Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

december 2007- heden
Zelfstandig interim manager productie en logistiek

September 2002 – december 2007 Dynadro/ DA Retailgroep BV (zie onder)
Hoofd logistiek

Augustus 2006 – december 2007
Hoofd logistiek
Hoofd Personeel & Organisatie
Lid van het managementteam bij DA retailgroep bv
Na aanname van een nieuwe collega voor commercie, naast logistiek ook de verantwoordelijkheid voor Personeel en Organisatie.
Reorganisatie eind 2006(22 % reductie van de totale personeelsbezetting) en de sluiting van beide distributiecentra in 2009 waarbij overgegaan wordt naar een nieuw distributiecentrum. Project hiertoe na de overname eind april 2007 stopgezet.
Reorganisatie per 20 april bij doorstart; reductie van de bezetting van het hoofdkantoor met 43 %.
Voor de beide reorganisaties en de overname de onderhandelingen met vakbonden en Ondernemingsraad gevoerd.
Opzetten van afdeling supply chain management; planners/afroep, forecast, supply chain planners die gezamenlijk met category managers de goederenstroom inrichten. Ook data-beheer ten behoeve van het ERP pakket hier onder gebracht.

November 2005 – Augustus 2006
Hoofd Logistiek DA retailgroep BV
Hoofd merchandising & Buying a.i
Lid van het managementteam bij DA retailgroep bv(voorheen Dynadro)
Naast de eindverantwoordelijkheid voor logistiek, na een reorganisatie in 2004 nog 2 vestigingen, op interim basis eindverantwoordelijk voor merchandising(categorymanagement van het assortiment) & buying van de DA retailgroep bv
Structurering en professionalisering van het categorymanagement. Implementatie van forecasting, product life cycle management, planning van acties. Verantwoordelijk voor inkoop.
Reorganisatie van de leiding van commercie bij DA retailgroep bv.
Implementatie van ERP-pakket(eind 2005, begin 2006) en lid van de stuurgroep hiertoe.


September 2002 – April 2004
Manager ketenlogistiek Dynadro
Lid van het managementteam bij Dynadro
Eindverantwoordelijk voor de logistiek bij Dynadro,
zowel beleidsmatig als operationeel
3 vestigingen, ca 400 personen kostenbudget 22 miljoen
Opstellen van korte en middellange termijn plan logistiek; herinrchting distributie-structuur en overgang van ‘groothandel’ naar retaillogistiek.
In 2004 verantwoordelijk voor een reorganisatie waarbij 1 van de 3 vestigingen is gesloten en alle activiteit is ondergebracht bij de 2 overgebleven vestigingen. Opstarten van een overslagpunt op de locatie van de oude vestiging.
Besparing 1,2 mio op jaarbasis, investering/sociaal plan is terugverdiend in 1 jaar tijd.
Dynadro is de organisatie achter de DA drogisten: 540 winkels in heel Nederland. Per 1 januari van naam veranderd: DA retailgroep BV

Januari 1990 – september 2002
Albert Heijn BV in diverse functies(zie onder)

september 2000 – september 2002
Programmamanager Organisatieontwikkeling Logistiek
Lid managementteam Logistics Albert Heijn

Logistics Albert Heijn is het onderdeel dat voor de aanvoer van de goederen
naar de winkels van Albert Heijn zorgdraagt, bestaande uit 6 distributiecentra
met in totaal circa 5000 vaste medewerkers en 1100 uitzendkrachten.

Factoren, die wezen op een structureel probleem, zoals een extreem hoog ziekteverzuim, een hoog verloop, operationele problemen en medewerkersontevredenheid, waren aanleiding voor een organisatie-ontwikkelingstraject.
Logistiek AH was in de voorgaande 6-8 jaar geweldig ontwikkeld in de dienstverlening en het logistieke concept
Eindverantwoordelijk voor het Programma Organisatie Ontwikkeling Logistiek. Twee wezenlijke onderdelen; de operationele performance en de bedrijfscultuur. Door middel van 18 projecten, die zich met de structuur en de cultuur bezighouden, was het de opzet om in 2 jaar tijd een aanzet tot een wezenlijke verandering te maken.
Resultaten aan het einde van de twee jaar: een daling van het ziekteverzuim van ca 2 %punt, een gemeten verhoging van de medewerkerstevredenheid, een gemeten verhoging van het servicepercentage.

November 1998 – september 2000
Hoofd productie Meester BV
Meester BV was een zelfstandige vleeswarenfabriek van Ahold. 95 % van de productie werd geleverd aan Albert Heijn.
Circa 800 medewerkers waarvan 500 in produktie en facilitaire diensten.

Naast Albert Heijn waren er nog een aantal andere supermarkten en enkele grootverbruikers die producten afnamen. Meester was sinds 1995 dedicated to Albert Heijn.
Lid van het managementteam dat verder nog bestond uit: de directeur, hoofd Commercie, hoofd controlling en administratie, hoofd P&O, hoofd inkoop, hoofd facilitaire diensten; interim manager ten behoeve van organisatieveranderingen.
Bij mijn aanvang waren er grote problemen in productie; het hoofd productie was uit zijn funktie gehaald en de operationeel managers(5) waren of ook uit funktie gehaald of van plaats veranderd.
In twee jaar het operationeel team opgebouwd, het operationeel resultaat substantieel verbeterd, de verkoop van het bedrijf aangekondigd en uitgevoerd. In december 1999 is het bedrijf verkocht aan Sara Lee Meats Europe.



April 1995 – november1998
Manager Centrale Slagerij Zaandam(CSZaandam) Albert Heijn
Vers Vlees verwerking(snijden en verpakken) circa 250 medewerkers

De Vers Vlees Organisatie(VVO) van Albert Heijn is inmiddels ook verkocht. VVO bestond in 1995 uit drie centrale slagerijen. In 1997 is de centrale slagerij in Eindhoven gesloten en is het volume dat daar werd geproduceerd overgeheveld naar de CSZaandam en de CS in Groenlo. Hiertoe is een 2-ploegendienst geïntroduceerd; de centrale slagerijen werkten tot dan toe in dagdiensten.
In 1997/1998 is een ERP-pakket(SAP) geïmplementeerd.
In 1998 is een start gemaakt met splitsen van de productie van rundvlees naar Zaandam en varkensvlees naar Groenlo. De beide bedrijven produceerden tot dan toe beiden voor een deel van het land zowel rund- als varkensvlees. Aansturing van het project daartoe.
Eindverantwoordelijkheid voor de totale operatie in Zaandam; controlling, P&O, techniek etc.
Lid van het management team van de Vers Vlees Organisatie,

Januari 1990 –april 1995
Hoofd Kwaliteitszaken en productontwikkeling Vers Vlees Organisatie, Albert Heijn BV te Zaandam.

Verantwoordelijk voor het kwaliteitsbeleid en de productontwikkeling bij de VVO, leidinggevend aan 3 kwaliteitsmedewerkers en een medewerker productontwikkeling.
Opzetten van een kwaliteitssysteem conform ISO 9000 normen. Opzetten van Integrale Keten Beheer bij de leveranciers van de VVO.
Opstart maken met biologisch en milieuverantwoordelijke productie van vlees bij de leveranciers van VVO.
Betrokken bij de opzet van Vandaag voor morgen(logistiek concept) voor de vers-groepen.

Januari 1985 –januari1990
Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij te Den Haag
Beleidsmedewerker Voeding en consumentenzaken
Directie Milieu, Kwaliteit en Voedingszaken
Mede vormgeven van het beleid op het gebied van de gezonde voeding, consumentenbeleid en kwaliteitsbeheer.
Organiseren van de overleggen met de consumentenorganisaties vanuit de directie en van de overleggen van de minister met de consumentenorganisaties.
Toekenning van subsidies op het gebied van de gezonde voeding en consumentenzaken.


Opleiding interimmanager

1972-1977 HAVO, Edith Stein College te Den Haag
1977 – 1982, HBO voeding en dietetiek, Academie ‘de Laan’ te Den Haag
1999 Retail academy, Ahold NV/Universiteit Nijenrode

Notuleren, ministerie van LNV
Schrijven van beleidsstukken, Ministerie van LNV Kwaliteitszorg, post HBO, instituut TNO
Hoger Kader Opleiding, Albert Heijn bv
Training Adviesvaardigheden
Menselijk gedrag in organisaties, AVOP
Coachingsvaardigheden, Marezathe


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Sterke analytische vaardigheden maar ook mensgericht.
Verandering; plan én uitvoer
project/programma management sterk

Talenkennis interimmanager

nederlands
engels mondeling en schriftelijk vloeiend
frans en duits matig

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :