtafhandeling verkort en een reductie van het aantal klachten is bereikt.

Voor KPN-Contact realisatie voicelog voor het outbound. Outbound agents kunnen de voicelog van een contractafspraak vastleggen. BackOffice processen zijn heringericht.

Voor KPN als implementatiemanager implementatieproject MDF toegang en Collocatie realiseren. Collocatieruimten en op afroep de MDF-toegang zijn binnen de opgelegde doorlooptijd te realiseren en in beheer te nemen.

Voor KPN inrichting realiseren naar ITIL model voor een nieuw in te richten Service Unit IT. De SU-IT is met zijn afdelingen operationeel ingericht, met besturingsconcept en een communicatieplan.

Voor KPN rayon implementatie om City Ring Diensten centraal en decentraal te harmoniseren. Realisatie Implementatie harmonisatie van City Ring Diensten.

Als Manager

Voor KPN als adviseur Operationeel management inrichting operationeel besturing realiseren met een Pilot. Managers kunnen doelstellingen doorvertalen, medewerkers worden hierop gewaardeerd. MM- skills opgewaardeerd.

Voor KPN intermediair voor project NOC / Remedy. Standaardrapportages S&P gerealiseerd en knelpunten opgelost.


Voor SNT servicemanager voor het callcenter IPB CM. Operationeel callcenter IPB CM.

Voor KPN Rayon als supportmanager realisatie inrichting Uniforme Operationele Procesbesturing op afdelingsniveau. Middelen ontwikkeld en geïmplementeerd voor Activity Based Cash Flow Management.

Voor KPN Rayon als manager op de 2e MM-laag. POP ontwikkeling doorgevoerd, levering en service targets gehaald, end to end processen zijn afgestemd.

Voor KPN als consultant realisatie van de SLA met de IT leverancier. Een SLA “IT Service Telecom”

Voor KPN als consultant opstellen van een IT differentiatieplan. Een afgestemd IT service differentiatieplan.

Voor KPN als consultant en crisismanager realisatie (alsnog op tijd) van de migratie van T-werkplek 3.11 naar het NT platform. Met risico beheersing het project op de geplande einddatum en zonder verstoring van de operationele activiteit gerealiseerd.

Voor KPN als manager op de 3e MM-laag de winkel openhouden en advies uitbrengen voor inrichting één kwaliteitsafdeling. Een door de ontvangende directeuren en de betrokken OR-en geaccepteerd uitrolplan.

Voor KPN als meewerkend manager op de 3e MM-laag coördinatie en planning van technisch specialisten. Taken zijn verdeeld, onderhoud voor 99% op tijd wordt opgepakt en storingsdoorlooptijden voor 95% op tijd worden gehaald.

Voor KPN als meewerkend servicemanager op de 3e MM-laag advies uitbrengen over de toekomstige situatie kwaliteit. Een geaccepteerd advies.

Als (Senior) Projectleider

Implementatie integrale besturing en rapportagesysteem. Managementtargets doorvertaald, managementletter is uniform en beoordelingen in lijn met de managementdoelstellingen.

Met afdelingambassadeurs realisatie migratie van T-werkplekken. Rayon T-werkplek 3.11 zijn gemigreerd naar het NT platform.

Met levering en serviceafdelingen realisatie van het project A-MC (ADSL , MFD -acces en inrichten Collocatie). Ingerichte processen om A-MC producten te kunnen leveren en in service te houden.

Coördinatie en besturing van opleidingen landelijke Telecom. Afgestemd opleidingsplan en planning voor 3 jaar met opleidingsorganisatie en managers.

Operationeel leidinggevend en projectmatig uitvoering geven aan het projectbureau REUTER- Nederland VSAT. Uitonderhandelde contracten en inzet van 400 REUTERS-VSAT verbindingen (kleine satellietgrondstations)

Afbouwen analoge straalverbindingsnet onder “Hot conditions”. Afgebouwd analoge straalverbindingsnet.

Als Coördinator

Coördinatie en besturing huisvesting. Zonder operationele gevolgen verhuisd.

Coördinatie en besturing project ISO 9002. De serviceorganisatie is ISO 9002 gecertificeerd.

Coördinatie ketenoverschrijdende afstemmingen. Afgestemde interfaces in- en extern op rayonniveau.

Coördinatie Projectteam-Clean. 30.000 gecertificeerde mdw-ers voor “Operationele Veiligheid en voldoende ESD middelen

Als Technisch specialist

Projectmatige inzet van straalverbindingssystemen. Vorm geven aan de functieopleiding straalverbinding. Inzet van straalverbindingssystemen. Het ontwikkelen van lesstof en het optreden als gastdocent.

Projectmatige inzet van satelliet communicatie, remote control en accommodatie apparatuur. Vorm geven aan de functieopleiding satelliet communicatie. Inzet van satellietcommunicatiegrondstations, remote control en accommodatie apparatuur. Het ontwikkelen van lesstof en het optreden als gastdocent.

Projectmatig inzet van “Klantaansluitingen”. Inzet van mobiele communicatie apparatuur.


Opleiding interimmanager

Gevolgd onderwijs

HBO Commerciële Economie (propedeuse) Diploma 2000
Modules: Marketing 1 en 2
Organisatiekunde
Project Management
Sales
Ondernemerschap
Financieel Economisch Management
Communicatie NL en E
Consumentengedrag

MTS-Telematica. Diploma 1997
Keuzepakket: Datacommunicatie
Telecommunicatie
Hardware / software

MTS-Electronica Diploma 1981
Keuzepakket: Regeltechniek
Telecommunicatie
Natuurkunde

Gevolgde management gerichte trainingen

Management Competance Class
Human Essentials Training
Management training Programma Ontwikkelen Persoonlijkheid
Projectmanagement: PROBAAT, NPD en Prince2
Onderhandelen en Conflicthantering
Vortex: competentie management en de ontwikkeling van competenties
Op het gebied van organisatie en besturing voor afdelingen als levering, service instandhouding, integrale planning en kwaliteit

Gevolgde Technische gerichte trainingen

Op het gebied van radio-, straal- en satellietcommunicatieverbindingen.
Op het gebied van telecommunicatienetwerken: Analoog, Digitale (XDSL en ATM netwerken) PDH, SDH en DWDM
Op het gebied van Telecom technieken als Telefonie, Vaste verbindingen, Universeel transportnet, Aansluitnet, VSAT en Video
PC Onderhoud & Troubleshooting.
Operationele Veiligheid (Offshore)
Operationele Veiligheid (ESD)
Potentiaal vereffening (Aardingstechniek).

Kennisopbouw op het gebied van kantoorapplicaties
MS Project, Word, Excel, MS Access, Visio, Outlook, Publisher en PowerPoint



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mijn uitdaging zit in verandering. Hoe groter de chaos hoe groter mijn uitdaging: kom maar op met die opdracht! In mijn profiel staat dat ik een explorer en promoter met aanverwante rollen van creator innovator en assessor developer ben, welke voldoet aan de competenties van een innovatieve ondernemer. Ik ben een doordouwer, die uitgaat van een participerende leiderschapsstijl, ook resultaatgericht in voor mij onbekende omgevingen en weet ook dan tot het gewenste en gedragen resultaat te komen. Extravert in de omgang met anderen, creatief in het verzamelen en gebruik van informatie, neem analytisch beslissingen en organiseer flexibel.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits

Overig

Het merendeel van klanten hecht aan een hoge mate van confidentialiteit. Met het oog hierop zijn bij bedrijfs- en afdelingsbenamingen, maar ook systeem, procedure, … omschrijvingen in algemene termen weergegeven. Naast de in het kort weergegeven informatie over gevolgd onderwijs/trainingen en een opsomming van mijn werkervaring zijn bij belangstelling de uitgebreide bijlagen “Kennisopbouw” en “Werkervaring” beschikbaar.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :