Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interimmanager

interimmanager

Werkervaring interimmanager

Functieverloop:

vanaf 1998 Zelfstandig gevestigd interimmanager


1 mei 2001 tot 23 juni 2001 Ministerie van Landbouw Natuurbeheer en Visserij (LNV)
opdrachtgever: Management Centrum den Haag
Functie: adviseur

Taak:
- het doen van onderzoek naar mogelijkheden van een businessbesturings-concept ten behoeve van een nieuwe dienst van LNV
De nieuwe dienst (per 01-06-2001 operationeel) zal de ontwikkelaar en leverancier zijn van informatiediensten aan andere uitvoerende LNV diensten, instellingen en beleidsontwikkelaars binnen LNV en voor LNV gerelateerde organisaties.
De nieuwe dienst zal zich in enkele jaren ontwikkelen tot de LNV-Informatiseringsbank
- het schrijven van een businessbesturingsinstrument op basis van het Instituut Nederlandse Kwaliteit (INK-model) en de Balanced Score Card (BSC)

december 2000- mei 2001 RIAGG Veluwe Vallei
opdrachtgever: Funktie Mediair
Functie: directeur

Taken en verantwoordelijkheden:
- de dagelijkse leiding van het RIAGG
- het weer op gang brengen van en de begeleiding van een vastgelopen fusieproces met een andere zorgpartner, in een zeer complexe omgeving met tegenstelde belangen van diverse zorgaanbieders
- het ontwikkelen van een intern- en extern communicatiesysteem alsmede de implementatie hiervan
- het ontwikkelen van een integratiemodel en een stappenplan voor na de juridische fusie
- het ontwikkelen van een toekomstig besturingsmodel voor ambulante- en klinische zorg alsmede afstemming op de PAAZ afdeling binnen één geïntegreerd concept


juni 2000- januari 2001 Rekencentrum DataCura, Beekbergen, opdrachtgever: Ernst & Young interimmanagement, lid RIM
Functie: directeur

Taken en verantwoordelijkheden:
- de dagelijkse leiding van de stichting DataCura
- het verzorgen van goede en tijdige managementinformatie (periodiek financiële rapportage en analyses)
- het faciliteren van het proces van ontvlechting tussen de thans participerende instellingen
- het uitvoeren van een haalbaarheidsonderzoek naar de toekomstige vormgeving en inrichting van DataCura
- het voorbereiden en implementeren van de op basis van het haalbaarheidsonderzoek gewenste toekomstige situatie
- het opzetten van adequate rapportage en communicatielijnen met de aangesloten zorginstellingen
- het ontwikkelen van een nieuw beheers- en besturingssysteem

juli 2000 - nov. 2000 Reclassering Nederland
opdrachtgever: Management Centrum den Haag , lid RIM
Functie: Ressort-directeur Reclassering den Haag

Taken en verantwoordelijkheden:
- het waarnemen van de functie tot de komst van de nieuwe Ressort-directeur
- het inzichtelijk maken van de kostenstructuur van het Ressort, het doen van voorstellen om de knelpunten in de kosten op te lossen en het vervolgens organiseren van de maandelijkse voortgangsrapportages m.b.t. de kosten en de produktie aan de algemeen directeur
- het analyseren van knelpunten in het besturingssysteem tussen units, ressortkantoor en het hoofdkantoor. Het doen van aanbevelingen en het aandragen van oplossingen op basis van de analyse
- het herstellen van de rust bij de medewerkers binnen het Ressort

juni 1999 - april 2000 GGZ instelling/Maatschappelijke opvang en Vluchtelingenzorg, Amsterdam, opdrachtgever: Funktie Mediair
Functie: voorzitter Raad van Bestuur

Taken en verantwoordelijkheden:
- eindverantwoordelijk voor de directe aansturing van 12 locatie-directeuren m.b.t. dagelijkse voortgang van zaken
- het ontwikkelen van een fusie- en reorganisatie- en integratiemodel op basis van bedrijfsanalyse, neergelegd in een "Masterplan"
- het ontwikkelen, opzetten en gedeeltelijk implementeren van een geheel nieuw besturingssysteem op basis van het INK (Instituut Nederlandse Kwaliteit) model en de Balanced Scorecard
- eindverantwoordelijk voor het reorganisatie- en integratieproces en voor het geheel van de organisatie na fusie
- zorg dragen voor het vormen van een nieuwe Raad van Bestuur en voor een nieuw Management Team
- ontvlechten niet-renderende nevenstichting met moederstichting

sept. 1998 - oktober 1999 Stichting Maatschappelijk Werk Fryslân
Functie: directeur

Taken en verantwoordelijkheden:
- dagelijkse leiding van de Stichting
- het ontwikkelen van een reorganisatieplan met daaraan gekoppeld een vernieuwd besturingssysteem op provinciale schaal met als doel:
a: verbetering van de dienstverlenings- kwaliteit
b: doelmatigheid vergroten door juiste schaalgrootte van de organisatorische eenheden (van 15 locaties naar 5 locaties) in overeenstemming te brengen met economische haalbaarheid
c: teambuilding topmanagement
- kontakt onderhouden met de kerngemeentes (23) waarvoor mw-diensten verleend worden
- missie- en visie-ontwikkeling
- invoering nieuwe organisatie-structuur
- opstellen meerjaren-beleidsplan
- opstellen marketingplan specifieke maatschappelijk werk taken zoals aktiviteiten m.b.t. werktoeleidingstrajecten werklozen
- vormgeven interne communicatie
- het op orde brengen van registratie en beheer alsmede management-informatie
- ontwikkelen van een adequaat financieringsmodel

maart 1999 - juni 1999 Ministerie van Justitie, ressort Arnhem
Functie: directeur Arrondissementale
Staven, ter vervanging van de reguliere directeur wegens ziekte

Taken en verantwoordelijkheden:
twee kerntaken:
- op orde brengen van de financiële administratie zoals management rapportage t.b.v. de dienstonderdelen
- op orde brengen van de automatisering waaronder de millenniumproblematiek en het facilitair management informatiesysteem
Zie ook de periode jan tot aug.1998

jan. 1998 - aug. 1998 Ministerie van Justitie, ressort Arnhem, opdrachtgever: K+V interimmanagement
Functie: directeur Arrondissementale
Staven

Taken en verantwoordelijkheden:
- implementatie nieuwe beheersstructuur gerechtelijke organisaties
- implementatie project "excellente dienstverlening" arrondissementale staven
- ontwikkelen model inventarisatie en plan van aanpak millennium probleem
- implementatie kwaliteitssysteem volgens het INK-model (Instituut Ned. Kwaliteit) en ISO normering, alsmede de borging hiervan
- implementatie beveiligingsplan t.a.v. gebouwen en informatisering op arrondissementaal niveau volgens landelijke justitiële richtlijnen
- het ontwikkelen van een arrondissementaal besturingsmodel t.b.v. de gerechtelijke organisaties te weten:
a) het arrondissementsparket
b) het ressortsparket P.G. (Procureur Generaal)
c) vier kantongerechten
d) de arrondissementsrechtbank
e) de militaire rechtbank
f) het gerechtshof
g) de rijksrecherche
h) de parketpolitie
- het ontwikkelen van D.V.O.'s (dienstverleningsovereenkomsten) t.b.v. de gerechtelijke organisaties
- het meedenken in het landelijke beleid van Justitie t.a.v. organisatie-ontwikkeling en financiering binnen de plannings- en controlcyclus

1992 - 1997 Organisatie-adviseur

Taken en verantwoordelijkheden:
- ontwikkelen van een fusiemodel en business-unitstructuur voor de Hoge School Eindhoven en Katholieke Leergangen in Tilburg
- ontwikkelen van een fusiemodel voor het alg. maatschappelijk werk in Friesland (6 organisaties)
- strategieontwikkeling voor de NCA (Ned. Chiropractoren Associatie)
- organisatie-ontwikkeling voor het ministerie van volksgezondheid op Aruba in samenwerking met het kabinet Ned. Antillen
- organisatie-ontwikkeling voor de stichting Solo in Indonesië
- adviseur stichting maatschappelijke dienstverlening
- lid adviescommissie ministerie van V.W.S

1987 - juni 1997 Sector Gezondheidszorg en maatschappelijke dienstverlening
Functie: algemeen directeur / bestuurder

Taken en verantwoordelijkheden:
- algehele leiding en management van een organisatie met holdingstructuur waarin de volgende rechtspersonen vertegenwoordigd zijn:
1. een stichting revalidatie (non-profit)
2. een stichting dienstverlening (not-for profit)
3. een besloten vennootschap voor de inkoop en verkoop van hulpmiddelen in en buiten Nederland. (profit)
4. een stichting voor wetenschappelijk onderzoek op het gebied van arbeidsintegratie van gehandicapten.
5. een fondsen stichting
- het oprichten en vormgeven van de onder punt 2, 3 en 4 genoemde rechtspersonen
- strategie-ontwikkeling
- samenwerkingsprojecten met verschillende internationale universiteiten
- product-ontwikkeling en innovatie
- organisatieontwikkeling
- turn-around management betreffende het zorgaanbod en de bedrijfscultuur
- fusie-processen en het afstoten van bedrijfsonderdelen
- het herontwerpen van de bedrijfsprocessen d.m.v. redesign
- het ontwerpen van kwaliteitsborgingssystemen
- het opzetten van projectmanagement
- begeleidingsprocessen bij projectmanagement
- begeleiding functiewaardering en beloningssystemen FWG
- begeleiding bouw, nieuwbouw en renovatie-projecten

1985 - 1987 Hogeschool
Functie: hoofddocent/hoofd vakgroep Inrichtingswerk

Taken en verantwoordelijkheden:
- algehele leiding van de vakgroep
- coordinatie werkzaamheden docenten
- behandeling studentenzaken
- deelname aan werk- c.q. projektgroepen onderwijsontwikkeling
- deelname managementteam
- superviseren van studenten
- stage-coordinatie van studenten
- doceren, trainingen etc.

1981 - 1985 Kinderbescherming
Functie: algemeen directeur

Taken en verantwoordelijkheden:
- algehele leiding en management
- doorvoeren van bezuinigingsmodellen
- ontwikkelen van zorgplannen
- teambuilding
- coördinatie van het gedragswetenschappelijk team

1975 - 1981 Kinderbescherming
Functie: beleidsmedewerker / coördinator

Taken en verantwoordelijkheden:
- het adviseren op diverse beleidsterreinen
- het coördineren van de werkzaamheden van verschillende groepsteams

1969 - 1975 Fokker
Functie: teamleider

Taken en verantwoordelijkheden:
- het leidinggeven aan circa 35 personeelsleden bij de bouw van vliegtuigonderdelen


Opleiding interimmanager

Opleidingen met diploma : HBS (1962)
HTS, werktuigbouw (1966)
HBO, Sociale academie (1981)
Sociologie, Universiteit Utrecht (1981-1984, geen diploma)
Voortgezette Agogische Beroepsopleiding
(1986)
Certificaat HEAD, vereniging van
economische en/of administratieve dienst in
instellingen voor gezondheidszorg (1989)
KUB, Katholieke Universiteit Brabant,
Bedrijfskunde (1994)
Nederlands Recht, Universiteit Utrecht (1994-1996, geen diploma)
Leergang marketing, Universiteit Groningen (1997)

Titel : MMO (Master of science) (1994)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Beknopt persoonlijkheidsprofiel

(op basis van wetenschappelijk gevalideerde PAPI-I test; testdatum: 15-11-1999)


Professioneel en deskundig manager met grote ervaring en brede inzet mogelijkheid.

Sterke, doortastende, flexibele en energieke leider. Evenwichtig en stressbestendig.
Zelfverzekerd en met natuurlijk overwicht.

Analytisch en conceptueel sterk. Positief zakelijke instelling. Voorstander van pro-actief handelen, gericht op resultaat en win- win situaties.
Sterk in strategische vraagstukken alsmede het hieruit voortvloeiende organisatie- veranderingsmanagement, innovatief gericht en met pioniersgeest.

Geloof in potentieel van medewerkers. Goed kunnen delegeren, communicatief en omgevings- en people- managers gericht.
Inspirerende en coachende leiderschapsstijl.
Groot probleem-oplossend vermogen en creatief.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :