Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

risk manager, finance manager

risk manager, finance manager

Werkervaring interimmanager

Consultancy, Interim Manager
Mei 2007 - heden

FINANCE MANAGER
Periode : Mei 2007 – Augustus 2007
Opdrachtgever: DIAGEO Brands BV, Global Marketing Finance

Functieomschrijving
Als finance manager rapporteer ik direct aan de finance director van de afdeling WGRB Global Marketing. (WGRB – Whiskey, Gins and Reserve Brands). Tijdens de jaarafsluiting ben ik verantwoordelijk voor het goed afsluiten van de budgetten. Daarna heb ik een gestandaardiseerd budgetproces geimplementeerd binnen de marketing teams.

Werkzaamheden:
JAARAFSLUITING
- Opzetten van een budgetoverzicht voor projecten en overheads kosten per jaareinde
- Verzorgen en monitoren van intercompany doorbelastingen
- Intensief contact met managers en assistenten om ervoor te zorgen dat alle informatie op tijd aanwezig is
- Centraal aanspreekpunt voor de assistenten
BUDGET PROCES
- Verzorgen van brainstormsessies en training
- In kaart brengen van bestaande processen en deze vervolgens standaardiseren voor de verschillende teams.


UNILEVER Europe Financefocus, financial shared service center mei 2003 – april 2007

RISK MANAGER & SARBANES OXLEY COORDINATOR
Periode : januari 2005 – april 2007
Werkgever: Unilever Europe Financefocus - financial shared service center (FSSC) van Unilever met circa 120 medewerkers.

Functiebeschrijving:
Als risk manager rapporteer ik direct aan de general manager van het FSSC en aan de Europese corporate risk manager. Ik ben verantwoordelijk voor de implementatie en handhaving van interne en externe beleidsregels op het gebied van finance, corporate governance en information security. Het doel is het verbeteren van de beheersing, kwaliteit en efficiency van de dienstverlening. Concreet heb ik interne controlemaatregelen geïmplementeerd en het Sarbanes Oxley (SOX) – project succesvol gecoördineerd.

Werkzaamheden:
SOX
- aansturen van een internationaal SOX team van 10 medewerkers
- draagvlak creeeren in de organisatie voor SOX door het geven van presentaties en het leiden van workshops
- controleren van de procesbeschrijvingen en het opstellen van de testplannen
- adviseren van proceseigenaren in het afdekken van risicos in het financiele proces (AO/IC)
- aanspreekpunt voor interne auditors en externe accountants


RISK MANAGEMENT
- opzetten en implementeren van Business Continuity Planning
- faciliteren van het management team bij het inventariseren en monitoren van de bedrijfsrisico’s binnen het FSSC
- invoeren van bedrijfsbrede procedures (gedragscode, IFRS, accounting & reporting, HR, clean desk policy, archiefprocedure) en deze borgen om te voldoen aan de internal audit
INFORMATION SECURITY
- adviseren omtrent de functiescheidingen in de ERP systemen (AO/IC)
- goedkeuren van aanvragen tot toegang in de systemen en de controle hierop


MANAGER ORDER TO CASH
Periode : september 2003 – december 2004
Werkgever: Unilever Europe Financefocus (financial shared service center)

Functiebeschrijving:
Als Manager Order to Cash maak ik deel uit van het management team van het FSSC en rapporteer direct aan de general manager. Op de afdeling werken ca. 20 medewerkers uit diverse culturen. Ik heb de afdeling door een turbulent veranderingsproces geloodst waarbij de medewerkers procesgericht zijn gaan werken. Het resultaat is een verbeterde beheersing van de workflow. Verder ben ik verantwoordelijk voor credit management, verwerken van de bankmutaties, manuele facturatie en klachtenbehandeling.

Werkzaamheden:
OPERATIONEEL
- Verdeling van de werkzaamheden
- Rapportage aan de afdeling sales
- Adviseren van sales over betalingstermijn en factuurkortingen
- Monitoren en bijsturen zodat KPI’s worden behaald.
PLANNING & BUDGET
- Jaarplan opstellen
- jaarbudget bepalen en afstemmen met general manager
- Rapportage over voortgang gedurende het jaar
PEOPLE
- Voeren van functionerings- en ontwikkelgesprekken
- Aannemen en ontslaan van medewerkers

UNILEVER Bestfoods Nederland, business administration support aug 2002 – april 2003

TEAMLEIDER DEBITEURENBEHEER
Periode : augustus 2002 – augustus 2003
Werkgever: Unilever Bestfoods Nederland BV - werkmaatschappij

Functiebeschrijving:
Als teamleider debiteurenbeheer ben ik als meewerkend voorman operationeel verantwoordelijk voor 10 medewerkers en rapporteer ik aan de financial accountant. Het doel van de functie is om het openstaand saldo terug te brengen. Dit heb ik bereikt door interne communicatie tussen afdeling verkoop en debiteuren te verbeteren.

Werkzaamheden:
- rapportage aan afdeling verkoop en financiele management
- herinrichten van klantenpakket per medewerker
- deelnemen in SAP implementatieteam namens de afdeling order to cash (inrichting, testen, autorisatieschema’s opgesteld)
- beheren van de dubieuze debiteurenportefeuille
- opschonen van klantengegevens
- uitzoeken en opvolgen van openstaande posten
- verwerken van bankmutaties, manuele facturatie en klachtenbehandeling

PRICEWATERHOUSE COOPERS, interim finance solutions jan 2000 – juli 2002

FINANCE SPECIALIST
Periode : januari 2000 – juli 2002
Werkgever: Interim Finance Solutions bij PWC Consulting, onderdeel
van PricewaterhouseCoopers NV

Functiebeschrijving:
Het bieden van (tijdelijke) ondersteuning op de financiële afdeling van een opdrachtgever. Ik ben gedetacheerd bij verschillende bedrijven in de volgende functies:

• Teamleider debiteurenbeheer
Periode: : juli 2001 – juli 2002
Opdrachtgever : Unilever Bestfoods Nederland BV

• Beheerder Stamgegevens Crediteuren
Periode : April – Juni 2001
Opdrachtgever : Unilever Bestfoods Nederland BV
• Assistent servicemanager/business analyst
Periode : Mei 2000 – April 2001
Opdrachtgever : BP Direct afdeling Services

Werkzaamheden:
- analyseren en beheersen van de administratieve voorraad brandstoffen
- controle op debet- en creditcorrecties op de verkopen (met name de volumecorrecties)
- invoeren van inkooporders en inkoopfacturen van de brandstoffen.
- uitzoeken van de tussenrekeningen 'doorbelaste kosten' en 'onbekende betalingen'
- afstemmen van de rekening-courant verhouding met afdeling Tankservice

• Facturatiebeheerder
Periode: mei 2000
Opdrachtgever: Origin

Werkzaamheden:
het verzamelen en controleren van facturen, het uitzoeken van de tussenrekening nog te factureren uren.

• Assistent controller
Periode : februari 2000 – april 2000
Opdrachtgever : BP Direct VOF Afdeling Tankservice

Werkzaamheden:
het bepalen van de voorraad in consignatie middels het uiteenzetten van de in- en verkopen per locatie, het uitzoeken van diverse tussenrekeningen m.b.t. treasury.

ACCOUNTANTSKANTOREN jan 1998 – nov 1999

• Assistent accountant
Periode : juli 1999 – november 1999
Werkgever : Huizer – van Ieperen Accountants Belastingadviseurs

Werkzaamheden:
het samenstellen van de jaarrekening en voeren van administraties van klanten in de MKB-sector


• Assistent accountant
Periode : januari 1998 – juni 1998
Werkgever :Niehe en Lancee Registeraccountants

Werkzaamheden:
Controleren van jaarrekeningen in het MKB-segment, zowel bij de tussentijdse- als de eindejaarscontrole.


Opleiding interimmanager

1995 HEAO AC, Hogeschool Inholland, afgestudeerd
1994 HAVO, Scholengemeenschap De Waezenburg, diploma behaald
1988 VWO, Willem Lodewijk Gymnasium

Cursussen die ik gedaan heb zijn onder meer: Project Management, Road to Leadership, Covey: de zeven eigenschappen van effectief leiderschap, time-management, excel en exactsoftware.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Risico Management
Corporate Governance (Sarbanes Oxley)
Credit management
Change management

Talenkennis interimmanager

Nederlands is uitstekend
Engels is goed, heb ervaring in internationale werkomgeving

Overig

Persoonlijke kenmerken zijn enthousiast, analytisch, structureren, teamplayer en betrokkenheid. Mijn vrije tijd breng ik graag door met wandelen of fietsen met mijn gezin, een goede film, koken en sporten.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :