Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Travel. innovatie, online, internet internationaal

Travel. innovatie, online, internet internationaal

Werkervaring interimmanager

2008- 2009 Miss Refund
Miss Refund is een nieuwe service die reizigers helpt bij het terugvragen van
luchthavenbelastingen en toeslagen als een reis niet heeft plaatsgevonden. Als er een
reis om wat voor reden niet doorgaat is er vaak geen (dekkende)
annuleringsverzekering waardoor reizigers in de veronderstelling zijn dat er geen
teruggave mogelijk is. Restitutie van het daadwerkelijke ticketbedrag zal vaak niet
mogelijk zijn maar de toeslagen en luchthavenbelastingen kunnen worden terug
gevraagd, de bedragen hiervoor nemen alleen maar toe en zijn samen vaak zelfs meer
‘waard’ dan het ticketbedrag (tot enkele honderden euro’s per reis)

2007- 2009 Check Me In
Nieuw op het gebied van vliegreisreserveringen is Check me in, een service die reizigers helpt de beste plek in het vliegtuig te krijgen en het inchecken via internet verzorgt gedurende 24 uur per dag, zeven dagen per week, partnership met Privium (schiphol) Een degelijke groep vaste klanten zoals RaboBank, Norit, Free Record shop etc

2006 – 2007 Business
Business is een netwerk van adviseurs voortgekomen uit mijn vorige werkgever. Wij houden ons bezig met het adviseren en assisteren van (Nederlandse) ondernemers die in het buitenland willen gaan ondernemen of die al in het buitenland aan het ondernemen zijn en een duidelijke (bedrijfs) structuur missen.

2006- 2007 Voorwaardenpuntnet
Website waar iedereen kosteloos (algemene-) voorwaarden kan deponeren en inzien.

1998 – 2006 Device Global B.V. (Haarlem)
Device Global B.V. is opgericht in 1993 en is een gespecialiseerde IT dienstverlener op het gebied van zgn. IMAC diensten (Install, Move, Add, Change) en het remarketen van IT apparatuur. Met 11 vestigingen in alle wereldeconomieën, wordt het bedrijf beschouwd als dé leider op gebied van IT refurbishment en IMAC diensten in de EMEA-regio. Het Bedrijf heeft een jaaromzet van ruim 21 miljoen euro en heeft de afgelopen jaren meer dan 3,5 miljoen items verplaatst c.q. geregistreerd voor toonaangevende bedrijven als E&Y, PwC, Randstad, ABNAMRO, ING, Campina en verschillende semi-overheden.

Bij Device Global heb ik een 4 tal verschillende functies bekleed te weten:

Business Development Manager (2005-2006)
Het Business Devolpement Team komen versterken:
• de top 500 bedrijven in de EMEA-regio benaderen om gezamenlijk onze services aan te bieden en te verkopen (contacten zowel met eindgebruikers als met de grote (a-merk) computer fabrikanten en de zo genaamde System Integrators);
• de afgelopen maanden heb ik tot grote tevredenheid MasterCard (Belgie), Econocom, I2 (UK), Inter Access en Philips, BDO, succesvol commercieel begeleid;
• mijn account omvatte verschillende ROC’s, ziekenhuizen, retail organisaties, accountants en uitzendorganisaties;

rapporteren aan de general manager.


International Operations Coördinator (2003-2005)
Niet van functie of verantwoordelijkheid veranderd, inhoudelijk wel wijzigingen. Naast dat ik nog steeds het aanspreekpunt ben tussen de countrymanagers en de directie heb ik de volgende doelstellingen, in alle landen bereikt:
• implementaties afgerond en een “audit process” opgezet dat het controleren, stimuleren en managen van de verschillende processen overzichtelijk maakt;
• financiële en juridische processen gestandaardiseerd ten einde de verschillende vestigingen op een hoger niveau te kunnen managen (ook internationale accountant geselecteerd);
• opzetten van een transfer-pricing systeem;
• selecteren van één bank die in alle onze landen is gevestigd en die ons daar lokaal betaalrekeningen kan bieden inclusief een centraal softwarepakket;
• implementatie van een centraal gecoördineerd banksysteem (Bank Station International ABNAMRO);
• onze veiligheidsprocessen (o.a. data vernietiging) laten certificeren door het Duitse keuringinstituut TÚV;
• coördineren van de (eerste) geconsolideerde jaarrekening;
• opzetten van een plan voor Activity Based Costing;
• inhoudelijk begeleiden van enkele “Management Buy Outs”;
• coördineren van de centraal geïnstalleerde webshop (9 landen, 11 talen, 7 valuta’s) en daarbij behorende webmarketing;
• trainen van de locale Sales Managers en boekhouders;
• migratie van Exact Globe 2000 naar 2003

rapporteren aan directeuren/eigenaren.



International Operations Coördinator (2001-2003)
Mijn verantwoordelijkheid in eerste instantie was dat de verkooporganisatie zoals die in Nederland is opgebouwd ook in de dan bestaande buitenlandse vestigingen (Polen, Tsjechië, België en Hongarije) werd geïmplementeerd. Derhalve verbleef ik 60-80% van mijn tijd in het buitenland. Tevens werd ik het aanspreekpunt tussen de countrymanagers en de directie. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor:
• standaardiseren van het productie proces;
• standaardiseren van het logistieke proces;
• mede verantwoordelijk voor “functioneel ontwerp” innoveren en aansturen van het programeer team (in Nederland en in Polen) van het in eigen beheer ontwikkeld, webbased ERP systeem (volledig database gedreven / gekoppeld aan de webshops en financiële administratie) tevens verantwoordelijk voor de implementatie, training en dagelijkse administrator taken;
• Internationale coördinatie e-commerce activiteiten;
• coördinatie van lopende juridische procedures;
• coördinatie van financiële en fiscale procedures;
• oprichting en het feitelijk opzetten van nieuwe vestiging in Duitsland (2001), Zuid-Afrika (2002) en het Verenigd Koninkrijk (2003);
• oprichting en het feitelijk opzetten van een “outlet store” in Slowakije (2003), Polen (2003) en Zuid-Afrika (2003);
• begeleiden van projecten waar het bedrijf geen eigen vestiging heeft (o.a. Griekenland, Denemarken en Finland);
• standaardiseren van de verschillende fiscale jaren;
• voorraadwaarderingen volgens dezelfde rekenmethode berekenen;
• waar mogelijk de grootboekrekeningen gelijk maken, waar niet mogelijk een schema opzetten van extra analytische rekeningen;
• implementatie van een financieel administratief systeem (Exact Globe 2000), centraal geïnstalleerd en toegankelijk via Terminal Server;

solistische functie, rapporteren aan directeuren/eigenaren.

Sales manager (1999-2001)
Het sales team bestaat (gemiddeld) uit tien medewerkers en bedient nog steeds dezelfde markten via internationale beursen, tele- en fieldsales en veel via internet (o.a. eigen webshops). Klanten komen uit de gehele EMEA-regio, Oost en Centraal Europese klanten worden steeds belangrijker.
Verantwoordelijkheden:
• groei realiseren;
• bestaande klantengroepen consolideren;
• sales team differentiëren;

rapporteerde rechtstreeks aan de directie en lid van het managementteam.

Sales medewerker (1998 – 1999)
In dienst getreden bij het bedrijf in een sales team bestaande uit 3 medewerkers. Er werd voornamelijk gebruikte hardware verkocht aan consumenten, MKB, scholen en internationale brookers.


1995 – 1998 Medewerker Art Department
Als freelancer werkzaam bij verschillende filmproducties (o.a. Flodder, Only Love (Amerikaanse productie) en De Rode Zwaan), Tv-series (o.a. Unit 13 en Flodder) en commercials. Mijn werkzaamheden bestonden voornamelijk uit het vinden van sponsors, het aankopen van rekwisieten en het onderhouden van de relatie tussen producenten en toeleveranciers.


1992 -1995 Zelfstandig ondernemer
Verkoop van mobiele telefoons, zich gespecialiseerd in het verhandelen van overjarige en gebruikte modellen.


Opleiding interimmanager

Opleidingen en cursussen

Regina Coeli (2003) Bij talen instituut Regina Coeli, ook wel de “Nonnen uit Vught” genoemd, heb ik een intensieve training Engels gevolgd.

FENEDEX (2000-03) is een particuliere ledenorganisatie van en voor het Internationaal opererende bedrijfsleven.
• Workshop Incoterms 2000. Doel: inzicht geven in het gebruik van Incoterms 2000, aan de hand van praktijk cases.
• Transfer Pricing - Prijsstelling bij ondernemen over de grenzen. Doel: nader inzicht geven in transfer pricing, in het bijzonder de fiscale vereisten en planningsmogelijkheden
• Cursus Documenten bij export. Doel: deelnemers vertrouwd maken met het correct invullen van exportdocumenten en inzicht geven in het beheer van de 'papierwinkel'
• Workshop communicatie Engels voor de wetenschap, handel en industrie.
de Baak (2001) is het management centrum van het VNO-NCW waar ik de opleiding Product Management heb gevolgd.

MKB Nederland (2000) Training verkoop en acquisitie, deze cursus heb ik met samen mijn toenmalig sales team gevolgd.

WO Vrije Universiteit (VU Amsterdam) / Open Universiteit Rechten.

Middelbare school Kweekschool voor de Handel, Amsterdam en Henry Dunant college (MBO) Vakken: commerciële vorming, bedrijfsboekhouden, Economie, Recht en wetskennis, Nederlands, Frans en Engels. Diploma: behaald (incl. het toenmalige ondernemersdiploma)

Computer vaardigheden

Met de volgende software kan ik uitstekend werken: MAC, MS Windows (95, 98, 2000, XP en Vista), MS Office (Word, Excel, Access, PowerPoint, Visio) MS Project, Exact (Globe 2000, 2003 EP, Synergy), MS Enterprise Manager (SQL), verschillende ERP systemen en salesforce Verder basis kennis van PHP, HTML en MySQL

Overige vaardigheden

Prijzen etc Finalist Zibb Business Challange 2007 “creatiefste ondernemer”
Finalist innovatieveer 2008 (reis branche)
Gespot voor de Emerce Travel Insight 2007
Uitgenodigd als beste start up Emerce Travel Insight 2008



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Internationaal, innovatie, Internet, online

Talenkennis interimmanager

NL, DE, EN

Overig

Finalist Zibb Business Challange 2007 “creatiefste ondernemer”
Finalist innovatieveer 2008 (reis branche)
Gespot voor de Emerce Travel Insight 2007
Uitgenodigd als beste start up Emerce Travel Insight 2008

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :