Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HRM/P&O-manager

HRM/P&O-manager

Werkervaring interimmanager

Sinds september 2006 ben ik eigenaar, HRM-Consultancy en Organisatieadvies

Van 1 oktober 2003 tot augustus 2006: Resource Manager bij het Belastingdienst Centrum voor ICT in Apeldoorn

Verantwoordelijkheden en bevoegdheden tijdens bovengenoemde periode
- Vanuit een matrixstructuur leiding geven aan circa 50 Human Resource Managers
- resultaatverantwoordelijk voor de uitvoering van de processen: werving en selectie, inzetplanning en inzetmanagement, personeelsontwikkeling, personeelszorg en uitstroom
- mede verantwoordelijk voor de tijdige levering van overige resources (huisvesting, ict-middelen, telefoons, toegangspassen, enz.)
- mede verantwoordelijk voor het vormgeven en uitvoeren van het communicatiebeleid
- mede vormgeven en implementeren van (organisatie)veranderingen
- lid van twee managementteams
- verantwoordelijk voor de begrotingen m.b.t. personeel en middelen

Van 1 januari 2002 tot 1 oktober 2003: Human Resource Manager bij het Belastingdienst Centrum voor ICT in Apeldoorn

Verantwoordelijkheden en bevoegdheden tijdens bovengenoemde periode
- vanuit een matrixstructuur leiding geven aan circa 35 medewerkers
- uitvoering geven aan de processen werving en selectie, inzetplanning en allocatie, personeelsontwikkeling, personeelszorg en uitstroom voor deze medewerkers


Van 1 april 2000 tot 1 januari 2002: Hoofd personeel en organisatie van de sector Systeemontwikkeling van het Belastingdienst Automatiseringscentrum in Apeldoorn

Verantwoordelijkheden en bevoegdheden tijdens bovengenoemde periode
- leiding geven aan de afdeling (10 medewerkers)
- functioneel leiding geven aan 25 Human Resource Adviseurs
- ontwikkelen van personeels-, organisatie- en opleidingsbeleid
- ontwikkelen van een instrumentarium op bovenstaande beleidsgebieden en
- verantwoordelijk voor de implementatie hiervan
- lid van het managementteam


Van 1 maart 1999 tot 1 april 2000: Senior organisatie adviseur bij het Belastingdienst Automatiseringscentrum in Apeldoorn

Verantwoordelijkheden en bevoegdheden tijdens bovengenoemde periode
- begeleiden van veranderingsprocessen
- verantwoordelijk voor een professionaliserings-traject voor personeelsconsulenten
- coachen van managers, Human Resource Adviseurs en personeelsconsulenten
- leiden van projecten, bijvoorbeeld telewerken


Van 1 maart 1996 tot 1 maart 1999: Hoofd personeel, organisatie en opleidingen bij het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem

Verantwoordelijkheden en bevoegdheden tijdens bovengenoemde periode
- leiding geven aan de afdeling (20 medewerkers)
- adviserend lid van het directieteam
- ontwikkelen van het personeels-, organisatie- en opleidingsbeleid
- ontwikkelen van een instrumentarium op bovenstaande beleidsgebieden en verantwoordelijk
voor de implementatie hiervan
- opstellen van een meerjaren (sociaal) beleidsplan
- opstellen van het arbo- en sociaal jaarplan c.q. jaarverslag
- verantwoordelijk voor het opstellen en bewaken van de afdelingsbegroting
- adviseren van het management
- begeleiden van veranderingsprocessen
- leiden van projecten
- werving en selectie van leidinggevenden

Van september 1994 tot maart 1996: ITB-consulent bij de gemeente Lochem (uitstroom van 68% gerealiseerd naar opleiding en werk)

Verantwoordelijkheden en bevoegdheden tijdens bovengenoemde periode
- individueel begeleiden van langdurig werklozen
- voeren van intake- en motivatiegesprekken
- opstellen en uitvoeren van actieplannen
- acquireren van werkervaringsplaatsen/stageplaatsen
- geven van informatie en advies m.b.t. opleidingen
- onderhouden van externe contacten
- beleidsvoorbereiding


Van december 1993 tot september 1994: Consulent bij het arbeidsbureau Zutphen (tijdelijke aanstelling)

Verantwoordelijkheden en bevoegdheden tijdens bovengenoemde periode
- acquisitiewerkzaamheden
- voeren van intake- en begeleidingsgesprekken
- opstellen en uitvoeren van actieplannen
- geven van voorlichting en advies aan cliënten en werkgevers
- uitvoeren van bemiddelingsactiviteiten
- onderhouden van externe contacten
- ontwikkelen en geven van trainingen in sociale vaardigheden en sollicitatievaardigheden
- beleidsvoorbereiding


Van juni t/m november 1993: Trainer bij Focus, centrum voor volwassenen-
educatie, te Hengelo (tijdelijke aanstelling)

Verantwoordelijkheden en bevoegdheden tijdens bovengenoemde periode
- trajectbegeleiding (intake, stage- en individuele begeleiding)
- ontwikkelen en uitvoeren van verschillende modules, waaronder: communicatieve vaardigheden, sollicitatievaardigheden, netwerkontwikkeling, gesprekstechnieken, telefoonbehandeling, verkooptechnieken en leidinggeven
- loopbaanbegeleiding (heroriëntatie en individuele begeleiding)
- schrijven van een opleidingsplan ten behoeve van reïntegratie van arbeidsongeschikten


Van 1977 t/m 1992 : Groepsleerkracht aan de \'Platvoetschool\', \'Het Roessink\' en de
\'Venenschool\' in Deventer


Bestuursfuncties
Van 1987 tot 1989: secretaris van tennisvereniging \'De Snip\' in Deventer
Van 1998 tot maart 2000: penningmeester en voorzitter van badmintonvereniging
‘t Seepaerd in \'s-Heerenberg
Van mei 2003 tot mei 2005: secretaris van de Stichting Cultureel Centrum Uddel (o.a. verantwoordelijk voor de portefeuille personeelszaken)


Opleiding interimmanager

Opleiding
vanaf 2006 Vervolg coachopleiding bij ‘Move a Mountain’ in Meppel
2004-2005 Coachopleiding bij ‘Groen en Partners’ in Apeldoorn
2000-2002 Leergang persoonlijke effectiviteit bij ‘Move a Mountain’in Meppel
1991 / 1996 Doctoraal sociologie (specialisatie: beleid, organisatie en management) aan de Universiteit Utrecht. Cum Laude afgestudeerd
1992 / 1993 Management leergang \'Opleiding en Organisatie\' bij Nieuw Elan (De Baak) in Noordwijk
1986 / 1987 Pedagogische Academie
1974 / 1978 Opleidingsschool voor Kleuterleidsters
1971 / 1974 Atheneum

Gedurende mijn loopbaan heb ik diverse vakgerichte cursussen en (management)trainingen gevolgd


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Zowel resultaat- als mensgericht, analytisch én pragmatisch, doorzettingsvermogen, betrokkenheid, durf, verantwoordelijkheidsgvoel, humor, goede communicatieve vaardigheden

Talenkennis interimmanager

Nederlands in woord en geschrift uitstekend
Engels in woord en geschrift redelijk
Duits in woord en geschrift redelijk

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :