Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financieel en administratieve creatieve probleemoplosser

Financieel  en administratieve creatieve probleemoplosser

Werkervaring interimmanager

April/heden 2007
AO opdracht bij zorgverzekeraar, afdeling AWBZ

September 2005 - april 2007

Financial manager
Ons bedrijf is markleider op het gebied van extreem grote print (banners, geveldoeken etc). Tot mijn verantwoordelijkheden behoren het gehele financiele management, report + control, prognosen, belastingen etc. Daarnaast houd ik mij bezig met het beheer van de lease vloot, verzekeringen, risicomanagement en debiteurenbeheer.

Januari 2005 - augustus 2005
Manager tax and administration support
Opdrachtgever: Administratie en adviesbureau gespecialiseerd in dienstverlening aan culturele sector te Amsterdam
advisering op fiscaal en administratief gebied, aansturing 5 administrateurs, opstellen grotere jaarrekeningen en fiscale aangiften


Juli 2004 - januari 2005
Sabbatical in verband met geboorte zoon.

Maart 2001 - juni 2004
Grote welzijnsorganisatie in het westen van het land (800 mw)
Opdracht: in het kader van invoering integraal management in top 3 lagen van de organisatie het veranderen van cultuur, met name bij ondersteunende afdelingen. Daarnaast het coachen en ondersteunen van de algemeen directeur bij dit proces ten aanzien van eigen rol, weerstanden etc binnen het MT. Lid MT met formele verantwoording voor financiën.

Periode december 1998 t/m 2001
Als interim manager werkzaam bij en voor opdrachtgevers, zoals RET Rotterdam:
Ontwikkelen van cost-control concept en implementatie van instrumenten t.a.v. alle TramPlus- en \'de Boer EIISS\'-investeringen, incl ontwikkelen van standaard kosten-structuur in eigen RET system,
Managementrapportage t.a.v. voortgang en prognose van lopende en te starten projecten,
Budgetteren van de afdeling
Deel nemen aan projectgroepen.

Periode juli 1998 t/m november 1998
Werkgever : DPA Audit Detachment BV
Functie : Senior Consultant
Taken : acceptatie opdrachten,
Intakegesprekken potentiele interim-medewerkers
Inventarisatie opdracht-inhoud bij opdrachtgever,
Schaduwmanagement, kwaliteitszorg lopende opdrachten,
Relatie-beheer prospects en lopende opdrachten
Zelfstandig onderhandelen in- en verkooptarieven
Voorstellen ter verbetering kwaliteitszorg
Werving en selectie t.a.v. interimpersoneel in vaste dienst
Beoordeling interim-medewerkers


Opdrachten als zelfstandige :
Periode december 1996 t/m juni 1998
Opdrachtgever : Amsterdam Airport Schiphol, Schiphol
Functie : Controller Investeringsprojecten
Taken : Ontwikkelen van cost-control concept en implementatie van instrumenten t.a.v. alle \'airside\' investeringen, incl ontwikkelen van standaard kosten-structuur in SAP R2,
Ontwikkelen afwijkende beheersstructuur met betrekking tot grotere projecten zoals 5e baan,
Managementrapportage t.a.v. voortgang en prognose van lopende en te starten projecten,
Budgetteren van de afdeling en de investeringen, analyse van ontwikkeling vs budget, bijdragen leveren aan Business Unit Development Plan en Realisatie Plan
Ontwikkelen koppeling technisch pakket - cost control
Ontwikkeling kostenbewustzijn bij project- cq opdrachtleiders
Financieel economische ondersteuning van management business-unit.
Deel nemen aan MT, specifiek t.a.v. investeringen
Deel nemen aan projectgroepen bij grotere projecten, zoals 5e baan.
Leiding geven aan 3 vaste medewerkers en 1-2 externe medewerkers

Periode augustus 1995 t/m oktober 1996
Opdrachtgever : Belastingdienst, Centrum voor Facilitaire Dienstverlening
Functie : medewerker Planning Financien en Control.
Taken : Begeleiden van PFC-medewerkers bij facilitaire diensten in de pilotfase in Zwolle, Eindhoven, Gouda, Rotterdam. In en vanuit de pilots ontwikkelen van administratieve organisatie rondom Exact. Het schrijven van het Handboek voor de PFC-functie op regionaal niveau. Implementatie van AO in de te vormen regionale centra. Ontwikkelen management rapportage t.a.v. primaire processen en budgetten

Periode oktober 1994 t/m april 1995
Opdrachtgever : Politie Regio Utrecht
Functie : beleidsmedewerker financiën
Taken : AO m.b.t. verbanden en controle daarop tussen grootboek- en salarisadministratie ontwikkeld cq aangescherpt. Interne rapportage opgezet teneinde een doelmatig fin. beheer op districtsniveau te kunnen realiseren.

Periode juni 1994 t/m september 1994
Opdrachtgever : Octrooiraad, Rijswijk
Functie : hoofd projektbureau
Opdracht : planning en control informatiseringsprojekt
time-management projectgroepen,
coordinatie van het projectbureau,
leiding geven over 3 medewerkers,
assisteren projectleiding,
costcontrol en periodieke rapportage naar Min. EZ.




Periode januari 1994 t/m juni 1994
Opdrachtgever : Datastream Nederland BV, Rotterdam
Functie : interim hoofd fin. administratie
Opdracht : trouble-shooting
wegwerken van achterstanden in de administratie,
opzetten debiteurenbeheer,
opschonen bestanden,
leiding geven aan 2 medewerkers,
begeleiding boekhouder,
verantwoordelijk voor rapportage aan moederbedrijf in Londen, verantwoordelijk voor intercompany-accounts,
controller t.o.v. dochterondernemingen in Spanje, Italie en Zweden.

Periode mei t/m juli 1995
Opdrachtgever : Zeilcentrum Henk van Gent, Rotterdam
Opdracht : bedrijfsleiding bij afwezigheid van de ondernemer, projektleiding ESF projekt (werkgelegenheidsprojekt met subsidie van EC). Kontakten met dienst SoZaWe, Projektbureau Rotterdam Werkt, Arbeidsbureau etc

periode maart 1992 t/m maart 1994
Opdrachtgever : VOF D Bravenboer & Zn, Vlaardingen
Opdracht : ondernemingsbegeleiding, voeren van de volledige administratie incl loonadministratie, (mede) ontwikkelen bedrijfsplan teneinde in asbestverwijdering actief te worden, aantrekken kredieten ter financiering van verliezen als gevolg van oplichting door voormalige boekhouder, kontakten met SFB, bank, dienst SoZaWe en fiscus terzake van schuldsanering.

periode mei 1992 t/m december 1992
Opdrachtgever : Rederij Carolina, Zwijndrecht
Opdracht : opheffen beslag op schip i.v.m. \'rompbevrachting\', lid management team t.b.v. uitvoering bedrijfsplan, in juiste banen leiden administratieve organisatie, samen met externe administrateur.

periode juli 1992

Opdrachtgever : A plus J, Rotterdam
Opdracht : begeleiding starter, resultaat: bedrijf is op mijn advies nooit gestart.

periode mei t/m juli 1992
Opdrachtgever : Groeneveld Agenturen, Hellevoetsluis
Opdracht : implementeren Exact-software, ontwikkeling administratieve procedures tengevolge hiervan, bijwerken administratie 1990, 1991 en 1992, kontakt met bank m.b.t. financieringen etc.

eenmalige opdracht in 1992:
Opdrachtgever : Smit ISO Maintenance BV, Rotterdam
Opdracht : concipiëren algemene arbeidsvoorwaarden



Allseas Services NV, Delft 03/90-05/92
Hoofd Financiele en Salarisadministrie
· verantwoordelijk voor 3 werkmaatschappijen (incl Belgie)
· begroting, budgettering
· jaarrekeningen voorbereiden
· consolidatie voorbereiden
· aangiften Omzetbelasting, Vennootschapsbelasting, Loonbelasting
· maand-, kwartaal en halfjaarsrapportages

Smit Internatio-nale Neder-land NV, Rotterdam 08/87-03/90
trouble-shooter
· administrateur Smit Internationale Holding
· hoofd financiele administrie Smit ISO
· assistent controller Smit Tak

Lansingh Benelux BV, Hillegom 04/87-07/87
assistentie bij opstellen jaarrekeningen 85/86 en 86/87

C & A Lisse 01/87-04/87
als uitzendkracht mede nieuw distributie-centrum opgestart door in de avonduren de productie te leiden en overdag algemene assistentie in het centrum te verlen

Israel 05/86-04/87

St ICCO, Zeist, 09/84-05/86
verificateur
· toetsing van projectvoorstellen aan subsidie-overeenkomst met BuZa
· contrôle op de rapportages die door de projecthouders werden ingezonden

Rijksaccoun-tantsdienst Leiden, 09/77-08/84
adjunct-accountant
· boekenonderzoeken terzake van de naleving van diverse fiscale wetten

Dienstplicht 01/75-01/76

Ligtermoet Chemie BV, Roosendaal 11/73-09/77
assistent planning
· bewerken omzetplanning tot productie-planning
· inkoopplanning
· liquiditeitsplanning etc op korte, middellange en langer termijn
· vervanging afdelingshoofd
· voortgangscontrôle op bedrijfsbureau
· coördinatie productie tbv Belgische dochterondernem






Fanoy & Co, beursassuradeur Rotterdam, periode 07/72-11/73


Beheerder makelaardij
· zelfstandig beheer makelaardij-portefeuille
· assistentie boekhouding



Opleiding interimmanager

HBS-B
TU Delft,fac. Bouwkunde (geen diploma)
PD Boekhouden
NIvRA t/m propaedeuse
NIvRA Belastingrecht
NI vRA Algemene Organisatie
Dienstopleiding Rijksaccountantsdienst


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Teamplayer, communicatief, creatief, innovatief

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Frans, Duits en beetje Hebreeuws

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :