Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

JANUARI 2006 - HEDEN Eigenaar / interimmanager

Het opzetten en runnen van een onderneming die zich richt op het leveren van diensten op het gebied van interim management, training en coaching. De hoogwaardige dienstverlening heeft de focus op een positief resultaat. Zowel de inhoud als het proces worden in combinatie gemanaged, waarbij door intensieve samenwerking succes wordt geboekt (smile!).

Oktober 2008 – heden
Manager informatie voorziening Facilicom.
- Het leidinggeven aan het offerte proces (RFI en RFP) om te komen tot een systeem oplossing voor het primaire proces van de facilitaire thuis dienstverlening.
- Het maken van een plan van aanpak en het overall leidinggeven aan het project informatie voorziening waaronder de business, de ICT afdeling en twee externe leveranciers. Rapportage aan directeur Marketing.

Mei 2008 – september 2008
Transitie manager Achmea.
- Het leidinggeven aan het verander proces voor Atos Origin om zowel de applicatie ontwikkeling - als de beheerprocessen betrekking hebbende op het pensioen systeem RPS te Achmea onder te brengen bij Atos Origin.
- Het maken van een plan van aanpak om te komen tot de gedefinieerde stadia van operatie. De ontwikkeling en beheerprocessen worden op termijn voor een deel onder gebracht in een ontwikkelcentrum te India.
- Het werven en selecteren van de leden van het ontwikkel en beheer team bestaande uit service leider, functioneel ontwerpers, ontwikkelaars en testers. Het totale team bestaat uit 15 leden.
- Het concretiseren van de afspraken tussen Achmea en Atos Origin in een op maat gesneden demand / supply model inclusief proces model.

Januari 2006 – april 2008
Programma manager KPN Mobile.
- Het leidinggeven aan een Enterprise Application Integration (EAI) programma voor Atos Origin bestaande uit een dertigtal projecten met als doelstelling om de huidige informatiesystemen op een uniforme wijze te integreren zodat KPN in staat is om flexibel gecombineerde diensten en producten aan te bieden.
- In de genoemde periode het programma geherstructureerd met als resultaat de levering van de oplossing aan KPN en het sluiten van een nieuw contract voor alle new business projecten.
- Samen met contractmanagement het contract vormgegeven gebaseerd op de voorwaarden fixed price en fixed date.
- Binnen de herstructurering van het programma heeft een succesvolle transitie plaatsgevonden van een groot deel van het ontwikkelproces naar India (Global Sourcing).
- Een belangrijk doel voor de KPN business is het verkleinen van de time to market voor de introductie van nieuwe diensten en producten. Een belangrijke bijdrage van het programma is het optimaliseren van het testproces en de introductie van testautomatisering.
- Gezien de introductie van een Service Center organisatie is het programma een onderdeel van het Center geworden. Het transitieplan is hiervoor vormgegeven en een geïntegreerd proces is geïmplementeerd.
- De sleutel voor het succesvolle programma is de samenwerking tussen de teams en de ver doorgevoerde verantwoordelijkheden van de zelfsturende teams.


AUGUSTUS 1999 – DECEMBER 2005 Adjunct Directeur CMG en LogicaCMG

Als Adjunct Directeur lid van het managementteam verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van een zelfstandige vestiging binnen de (logica)CMG groep. De vestigingen realiseerden ieder afzonderlijk een omzet van ruim 10 miljoen euro per jaar.

Gedurende deze periode verantwoordelijk voor diverse product markt combinaties (PMC) binnen de zelfstandige vestigingen met de volgende competenties: Project management, Systeem ontwikkeling, SAP services en Test / kwaliteitsmanagement.

Verantwoordelijk voor profit en loss, ontwikkelen van bestaande en nieuwe klanten, ontwikkelen van nieuwe producten / diensten en markten, leveren van projecten en services, carrière ontwikkeling van consultants, aanname beleid, werving en selectie van consultants.

Naast de genoemde vestigingsverantwoordelijkheid ook diverse overall accountmanagementrollen vervuld en verantwoordelijk voor de fullservice dienstverlening binnen de (top 500) klantorganisaties.

Hieronder wordt een impressie gegeven van een aantal project en service verantwoordelijkheden:
- Als Web partner voor TNT Post uitvoeren van projecten en onderhoud van de internet applicaties PostPlaze;
- Onderhoud van de corporate data warehouse van de Nederlandse Spoorwegen;
- Analyse en functioneel testen van de nieuwe winkel applicatie van de ANWB;
- Harmoniseren van de Europese SAP systemen van Shell SEOP;
- Ontwikkelen en testen van het order afhandelingssysteem van Mitsubishi Motors Sales Europe;
- Onderhoud van de ERP applicaties van DSM Gist.


JUNI 1994 – JULI 1999 Consultant CMG

Januari 1999 – juli 1999
Internationaal project manager Cargo Service Center.
- Het inrichten van het offshore projectmanagementmodel en leidinggeven aan een externe partij TATA Consultancy Services te New Delhi / India, belast met het ontwerpen en bouwen van het informatiesysteem. Intermediair tussen business consultants te Amsterdam en systeem ontwikkelaars te New Delhi.

Oktober 1998 – december 1998
Interim manager CMG vestiging Trade, Transport & Industry.
- Lid van managementteam van een zelfstandige CMG vestiging. Verantwoordelijk voor levering projecten en diensten, people management, business ontwikkeling, werving en selectie en offertetrajecten.

Augustus 1998 – september 1998
Business consultant NS Cargo.
- Uitvoeren van een definitiestudie betreffende wensen / eisen dienst indelingssysteem. Leidinggeven aan werkgroep afbakenen dienst indelingssysteem.

April 1998 – juli 1998
Projectleider Roll-out standaard werkplekken CMG
- Leidinggeven aan een roll-out team om de vestigingen binnen een sector te voorzien van standaard werkplek software. Proces managen om de laptops van de consultants te voorzien van standaard software.

Juli 1997 – maart 1998
Projectmanager KLM Information Services
- Verantwoordelijk voor een zevental applicatie ontwikkelprojecten voor Passage Marketing afdeling.

Februari 1995 – juni 1997
Projectleider Malmberg en CMG consortium
- Leidinggeven aan een businessteam met informatie analisten en onderwijsdeskundigen om te komen tot een kwalitatief informatiesysteem dat aansluit op de processen binnen de opleidingscentra (ROC). Verantwoordelijk voor het overall systeemconcept.

Juni 1994 – januari 1995
Projectleider Ministerie van SOZAW
- Leidinggeven aan een team belast met de conversieanalyse, vanuit de huidige informatiesystemen naar het nieuwe informatiesysteem. Proces - en gegevensanalyse betreffende de conversiefunctionaliteit.


SEPTEMBER 1988 – MEI 1994 Defensie Telematica Organisatie
Projectleider / Informatie analist
- Gestart als informatie analist binnen het medisch functie gebied. Vervolgens diverse projectleiders rollen vervuld voor zowel de Koninklijke landmacht, Centrale organisatie als voor de NAVO


JUNI 1987 – AUGUSTUS 1987 Entre computer Center
Verkoper en trainer
- Verkopen en ontwikkelen van trainingen op het gebied van standaardpakketten.



Opleiding interimmanager

1998 – heden
Management Development Programma: business management, verkoop en account management, contract management, financieel management, personeel management, propositie management en project en service management;

1992 – 1996
Hoger management ISBW (HBO) met de volgende managementaspecten: strategie, marketing, gedrag en leiderschap, juridisch, financieel, informatisering, macro-economische en valuta;

1987 – 1991
AMBI opleiding (HBO): de behaalde modulen zijn gericht op projectadvies, informatie analyse en systeemontwerp;

1980 – 1985
Nieuwe lerarenopleiding (HBO) informatica, wiskunde en natuurkunde.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Lijn management, programma management, change management, project management, contract, account & sales management

Talenkennis interimmanager

Nederlands Uitstekend
Engels Goed



Overig

Profiel
General manager met ruime ervaring in lijn -, programma – en project management. Sterk resultaatgericht met oog voor de menselijke kant in de onderneming. Kent de processen verkoop en account management, marketing, HRM, delivery en finance binnen ICT service industry. Houdt van de combinatie inhoud en proces. Heeft sporen verdiend binnen ICT services in overheid en bedrijfsleven.

Sterke communicator. Prettige collega.

Vindt veel voldoening in het definiëren van strategieën, het bedenken & implementeren van nieuwe concepten en het oplossen van problemen. Ziet de dingen op een aparte manier, denkt niet in vaste patronen en heeft behoefte om mooie dingen te maken.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :