Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Crisis Management

Crisis Management

Werkervaring interimmanager

Ervaringen

General Management
· Sedert 1980 heb ik doorlopend businessplannen gemaakt én gerealiseerd. Nooit NIET gerealiseerd. Een gemiddelde groei in omzet van 35% per jaar én op de gepaste tijdstippen ook een goeie EBIT waren de regel. Sedert begin 1991, door de fusie met een concurrent opteerde ik voor duo-management. Mijn vennoot was de PR en financiële/administrtieve man, ik stuurde het MT en bleef ook concreet betrokken bij het commerciële. M&G werd in 1999 verkocht aan SNT (KPN). Ik bleef daar nog anderhalf jaar actief.


Innovatief ondernemen, drijven van veranderingsprocessen
· De essentie van mijn ondernemingsproject is nooit gewijzigd: Telecommuniceren ten behoeve van Sales, Marketing en Customer Service. De serviceconcepten (positionering) daarentegen veranderden regelmatig:
o Telemarketing (1984)
o Databased Telemarketing (1988)
o Call Center Services (1993)
o Customer Interaction Center (CIC) Services (1998)
o Multimedial CIC Services (2000)

Telkens weer werd er ingespeeld op de noden van de markt én telkens weer werd het bedrijf technologisch geüpgraded en qua organisatie en operations werden de processen bijgestuurd, herschreven of geschreven.

Implementeren van de ‘Balanced Scorecard’
· Om het bedrijf onder (cijfermatige) controle te houden baseerden wij ons op de BSC. Een management model dat toelaat zowel verticaal als horizontaal zeer efficiënt en effectief te besturen.

Het ontwerpen van effectieve meetsystemen:
· We beschikten oven een dynamische boordtabel die zeer precies alle kritische bedrijfsprocessen weergaf. Elk van die bedrijfsprocessen werd (cijfermatig) beheerd door één van de 5 MT leden. De combinatie van de wekelijkse opvolging daarvan plus de quarterly MT-meetings waren een garantie voor verdere gezonde ontplooiing van de onderneming.

Omgaan met ‘Bottom line responsability’
· Wij waren immer begaan met een strikte opvolging van onze financiële situatie. M&G is daardoor met een minimum aan kapitaal nooit in financiële moeilijkheden geraakt. Door keihard te werken en nooit op te geven waren wij altijd in staat onze verplichtingen na te komen. Onze autonomie en aandeelhouderspositie – dat was in het kader van onze geplande exit een strategische optie - stonden nooit onder druk. Eén uitzondering:

Het bedwingen en oplossen van crisis
· M&G heeft één ‘zware’ financiële crisis doorgemaakt. We waren om reden van know how (korte termijn) en exit (lange termijn) gefusioneerd met het Amerikaanse Zacson Corp. De Amerikaanse aanwezigheid (Zacson verwierf op basis van mooie beloften een meerderheid) had evenwel een verlammende invloed op ons bedrijf en we gingen bijna onderuit. Met een David & Goliath manoeuvre hebben wij Zacson er weer uit gegooid.
In 18 maanden werd een situatie van –9 Mio Bef omgeturnd naar +18 Mio Bef. De 51% participatie van Zacson Corp. werd teruggekocht én M&G was weer onafhankelijk en gezond.

De succesvolle verkoop van het eigen bedrijf
· In 1999-2000 werd M&G verkocht aan SNT (KPN). Zowel de aanstelling van slechts één ‘legal partner’ als de verkoopprijs zijn hier het vermelden waard. De binder met closing documents, 650 bladzijden dik, laat niet vermoeden dat de exit-negociatie slechts 75 minuten duurde en alle partijen tevreden waren met de regeling.

Verkoop as such
· Wij hebben in de loop der jaren voor meer dan 50 Mio Euro services verkocht, meestal aan bedrijven met naam en faam. Vaak in competitief zeer moeilijke omstandigheden. M&G had de reputatie om beter én duurder te zijn. Met een convertiegraad van >60% v.w.b. de targeted accounts scoorden wij aanzienlijk beter dan onze collega’s.

Research & Development
· M&G heeft immer, intern en extern, veel meer dan de collega’s aan R&D gedaan. M&G heeft zich daardoor altijd weten te onderscheiden. Grondige opvolging en analyse van de markt inspireerde ons gestadig om serviducten te ontwikkelen die aansloegen. Vandaar ook ons commercieel succes.

Diverse
· 3M Sales Promotion Award 1991
· Co-auteur van ‘Direct Marketing Inspiratieboek’
Lannoo ׀ Sciptum ISBN 90 209 2536 9 (1996)
· Gast redacteur van Teleprofessional International
1993-1997
· Gouden JP Almeida Award voor Call Center Excellence
DMA – San Francisco (1998)
· Research Partner van de Vlerick School voor Management
1994-1999
· Vice President EDMA Teleservices Council
1995 –2000
· Ik heb aan tientallen congressen en studiedagen deelgenomen in binnen- en buitenland, als aandachtig toehoorder maar ook als coördinator, als organisator en als spreker.
q DMA & ATA in de US
q DM in Montreux
q Call Center Solutions, NL (Ambassadeur voor België)

Loopbaan

2001 -- Gybels & Partners bvba (management vennootschap)
Managing Partner
q Participatie in Agrologics NV (i.o.)
Ik participeer als informele risicokapitaalverstrekker in een bio-technologisch project, een samenwerking met Leuven Research & Development. Agrologics ontwikkelt een bio-degradabel polymeer o.m. voor de auto-industrie.
q Crisismanagement à Imtenor NV
Interim management opdracht (10 maanden): het ontwarren van een knoop in een traditioneel familiebedrijf.

1991 – 2000: Marien & Gybels Teleservices NV ,
General Manager

1984 – 2001: Gybels & Partners
Managing Partner

1979 – 1984: Cegos Industrial Marketing
Research Executive


Opleiding interimmanager

Opleiding

1978 – 1979 TEW, KU Leuven
1982 – 1984: Graduaat Marketing, Groep-T Leuven
1983 – 1985: Marketing & KMO Management, CMO Leuven




Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Actuele activiteiten/doelstelling

· Participeren in jonge bedrijven;
· Immobiliën;
· Interim management.

à Interim management opdrachten met een looptijd van 6 à 18 maanden.

· General Management (KMO’s)
· Sales Management
· Customer Service Management

Ik geef er de voorkeur aan een constructieve rol te gaan spelen in moeilijke omstandigheden. Het is voor mij geen must om in dezelfde sector actief te blijven. Wel denk ik dat mijn ervaring het best zal kunnen worden benut in de services-sector.


Talenkennis interimmanager

Talenkennis

Nederlands : moedertaal
Frans : vloeiende mondelinge en schriftelijke kennis
Engels : vloeiende mondelinge en schriftelijke kennis


Overig

Persoonlijke gegevens

Geboren te Mechelen op 2 Juli 1959
Belg, samenwonend, één zoon: Jonathan, °27 Februari 1996


Hobby’s : Gezin, Golf, Muziek, Motor, Zee.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :