Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financieel Interim Manager

Financieel Interim Manager

Werkervaring interimmanager

Opdrachten

Cliënt: G3 Worldwide Mail N.V. (Spring)

Periode: september 2010 tot heden

Functie: Financial consultant

Werkzaamheden:
• Verantwoordelijk voor het project Standaardisatie en aansluiting Navision (financiële administratie) / Outlooksoft (reporting systeem);
o Aansluiting van Navision / Outlooksoft voor alle Europese entiteiten;
o Standaardiseren van de rapportage template;
o Adviseren over het standaardiseren van het rekeningschema in Navision;


Cliënt: G3 Worldwide Mail N.V. (Spring)

Periode: maart 2010 tot september 2010

Functie: Financial consultant

Werkzaamheden:
• Coördinator van de Vendor Due Diligence binnen Spring in het kader van de afsplitsing van de Mail divisie binnen TNT;
• Begeleiding en ondersteuning bij het opstellen van de geconsolideerde jaarrekening en de Nederlandse jaarrekeningen.
• Financiële ondersteuning van de dochterondernemingen in Duitsland en Engeland


Cliënt: G3 Worldwide Mail N.V.

Periode: februari 2009 tot juli 2009 (1 a 2 dagen per week)

Functie: Financieel Adviseur

Werkzaamheden:
• Begeleiding en ondersteuning CFO bij de verkoop van een bedrijfsonderdeel;
• Begeleiding en ondersteuning bij het opstellen van de geconsolideerde jaarrekening en de Nederlandse jaarrekeningen.

Cliënt: Mn Services N.V.

Periode: maart 2009 tot februari 2010

Functie: Project medewerker

Project:
• Project Nieuwe Opdrachtgevers

Werkzaamheden:
• Ondersteuning bij het implementeren van de administratie van 2 nieuwe pensioenfondsen binnen de afdeling Accounting & Reporting externe opdrachtgevers.


Cliënt: Mn Services N.V.

Periode: november 2008 tot maart 2009

Functie: Project medewerker

Project:
• Project \"Beschrijving en Optimalisatie Processen Accounting en Reporting\"; (tot 1 maart 2009)
o Het project BOPAR heeft als doel de processen te beschrijven en optimaliseren, zodat AREO de nieuwe opdrachtgevers kan bedienen, met zo min mogelijk additionele resources.

Werkzaamheden:
• Opstellen van een Accounting & Controlematrix voor een bedrijfspensioenfonds en een schadeverzekeringsbedrijf;
• Opstellen van werkinstructie’s voor kwartaal- en jaarrapportage;
• Ondersteuning bij de inrichting van een nieuw rapportage tool.


Cliënt: G3 Worldwide Mail N.V. (Spring)

Periode: juli 2008 tot oktober 2008

Functie: Interim Financial accountant

Werkzaamheden:
• Verantwoordelijk voor de implementatie van de TSA applicatie (TNT Statutory Accounts) binnen de Spring organisatie;


Cliënt: G3 Worldwide Mail N.V. (Spring)

Periode: maart 2008 tot juli 2008

Functie: Interim Financial accountant

Werkzaamheden:
• Verantwoordelijk voor het opstellen van de geconsolideerde jaarrekening van de Groep
• Verantwoordelijk voor het opstellen van de jaarrekeningen van Nederlandse vennootschappen
• Verantwoordelijk voor de begeleiding van de controle door de externe accountants
• Voorbereiding cijfers ten behoeve van aangifte vennootschapsbelasting;
• Beantwoording vragen fiscale afdeling


Cliënt: Zwitserleven

Periode: augustus 2005 tot oktober 2005

Functie: Project medewerker

Werkzaamheden:
Het verlenen van ondersteuning bij het project “Costdrivers en Kosten per Polis”

Dit project heeft de volgende doelen:
• Vaststellen van betrouwbare kosten per product per polis. Deze kosten worden gesplitst naar eerste en doorlopende kosten en diverse processen binnen deze eerste en doorlopende kosten.
• Het (verder) inbedden van het gebruik van costdrivers in het teammanagement proces, wat de moegelijkheden moet verbeteren voor het gestructureerd signaleren van mogelijkheden tot verbetering van efficiency.


Cliënt: Ceva Logistics Netherlands B.V.

Periode: juni 2005 tot december 2009

Functie: Financieel interim controller

Werkzaamheden:
• Verantwoordelijk voor het opstellen van de jaarrekening;
• Begeleiding controle door de extern accountants.
• Voorbereiding cijfers ten behoeve van aangifte vennootschapsbelasting;
• Beantwoording vragen fiscale afdeling


Cliënt: Stichting Kinderdagopvang de Kangoeroe

Periode: mei 2005 tot februari 2009

Functie: Financieel interim controller

Werkzaamheden:
• Sparring partner voor de directie;
• Verantwoordelijk voor het opstellen van de kwartaalrapportage’s;
• Verantwoordelijk voor het opstellen van de begroting en de meerjarenbegroting;
• Doorrekenen van bezuinigingscenario’s;


Cliënt: TNT N.V.

Periode: september 2004 tot maart 2008

Functie: Interim manager corporate companies

Werkzaamheden:
• Verantwoordelijk voor het opstellen van alle jaarrekeningen van de Holdingmaatschappijen (uitgezonderd TNT NV);
• Verantwoordelijk voor de begeleiding van de controle door de externe accountants;
• Verantwoordelijk voor de Financial Management Fees (berekening, facturatie, functionele analyse ed.);
• Consolidatie en bepaling netto-vermogenswaarde;
• Voorbereiding cijfers ten behoeve van aangifte vennootschapsbelasting;
• Beantwoording vragen fiscale afdeling;
• Uitzoeken fiscale positie FE (afstemming ingediende aangiften met Reporting systeem);
• Begeleiding van medewerkers, stagiars en het inwerken van nieuwe mensen op de afdeling;

Cliënt: Holkema Groep B.V.

Periode: januari 2004 tot januari 2006

Functie: Financieel adviseur

Werkzaamheden:
• Sparring partner voor de directie;
• Verantwoordelijk voor het opstellen van de kwartaalrapportage’s;
• Verantwoordelijk voor het opstellen van de jaarrekeningen van alle groepsmaatschappijen;
• Het adviseren op financieel gebied en AO/IC;


Cliënt: Koningsbos Accountants B.V.

Periode: januari 2004 tot oktober 2004

Functie: Interim accountant

Werkzaamheden:
• Verantwoordelijk voor het uitvoeren van balanscontrole’s;
• Verantwoordelijk voor het uitvoeren van interimcontrole’s;
• Verantwoordelijk voor het van quick scan opdrachten;
• Gesprekspartners zijn bij vaktechnische problemen.

1999 – 2003 : Koningsbos Accountants B.V. te Maarssen (tot december 2000: Bekkers & Partners te ‘s-Gravenhage)

Functie: Vanaf 2002 als Partner

Mijn cliëntenpakket bestond onder andere uit:
Sloop- en bodemsaneringbedrijf, installatiebedrijf, beveiligingsbedrijf, handelsbedrijf in gereedschappen, handelsbedrijf in planten, internationale transportonderneming, handel en kweek in bloembollen, handelsbedrijf in lenzen, stichting die een oogkliniek exploiteert e.d.).

Werkzaamheden:
• Aanspreekpunt voor diverse klanten;
• Beoordeling en beschrijving van het bestaan en toetsing van de administratieve organisatie en interne controle;
• Controleren, samenstellen en consolideren van financiële verantwoordingen;
• Ad hoc werkzaamheden en bijstand aan cliënten;
• Opstellen van diverse interne rapportages.
• Uitvoeren van Quick Scan onderzoeken naar de financiële positie van de onderneming.
• Al dan niet in teamverband uitvoeren van bijzonder onderzoek op het gebied van: due-dilligence, waardebepalingen van ondernemingen, kredietonderzoeken, subsidieonderzoeken en onderzoeken naar de effectiviteit en efficiency van administratieve organisaties.



1999 – 1999 : Horlings, Brouwer & Horlings te Amsterdam.

Functie: controleleider

Werkzaamheden:
• Controle werkzaamheden bij een middelgroot handelsbedrijf in computer artikelen;
• Werkzaamheden in het kader van een afsplitsing van een afdeling bij een stichting die kunst stimuleert in Nederland;
• Werkzaamheden betreffende een liquidatie van een vennootschap.

1996 – 1999 : Berk Accountants en belastingadviseurs (tot juni 1998: ORAP-Groep, Van Stoltz Accountants B.V en van juli 1998 tot december 1998 K+R Accountants en belastingadviseurs te Leiden)

Functie: assistent-accountant

Overige Interim opdrachten

Groothandel cq productiebedrijf van delicatessen
In 2002 heb ik 8 maanden interim werkzaamheden verricht bij een groothandel cq productiebedrijf van delicatessen. De werkzaamheden bestonden uit het maandelijks opstellen van de cijfers ten behoeve van het management, aandeelhouders en banken.

Pensioenverzekeraar
In 2001 heb ik 2 maanden interim werkzaamheden verricht bij een pensioenverzekeringsbedrijf
De werkzaamheden werden uitgevoerd binnen de Interne Accountantsdienst en bestonden uit het samenstellen en controleren van de jaarrekeningen van bedrijfspensioenfondsen.

Overige
Ik ben de afgelopen jaren regelmatig op interim basis (1 a 2 weken) werkzaam geweest bij diverse bedrijven. De werkzaamheden bestonden onder andere uit administratieve dienstverlening, het opzetten van de administratieve organisatie, het opstellen van balansdossiers voor de controle, het opstellen van maandrapportage’s en opstellen van prognoses.

Opleiding interimmanager

Opleidingen en cursussen

1996 – gestopt in 2007 : Postdoctorale-studie Accountancy aan de Vrije
Universiteit te Amsterdam.
Op 10 oktober 2003 heb ik mijn theoretische vakken afgerond

1991 - 1997 : HEAO Accountancy RA-variant aan de Hogeschool voor Economische Studies te Amsterdam.

1988 - 1991 : MEAO Bedrijfsadministratie aan het Europa College te Amsterdam.

1984 - 1988 : MAVO D-nivo aan de Katholieke scholengemeenschap Watergraafsmeer te Amsterdam

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijke competenties

• Teamplayer
• Zelfstandig
• Zeer goede analytische vaardigheden
• Professional
• Stress bestendig
• Resultaatgericht
• Uitstekende communicatieve vaardigheden
• Betrouwbaar
• Positieve instelling, gevoel voor humor



Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels

Overig

Systeemkennis

• MS Office (Word, Excel, Power Point)
• Hyperion
• Exact
• Navision
• Outlooksoft
• SAP
• Coda







 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :