Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

communicatieadviseur

communicatieadviseur

Werkervaring interimmanager

Ervaring

2000 – heden (deeltijdfunctie, 0,6 fte)

Communicatieadviseur bij een bestuurscommissie van vijf gemeenten in de regio Zuid-Holland Zuid.
Tot de taken behoren o.a. het initiëren van en adviseren over communicatiebeleid aan bestuurlijke commissies, streekmanagement en ambtelijke adviesgroepen. Het begeleiden van externe en interne communicatie varianten bij diverse aangelegenheden. Het opstellen van communicatieplannen, organiseren van werkconferenties en bijeenkomsten, leggen en onderhouden van contacten met (landelijke) pers en voorlichters van omringende regio’s en gemeenten zijn onderdelen van de werkzaamheden. Voorts initieer en vervaardig ik voorlichtingsproducten voor de diverse projecten en verschillende adviescommissies en als eindredacteur verantwoordelijk voor alle teksten, uitgaven en brochures. Het begrijpen van en kunnen omgaan met bestuurlijke, protocollaire, verhoudingen is in deze functie van absoluut belang.

Ruim een jaar bovenstaande functie gecombineerd met een interimfunctie als beleidsmedewerker Recreatie & Toerisme met het doel de recreatieve naamsbekendheid van het gebied te verbeteren c.q. het recreatieve imago te vergroten.
Het opstellen van een activiteitenplanning, het opstellen en beheren van het budget en het initiëren en onderhouden van contacten met recreatieve ondernemers, gemeenten en belangenorganisaties waren onderdelen van het takenpakket.

1998 – 2000

Wijkbeheer, grote stad in Zuid-Holland
Activiteiten verricht in zeer uiteenlopende wijken, waarbij elke wijk een eigen problematiek kende op uiterst verschillende niveaus. Het initiëren en afstemmen van wensen, processen en (on)mogelijkheden en het daarbij bepalen van prioriteiten zijn onderdelen van een dergelijke functie. Zo ook het opzetten en begeleiden van wijkschouwen en het toezien op de afhandeling van de gesignaleerde knelpunten. Duidelijke communicatie tussen zeer uiteenlopende partijen met vaak uiterst verschillende belangen speelt hierbij een grote rol.


1988 – 2000 niet werkzaam geweest


1986 – 1988

Bureauhoofd onderwijsvakbond in Dordrecht.
Het onderhouden van contacten met leden, het plannen en coördineren van afspraken met een negental juristen, het leiding geven aan een secretariaat, het veelvuldig overleggen met directie en andere afdelingen behoorden tot de activiteiten.

1980 – 1986
Management assistente diervoederfabrikant in Waalwijk.
Ondersteunende werkzaamheden vooral gericht op public relations taken. Opzetten, begeleiden en afhandelen van projecten met betrekking tot nieuwe producten. Tevens totaal verantwoordelijk voor het jaarlijks organiseren van een reis voor enkele honderden personen naar Engeland, inclusief het inkopen van vluchten, hotelkamers, excursies, e.d.


1979 – 1980

Management assistente Raad van Bestuur offshorebedrijf te Rotterdam.
Diverse managementondersteunende taken: afspraken maken, bijhouden van agenda’s, notuleren, correspondentie, opstellen van richtlijnen voor werkdocumenten, organiseren van vergaderingen, opstellen van reisschema’s.


1978 – 1979

Manager Recreatiecentrum/Jachthaven nabij Arnhem.
Aannemen en leiding geven aan horeca- en technisch (buiten)personeel. Inhuren van artiesten, managen van de receptie, financiële administratie, ontvangen van gasten. Onderhouden van contacten met gemeenten, organiseren van feestavonden en (sport)evenementen. Verantwoordelijk voor complete marketing en promotie op landelijk gebied.


1976 – 1978

Diverse functies als management assistente.
Na het behalen van het Schoevers examen ben ik eerst op uitzendbasis gaan werken. Een bewuste keuze om kennis te maken met diverse bedrijfstakken.



Opleiding interimmanager

Opleidingen / Cursussen
Lagere school en middelbare school voornamelijk gevolgd in het buitenland, met name in Curaçao, Sudan en Singapore (o.a. Engelstalig voortgezet onderwijs).
Diploma Havo behaald in Nederland in 1975.
Diploma Schoevers Directie Secretaresse behaald in 1976.

Diverse cursussen gevolgd op het gebied van tekstverwerking, automatisering en spelling.

Diverse opleidingen gevolgd:
1999/2000 Wijkbeheer/leefbaarheidmanagement
Transfergroep Rotterdam
2003/2004 Communicatieadviseur B SRM
2004/2005 Projectmanagement NCOI


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels perfect
Duits redelijk

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :