Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Diversen financieel administratief

Diversen financieel administratief

Werkervaring interimmanager

Sinds Oktober 2001 ben ik op interim-basis werkzaam voor NIKE. Tijdens deze periode heb ik verscheidene “Administratieve Organisatie” projecten geleid. Hierbij zijn projectgroepen van verschillende samenstellingen opgesteld met als doel (verbeterde) procedures en werkinstructies te implementeren omtrent diverse bedrijfsprocessen (o.a. Inter Company en Franchise).

Daar deze opdracht geïnitieerd is uit een behoefte aan vervangend personeel vanwege een SAP implementatie project zijn bovenstaande werkzaamheden gecombineerd met diverse verantwoordelijkheden binnen de afdeling Centrale Administratie.

Vanaf maart 2001 tot en met juni 2001 ben ik op interim-basis werkzaam geweest voor Laurus N.V. Mijn opdracht gedurende deze periode bestond uit het managen van de goederenadministratie van Groenwoudt FOOD, alsmede ondersteunen van de afdeling Controlling van Groenwoudt FOOD.

Als manager van de goederenadministratie was ik verantwoordelijk voor de juiste, tijdig en volledige vastlegging van de gehele goederenstroom. Dit uitte zich in het, op regelmatige basis, aansturen van 3 groepshoofden en de overige 13 medewerkers. Daar het bedrijf in een afbouwende fase zat, was een belangrijk aspect van deze opdracht het constant aanpassen van de administratieve processen aan de veranderende administratieve omgeving.

Als ondersteunende factor voor de afdeling Controlling hield ik mij bezig met onder andere het verzorgen van de perioderapportage, en het opstellen en analyseren van diverse overzichten.

Vanaf augustus 1999 tot en met februari 2001 ben ik dienst van de Groenwoudt Groep geweest.

Aanvankelijk is dit in de functie van Medewerker Interne Controle geweest.
Per 1 december 1999 werd ik bevorderd tot Hoofd Niet-Vers Administratie. Deze administratie heeft als voornaamste taak de afstemming tussen goederenontvangsten en de leveranciersfacturen. Tevens hield ik mij, vanuit deze functie, bezig met analyses van diverse aard (voornamelijk met betrekking tot voorraden en ontstane afstemmingsverschillen).

Na een maand of acht deze functie te hebben bekleed, ben ik overgeplaatst naar de afdeling controlling, waarbij ik de manager goederenadministratie ben blijven ondersteunen. Ik functioneerde op deze afdeling als assistent controller. Hier omvatten mijn werkzaamheden onder andere het verzorgen van de perioderapportage, opstellen en analyseren van diverse overzichten en het (mede-) vertalen van het beleidplan in een budget voor het komende jaar. Dit alles gebeurde met behulp van een verscheidenheid aan programma’s waar onder andere Coda, Business Objects en G-Link een onderdeel van vormen.

Vanaf januari 1998 tot en met juli 1999 ben ik werkzaam geweest voor SturkoMeat Group B.V. (vleesverwerkingconcern) te Doetinchem. Mijn voornaamste werkzaamheden aldaar waren het verzorgen van de weekrapportage, op divisienivo (9 vestigingen).
Het verzorgen van de weekrapportage bestond onder andere uit het initiëren van diverse verwerkingsprocedures binnen de AS-400 en Fobis systemen, het downloaden van verschillende gegevens uit de automatiseringssystemen, om deze vervolgens te analyseren en te verwerken tot verschillende bedrijfseconomische overzichten binnen Excel en voorheen Lotus.

Vanaf november 1996 tot en met januari 1998 ben ik werkzaam geweest bij belasting- en advieskantoor J.J. van Engelenburg te Oosterbeek. Mijn werkzaamheden aldaar omvatten het opstellen en controleren van jaarrekeningen. Hiernaast bestonden mijn werkzaamheden uit het opstellen en analyseren van diverse rapportages, en verzorgen van aangiftes loon-, omzet- en inkomsten belasting. Dit alles gebeurde met behulp van een geautomatiseerd systeem waar onder andere de software pakketten Excel en Exact deel van uitmaakten.

Gedurende september 1991 tot en met april 1994 ben ik werkzaam geweest bij Coopers & Lybrand als assistent accountant. Dit betrof (het assisteren bij) controlewerkzaamheden bij een verscheidenheid van bedrijven, bedrijfjes en instellingen.
Daarnaast ben ik enige tijd gedetacheerd geweest bij een ziektekostenverzekeraar ter uitvoering van interne controlewerkzaamheden en ben ik veel bezig geweest met het opstellen van diverse rapportages.

Vanaf september 1994 heb ik de S.P.D. dagopleiding gevolgd. Dit diploma heb ik inmiddels behaald. Een groot deel van deze studietijd is gecombineerd met avondwerk bij het P.T.T. distributiecentrum in Arnhem.


Opleiding interimmanager

1984-1990 V.W.O.
1990-1991 R.U. Groningen Bedrijfskunde
1991-1994 N.I.V.R.A.
1994-1999 S.P.D.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

People manager met hands-on instelling en sterk analytische kwaliteiten.

Talenkennis interimmanager

Naast Engels en Duits is vermeldenswaard een goed spreek- en begripsvermogen van Spaans

Overig

Humorvol en zeer flexibel persoon.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :