Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager / Project Manager

Interim Manager / Project Manager

Werkervaring interimmanager

Loopbaan/ervaring
Sedert 1986 als zelfstandig interim/projectmanager c.q. organisatie-adviseur uitgevoerde opdrachten:

12/ 2000 – 6/01
Projectleider Project (Her)Positionering bij KLM Engineering @ Maintenance afd. Opleidingen.
2000 – 11/2000
Hoofd Personeelszaken Amsterdam Thuiszorg (Voormalige) bedrijven Noord/Oost/Zuid-oost en Centrum Zuid. Leidinggeven en leveren bijdrage/advies aan reorganisatie/centralisatieproces.
1999 - 2000
Personeels Management Adviseur / Arbo-coördinator Immigratie- en Naturalisatiedienst Regio
Midden (Min. van Justitie); beleidsadvisering, met name ten aanzien van arbowetgeving: organisatie bedrijfshulpverlening, organiseren en uitvoeren test veiligheidssystemen n.a.v. nieuwbouwpreventie en aanpak arbeidsongeschiktheid; loopbaanbeleid: onderzoek naar- en wegwerken van personele achterstandszaken, opleidingsplan.
1997 - 1999 Hoofd Salarisadministratie Acad. Ziekenhuis Utrecht; reorganisatie salarisadministratie na fusie met WKZ, voorbereiden op integratie met personeelsadministratie, vernieuwen: aanpassen processen, keuze en implementatie nieuw roostersysteem, voorbereiden op fusie met KGCU en MFU.
juni 1997 - Personeels Manager bij CASO Informatiesystemen (RCC) b.v. Gouda; opbouw personeelsaf-
okt’ 1997 deling, begeleiding veranderproces n.a.v. decentralisatie RCC/Roccade, tevens advisering m.b.t. personeelswerk en organisatie verandering RCC-Onderwijs.
mrt \'97 - aug \'97 Projectleider Systeem Personeelsinformatie/veranderproces Gemeente Maastricht.
1996 - 1997 Manager Human Accounting/projectmanager NedCar (Netherlands Car B.V.); opbouw
Human Accounting, analyse administratieve HR-info processen incl. behoefte/bezettingsplanning en informatie afrekening realisatie versus planning, reorganisatie en integratie uitvoerende afdelingen naar afdeling Human Accounting, heroriëntatie op geautomatiseerde systemen, invoer geïntegreerd HR-info systeem.

1994 - mei ‘96 Hoofd Personeels- en Salarisadministratie (a.i.)/projectmanager Academisch Ziekenhuis Nijmegen St Radboud: verzelfstandigen salarisadministratie/ontkoppelen van Universiteitsadministratie, organiseren/opbouw geïntegreerde PS-afdeling; coördinatie/projectleiding AZN ten aanzien van selectie, aankoop en implementatie van nieuw geïntegreerd personeels-en salarisinformatiesysteem voor AZN en Kath. Universiteit Nijmegen (ca. 10.0000 salarisbetalingen per maand); projectleiding m.b.t. selectie en aanschaf van systeem voor elektronische documentenopslag, te koppelen aan pers-/salinfosysteem; heroriëntatie afdeling n.a.v. decentralisatie proces en aanschaf nieuw systeem; adviseur Directeur Sociale zaken, reorganisatie Soza-bedrijfsbureau, opzetten/herinrichten personeelsbudgettering-, besturing- en verantwoording.
1993 - 1994 Directeur (a.i) Algemene Instelling voor Welzijnswerk in Biddinghuizen - Dronten -Swifterbant (Soc. Cult. Werk, Peuterspeelzalen, Kinder/gastouderopvang; voorbereiden en uitvoeren bestuurlijke en organisatorische reorganisatie; vergroten draagvlak door initiëren samenwerking met andere instellingen; dagelijkse leiding; veiligstellen gemeentelijke subsidies.
1993 - 1994 Manager/Coördinator P.&.O.(a.i.) Gecombineerd Verpleegtehuis; herinrichting/herstructurering personeelsafdeling, uitbouwen Sociaal Beleid.
1992 - mrt\'93 Hoofd Personeel en Organisatie (a.i.) Noordelijke Hogeschool Leeuwarden, faculteit Techniek, Economie en management, herinrichting/herstructurering personeelsafdeling, (o.a.) ombouw naar afdeling Personeel &. Organisatie en reorganisatie interne diensten.
Directieadviseur/projectmanager Thorbecke Academie (Nederlandse Academie voor Overheidsmanagement - Noordelijke Hogeschool Leeuwarden) inzake de begeleiding van het ingezette reorganisatieproces.
1991 - 1992 Projectmanager Fusieaangelegenheden Stichting Thuiszorg Den Haag, voorstellen eerste fase/tijdpad fusie, ontwerp en uit-onderhandelen Sociaal (Fusie) Plan. Opstellen beslissingsnota Fusie Haags Kruiswerk. Psychologisch onderzoek naar motivatie/ betrokkenheid en beheersingsgevoel van medewerkers bij twee experimentele Centra voor Thuiszorg (Den Haag).
1990 - 1991 Hoofd Personeelszaken (a.i) GAK-Den Haag, o.a. selectie en implementatie personeelsregistratiesysteem en begeleiding organisatieverandering.
1990 - 1990 Hoofd personeel en organisatie Vierhand B.V.(a.i.), heropbouw personeelsafdeling, organisatiebegeleiding.
1988 - 1990 Lid van Hoofddirectie (a.i.) Quadata B.V. (Holding) - Maarssen (leverancier o.a. HR software en geautomatiseerde verwerking voor derden), portefeuille Sociale zaken (m.n. Organisatie en Management ontwikkeling). Concipiëren bedrijfs-CAO, optreden als onderhandelaar met betrekking tot de bedrijfs-CAO.
1986 - 1987 Hoofd Personeelszaken en Organisatieontwikkeling (a.i.) Nederlands Meetinstituut (Dienst van het IJkwezen - Ministerie van Economische Zaken) tijdens privatiseringsproces; o.a. selectie nieuw personeelsinfo/salarissysteem.
1986 - 1987 Docent ISW + docent \"Opleiding Leerling Arbeidsbemiddelaar (Sosa/Ecabo).

In loondienst

1983 - 1986 Beleidsmedewerker personeelszaken bij Stichting Uitzendbureau Arbeidsvoorziening \"START\" - Gouda, advisering van directie en bestuur inzake het personeels-, organisatie, - opleidingsbeleid. Het doen uitvoeren en deels zelf uitvoeren van het door mijzelf, na een opleidingsgericht onderzoek, ontworpen opleidingsprogramma (Leidinggeven, conflicthantering, verkooptechniek klachtbehandeling, motivatie). Advisering t.a.v. HR beleidsinformatie. Opstellen van reorganisatieplannen en het begeleiden van de invoering daarvan. Uitwerken en uitvoeren van trainingsprogramma ten behoeve van het \"JOB\" project (Arbeidsvoorziening). Advisering bestuur (uitwerken van eerste \"Start CAO\"/concipiëren CAO voorstellen en Sociaal Plan) en optreden als onderhandelaar met vakorganisaties betreffende de bedrijfs-CAO.
1981 - 1983 Chef personeelszaken bij Scheepswerf en Machinefabriek \"De Liesbosch\" b.v.- Nieuwegein (onderdeel van Ballast Nedam N.V.), adviserend en uitvoerend personeelswerk, bedrijfsopleidingen, functiewaardering, mobiliteitsbegeleiding (na retour uit buitenland), invoering/implementatie geautomatiseerd systeem voor personeelsadministratie en informatie.
1980 - 1981 Sector-personeelschef (a.i.) bij Wegener\'s Couranten Concern-Apeldoorn, sector Grafische Bedrijven in Nederland, beleidsadviserend- en uitvoerend personeelswerk, introductie nieuwe medewerkers gehele concern, organisatie/procedure beschrijvingen, handboek personeelszaken, introductie handboek.
1973 - 1980 Personeelschef bij ITT-Ergon Electric B.V. te Apeldoorn, beleidsadviserend- en uitvoerend personeelswerk w.o. opbouw personeelsafdeling, automatisering personeels- en salarisadministratie, systeem ontwikkeling controle en koppeling met financieel systeem, advies t.a.v. automatisering financieel systeem, nieuw salaris/beoordelingssysteem.

1969 - 1973 Organisatiemedewerker bij Philips-Electrologica (Philips Data Systems) - Apeldoorn o.a. opzetten/organiseren ontwikkelingsdocumentatiesysteem en organisatieprocedures voor de vestigingen Apeldoorn, Rijswijk (Z.H.), Brussel en Parijs. Organisatiebeschrijving en/procedures, werkanalyse, projectplanning, opleiding/begeleiding van (nieuwe) medewerkers, functiebeschrijving-/waardering.
1968 - 1969 Medewerker Personeelszaken bij de Kon. Ned. Mij. voor Havenwerken - Amsterdam, o.a. begeleiden bij uitzenden medewerkers naar buitenlandse projecten en bij terugkeer, automatisering salarisadministratie.
1961 - 1966 Leerling-, resp. 4e (3e) stuurman bij de Nederlandse Pacific Tankvaart Maatschappij - Den Haag (Caltex-Chevron).
1966 - 1968 Geofysisch assistent/computer operator-programmeur bij American Overseas Petroleum Ltd. resp. Caltex-Chevron Petroleum Mij.- Den Haag.

1986 - 1993 Docent Hogeschool Haarlem, sector Sosa, vestiging Utrecht; personeelsbeleid, organisatiepsychologie, arbeidsmarktpolitiek, methodische werkbegeleiding, skriptiebegeleiding.
Tevens:
- Beroepskeuze- en loopbaanadvisering, sollicitatiebegeleiding en arbeidsbemiddeling (herintreding; beschik over bemiddelingsvergunning), specialisatie: problemen door boven-normale begaafdheid.
- onderzoek in organisaties naar motivatie, betrokkenheid en beheersingsgevoel bij management/medewerkers in (verander)situaties.

Maatschappelijke functies

1971 - 1977 secretaris van een wijkraad te Apeldoorn
1975 - 1982 voorzitter van een ziekenfondsbestuur (ANOZ Apeldoorn), tevens bestuurslid Centraal Bestuur ANOZ, Stichting Geneeskundige Controle Stedendriehoek, Stichting Huisartsenlaboratorium Apeldoorn, Stichting Samenwerkende Ziekenfondsen Stedendriehoek, Stichting Ziekenfonds Computer Centrum Deventer, ledenraad VGCN (Ziektekostenverzekeraar). Vanuit de voorzittersfunctie als voorzitter van onderhandelingsdelegatie betrokken geweest bij fusiebesprekingen met andere fondsen in z.g. Stedendriehoek
1974 - 1982 bestuurslid Stichting Zwembad Noord-Oost (De Sprenkelaar) te Apeldoorn;
1970 – 1973 Bedrijfsledengroep IB/FNV-Philips Data Systems (voorzitter - OR lid / OR fractie-voorzitter
1978 – 1982 Stichting Werkgroep Teuge (voorzitter)
1982 – 1983 Lid Adviescommissie Welzijn Gemeente Nieuwegein.


Opleiding interimmanager

Opleiding

1954 - 1959 MULO-A met wiskunde
1959 - 1961 Hogere Zeevaartschool AS
1962 - 1963 3e Stuurman Grote Handelsvaart, Radarwaarnemer
1967 - 1968 Diverse automatiseringscursussen IBM, o.a. programmeren S/360 Cobol
1969 - 1970 Alfabetiseren en stukbeschrijven (Ned. Instituut voor Documentatie en Registratie)
1971 - 1972 Middle Management (I.S.W.)
1973 - 1975 Assistent Econoom (I.S.W.)
1978 - 1983 Middelbare resp. Hogere Beroepsopleiding Arbeidsmarktpolitiek en Personeelsbeleid (Stichting voor Opleiding tot Sociale Arbeid - thans Hogeschool Haarlem)
Scriptie: Aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt.
1984 - 1985 de leergang \"de personeelsfunctionaris en organisatieadvieswerk\"
1985 - 1990 Arbeids- en Organisatiepsychologie Vrije Universiteit Amsterdam in deeltijd(avond)studie
Afstudeeronderdelen o.a.:
Intelligentieonderzoek/Test- en Schaalconstructie, Sociaal psychologische interventie, Selectiepsychologie en loopbaanontwikkeling, Pedagogiek, Gedrag en verandering in groepen, Arbeidsmotivatie en Satisfactie, Innoveren en Adviseren, Klinische Arbeids- en Organisatiepsychologie, Organisatiepsychologie, Personeelsmanagement, Sociaal- en Arbeidsrecht, Bevoegdheid afname psychologische tests.
Afstudeeronderwerp: Onderzoek naar oriëntatie, betrokkenheid en beheersingsgevoel bij managers in bedreigde organisatie.
Lid van het Nederlands Instituut van Psychologen
Arbeids- en Organisatiepsycholoog (Belgische registratie)
Psycholoog van Arbeid en Gezondheid (Nederlandse registratie)



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kennis van automatisering/diverse moderne geïntegreerde HRM-systemen.


Talenkennis interimmanager

Spreek- en schrijfvaardigheid

Engels en Duits : uitstekend
Frans : matig



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :