Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Adviseur/Projectmanager

Adviseur/Projectmanager

Werkervaring interimmanager

Periode september 2002 – juli 2005
Bedrijf Ikazia Ziekenhuis

Bij Ikazia ben ik werkzaam geweest als coördinator informatievoorziening en heb uit dien hoofde een variëteit aan werkzaamheden uitgevoerd waaronder:
• Projectmanagement van projecten als
o Operatieplanning
o Centrale opnameplanning
o Dienstroosterplanning
o Paramedische registratie
o Implementatie van een Datawarehouse
• Vormgeven aan informatie-/automatiseringsbeleid door:
o Deelname aan commissie automatisering
o Organiseren en houden workshops informatiebehoefte
o Opzetten richtlijnen en procedures


Periode juli 2001 – juli 2002
Bedrijf IQUIP – (intern)

Hoofdzakelijk door het wegvallen van externe vraag heb ik in deze periode een aantal interne (IQUIP) taken uitgevoerd, zoals:

• Aanpassen van flyers bestemd voor klanten en prospects zodat ze beter aansluiten op hun belevingswereld;
• Maken van plannen van aanpak als basis voor uit te brengen offertes;
• Verbeteren van interne processen rondom de urenverantwoording en fakturering;
• Deelnemen aan vakgroepen die werken aan verdere uitbouw van produkten/dienstenaanbod;
• Meewerken aan de (internationale) ontwikkeling van het referentiemodel eTOM, een bedrijfsprocesmodel voor ICSP’s;
• Optreden als persoonlijke coach voor nieuwe medewerkers.



Periode april 2001 - juli 2001
Bedrijf IQUIP – (extern – RABO)

Gedurende deze periode heb ik als projectmanager een vastzittend project rondom kwaliteitverbetering losgetrokken, weer nieuw leven in geblazen en de betrokkenheid van de klantorganisatie bij het project vergroot. Op basis daarvan zijn verdere activiteiten opgestart om de ICT-organisatie van een bepaald bedrijfsonderdeel op een hoger CMM-level te krijgen.


Periode januari 2001 - maart 2001
Bedrijf IQUIP – (intern)

Gedurende deze periode heb ik de contouren van een opleiding voor Unit-managers van het eigen bedrijf uitgewerkt. Dit heeft geresulteerd in een gedetailleerde inhoudelijke beschrijving van een modulaire leergang, waarvan de modules in het bedrijfscursusaanbod zijn opgenomen.


Periode oktober 2000 - december 2000
Bedrijf IQUIP – (extern- KPNQwest)

Gedurende deze periode ben ik belast geweest met het opzetten van de afdeling Functioneel Beheer. Als resultaat is een gedetailleerd plan opgeleverd voor het inrichten van Testen en het inrichten van een standaard releasemanagement organisatie.


Periode juni 2000 - september 2000
Branche IQUIP – (extern – KPN)

Gedurende deze periode heb ik leiding gegeven aan een afdeling van rond de 50 medewerkers (MBO-niveau). Hoofdtaak bestond aanvankelijk uit het opstarten en vormgeven van de HRM-kant van het managen. Door uitval van de zittende manager (14/7) kwam daar het operationele management bij. Vanaf begin september heb ik een nieuwe manager ingewerkt en eind september het stokje aan hem overgedragen. Resultaat: in de relatief korte tijd heeft de afdeling weer vertrouwen gekregen in zichzelf en in het management.

Periode maart 2000 - mei 2000
Bedrijf IQUIP –(extern bij SGS)

Gedurende deze periode heb ik gewerkt voor SGS, een bedrijf dat zich bezighoudt met het uitvoeren van kwaliteitsinspecties en certificering van goederen en diensten. Ik gaf leiding aan en participeerde in een project voor het opleveren van een adviesrapport inzake de architectuur en samenstelling van ICT-platforms en software-toepassingen ten behoeve van de inspectie-gerelateerde activiteiten. In dit kader was ik verantwoordelijk voor het uitvoeren van een bedrijfs- en informatie-analyse van de core-business van het betrokken bedrijf.


Periode januari 2000 - februari 2000
Bedrijf IQUIP – (intern)

Gedurende deze periode heb ik meegewerkt aan de vormgeving (zowel qua vorm als qua inhoud) van een quick reference guide voor de afdeling User Guide van het eigen bedrijf. Ook heb ik meegewerkt aan het vormgeven van de structuur en de inhoud van de Intranet-applicaties van deze afdeling.


Periode januari 1999 - december 1999
Bedrijf Bull Benelux NV


In deze periode heb ik gewerkt als programmamanager en projectadviseur.
Als programmamanager was ik verantwoordelijk voor de leiding en de uitvoering van een aantal Y2K-projecten bij verschillende klanten en als projectadviseur voor:

• een voorstudie en een offerte voor de aanpak van de euro-problematiek;
• de voortgang van een project over polisadministratie bij een verzekeringsmaatschappij;
• de voortgang van een project over ledenadministratie bij een beroepsvereniging;
• het opstellen van een plan van aanpak voor een Vingerafdrukregistratiesysteem.


Periode januari 1998 - januari 1999
Bedrijf free-lancer

In deze periode heb ik gewerkt als freelance PC-docent. In deze hoedanigheid heb ik meerdere cursussen gegeven aan zowel beginners als gevorderden in de volgende Microsoft-producten:
• MS/Windows
• MS/Word
• MS/Excel
• MS/Powerpoint


Periode januari 1997 - januari 1998
Bedrijf F van Lanschot Bankiers NV

Gedurende deze periode heb ik gewerkt als organisatie-adviseur. In deze functie was ik verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van het project “(ADONIS) administratieve organisatie nieuwe stijl” en het project “administratieve organisatie documentatie en informatiesysteem. Tot mijn takenpakket behoorde ook het concretiseren van de standaardwerkwijze en de kwaliteitsnormen, het verhogen van de productkwaliteit door het uitvoeren van kwaliteitstoetsingen en het verrichten van een voorstudie voor een geautomatiseerd AO-documentatiesysteem.


Periode januari 1994 - januari 1997
Bedrijf F van Lanschot Bankiers NV

In deze periode heb ik gewerkt als opleidingsadviseur. In deze functie heb ik mede vorm gegeven aan het opleidingsbeleidsplan. Ook heb ik cursussen opgezet, georganiseerd en gegeven aan het eigen personeel. Daarnaast heb ik tevens opleidingsprogramma's opgezet voor accountmanagementtrainees en was ik belast met het opzetten en uitvoeren van twee opleidingsprojecten van elk negen maanden. Verder was ik verantwoordelijk voor:
• het stroomlijnen van de interne werkwijze, waardoor de efficiency toenam)
• het bemiddelen bij het plaatsen van stagiaires voor werkstage en/of scriptiestage
• het adviseren van eigen personeel over individuele opleidingsmogelijkheden.





Opleiding interimmanager

Vooropleiding
HBS-A
Hogere Bedrijfsschool Nederlandse Spoorwegen

Vakgerichte opleiding
Ambi • A (Ambi)
• T2 - Cobol
Systeemontwikkeling • Functioneel ontwerp
• Informatie-analyse
• Systeemontwerp (SO)
• Systeemanalyse
Kwaliteitszorg • Kwaliteitsborging
• Kwaliteitsmanagement
• Kwaliteitstoetsing
• Kwaliteitszorg in projecten
• Quality Assurance
• Review-technieken
Methoden/technieken • Beslissingstabellen
• Bestandsorganisatie
• Datamodellering
• Entiteit Relatie Diagram
• Fagan (inspectiemethode software-ontwikkeling)
• Functiepuntanalyse
• Procesanalyse en Procesontwerp
• Pert-netwerkplanning
• Prince 2
• Prince 2 foundations
• Total Quality Management
• Volmac Structured Programming

Vaardigheidstrainingen
Communicatieve vaardigheden • Adviesvaardigheden
• Effectief presenteren
• Interviewtechnieken
• Overlegtechnieken
• Publieksgericht spreken en schrijven
• Rapportagetechnieken
• Schriftelijk rapporteren
• Trainingsopzet, ontwikkeling en uitvoering
Management en Advies • Functioneringsgesprekken
• ISW Middle management
• Projectmanagement
Didactische vaardigheden • Cursusontwikkeling
• Docententraining

Materie-opleidingen
Banken/Verzekeringen • NIBE Basisjaar
Financieel/economisch • Moderne bedrijfsadministratie
• Praktijkdiploma boekhouden


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Competenties
Door een goed relativeringsvermogen, oog voor detail en een sterk analytisch vermogen aan de ene kant en goede communicatieve en managementvaardigheden aan de andere kant bouw ik snel nauwe betrokkenheid op bij de problematiek van de opdrachtgever en ben ik in staat snel tot de kern door te dringen van het voorliggende probleem. Daarnaast beschik ik over veel geduld en doorzettingsvermogen waar het gaat om het vinden en implementeren van de goede oplossing die de organisatie verder op weg helpt. Mijn van nature optimistische kijk op zaken en het vermogen coachend samen te werken, te delegeren en te communiceren met anderen van welk niveau of leeftijd dan ook zijn daarbij een solide basis voor een goed eindresultaat.



Talenkennis interimmanager

Engels, Duits goed; Frans redelijk

Overig

Sinds 2005 ben ik met flex-pensioen en in die vrijgekomen tijd operationeel als zzp-er van Simulaun Informatiesering, waardoor ik de gelegenheid heb mijn ruime ervaring in de ICT te combineren met mijn drijfveer mensen en organisaties verder te helpen bij het oplossen organisatievraagstukken, die in meer of mindere mate met ICT gerelateerd zijn. Dit vertaalt zich in activiteiten o.m. op het gebied van bedrijfsinformatie-analyse en business intelligence, project- en interimmanagement en het inrichten van een I-organisatie en het opstellen van een informatiebeleidsplan.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :