Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Ervaring interimmanager voor het doorvoeren van strategische

Ervaring interimmanager voor het doorvoeren van strategische

Werkervaring interimmanager

HERINRICHTING VAN DE HYPOTHEEKOPERATIE VAN ING NEDERLAND VOOR DRIE MARKETING LABELS.
Als interim-manager 12 maanden eindverantwoordelijk voor de inrichting van en transformatie naar een nieuwe Shared Service Center (SSC) van ca. 340fte; Opsplitsing van de organisatie in een front- en back-office verzorgd op basis van een gedetailleerd proces¬ontwerp; Business planningcyclus aangepast naar aanleiding van de oprichting van een nationale, label overschrijdende, marketingorganisatie; Nieuwe performance-indicatoren gedefinieerd voor alle managers en medewerkers; Vereiste ICT aanpassingen gedefinieerd.

Bereikte resultaten: de eerste succesvolle realisatie van een SSC binnen de ING Groep. Tegelijkertijd de operationele efficiency verbeterd met 20%.

TURNAROUND VAN DE MARKETING- EN SALESOPERATIE VAN PHILIPS CONSUMER COMMUNICATIONS (PCC) IN AZIË.
Gedurende 18 maanden eindverantwoordelijk voor de herstructurering van de marketing en sales activiteiten van de mobiele telefonie operatie na een mislukte joint-venture met Lucent; In samenwerking met de verschillende directeuren de strategie en strategische doelen vastgesteld als start van een complete turnaround van de marketing- en salesactiviteiten in Azië (Singapore, China, India, verschillende Zuid Aziatische landen en Australië en Nieuw-Zeeland); De processen en ICT infrastructuur hergedefinieerd en vervolgens met een team geïmplementeerd voor een totaal van ca. 250 medewerkers;

Bereikte resultaten: winstijging van € 24 miljoen in 2000 naar € 53 miljoen in 2001 (een gepubliceerd artikel is beschikbaar).

CENTRALISATIE VAN DE FINANCIËLE PROCESSEN BIJ ZWITSERLEVEN.
Vanuit de afdeling financiën bij Zwitserleven een herontwerp gemaakt van de financiële processen op basis waarvan een sterke centralisatie, kwaliteitsverbetering en kostenreductie kon plaatsvinden; pakketselectie en leveranciersonderhandelingen gedaan.

NIEUWE ORGANISATIE BIJ ACHMEA NEERGEZET VOOR DE ELEKTRONISCHE GEGEVENSUITWISSELING.
Voor Achmea een nieuwe afdeling opgericht voor het elektronisch uitwisselen van berichten met tussenpersonen; processen ontwerpen en organisatiestructuur bepaald; medewerkers geselecteerd en ICT aanpassingen gedefinieerd.

VOORBEELDEN VAN ANDERE EXTERNE ROLLEN TUSSEN 1995-2005:
Ontwerp ván en pakketselectie vóór een regionale hub in Azië voor ABN Amro voor Fixed Income en Treasury Settlement producten;
Nokia geadviseerd ten aanzien van de uitrol van hun customer loyalty programma (Club Nokia) in Azië;
Als programmamanager bij Zwitserleven eindverantwoordelijk voor de business planning en prioriteitstelling binnen en herstructurering van een programma met 21 business en ICT projecten;
Herstructurering van het verkoopproces bij een collectieve pensioen¬verzekeraar op basis van Asset Liability Management (ALM) studies;

Opleiding interimmanager

Bedrijfskunde, Erasmus Universiteit Rotterdam (1985-1991);
Atheneum, Guillaume Farel, Ridderkerk (1981-1985);
Chr. Gymnasium, Leeuwarden (1979-1981);

Krauthammer; diverse management en leiderschapsopleidingen;
Interne opleidingen; o.a. Interim management, Adviesvaardigheden, Project- en programma management, Marketing Excellence, BPR en SBR, procesherontwerp


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

STRATEGISCHE ORIËNTATIE EN MEER DAN 15 JAAR ERVARING MET HET OPTIMALISEREN VAN MARKETING, SALES EN ADMINISTRATIEVE / FINANCIËLE ORGANISATIES; Ontwikkelaar van succesvolle managementteams en leiderschaps- en managementkwaliteiten van individuele teamleden; Resultaatgericht, sterk in het formuleren en communiceren van doelstellingen, bewezen implementatiekracht; vooral in complexe, politieke en internationale omgevingen; Sterke analytische, conceptuele en communicatieve vaardigheden (in woord en geschrift); Bij voorkeur opererend van strategie tot strategie-uitvoering met een focus op commercie, (organisatie)structuur, mensen, cultuur, proces en ICT ondersteuning.

Talenkennis interimmanager

Engels, vloeiend (mondeling en geschreven);
Nederlands, vloeiend (mondeling en geschreven);
Frans, basale conversatie vaardigheden;
Duits, basale conversatie vaardigheden.

Overig

Kennis van en ervaring met: Marketing, Sales, Financiën, HRM, Front- en Backoffice operations, Shared Service Centers, procesoptimalisatie, compliance issues (o.a. IFRS, BaselII, SolvenceII, WFD en basisstelsel)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :