Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HR Manager

HR Manager

Werkervaring interimmanager

augustus 2004
t/m heden

Team Care te Arnhem,
Dienstverlener op het gebied van organisatieadvies en werving & selectie, detachering en interimmanagement van Human Resources Professionals

Manager Operations
Taken en verantwoordelijkheden:
- Ontwikkelen en implementeren van een nieuwe organisatiestructuur en financieringsstructuur gebaseerd op de korte termijn groeidoelstelling van Team Care, waaronder het voeren van onderhandelingen met banken en het saneren van bv’s.
- Herstructureren van interne organisatieprocessen en procedures.
- Aansturen backoffice, secretariaat en consultants
- Herziening en onderhoud van (arbeids-) juridische overeenkomsten.
- Projectadviseur ‘Women on Board’. New business project waarin het identificeren en ontwikkelen van vrouwelijk managementpotentieel naar senior managementposities centraal staat, door middel van werving & selectie, detachering, coaching en diverse developmentporgramma’s.


november 1999
tot augustus 2004

CO-OR International B.V. te Eindhoven
Internationale organisatie op het gebied van creditmanagement en contactcenter diensten

juli 2001
t/m juli 2004

Adjunct Directeur Uni-Tel B.V. contactcenter bedrijf van Co-or International B.V.
Taken en verantwoordelijkheden:
- Eindverantwoordelijk voor de exploitatie van Uni-Tel B.V. rapporterend aan de Holding Directie en Raad van Commissarissen.
- Reorganisatie van Uni-Tel B.V. (2002) waardoor van een structurele sterk verliesgevende situatie (sinds overname door Co-or International in 1999) Uni-Tel in 2002 winstgevend kon afsluiten. Dominante thema’s hierbij waren onder andere:
- functioneel georganiseerd naar matrixgeorganiseerd;
- kostenbeheersing;
- sanering backoffice;
- aanpassen salesbeleid;
- cultuuraanpassing van produktie georiënteerd naar klant- en
resultaat georiënteerd.
- Verhuizing van Uni-Tel B.V. (december 2001):
- Implementatie 3e generatie contactcenter software en hardware
infrastructuur (bij verhuizing).

- Omvang Uni-Tel B.V. december 2003: 98fte, 240 medewerkers, omzet € 3.000.000,00

- 2004: tweede reorganisatie van Uni-Tel van facilitair profitcenter naar in-house costcenter: Beoogde personeelsreductie per 1 juli 2004 van 98 naar 32 fte zijnde 56 personen. Reorganisatie is ingezet met akkoord van vakverenigingen en Ondernemingsraad op basis van een gesloten sociaal plan.

februari 2001
t/m juni 2001

Manager Operations Uni-Tel B.V. Contactcenter organisatie
Taken en verantwoordelijkheden:
- Verantwoordelijk voor de afdelingen Contactcenter en Projectbureau van Uni-Tel B.V.

december 1999
t/m januari 2001


Manager Personeel & Organisatie
Taken en verantwoordelijkheden:
- Eindverantwoordelijk voor personeelsafdelingen van de werkmaatschappijen vallende onder de holding CO-OR International B.V. in Nederland en België (Uni-Tel B.V., Inkasso-Unie B.V., Krebes International Holland B.V., S.A. Bureau Europa N.V., S.A. Krebes International N.V., S.A. CO-OR Belgium N.V.).
- Harmoniseren secundaire arbeidsvoorwaarden over de werkmaatschappijen.
- Herstructureren en harmoniseren van het salarisgebouw van de werkmaatschappijen.
- Invoering functiewaardering middels de BASYS-methode.
- Invoering en ontwikkeling uniform loongebouw.
- Sluiten van CAO voor Inkasso-Unie BV & Krebes International Holland BV.
- Herstructureren en harmoniseren van personeelsbeleid en arbobeleid van en over de werkmaatschappijen.
- Opzetten nieuwe salesorganisatie voor de Nederlandse creditmanagement organisatie.


Additoneel in portefeuille sinds september 2003


- Verantwoordelijk voor de afdeling Debiteurenbezoek voor de Nederlandse werkmaatschappijen bestaande uit een bezoekapparaat met 93 bezoekers, twee hoofdinspecteurs en een hoofd debiteurenbezoek.



september 1998 tot november 1999
Cehave N.V. te Veghel
Landbouwcoöperatie

Sector personeelsfunctionaris
Taken en verantwoordelijkheden:
- Concernbeleidondersteuning op het gebied van Personeel & Organisatie.
- Operationele personeelstaken ten behoeve van een drietal business units en de holding Cehave N.V. (totaal ruim 600 medewerkers) waaronder: Orba-implementatie, beoordeling, werving & selectie, doorstroom, uitstroom, Management Development, overleg met diverse managementteams, functionele fusie-begeleiding en reorganisatie-begeleiding.
- MT-lid Cehave Detailhandel en Cehave Landbouwprodukten.


januari 1994 tot september 1998
Van der Valk Hotels en Restaurant te Eindhoven

juni 1996 tot september 1998
Hoofd personeelszaken
Taken en verantwoordelijkheden:
- Opzetten en implementeren van het ‘Hotel Eindhoven model’ bij andere hotels behorende tot de groep (Theater Hotel de Oranjerie Roermond, Hotel Stein Urmond).
- Functionele aansturing van medewerkers met verantwoordelijkheid voor lokale salarisadministratie en personeelsbeheer.
- Adviseren van hotel Directies in hun te voeren personeelsbeleid.
- Lid Management Team
- Verfijnen administratieve organisatie Hotel Eindhoven.
- Periodieke afsluiting en analyse administratie Hotel Eindhoven.
- Administratie Van der Valk Design B.V.

januari 1994 t/m mei 1996
Personeelsfunctionaris
Taken en verantwoordelijkheden:
- Opzetten en implementeren van een decentrale personeels- en
salarisadministratie;
- Opzetten en implementeren van een personeelsbeleid en arbobeleid w.o. herstructurering salaris- en functiegebouw, management development, implementeren van interne communicatiestructuren, herstructurering individuele afdelingen.
- Implementatie Horeca CAO
- Begeleiding 'fiodaffaire'.
- Werving, selectie, doorstroom, uitstroom en scholing.
- Automatisering personeels- & salarisadministratie.

januari 1994 tot januari 1995(alleen weekenden)
Assistent bedrijfsleider
- Operationele verantwoordelijkheid voor het restaurantbedrijf. Werkzaamheden bestonden voornamelijk uit het plannen, aansturen en coachen van gastheren en gastvrouwen, verantwoordelijk voor diverse (afdelingsoverschrijdende) arrangementen, aanspreekpunt voor gasten.


Opleiding interimmanager

1992 tot 1994

Master of Business Administration (European) aan de University of Humbersite te Hull, Engeland.

- Diploma behaald. Studie afgerond met een onderzoek met de titel ‘Toiling under the burden of management; an ethnographic study in the (emotional) burden of newly appointed managers’.

Belangrijkste vakken:
- Human Resource Management, Business Analysis & Decision Making, European Business Environment, International Finance & Management Control, Information Technology, Macro-Economics, International Marketing, Strategic Management, Management Decision Making, Management of Technology, European Community Studies.

1989 tot 1992

Hogeschool Eindhoven, sector TLO. Studierichting Bedrijfskader. Differentiatie Comercieel/Administratief.
- Diploma behaald. Studie afgerond met een logistiek onderzoek naar de opzet en effectiviteit van de uitbesteding van de lakstraat van OCE van der Grinten te Venlo.

1982 tot 1988

H.A.V.O. aan het Van Maerlantlyceum te Eindhoven.
- Diploma behaald


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Adviesvaardig, pragmatisch, communicatief vaardig, leidin gevend, ondernemend, goed leervermogen, flexibel, organisatiesensitief, emotioneel stabiel, analytisch, creatief

Talenkennis interimmanager

· Engels: mondeling en schriftelijk goed.
· Duits: mondeling redelijk, schriftelijk matig.
· Spaans: basiscursus.


Overig

Software
Goede kennis van diverse softwarepakketten:
· MS-office applicaties.
· Boekhouding: Exact 6.0 (diverse modules), FMS, Unit4.
· Personeelsinformatie: SAP/HR R2, Perman, Prosphera tijdregistratie.
· Contact center: CIC van Interactive Intelligence (all-in-one communicatieplatvorm: mail, call, web, fax).
Overig
· Marketing oorkonde voor het uitvoeren van een casestudie.
· Strategisch marketing onderzoek/vergelijk tussen KBB-Bijenkorf en V&D.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :