Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller/Manager Finance

Controller/Manager Finance

Werkervaring interimmanager

Ervaring
*1-1-2008 tot 1-8-2008 Financieel directeur Transportonderneming (200 auto’s); doorvoeren van reorganisatie ter verbetering van de resultaten. Jaarrekening 2007 afgerond en periode rapportage verbeterd ten behoeve van de bank en aandeelhouders. Efficiencyslag doorgevoerd op de administratie.

Via W+R detachering B.V. diverse detacheringopdrachten o.a.:
*Controller, bij een TV- producent; achterstand wegwerken, leidinggeven aan de boekhouding, periodieke consolidatie voorbereiden.
*Financieel Manager; bij Opleidingsinstituut school voor Loodgieters; vervanging tijdens ziekte van de FM, belangrijkste item was het goedgekeurd krijgen van AO/IC maatregelen voor het verkrijgen van ESF subsidie.

*Op contractbasis: Controller/Beleidsmedewerker, Belastingdienst, (BCICT/BCCP);
programma Complexiteit Reductie, bijdrage geleverd aan de inrichting van het project-team, administratieve procedures opgezet en ingevoerd en AO beschrijvingen gemaakt, periode rapportage verzorgd, risicomnagement-reports opgesteld.

*1998-2006 Financieel eindverantwoordelijke, bij automatiseringbedrijf.
• Bewaken van periodecyclus, bewaking begroting, toezicht houden op de periodieke consolidatie, van de Nederlandse, Belgische, Duitse, Zwitserse en Engelse bedrijven.
• De administraties aansturen in de diverse landen, deze werken conform het door mij geschreven Accounting Manual, kennis van Dutch GAAP en UK GAAP
• Verantwoordelijk voor externe verslaglegging onder IFRS, en rekening houdend met code Tabackblatt en SOX en toelichtingen naar aandeelhouders en commissarissen.
• Het management adviseren inzake overnames en samenwerkingsverbanden en zorg dragen voor de contractuele afwikkeling hiervan. In dit kader diverse due diligence onderzoeken uitgevoerd, zowel in Nederland als in Duitsland en België.
• Verantwoordelijk voor de administratieve automatisering (Navision, Duitsland: Datev, België: WISA), administratieve organisatie en fiscale aangelegenheden.
• Contacten: directies werkmaatschappijen, groepshoofden, banken, externe automatiseringsdeskundigen, accountants en belastingadviseurs.



*15 jaar gewerkt als hoofd financiële administratie, controller, bij diverse beursgenoteerde onderneming, o.a. in de vlees industrie, bouwbedrijf, en adviesbureau.

*10 jaar werkzaam geweest als Assistent accountant bij een tweetal accountantskantoren
• Controles verricht.
• Jaarrekeningen opgesteld.
• Klanten: Diverse bouwbedrijven, Machinefabriek, Handelsbedrijf, Retail.





Opleiding interimmanager

MAVO/PD/MBA resulterend in volledig SPD, behaald in 1989, daarna:
1992 H.O.F.A.M.
2003 Nivé: treasurer
Diverse cursussen w.o. Communicatie, NIMA-A, Bedrijfspsychologie, Jahresabschluss.
Gewerkt met Word, Excel, Powerpoint, MS Project, Navision, SAP, methodes: MSP en Prince2


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Gedegen inhoudelijke vakkennis
Motiverende leider, bouwer
Doortastend onderhandelaar

Talenkennis interimmanager

Nederlands/Duits/Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :