Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager / Program Manager

Interim Manager / Program Manager

Werkervaring interimmanager

Achtereenvolgens worden vermeld:
- ervaring
- rollen
- industrie ervaring
- klanten
- referenties

Ervaring:
• 6 jaren business & unit management
• 17 jaren IT ervaring
• 8 jaren Informatie management
• 8 jaren project / program management
• 5 jaren SAP Business Development
• Sinds 1991 SAP projecten

Rollen:
• Unit manager
• Business manager
• Interim manager
• Sales manager
• Stuurgroep lid
• Contract manager
• Program manager
• Business Consultant (PLM, Service Management)
• Solution Architect
• CCC manager
• Service manager

Industrie:
• Utilities & Telecom
• Banking & Insurance
• Pensioen fondsen
• Public Transport
• Overheid
• Aviation & Aerospace
• Defensie
• Universiteiten

Projecten & Services (SLA) bij onder andere.:
• Koninklijke Luchtmacht
• Origin Nederland
• Philips Business Electronics
• Fuji
• KPN
• Eneco
• Essent Netwerk Bedrijven
• Vitens
• Rabo
• PGGM
• Unilever
• ProRail
• GBA
• OC&W
• KLM

Referenties:
2004 – 2005. Business Unit manager HR dienstverlener. Unit opgebouwd van 0 tot 25 man. Unit verzorgt o.a. applicatie beheer en salarisverwerking van 150.000 employees and HR-BPO activiteiten (op basis van SLA’s) voor een 11-tal klanten.

1999 – 2004. Business/Sales manager Services Industries & Public Sector, System Integrator, SAP Practice. Verantwoordelijk voor persoonlijk sales budget van € 17 M en eindverantwoordelijkheid van projecten en programma’s

Periode: 10/2003 – 03/2004
Klant: Waterbedrijf
Rol: Business Consultant
Verantwoordelijkheden: Het geven van een advies inzake de strategie voor het realiseren van de Mobility Architectuur. Daartoe het vergelijken van verschillende scenario’s zoals SAP CRM, Netweaver/XI, en best-of-breed oplossingen. De studie besloeg de proces laag, informatie (architectuur) laag als ook de technische infrastructuur. De belangrijkste processen waren work- en field force management. Het business doel was verbetering van de efficiency van de field force (bijvoorbeeld klantbezoeken en field engineers), administratieve processen, planning en dispatching van orders en het introduceren van een geïntegreerde materiaal planning.

Periode: 10/2003 – 03/2004
Klant: Public Transport
Rol: Business Manager en Consultant
Verantwoordelijkheden: Eindverantwoordelijk voor het inhoudelijk advies voor de inrichting in SAP van de installatiestructuur ten behoeve van het onderhoudsregistratie en de opzet van het materiele activa register. Door system integrator is op basis van een aantal workshops en studies een advies aan de klant uitgebracht.

Periode: 06/2003 – 05/2004
Klant: Waterbedrijf
Rol: Business, Sales Manager en Solution Architect
Verantwoordelijkheden: System Integrator implementeert wall-to-wall een SAP omgeving. De implementatie van SAP was de backbone voor de integratie van drie provinciale waterleidingmaatschappijen. Het neerleggen van de programma aanpak (drie plateau’s) in de offerte fase, klanttevredenheid gedurende de uitvoeringsfase en het opzetten van een service organisatie voor het in beheer nemen van de geïmplementeerde SAP functionaliteit (op basis van een service level agreement).

Periode: 04/2003 – 05/2004
Klant: Grote Nederlandse Bank
Rol: Business and Sales Manager
Verantwoordelijkheden: Solution architect en account management met betrekking tot het Maestro programma. SAP BW/SEM is geïmplementeerd als Management Informatie laag bovenop niet SAP systemen. Doel van Maestro is het verbeteren van de klant en medewerkers tevredenheid. Het programma is onderdeel van het “Resultaatgericht Sturen” programma ter verbetering van de financiële stabiliteit. Maestro is inmiddels opgevolgd door Meastro 2 en 3 welke nog lopen.

Periode: 10/2002 – 05/2003
Klant: Public Transport
Rol: Business and Sales Manager
Verantwoordelijkheden: Solution Sales en accountmanagement met betrekking tot de SAP Upgrade en hardware vernieuwing SAP 3.1I to SAP 4.7. De twee productiesystemen zijn ge-upgrade. Tot dit fixed price project behoorde eveneens het ontwikkelen van het opleidingsmateriaal.

Periode: 01/2003 – 04/2003
Klant: Grote Nederlandse Bank
Rol: Stuurgroep lid, Business Manager
Verantwoordelijkheden: De bank heeft SAP finance draaien voor al haar lokale banken. Solution sales en Stuurgroep lid ten behoeve van SAP Upgrade assessment. Op basis van het eindrapport was de Rabobank in staat de upgrade zelfstandig uit te voeren.

Periode: 08/2002 – 06/2003
Klant: Utility Infra
Rol: Business manager en Accountverantwoordelijk.
Verantwoordelijkheden: De klant is overgegaan tot een herimplementatie van SAP 3.6c (oude versie 3.0). Herimplementatie was nodig in verband met een gewijzigd besturingsmodel. In de Essent organisatie bestond enorm veel weerstand. Onder leiding van een onze Projectmanager hebben 2 system integrators samen het project uitgevoerd. In verband met de omvang is het project gemanaged als ware het een resultaatverplichting. Belangrijk aandachtspunt was het verandermanager en de samenwerking tussen de verschillende partijen om dit project tot een succes te maken.

Periode: 10/2000 – 01/2002
Klant: Utility
Rol: Business and Sales Manager
Verantwoordelijkheden: Het mySAP PLF Project (Projects, Logistics en Finance) was gericht op het harmoniseren en integreren van Eneco business processen. Dit was nodig in verband met de reorganisatie (van regionale bedrijven naar een divisie structuur), en om de management informatie te verbeteren. De uniforme systeem architectuur (SAP) is zo opgezet dat de klant was voorbereid op nieuwe business en ICT ontwikkelingen. Van SAP R/3 zijn o.a. de volgende modules geïmplementeerd: FI/CO, MM, PS, SD, PM, en SAP BW. Het betrof 1200 gebruikers verdeeld over 5 divisies. Atos Origin was verantwoordelijk voor: Program Management, Project Management, Business Consultancy, SAP Consultancy & Implementatie support and SAP maatwerk, training ontwikkeling en de daadwerkelijke gebruikers opleiding van 1200 medewerkers.

Periode: 05/1999 – 06/2001
Klant: Telecom
Rol: Business Manager en stuurgroep lid
Verantwoordelijkheden: De business uitdaging binnen KPN-OVN (Operator Vaste Net) was het standaardiseren van bedrijfsprocessen en het overgaan op een ICT platform om een uniforme werkwijze te bereiken. Voorgaande moest het mogelijk maken het aantal te verwerken orders te verhogen bij een gelijkblijvende dan wel dalend aantal medewerkers. De integratie van verschillende configuratie data in één platform was een belangrijk winstpunt. Een 30-tal legacy systemen zijn vervangen door SAP R/3. De implementatie vond plaats in 5 business units met 800 gebruikers. Het verandermanagement was onderdeel van de scope.


1996 – 1999 Project manager bij grote System Integrator. Verschillende SAP implementaties bij o.a. Philips, Origin (6000 mw’s, 400 gebruikers), Fuji (€ 7 M)

1993 – 1996 Hoofd Sectie Bedrijfsvoering en Informatievoorziening, Directie Materieel, Koninklijke Luchtmacht (KLu)
Verantwoordelijk als informatiemanager voor alle materieel-logistieke informatiesystemen (systeem eigenaar). Hieronder vielen de bevoorradingssystemen, de inkoop en verwervingssystemen en de systemen ten behoeve van het configuratiebeheer van de wapensystemen.
Werkzaamheden gericht op standaardisatie: EDI, ISO 10007, STEP, AECMA, etc. en de implementatie daarvan in de organisatie en systemen.
Co-auteur: Handboek Continuous Acquisition & Life Cycle Support.
Functioneel Projectleider prototype SAP implementatie voor de gehele Koninklijke Luchtmacht.


Opleiding interimmanager

Opleiding:
• VWO (1980)
• Ir. -> Technische Bedrijfskunde Technische Universiteit Eindhoven (1988)
• Verschillende cursussen waaronder Prince II, ASAP, ITIL, ARIS, procesmodelering en onderhandelen.
• Verschillende SAP Industry Summits, bijv. A&D, Utilities, Telecom en Public Sector
• Senior Management Program, OCTA (2002)
• Coaching Leiderschap, ADC (2003)
• Arinso Consulting Skills (2004)

Kennis/kunde:
• Business – IT Alignement
• ERP (m.n. SAP)
• CRM
• Service Management
• EAI
• Business Process Redesign
• Change Management
• Workflow
• Applicatie Architectuur
• Netweaver
• Mobility


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Programma Management
ERP Architectuur
Change Management


Talenkennis interimmanager

Nederlands: Moedertaal
Engels: mondeling en schriftelijk goed
Duits: mondeling en schriftelijk goed


Overig

Voorzitter van Hockeyclub
Voorzitter van Oudervereniging

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :