Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financial Controller

Financial Controller

Werkervaring interimmanager

2004 jun - heden : "OpAanvraag" B.V.
Op interimbasis belast met totale opzet van de administratieve organisatie en interne controle van jong bedrijf, dat zich bezighoudt met ontwikkeling en exploitatie van internet-sites waar muziek tegen betaling gedownload kan worden.

2003 jul - dec 2003 : "OpAanvraag"
Als Financial Manager a.i. op projectbasis gedetacheerd bij Enlight Europe B.V., onderdeel van Enlight Corp. te Taiwan. Als branche-office verkoopt Enlight voor de Europese markt o.a. computer hardware en onderdelen van computer hardware aan de grotere spelers in de IT. Als financial manager de rechterhand van de general manager en rapporterend aan de CFO op het hoofdkantoor. Het takenpakket is breed: Controlling en leiding geven aan de administratie (drie personen), verantwoor-delijk voor het HRM en algemeen office management. De voertaal op de werkvloer is overwegend Engels; de maandelijks management rapportage geschiedt eveneens in het Engels. Er is veelvuldig contact met de in Engeland gevestigde dependance alsook met de extern accountant aldaar.

2002 jan - mei 2003 : "OpAanvraag"N.V.
(Van januari t/m maart als interim voor DPA Financials, vervolgens indiensttreding)
Als group-controller werkzaam voor een bedrijf in de verpakkingstechnologie en met name de innovaties op dat terrein welke als geheel deel uit van een beursgenoteerde internationale onderneming.
De organisatie kent een holding met een zestal dochtermaatschappijen w.o. een drietal productie-maatschappijen, waarvan twee in het buitenland zijn gesitueerd. Tot de werkzaamheden behoren het opstellen van de (tussentijdse) cijfers, alsmede de consolidatie daarvan, het verzorgen van de volledige jaarrekening, het opstellen van budgetten, liquiditeitsbegrotingen, management informatie systeem, aansturen van de salarisadministratie, en het optimaliseren van de AO (Administratieve Organisatie). Eén en ander wordt gerealiseerd door gebruik van Exact en voornamelijk Excel. Contact met partijen buiten de organisatie zoals fiscus, extern accountant geschiedt regelmatig.



2001 jun - dec. 2001 : "OpAanvraag"
Detachering op interim-basis bij de overheid. Structureren en mede professionaliseren van de afdeling Inkoop en Crediteuren, alsmede doen wegwerken van grote achterstanden. Leiding geven aan 4 medewerkers in de hoedanigheid van meewerkend voorman en coach. Actieve rol in realisering van uitputting van het jaarbudget in samenwerking met controllers in de organisatie. Afronding project conform initieel plan van aanpak.

1991 – mei 2001 : "OpAanvraag"
Fusie van eigen praktijk met soortgelijke praktijk ter verbreding en verdieping van de werkzaam-heden.Voornamelijk gericht op bedrijfsbegeleiding (managementconsultancy).
Wederom fusie met accountantsmaatschap, eveneens ter verbreding (financial planning, fiscale planning) van de werkzaamheden. De organisatie bestaat uit 4 vennoten en 17 man personeel. Als medevennoot belast met verzorging en controle van jaarrekeningen, acquisitie, aansturen van assistenten en secretariaat.

1988 - 1991 : "OpAanvraag"
Start van eigen accountants- en belastingadvieskantoor in de avonduren. Verzorging van jaar-rekeningen, financiële administraties en salarisadministraties, evenals managementadviezen. Het verzorgen van alle aangiften t.b.v. de fiscus (Inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting).

1987 - 1989 : "OpAanvraag"
Voeren van volledige financiële administratie en salarisadministratie, evenals de volledige projectadministratie van dit regionale architectenbureau met 30 personeelsleden.
Tevens belast geweest met de implementatie van een nieuw ERP systeem, waarbij de drie genoemde administraties ‘gelinkt’ werden.

1985 - 1987 : "OpAanvraag"
Assistent: voeren van financiële administraties en salarisadministraties alsmede assistentie bij opstellen en controleren van jaarrekeningen. Tevens op projectbasis tewerkgesteld geweest bij Rijkswaterstaat om te assisteren bij de financiële afwikkeling van de Oosterschelde werken.


Opleiding interimmanager

1987: SPD
1986: HEAO
1985: MEAO Administratief en Commercieel (dubbele richting)
N.B. 1981 – 1982: Dienstplicht vervuld bij de Koninklijke Marine.
1981: HAVO


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Generalist, coach, teamplayer, ervaringsdeskundig, servicegericht, ondernemer.

Talenkennis interimmanager

Nederlands : uitstekend in woord en geschrift
Engels : goed in woord en geschrift (woonachtig geweest in Engeland (drie jaar
basisschool)
Duits : redelijk / goed in woord en geschrift
Frans : matig / redelijk in woord en geschrift


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :