Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

(interim) marketing communicatie manager

(interim) marketing communicatie manager

Werkervaring interimmanager

Ruim 15 jaar marketing communicatie ervaring
Ervaring in profit en non-profit organisaties
Ervaring op nationaal en internationaal niveau (zowel pan-europees als mondiaal)
Ervaring aan klanten- en bureauzijde
Ervaring in middelgrote en kleine organisaties
Ervaring met externe, interne en arbeidsmarkt communicatie
Ervaring in FMCG en B-t-B communicatie.

Huidige functie: Directeur marketing communicatie adviesbureau gespecialiseerd in conceptontwikkeling voor culinaire producten.
Periode: Sinds 1 maart 2004

Functie: Projectmanager Productvoorlichting
Periode: Mei 2002- mei 2004
Bedrijf: Voorlichtingsbureau (non-profit organisatie, semi-overheid)
Taken / verantwoordelijkheden: Communicatieprojecten voor Nederlandse consumenten; PR management; woordvoerder naar journalisten / redacties; culinaire productspecialist voor consumenten.
Resultaten: Het free publicity resultaat van €2,7 in 2001naar €8,2 mln verhoogd in 2005; bekend communicatiemiddel geherintroduceerd, 1mln exemplaren verkocht.

Functie:Senior Marketing Communications manager (afdelingshoofd)
Periode Oktober 1999 – Mei 2002
Bedrijf: Amerikaanse beursgenoteerde fabrikant van o.a. zelfklevend folie (BtB)
Taken / verantwoordelijkheden: Initiëren en implementeren van merkstrategie en daaruit voortvloeiend communicatiebeleid; productintroducties via distributeurs en key-influencers; adviseren van distributeurs (Europa-breed).
Budget: €3 mln, managen 7 personen.
Resultaten: Initieren/implementeren brand guide ; 6 Europese productintroducties succesvol ontvangen; design center opgezet,website opgezet in 5 talen, marcom budget verdubbeld. Global marketing award in 2000 toegekend voor afdeling.

Functie Account director
Periode november 1998 – oktober 1999
Bedrijf :reclamebureau gespecialiseerd in actie- en relatiemarketing, onderdeel van de Young & Rubicam groep.
Taken / verantwoordelijkheden: Strategisch en tactisch intermediair tussen bureau en klant.
Managen 2 account managers.
Resultaten: Door mij verworven klanten zorgden voor forse omzetstijging
Functie: Marketing communicatiemanager (afdelingshoofd)
Periode: mei 1996 – november 1998
Bedrijf: arbeidsbemiddelingsbureaus gespecialiseerd in hoger opgeleid personeel, beursgenoteerd.
Taken / verantwoordelijkheden: Adviseren directie m.b.t. arbeidsmarkt communicatie; initiatie en uitvoering van marketingstrategie en communicatiebeleid voor in- en externe communicatie.
Budget: €4,5 miljoen euro;
managen 8 personen ( bij aanvang 3).
Resultaten: Merkbekendheid +5% en merkwaardering +10% in gewenste segmenten.

Functie :Productmanager
Periode: januari 1993 - mei 1996
Bedrijf : Pet Food company, FMCG, Europese hoofdvestiging van Amerikaanse fabrikant van topkwaliteit honden- en kattenvoer. BtB en BtC communicatie
Taken / verantwoordelijkheden: Het analyseren van de hondenvoermarkt (mbv internationaal marktonderzoek)en opstellen van marketingstrategieën; introductie nieuwe producten; initiatie en uitvoering van jaarplannen. Budget: € 6 miljoen.
Resultaten: Omzetstijging +20% per jaar; merkbekendheid +25%, merkwaardering +10%.

Functie:Docent Commerciële Economie
Periode:augustus 1992 - januari 1993
Bedrijf:Hogeschool
Taken / verantwoordelijkheden: Op NIMA-A niveau lesgeven aan HEAO studenten; opstellen, tentamineren en beoordelen van tentamens; begeleiden individuele studenten tijdens stage
Resultaten: Uit “mijn” klassen slaagden evenveel studenten als uit die van ervaren docenten

Functie: Marketing Executive, Melbourne, Australia
Periode: juli 1991 - juli 1992
Bedrijf: Importeur van Engelse bieren, exploitant diverse Engelse horecagelegenheden
Taken / verantwoordelijkheden: Analyse Australische biermarkt; opstellen/uitvoeren van marketingplan
Resultaten:Marketing inspanningen resulteerden in omzetstijging van 35% in 1 jaar



Opleiding interimmanager

Bedrijfskunde, HEAO-CE, VWO, diverse cursussen.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Duizendpoot met visie. Initiatiefrijk, creatief, resultaatgericht, teamspeler, uitstekende communicatieve vaardigheden, overtuigend, enthousiasmerend, relativerend vermogen, besluitvaardig. Coachende managementstijl, open en directe communicatie.

Talenkennis interimmanager

Nederlands (uitstekend)
Engels (uitstekend),
Duits (goed),
Frans (redelijk),
Spaans (matig)

Overig

Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :