Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

business consultant, controller

business consultant, controller

Werkervaring interimmanager

atos-origin: 9 jaar, div. branches, div. bedrijven als informatie-analist, projectleider, consultant

interim hoofd automatisering
docent bestuurlijke informatiekunde

sinds 1999 zelfstandig werkzaam als (interim) manager, controller, projectmanager, business consultant en coach

Ik ben een enthousiaste en pragmatisch ingestelde bedrijfseconoom met een ruime ervaring in de zakelijke dienstverlening. Met visie en door overtuiging kan ik mensen voor me winnen. Inzicht in de algemene bedrijfsvoering en ervaring in het adviseren van directie en management op strategisch en beleidsmatig vlak heb ik via diverse wegen opgedaan. Ik ambieer om door creativiteit en integriteit nieuwe mogelijkheden te ontwikkelen en (commercieel) resultaat te boeken.
Organisatie vitalisering met als focuspunt de informatievoorziening is mijn passie.


WERKERVARING
Periode : 2009 - heden
Klant : Gemeente Rotterdam
Functie : Controller / finance consultant stadsontwikkeling projecten
Opdracht : Professionaliseren van het projectbeheer uitgevoerd door het projectbureau van het Ingenieursbureau. Op orde brengen van de financiële situatie van diverse projecten. Adviseren omtrent het inrichten van projectbeheer en implementeren van de gekozen beheermethodiek.
Taken : adviseren van management en directie
inrichten en onderhouden processen en procedures
verbeteren projectbeheer
opstellen en beoordelen financiële (management) rapportages
adviseren bij gunningen
risico beheer
Verantwoordelijkheden middelenbeheer nieuwbouw projecten Rotterdam Centrum
bewaken scope, tijd en geld
offertebeoordeling
facturering


Periode : 2007 - 2008
Klant : ProRail
Functie : Senior Controller Infrastructuur projecten
Opdracht : Opstellen van Business Cases ten behoeve van het aanvragen van budgetten (ministerie V&W). Maken van investeringsvoorstellen voor de directeur Infraprojecten en laten goedkeuren door de Raad van Bestuur.
Op orde brengen van de financiële situatie van de projecten ter vervanging van de stations Rotterdam CS en Utrecht CS. Adviseren en begeleiden omtrent het inrichten van projectbeheer en implementeren van de gekozen beheermethodiek.
Taken : adviseren van management en directie
inrichten en onderhouden processen en procedures
inrichten projectbeheer
opstellen en beoordelen financiële (management) rapportages
adviseren bij gunningen
Verantwoordelijkheden middelenbeheer nieuwbouw Station Rotterdam CS
middelenbeheer nieuwbouw Station Utrecht CS
bewaken scope en tijd
budgetten bewaken


Periode : 2006 – 2006
Klant : ISC (SSC politie ICT)
Functie : Business consultant asset management
Opdracht : Inventariseren en waarderen van Rekencentrum hardware van 3 Politiekorpsen en de KLPD tbv. overname door ISC.
Taken : adviseren van management en directie
inrichten en onderhouden processen en procedures
opstellen en beoordelen financiële (management) rapportages
waarderen ICT assets
overname hardware Rekencentra
inrichten ICT asset management
Verantwoordelijkheden middelenbeheer
bewaken scope en tijd
budgetten bewaken


Periode : 2003 - 2005
Klant : ISC (SSC politie ICT)
Functie : Projectleider Financiën & Contracten Regionaal Rekencentrum i.o.
Opdracht : Het opzetten, inrichten en implementeren van Projectbeheersing van het programma om het Rekencentrum te bouwen en in gebruik te nemen. Implementeren van de financiële ondersteuning en overnemen van contracten en overige financiële verplichtingen.
Taken : insourcen automatiseringsafdelingen (ITIL)
opstellen investeringsvoorstellen
opstellen financiële rapportages
overname hard – en software
overnemen software licenties
overnemen onderhoudsovereenkomsten
inrichten administratieve organisatie
inrichten afdeling financiën / change management
opstellen exploitatiebegroting
Verantwoordelijkheden middelenbeheer
bewaken projectvoortgang (PRINCE 2)
bewaken budgetten
juiste en tijdige (management-)rapportages


Periode : 2002 - 2003
Klant : Railinfrabeheer
Functie : Management consultant / controller
Taken : adviseren van het (afdelings-) management
planning & control
inrichten planning & control cyclus
herpositioneren afdeling
inrichten verkoopadministratie
Verantwoordelijkheden middelenbeheer
projectvoortgang
bewaken budget
juiste en tijdige rapportage


Periode : 2001 - 2002
Klant : Railinfrabeheer
Functie : Programmacontroller
Taken : adviseren van de directie
adviseren van het programma-management
inrichten planning & control cyclus
inrichten administratieve organisatie
adviseren bij gunningen
Verantwoordelijkheden middelenbeheer programma
bewaken scope en tijd
budget bewaken (Euro 132 mln)


Periode : 2001 - 2001
Klant : Railinfrabeheer
Functie : Projectcontroller ICT projecten
Taken : adviseren van management en directie
bewaken planning & control cyclus
adviseren hoofd Planning & Control
Verantwoordelijkheden juiste en tijdige rapportage
budgetten bewaken
verbeteren administratieve organisatie


Periode : 2000 - 2000
Klant : KPN Telecom
Functie : Consultant
Taken : adviseren van management en directie
inrichten functioneel beheer
projectleider nieuwbouw cost management systeem
Verantwoordelijkheden tijdige OPTA rapportage
oplevering cost management systeem


Periode : 1999 - 1999
Klant : Van Lanschot Bankiers
Functie : Projectconsultant / -planner

Taken : adviseren van management en directie
analyseren resource knelpunten
plannen en (her)alloceren van resources
Verantwoordelijkheden actueel inzicht in resource aanvragen en knelpunten
actuele resource planning


Periode : 1995 - 1998
Klant : GAK Nederland b.v.
Functie : Hoofd automatisering Incasso a.i.
Taken : adviseren van management en directie
leiding geven aan de automatiseringsgroep
projectmanager div. projecten
Verantwoordelijkheden functioneel beheer applicaties
operationele informatievoorziening
onderhoud informatiesystemen
functioneren van de automatiseringsgroep
nieuwbouw incassosysteem


Periode : 1993 - heden
Werkgever : raadgevend buro
Functie : Onafhankelijk adviseur
Taken : adviseren van management en directie
strategie implementatie
coaching
planning & control
project- en interim management


Periode : 1993 - heden
Werkgever : Fontys hogeschool
Functie : Docent bestuurlijke informatiekunde
Taken : doceren aan en begeleiden van studenten


Periode : 1985 - 1992
Werkgever : ATOS ORIGIN (voorheen BSO)
Functie : Consultant / Organisatie & Informatie adviseur
Taken : adviseren van management en directie
uitvoeren van haalbaarheidsstudies
verrichten van informatieplanning
uitvoeren van definitiestudies
verrichten van audits
geven van organisatieadvie-zen
ontwikkelen van een visie op automatisering
begeleiden en coördineren van projecten
Verantwoordelijkheden het ontwikkelen van een duurzame relatie met opdrachtgevers
representatief optreden
motiveren en inspireren van collega\'s
kwalitatief hoogwaardig werk afleveren
resultaatgericht werken
Resultaten projecten zijn binnen tijd en budget tot volle tevredenheid van de opdrachtgevers uitgevoerd

Eigen initiatieven onderhouden van contact met oude opdrachtgevers
houden van presentaties
organiseren van demonstraties



SPECIFICATIE WERKERVARING

Advies- en projectervaring

Als adviseur heb ik de eindverantwoording gehad over diver-se opdrachten voor grote en middelgrote bedrijven. Deze ad-viezen bestreken het gebied van beleids- en organisatieont-wik-keling tot informatieplanning en specificatie van manage-ment- en operationele informatiesystemen.

Enkele succesvolle projecten zijn hierna samengevat.

- Als management consultant heb ik, bij een grote mul-tinationale onderneming in de voedings- en genotmiddelen branche, een kwaliteitsdiagnose verricht van een (logistiek) project dat de interne goederenstroom beheert en bestuurt. Op grond van mijn bevindingen werden een aantal randvoorwaarden, die een doelmatige uitvoering belemmerden, bijgesteld.

- Bij een Nederlands bedrijf in de voedings- en genotmiddelen branche heb ik een haalbaarheidsonderzoek verricht naar de invoering van een nieuw geautomatiseerd plantmaintenance systeem ter ondersteuning van de Technische Dienst. Doel hierbij was het verbeteren van de efficiency van de diverse uitvoerende activiteiten van de onderhouds- en storingsdienst. Een belangrijke randvoorwaarde was dat het systeem aan moest sluiten bij de cultuur van de Technische Dienst.

- Bij een dochteronderneming van een amerikaans farmaceutisch bedrijf heb ik specificaties opgesteld van een toekomstig geïntegreerd management- en operationeel in-formatiesysteem. Het betrof zeer complexe materie aange-zien geanticipeerd moest worden op toekomstige overheids- en internationale (GCP) richtlijnen ten aanzien van het uit-voeren van Klinisch Onderzoek. Het onder mijn verantwoorde-lijkheid ontwikkelde prototype is door directie en ma-nagement geaccepteerd als basis voor het toekomstige sys-teem.

- Bij een lokale overheid ben ik betrokken geweest bij de introductie van informatieplanning. Voor een tweetal diensten heb ik in samenwerking met de gebruikersorganisatie een informatieplan opgesteld. Aan de hand van dit plan zijn projecten gedefinieerd die tot doel hadden de toekomstige informatievoorziening vorm te geven.

- Bij een groot multinationaal elektrotechnisch concern ben ik werkzaam geweest op het landelijk informatiecentrum. Ik heb eindgebruikers ondersteund op het gebied van werkplekautomatisering, was betrokken bij de keuze van hard- en software en het trainen van eindgebrui-kers. Ook heb ik een coördinerende rol gespeeld in o.a. de contacten met leveranciers, het opstellen van interne stan-daards en het organiseren van systeembeheer.

Projectmanagement ervaring

Veel advieservaring is in projectgroepen met een multi-disciplinaire samenstelling opgedaan. Als projectleider ben ik verantwoordelijk geweest voor een correcte en tijdige opleve-ring van de eindprodukten. Planning, voortgangsbewaking en rapportage alsmede een open wijze van communiceren zijn hierbij de door mij gehanteerde instrumenten geweest.

Opleiding interimmanager

OPLEIDING

1973-1978 HTS-Elektrotechniek
1979-1984 Universiteit van Tilburg: Economie

afstudeerrichting : Bedrijfseconomie
specialisatie : Organisatie van de onderneming

1985-heden Een veelheid aan algemene en vaktechnische
cursussen, trainingen en seminars.


OVERIGE

Talenkennis : Engels, Duits en Frans
Referenties : Referenties en getuigschriften zijn beschikbaar
Beschikbaarheid : 4 - 5 dagen per week, in overleg
Varia : Zeer goede gezondheid
Aanvullende opleidingen zijn welkom

Talenkennis interimmanager

engels, duits, frans

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :