Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager/Coach/Trainer

Interim Manager/Coach/Trainer

Werkervaring interimmanager

Sinds Januari 2004 vnl.bezig geweest met de opbouw van mijn eigen bedrijf. Tijdens deze periode diverse bedrijven ondersteuning gegeven op sales en management gebied. Coaching van medewerkers, verzorgen van communicatie- en salestrainingen.

Jan. ‘03 – Jan\'04 BU Manager Overheden
FSR Opleidingsgroep BV (Eindhoven/Leiden)

Als manager van de Business Unit Overheden en lid van het management team verantwoordelijk voor het aansturen van 12 medewerkers binnen de BU, bestaande uit opleidingsadviseurs, projectleiders en docenten.

Commercieel eindverantwoordelijk voor de regio West Nederland met individueel target. Tevens verantwoordelijk voor het richting geven aan de productontwikkeling van nieuwe opleidingsproducten voor overheden.

Namens de FSR Opleidingsgroep verantwoordelijk voor de overname van het bedrijf Info Opleiders te Leiden: begeleiding van het overname traject, intake gesprekken met de medewerkers, aansturing van de vestiging, zeker stellen van bestaande klanten en opstarten van nieuwe commerciële trajecten etc.

Apr. ‘99 – sept. ‘02 Vestigingsdirecteur
Speedit Automatisering Eindhoven BV

De vestiging Speedit Eindhoven uitgebouwd van 17 ICT medewerkers bij aanvang van dienstbetrekking in ’99 tot een gezonde vestiging met 55 medewerkers in september 2002:
- Omzet 1999: € 2,25 miljoen
- Omzet 2000: € 3,4 miljoen
- Omzet 2001: € 3,9 miljoen
- Netto winstpercentages tussen de 10 en 12%.

Taken en verantwoordelijkheden:

Als lid management team mede verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van het beleid van Speedit Automatisering Nederland BV, bestaande uit de vestigingen Woerden, Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven.

Opstellen en realiseren van een regionaal marktplan (zuid Nederland) alsmede het behalen van omzet- en winsttargets. Direct betrokken bij verkoopactiviteiten, van het werven van nieuwe klanten tot het onderhouden van contacten met bestaande opdrachtgevers.

Aansturen van drie accountmanagers, een office manager en zo’n 50 ICT medewerkers. Aannemen van de nieuwe medewerkers voor de vestiging en het begeleiden van alle medewerkers inzake opleidingen etc. Twee keer per jaar (medio en einde jaar) evalueren van de werkzaamheden en het functioneren van alle medewerkers.

Zorgdragen voor de correcte uitvoering van de facturatie en de overige administratieve werkzaamheden op de vestiging door de office manager.


Mrt. ‘97 – mrt. ‘99 Opleidingsadviseur
TKS Trainingen Eindhoven BV

Verantwoordelijk voor de verkoop van automatiserings
opleidingen in de regio Eindhoven, Tilburg, Nijmegen en omstreken met een individueel jaartarget van 1,8 miljoengulden.

Dagelijkse werkzaamheden:
-het onderhouden van contacten met bestaande klanten;
-het actief werven van nieuwe relaties;
-het schrijven van opleidingsvoorstellen en;
-het begeleiden van de opleidingstrajecten.



Okt. ‘96 – ‘feb. ‘97 Opgestart met eigen bedrijf “Home Card”

Een eigen bedrijf opgestart voor de verkoop van geboorte- enhuwelijkskaarten en eenvoudig drukwerk (o.a. briefpapier, enveloppen en visitekaartjes).
In deze periode uitgeverijen bezocht en een business plan geschreven om Home Card op te starten.

Na 5 maanden uiteindelijk gekozen voor een vast dienstverband bij TKS Trainingen. Reden van deze keuze is dat ik merkte dat ik prima zelfstandig kan werken maar toch collega’s miste. Een leerzame periode!


Jun. ‘91 – sep. ‘96 Proost en Brandt Papier op de vestigingen Zwolle, Diemen en Eindhoven


Aug. ‘94 – sep. ‘96
Regiocoördinator Proost en Brandt Eindhoven

Als regiocoördinator verantwoordelijk voor:
-Coördinatie van de gehele binnendienst (6 personen)
-Verkoopactiviteiten in Zuid Nederland (actief)
-Informatiestroom en contacten met hoofdkantoor te Diemen
-Klachtenafhandeling

Daarnaast bestond 40 % van de werkzaamheden uit het bezoeken van reclamebureaus en grafisch ontwerpers in Zuid Nederland (Zeeland, Noord Brabant, Limburg) om deze groep op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen in de papiermarkt.

Tevens in gedurende deze periode voor geheel Proost en Brandt (Zwolle, Diemen, Rotterdam en Eindhoven) een commerciële training verzorgd voor de binnendienst.


Jun. ‘93 – jul. ‘94 Commercieel medewerker Inkoop/Verkoop Proost en Brandt Diemen

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:
-Werkzaam op afd. Aanmaak Fijn Papier
-Verantwoordelijk voor de inkoop en rechtstreekse verkoop van grotere partijen papier bij fabrieken in binnen- en buitenland voor de grotere accounts in geheel Nederland.
-Structureel bezoeken van klanten en fabrieken om contacten te onderhouden.

Jun.’91 – mei ‘93 Commercieel medewerker Binnendienst
Proost en Brandt Zwolle

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:
-Werkzaam op verkoopkantoor Noord Nederland
-Verantwoordelijk voor verkoop van papier en onderhouden van contacten met klanten in deze regio (zowel passief als actief).


Mei ‘89 – mei ‘91 Commercieel medewerker
Akzo Coatings Wapenveld

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:
-Werkzaam voor divisie konstruktieverven
-Verantwoordelijk voor de verkoop en advisering van konstruktieverven
-onderhouden van contacten met afnemers uit geheel Nederland.


Opleiding interimmanager

Feb. 2002 Cursus Zelfmanagement

Mrt. 2001 Professioneel leidinggeven

Jun. 1991 – Sep. 1996 Commerciële leergang Proost en Brandt bestaande uit diverse verkoop- en communicatietrainingen

1993 NIMA - B

1992 NIMA - A

1989 -1991 Opleiding Makelaar Onroerend Goed

1988 - 1989 MEAO Commerciële richting te Zwolle

1987 - 1988 HEAO Hanzehogeschool te Groningen

1985 - 1987 HAVO Scholengemeenschap te Diever

1981 - 1985 MAVO Scholengemeenschap te Diever


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Managen/begeleiden/ondersteunen sales afdelingen/medewerkers.
Onderzoeken hoe bedrijven meer resultaten kunnen behalen met huidige produkten/mensen.

Talenkennis interimmanager

Nederland, Engels, Duits goed in woord en geschrift.

Overig

Ben een zeer gedreven en enthousiaste persoonlijkheid die in 2003 met haar eigen bedrijf is gestart maar daarnaast nog 2 tot 3 dagen per week werkzaam wil zijn op interim basis bij bedrijven. M.n. bij bedrijven waar ik een toegevoegde waarde kan zijn, berijven die meer inzicht willen krijgen in hun medewerkers, meer uit hun medewerkers willen halen.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :