Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim marketing & management professional

interim marketing & management professional

Werkervaring interimmanager

2010: Interim Marketing Innovatie Adviseur Rabobank.
2008-2009:
· Oktober 2008 t/m augustus 2009: Interim marketing manager bij Delta Lloyd Verzekeringen: na een ingrijpende reorganisatie op de marketingafdeling heb ik een nieuw marketing team opgebouwd voor de Business Line Schade Zakelijk. Onder andere verantwoordelijk voor het aannemen van nieuwe teamleden, de nieuwe strategische visie, innovatie van de extranet portal, nieuwe visie op proposities en aanscherping van de distributiestrategie. Tenslotte de nieuwe marketingmanager ingewerkt.
· Oktober 2007 t/m augustus 2008: Interim manager bij Centraal Beheer Achmea: het coachen van de marktmanagers B2B, voornamelijk om tot nieuwe proposities te komen voor de schade- en inkomensverzekeringen in het MKB en een algehele herpositionering van Centraal Beheer in het MKB- en ZZP-segment (6 mnd.) Daarna heb ik een marketingstrategische heroriëntatie gedaan op de personeelscollectiviteiten B2C (65% v.d. totale omzet CB) en de vertaling naar tactische en operationele processen (3 mnd).
2007:
· Interim teammanager bij FBTO/Achmea (span of control 26 fte),: nieuw marketingbeleid en reorganisatie marketingafdeling t.b.v. hun ambitie ‘Nr.1 internetverzekeraar’. Aansturen van communicatiespecialisten, traffic, campagnemanagers, marktmanagers, marketing intelligence, database marketeers, webmarketeers, webanalisten, interaction designers en een content manager. Aanscherpen van de brand foundations, heroriëntatie van de internet- en marketingstrategie, heroriëntatie partnerbeleid (affinities en affiliates), contactstrategie, klantprofilering en het verbeteren van de samenwerking met bureau’s in binnen- en buitenland.
· CRM consultant bij VOB (Vereniging Openbare Bibliotheken, 1.100 vestigingen) en ProBiblio (shared services organisatie): advies en procesbegeleiding bij de implementatie van hun CRM strategie.
2006:
· Interim propositiemanager bij De Goudse Verzekeringen: Ontwikkelen van een MKB-propositie. Analyse en advies voor een MKB segmentatiemodel, marktaantrekkelijkheid en concurrentiekracht, managen van extern field research door Millward Brown, opzetten van een benchmark, MKB lifecycle benefit analyse en het aansturen van brainstormsessies met het management voor het maken van onderbouwde keuzes.
· Strategieconsultant bij Dynomic in Bilthoven (detachering ICT professionals): Begeleiding van hun marketingstrategische heroriëntatie en tactische marketingplanning.
· Projectmanager bij Rabobank Emmen (span of control 27 fte): Project ‘Digitalisering klantinformatie’.
· Interim productmanager bij Rabobank Nederland en Interpolis: Ad interim toegevoegd aan het kernteam van het gezamenlijke project ‘Rabo Zicht op Later’.
2005:
· Interim projectmanager bij Rabobank Maas & Waal (span of control 15 fte): voor het project ‘Digitalisering klantinformatie’. Een operationeel team geformeerd, die binnen een doorlooptijd van vier maanden alle zakelijke dossiers hebben geschoond, beoordeeld en gedigitaliseerd.
· Interim marktmanager bij De Goudse Verzekeringen: marktverkenning (o.a. ontwikkeling van voorspellingsmodellen, marktpotentie en proposities) i.v.m. de nieuwe WAO-wetgeving (WIA) en een distributie-analyse. Ontwikkelen van een marktbewerkingplan, het opzetten en leiden van een werkgroep sales & marketing en het ontwikkelen van hypotheses voor een heroriëntatie van de marketingstrategie.
· Marketing Intelligence consultant bij Menzis (o.a. Geové/Amicon/Ardyn): Een concernbreed onderzoek voor hun sales- en marketingrapportages en advies voor het aansturen van de gehele salesorganisatie op basis van OLAP.
· Strategieconsultant bij Nyenburgh Commissionairs: Advies en ondersteuning bij hun marketingstrategische heroriëntatie, op basis van interactieve beleidsvorming.


Per 1 augustus 2004 Interim marketing en management professional
Na Search And Solve ben ik als zelfstandig interim professional verder gegaan (zie track record).

2001 – 2004 Marketing directeur (Search And Solve BV)
Organisatie: Search And Solve is gespecialiseerd in Business Intelligence automatisering, waaronder het meetbaar en stuurbaar maken van verkoop- en marketingprocessen (data mining, forecasting, predicatieve analyses, managementrapportages, scoremodellen, etc.).
Werkzaamheden: In mijn functie was ik verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de commerciële strategie en het tactische marketing management. Het was mijn taak en doel om Search And Solve overnamerijp te maken, hetgeen in juli 2004 ook gelukt is met de overname door Business & Decision. Daarnaast gaf ik leiding aan vier CRM-consultants en vervulde ik de rol van projectmanager/coach bij implementaties van CRM- en Marketing Intelligence oplossingen. In deze periode heb ik tevens twaalf verschillende CRM-trainingen en workshops ontwikkeld.
Omvang en volume: In de tweeëneenhalf jaar van mijn functie is Search And Solve gegroeid van twaalf naar twintig consultants en van 1,1 miljoen naar 3,6 miljoen euro dienstenomzet.
Klantenkring, o.a.: ABN Amro, ING, DNB, Geové, Smith & Nephew, Bijenkorf Business, Pitney Bowes, Bonar Floors, Temid Engineering, Ravo, De Ridder fijnmetaal, Ooms Avenhorn, CLB Electronics, Voice Data Systems, Rosengrens Martens en de Kamer van Koophandel.

1992 – 2001 Directeur marketing bureau (SynerBusiness BV)
Organisatie: In 1992 heb ik SynerBusiness opgericht, een marketingbureau voor marketingadvies en verkoopondersteuning, tevens zakelijk partner van Archie Europe (CRM-software). SynerBusiness is op 1 januari 2001 overgenomen door Search And Solve.
Werkzaamheden: Ik ondersteunde bedrijven bij hun strategie, innovatie, marketingcommunicatie, automatisering van verkoopprocessen en marktinformatie, commerciële trainingen en het bedenken, uitvoeren en meetbaar maken van campagnes. Daarnaast ondersteunde ik reclamebureaus bij de werving & selectie, alsmede het coachen van commercieel en grafisch personeel.
Omvang en volume: In 2001 werkten er vijf mensen fulltime bij SynerBusiness en realiseerden wij 910.000 gulden dienstenomzet op jaarbasis.
Klantenkring, o.a.: Ergon Elektrotechniek, Burgers Klimaattechniek, de Kamers van Koophandel, ANOZ verzekeringen, Univé, Geové, LeaseConcept, Elsevier, Aica en de Tros.

1989 – 1992 Directeur direct marketing bureau ()
Organisatie: Naast mijn werkzaamheden voor DOOR, heb ik in 1989 samen met een vennoot v.o.f. opgericht gespecialiseerd in onderscheidende direct marketingcampagnes op directieniveau in business-to-business.
Werkzaamheden: Mijn taak bestond uit het uitstippelen van het beleid, het werven van opdrachten, het bedenken van onderscheidende DM-campagnes, campaign management en het trainen van de telemarketeers (inbound CRM desk).
Omvang en volume: In drie jaar tijd zijn wij geheel op eigen kracht gegroeid van nul naar 1,3 miljoen gulden dienstenomzet per jaar (o.b.v. 12 FTE).
Klantenkring, o.a.: Canon, KN-Minolta, Nashua (tegenwoordig Nashuatec), LeasePlan, Pon/Circle Lease, Pouw Lease, RORA Lease en Bossers Opleidings Ontwikkeling.

1989 – 1992 Franchisenemer, commercieel trainer (DOOR Training)
Organisatie: DOOR was in deze periode het grootste trainingsinstituut van Nederland op het
gebied van verkoop- en klantgerichtheidtrainingen. Het eerste halfjaar heb ik voor eigen
rekening de DOOR trainersschool doorlopen, waar ik hoogwaardige kennis en vaardigheden
voor het trainers- en presentatievak heb opgedaan.
Werkzaamheden: Het geven van verkoop- en managementtrainingen.
Omvang en volume: 42 trainers en 11 miljoen gulden dienstenomzet per jaar. Persoonlijke dienstenomzet: 292.000 gulden per jaar.
Klantenkring: Voornamelijk banken en verzekeringsmaatschappijen, waaronder AMRO bank, NOVO en Hooge Huys.


1987 – 1989 Ondernemer, commercieel trainer (A3 Training & Advies)
Organisatie: Ik ben mijn zelfstandig ondernemerschap begonnen als sales consultant/trainer.
Werkzaamheden: Mijn specialisatie was het ontwikkelen en geven van verkooptrainingen in de Business-to-Business.
Omvang en volume: eenmanszaak met 92.000 gulden omzet per jaar.
Klantenkring, o.a.: Függer consultants en Universal consultants.

1985 – 1987 Salesmanager, interne trainer (Függer consultants)
Organisatie: Függer consultants is een Duits bedrijfseconomisch adviesbureau, dat in 1985 een vestiging opende in Nederland om zich met een nieuw concept te richten op het middensegment van het bedrijfsleven (20 tot 500 mw).
Werkzaamheden: Mijn taak bestond uit het maken van doelgroepgerichte verkoopplannen, het werven, trainen en coachen van de accountmanagers en leiding geven aan het verkoopsecretariaat en hoofd verkoop binnendienst.
Omvang en volume: In de eerste twee jaar van de Nederlandse vestiging is de omzet gegroeid van nul naar 3,5 miljoen gulden dienstenomzet per jaar.

1983 – 1985 Verkoopleider (Holland Cand Informaties)
Organisatie: Uitgeverij en reclamedrukwerk.
Werkzaamheden: Bij Holland Cand Informaties hield ik mij bezig met cold canvassen en het verkopen van advertentieruimte en reclamedrukwerk aan het bedrijfsleven. Ik promoveerde binnen een half jaar naar de functie van rayonmanager en binnen een jaar tot verkoopleider. Mijn taak bestond hoofdzakelijk uit het werven, selecteren, aannemen en inwerken van nieuwe verkopers, alsmede het aansturen van drie rayonmanagers met elk circa tien verkopers.
Omvang en volume: Bij mijn vertrek had ik drie verkoopteams met in totaal 28 verkopers opgebouwd, die een omzet genereerden van 8,7 miljoen gulden per jaar.
Klantenkring: MKB Nederland.

1974 – 1983 Horeca ervaring
Vanaf mijn twaalfde tot en met mijn 21e jaar heb ik veel bijbaantjes gehad in de horeca. Onder andere bij HCR De Smittenberg in Beekbergen, Farmers Steakhouse in Apeldoorn en Het Lösse Hoes in Holten. Hier ligt mijn basis voor het gastgericht (klantgericht) denken en doen.

1962 – 1982 Geboren en getogen
Ik kom uit een ondernemersfamilie. Mijn opa, mijn vader en mijn ooms hadden allemaal een eigen zaak. Het ondernemen is mij dan ook met de paplepel ingegoten.

Opleiding interimmanager

2011 MSc Business Research, TiasNimbas
2010 Executive Master of Management & Organisation, TiasNimbas
2009 Executive MBA Marketing, Recht & Ethiek, Nyenrode
2008 Post HBO Leergang Digital Marketing, Beeckestijn Business School
2006 Prince2 Foundation projectmanagement, logicaCMG
2003 – 2004 Verandermanagement, Focus - Universiteit Nyenrode
2003 Brokerage & Capital Management, Xilion Finance
2003 Masterclass Excelleren op het podium, Nederlands Debat Instituut
2003 Marketing Nima-C, SRM
2002 Marketing Nima-B, Generieke en Business marketing, SRM
2002 Marketing Nima-A, Generieke en Business marketing, SRM
1990 – 2002 Jaarlijkse certificeringtrainingen ‘Automatiseren van CRM processen’, Aica
1989 – 1990 DOOR Trainers School, DOOR
1986 – 1987 Professionele verkoopkunde, IBW
1979 – 1981 Detailhandelsvakschool, MDS Apeldoorn

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Marketingstrategie, marketing management, marketing communicatie, marketingcampagnes, projectmanagement, verandermanagement (out of the box).

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits

Overig

MEC Marketing Executive Center
PIM Platform Innovatie in Marketing
MSN Marketing Strategie Netwerk
Marketing Minds Marketing strategen in Gelderland


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :