Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HR management

HR management

Werkervaring interimmanager

1998 – 2009 als HR manager bij Sulzer Elbar, een onderdeel van een Zwitserse machinebouw onderneming. Als HR verantwoordelijk voor alle processen in deze middelgrote onderneming met 450 man personeel.

- In de jaren 1998 tot 2005 de groei van het bedrijf naar 450 medewerkers gerealiseerd. Door creatieve werving in een moeilijke arbeidsmarkt medewerkers binnen gehaald zonder concessies te doen aan het bestaande beloningsbeleid.
- Nieuwe bedrijfsregelingen ingevoerd aangepast aan veranderende wet- en regelgeving. Een pensioenregelgeving en nieuwe arbeidsongeschiktheidsregeling geïmplementeerd voor boven CAO personeel.
- Een bedrijfsbreed opleidingsbeleid ingevoerd. Het productie personeel is bijgeschoold door middel van leren van best practices met een beperkte hoeveelheid theorie.
- In het jaar 2006 heb ik een reorganisatie begeleid, waarbij naast talloze interne herplaatsingen zijn gerealiseerd en een aantal ontslagvergunningen zijn verleend, Dit alles zonder dat het resulteerde in onrust onder het personeel of een groot verloop.
- Een nieuw ziekteverzuimbeleid op basis van de Wet Poortwachter ingevoerd; het ziekteverzuim daalde naar < 4%.
- Een nieuw functieclassificatiesysteem ( ISF/SAO) succesvol geïmplementeerd.
- Een nieuw personeelshandboek geïmplementeerd.

Specifieke kennis van pensioen en andere verzekeringen, reorganisatie begeleiden, ziekteverzuimproblematiek, functieclassificatie, beloningsbeleid en werving en selectie vraagstukken voor onder andere technische functies. Ervaring met opzetten van een opvolgingsbeleid en opleidingsbeleid. Ik weet hoe je een dossier moet opbouwen.

1990 - 1998 Obragas, als Manager Personeelszaken bij een energie distributiebedrijf. In deze functie verantwoordelijk voor het personeelsbeleid.
- Vanaf 1990 tot 1994 de invoering van een modern personeelsbeleid gerealiseerd. Dit door invoering van de gebruikelijke P en O instrumenten, zoals een belonings- en beoordelingsbeleid, een selectiebeleid, een opleidingsbeleid etc.
- Daarna een cultuurveranderingtraject begeleid. De ambtelijke cultuur omgebogen naar een bedrijfsmatige en resultaatgerichte cultuur. Gevolg was een voor die tijd zeer efficiënte bedrijfsvoering met hoge productiviteit. Ook de personele kant van de invoering van Business Process Redesign ( BPR) begeleid. Vanaf 1995 to 1998 was dit bedrijf het meest efficiënte energiedistributie bedrijf van Europa.


1987 - 1990 Van Dam golfkarton, onderdeel van Koninklijke Nederlandse
Papierfabrieken ( KNP ) als Hoofd Personeelszaken. Lid van het
managementteam. Ontwikkelen en uitvoeren van het personeelsbeleid voor de
vestiging.
Belangrijkst resultaat: het maken en implementeren van een bedrijfsbreed
opleidingsplan ter ondersteuning van de modernisering van de productie.

1984 - 1987 Torro, onderdeel van V en D concern als assistent
personeelschef en in het laatste jaar als personeelschef. Als assistent
personeelschef verantwoordelijk voor het ondersteunen van de bedrijfsleider
van filialen bij hun personeelsbeleid. Als personeelschef de afbouw van de
Torro organisatie begeleid. In totaal 2000 medewerkers werden intern herplaatst of ontslagen.

1982 - 1984 Stork PMT als assistent personeelschef. Verantwoordelijk voor
het personeelswerk van de productie onderdelen van de organisatie.


Opleiding interimmanager

1966 - 1971 Mulo
1971 - 1973 Havo
1973 - 1977 Pedagogische Academie
1978 - 1982 Sociale Academie, richting Personeelswerk

Trainingen/cursussen

Organisatiekunde 1A via de Open Universiteit
Post HBO cursus Business Process Redesign bij Fontys
Een groot aantal trainingen, cursussen en workshops over allerlei
onderwerpen op het gebied van sociale verzekeringen, pensioenen, de
toepassing van HR instrumenten, strategische ontwikkelingen en ( arbeids)
recht.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

generalist; zie verder werkervaring

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en duits

Overig

Nevenactiviteiten

Lid van de Raad van Toezicht van een organisatie voor maatschappelijke
dienstverlening in de regio Helmond. In deze rol 2 fusies begeleid tussen regionale welzijnsorganisaties.
Voorzitter van een studiegroep van de Limburgse Werkgever Vereniging ( LWV )
Lid van het bestuur van een stichting die een volkstuinencomplex beheert.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :