Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Management

Management

Werkervaring interimmanager

Periode januari 2007 - Heden

Oprachtgever: KPN

Functie: Manager Technisch consultants

Activiteiten:
Verantwoordelijk voor de inzet van hoog opgeleide technisch consultants (Cisco, HP en Nortel specialisten in de groot zakelijke markt
Lid van het MT

Periode: Oktober 2005 - december 2006

Opdrachtgever: KPN

Functie Programmamanager

Activiteiten: Profit en loss verantwoordelijk voor de ex-ploitatie van grote klantnetwerken dmv de functionele aansturing van een klantteam voor een groot automerk


Periode : Juli 2005 – Oktober 2005

Opdrachtgever: T-Mobile

Functie: Interim Manager Integration

Activiteiten: Operationele verantwoordelijkheid van een Integratie afdeling. (ca. 25 FTE.) integreren van UMTS sites en verdere uitbreiding van het GSM netwerk



Periode : Februari 2005 – Juli 2005

Opbouwen eigen bedrijf


Periode : Augustus 2004 – Februari 2005

Opdrachtgever: KPN

Functie: Manager Customer Support Unit (CSU)

Activiteiten: Operationele verantwoordelijkheid van een CSU (ca. 90 FTE.), en lid van het managementteam. In de afdeling worden grote klantprogramma’s opera-tioneel gemanaged op basis de ITIL methodiek. Naast het operationeel besturen betrokken bij de herinrichting van Operations van de Business Unit.

Resultaat: Continuering van het ISO certificering, en herinrich-ting van de CSU.



Periode: April 2003 – Augustus 2004

Opdrachtgever: KPN

Functie: Programmamanager

Activiteiten: Als programmamanager t.b.v. de klanten Ahold, Postkantoren BV en Schuitema een klantprogram-ma opzetten. In het programma werden alle afgenomen ICT diensten integraal aangeboden en één Single Point Of Contact (SPOC) gecreëerd. Naast implementatie van de diverse klantprogramma’s operationele onderhandelingen gevoerd met de IT manager en Inkoopmanager van Ahold. Eind 2003 heeft dat heeft geresulteerd in een nieuw afgesloten contract. Daarnaast is ervoor gezorgd dat alle processen ISO proof op basis van ITIL zijn geïmplementeerd. Klanten. Daarbij stem je af met de klant op strategisch en tactisch niveau en zorg je ervoor dat de operationele afspraken worden uitgevoerd. Daarnaast trek je samen op met Sales voor een stuk acquisitie. Als programmamanager ben je P&L verantwoordelijk.

Resultaat: Implementatie van twee klantprogramma’s (Ahold en Postkantoren BV)




Periode: November 2000 – April 2002
Opdrachtgever: KPN

Functie: Manager Remote Netwerk Management Center ai

Activiteiten: Verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van het RNMC. Het RNMC beheerde klantspecifieke datanetwerken op basis van 7 x 24 uur bewaking. Verder was er een Service Level Management afdeling en een Changemanagement afdeling, ieder met een afdelingsmanager. De opdracht luidde om de splitsing van de afdeling voor te bereiden, de financiële huishouding inzichtelijk te maken en op orde te brengen en daarbij verliesgevende contracten te ontbinden. Tijdens het in kaart brengen van de ontmanteling is er t.b.v. een klantprogramma succesvol een externe procesaudit doorgevoerd door KPMG.

Resultaat: Mogelijkheden van de splitsing in kaart gebracht en voorbereidt. Klantcontracten ontbonden. Een model ontwikkeld om de kostprijs van de dienstverlening inzichtelijk te maken en een externe procesaudit met succes afgerond (contractverlenging veilig gesteld).

Periode: Juli 1999 – November 2000

Opdrachtgever: KPN

Functie: Manager Local Customer Care

Activiteiten: Verantwoordelijk voor dagelijkse aansturing van de een multifunctionele groep waaronder; projectleiders, administratief personeel (billing), helpdesk (op basis van Live Cycle Management) De afdeling verzorgde in samenwerking met andere Telecomoperators (a.o. Telia, Swisscom, Infonet etc.) voicediensten. Twee maandelijks overleg in Europa op tactisch en strategisch niveau met de andere Telco’s. Daarnaast lag er de opdracht om de afdeling organisatorisch in 6 maanden te verplaatsen binnen KPN. Samen met een productmanager van de Divisie Vaste Net is er tijdens de migratie een nieuwe dienst, GripNet geïmplementeerd.

Resultaat: Organisatorische omhanging van de afdeling en de implementatie van een nieuwe dienst GripNet.

Periode : November 1998 – Juli 1999

Opdrachtgever: CSN Communication Solutions Nederland (KPN dochter)

Functie: Fieldmanager Detachering

Activiteiten: Aansturen van een groep Netwerkbeheerders (ca. 25 FTE) op afstand. Op basis van detachering werden deze professionals “voornamelijk Hbo’ers” bij externe klanten aangeboden. Klanten waren o.a. (DSM, Gemeente Deventer) Het doel van de detachering was om het beheer van de werkplekken van de klant over te nemen. Daarnaast werken aan een opleidingsprogramma om alle Netwerkbeheerders MCSE gecertificeerd te krijgen. Door goed te luisteren aan de klanten was ik in staat om meer klanten binnen te halen en de omzet van CSN te verhogen. René heeft ervoor gezorgd dat tijdelijke tekorten van de arbeidscapaciteit werd opgevangen door twee leveranciers waarmee raamcontracten werden afgesloten. Hierdoor was CSN snel en volledig aan de klantvraag te voldoen zonder kwaliteitsverlies.

Resultaat: Afsluiten van raamcontracten met toeleveranciers en het opzetten en implementeren van een vast opleidingsprogramma zodat alle netwerkbeheerders in een vaste tijdspanne en tegen vaste kosten MC-SE gecertificeerd werden.

Gedurende de periode Januari 1996 – November 1998 werkzaam geweest voor KPN regio Haarlem

Functie: Manager Operations, Projectleider ISDN

Activiteiten: Hier was ik integraal verantwoordelijk voor de leve-ring en installatie van PABX’en en infrastructuur aan de klein en groot zakelijk markt binnen de regio Haarlem. Door mijn ervaring in de logistiek heb ik de nachtelijke bevoorrading van de monteurs ’s geïntroduceerd. Dit heeft een efficiency van ca. 125 uur per week voor mijn afdeling opgeleverd. Dit systeem is daarna in het district Haarlem ingevoerd. Naast mijn functie als lijn manager werd ik opge-schakeld als projectmanager om twee ISDN lever-straten voor de zakelijke en consumentenmarkt te integreren. Het resultaat was een efficiency besparing van ca. 30% op de totale arbeidscapaciteit. Hiermee was het mogelijk om de doorlooptijdtijd terug te brengen van 10 weken naar 5 weken. Daarnaast nam de klanttevredenheid toe (NIPO metingen)

Resultaat: Opzetten van 1 ISDN leverstraat en nachtbevoorrading t.b.v. alle monteurs in de regio Haarlem. Hierdoor is een kwaliteit en efficiencyvoordeel behaald.


Gedurende de periode April 1988 tot Juli 1994 werkzaam geweest voor PTT Post (Bergen NH en Alkmaar)

Functie: Vestigingsmanager

Activiteiten: Zelfstandig aansturen van een postvestiging met een rayonmanager op afstand. In deze functie was ik integraal verantwoordelijk voor de kwaliteit van postbezorging in de streek Bergen, Bergen aan Zee en Schoorl. Door strak te sturen slaagde René Ha-gen erin om de afgesproken doelstellingen m.b.t. kwaliteit, kosten, efficiency en productiviteit te be-halen. Mede door de positieve resultaten in Bergen werd ik gevraagd om de grootste vestiging van Rayon Alkmaar tijdelijk waar te nemen. In Bergen werkte ca. 50 FTE en in alkmaar ca. 220 FTE. Hierbij heb ik voor het eerst een vestiging indirect aan-gestuurd. De verandering zat met name in de managementstijl, van een controlerende direct aansturende naar een op vertrouwen gebaseerde indirecte van managen.

Resultaat: Doorvoeren van efficiency en een cultuuromslag en een positieve bijdrage aan het bedrijfsresultaat van het Rayon.

Gedurende de periode April 1994 tot December 1996 werkzaam geweest voor PTT Post (Haarlem en Amsterdam)

Functie: Groepsleider

Activiteiten: Het zelfstandig aansturen van een groep bestellers, dit was mijn eerste leidinggevende functie. In korte tijd ben ik erin geslaagd om het vertrouwen te win-nen van voormalig direct collega’s (ca. 50 man). In deze functie was ik verantwoordelijk voor de post-bezorging van een deelgebied in Haarlem. Na 1 jaar ben ik gevraagd om de afdeling vervoer te reorga-niseren en te herstructureren (ca. 75 man). Tijdens de herstructurering heb ik een nieuwe manier van normen berekenen geïntroduceerd. Door deze nieuwe manier was ik in staat om een complete herstructurering door te voeren in 3 maanden tijd en is er een besparing doorgevoerd van 4 FTE.

Resultaat: Nieuwe methodiek geïntroduceerd om normen te kunnen bepalen en 4 FTE efficiency doorgevoerd.


Gedurende de periode April 1979 tot April 1988werkzaam geweest voor PTT Post (Haarlem)

Functie : Postbesteller
Activiteiten: Het dagelijks bestellen van poststukken, conform de eisen van PTT Post. Tijdens deze periode heb ik op regelmatige basis ploegendienst gedraaid en hield ik me bezig met de postsortering. Ik heb veel invalkrachten en zaterdagbestellers opgeleid.

Resultaat: Goede kwalitatieve bijdrage aan het postproces.

Gedurende de periode Oktober 1978 tot Maart 1979 werkzaam ge-weest voor Hopman Elektrotechniek (renovatie en nieuwbouw)

Functie : Elektricien

Activiteiten: Ik heb hier gewerkt als elektricien in de Utiliteits-bouw en Nieuwbouw. Ik was verantwoordelijk voor de aanleg van huisinstallaties en door mijn kennis van de elektronica heeft het bedrijf haar portfolio kunnen uitbreiden met alarminstallaties.

Resultaat: Introductie en uitbreiding van portfolio met huisalarminstallaties.


Gedurende de periode Juli 1977 September 1978 werkzaam geweest voor de Koninklijke Landmacht (dienstplicht)

Functie: Richter Breedte op een M 107 Artillerie

Activiteiten: Op het stuk was ik verantwoordelijk voor het instel-len van het geschut. Op het eind van de diensttijd heb ik meegewerkt aan het testen van nieuwe mu-nitie. Door mijn accuratesse heb ik kunnen realise-ren dat er een goede keuze kon worden gemaakt tussen de verschillende soorten munitie.

Resultaat: Snelle keuze van nieuwe munitie mogelijk gemaakt.



Gedurende de periode Mei 1976 tot Juni 1977 werkzaam geweest voor Meeuwissen Papier Industrie (ontwikkelaar van isolatiemateriaal)

Functie : Machine Operator
Activiteiten: Verantwoordelijk geweest voor de fabricage van verschillende papiersoorten zoals (krantpapier, as-faltpapier etc.). Ik heb daar verder meegewerkt om het productieproces te verbeteren en efficiënter te maken.

Resultaat: Een nieuwe wijze van papier verwerken in het productieproces waardoor er een besparing werd gere-aliseerd Fl. 100.000 per jaar.


Gedurende de periode September 1975 tot April 1976 werkzaam geweest voor Nederland Haarlem Verrkeerregelsystemen en Alarmeringskasten.

Functie: Elektronicamonteur

Activiteiten: Ik begon als monteur die componenten van ver-keerregelkasten mocht maken en ben daarna door-gegroeid tot een monteur die de volledige kasten mocht opbouwen en testen. Daarna werd ik ingezet als monteur die alarmkasten t.b.v. de Shell bouw-de.

Resultaat: In korte tijd in staat geweest om complexe regel-apparatuur van de grond af aan op te bouwen en daarmee een positieve bijdrage geleverd aan het bedrijfsresultaat en de klanttevredenheid van Ne-derland Haarlem



Opleiding interimmanager

2004 Prince2 Foundation
2002 HBO Bedrijfskunde (avondstudie)
2000 Inleiding Nederlands Recht OU (avondstudie)
1993 Organisatiekunde OU Module 1a, 1b
1989 Groepsleider TPG Post
1982 Ambi modulen I1,I2, B1,T2 (thuisstudie)
1979 MTS Elektrotechniek (avondstudie)
1975 LTS Elektrotechniek



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

RH is zijn loopbaan gestart als een technicus en heeft zich dooront-wikkeld tot een allround professional die ervaring heeft in het op opzetten van commerciële klantprogramma’s, implementeren van complexe data diensten, leiden van projecten. Zijn kernkwaliteit is verandermanager pur sang. Door zijn doortastende manier van leidinggeven weet hij in korte tijd draagvlak te creëren waardoor het veranderingsproces soepel en snel verloopt.

Kerncompetenties die bij RH horen zijn: mensgericht, Direct, Plan-matig, Doortastend, Enthousiastmerend en Analytisch. RH is een gevoelsmens die zich voor 200% geeft en daarbij zijn omgeving goed in gaten houdt.

Uitslag enneagramtest 2004:

(PRIMAIR) DE ACHT: DE BAAS (score: 1,00)
De ACHT is een knokker en kiest dominantie als houding om zaken voor elkaar te krijgen. De ACHT voelt en ziet zichzelf als sterk en zet deze eigenschap in voor de minder sterke. De ACHT heeft moeite met zwakte en gaat confrontaties niet uit de weg. Het laten zien en goed omgaan met je zwaktes is voor de ACHT een teken van kracht. Ze zijn beschermend en proberen anderen goed te la-ten functioneren. De ACHT houdt niet van spelletjes en zegt waar het op staat. Het is voor de ACHT moeilijk aan te geven wat leuk is, je kunt beter vragen wat niet leuk is, die vraag kan beter en sneller worden beantwoordt.

(SECUNDAIR) DE EEN: DE PERFECTIONIST (score: 0,95)
De EEN heeft een spreektaal die belerend of normatief is. Kenmer-kend is de pedagogische en kritische houding, het kan altijd beter. Het gelijk is a-priori aan de kant van de EEN. De EEN is een verbe-teraar een hervormer en heeft de neiging om alles zwart of wit te zien, grijstinten geven mensen het alibi om zaken die verkeerd zijn, goed te praten. De EEN heeft een afkeer aan ergernis en ziet de dingen graag van de positieve kant. Integriteit, rechtvaardig-heid zijn waarden die de EEN erg belangrijk vindt.

(TERTIAIR) DE NEGEN: DE VREDESTICHTER (score: 0,86)
Een NEGEN is sociaal en vindt het belangrijk om aardig gevonden te worden. NEGENS houden van gewoon zijn en worden zelden boos. De NEGEN bagatelliseert vaak de eigen kwaliteiten en voelt zich niet echt op het gemak in grote gezelschappen. Ze hebben het vermogen om tegenslagen zonder verbitterd te raken, achter zich te laten. Kritiek en oprechte confrontaties die zorgvuldig worden geformuleerd, leveren respect op en zijn goed voor gezonde

Talenkennis interimmanager

Nederlands goed in woord en geschrift
Engels matig in woord en geschrift



Overig

Cursussen:
Effectief onderhandelen (bureau Zuidema)
ITIL Foundation PinkRoccade
Mansal managementtraining


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :