Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

2000 - 2003
Imtech Telecom Consultancy & Management Services (voorheen Activity)

8/2002-5/2003 International Business Development Manager Operations & Maintenance (Lid van MT)

Verantwoordelijk voor het opzetten van een gecentraliseerde Europese Operations & Maintenance divisie voor 5 landen. Target, kostenbesparing en synergie, internationale organisatie van diverse delivery organisaties, ontwikkeling strategisch beleid, verwerven van grote internationale klanten (inclusief contractonderhandeling en contractmanagement). Creëren van nieuwe diensten, producten en internationale expansie. Implementatie van diverse systeemleveranciers en business partner selectie procedures inclusief contractmanagement voor B2B contracten en outsourcing. Coachen van servicemanagers, sales en ontwikkelen van virtuele lokale supportteams.
Opzetten van internationale spareparts organisatie (RMA proceduren met DHL en supplier in de supply chain). Initiëren van productoptimalisatie processen en contractueel vastleggen met leveranciers.

11/2001-7/2002 Contract Manager Operations & Maintenance (lid van MT)

Verantwoordelijk voor het opzetten en inrichten van een nieuwe divisie Operations & Maintenance. Dit betekent verantwoordelijk voor het opzetten van de commerciële organisatie, marketingstrategie, call center, delivery organisatie, verwerven klanten en realiseren van betaalde opdrachten extern inclusief contactonderhandelingen, contractmanagement en implementatie van diensten. Vanuit het servicemodel derde en vierdelijns onderhoud uitbesteed aan systeemleveranciers en rapportagestructuur geïmplementeerd. SLA’s opgesteld, gestandaardiseerd en aansluitend geïmplementeerd.Opstellen en uitvoeren van sales trainingen, inrichten van saleskits en het implementeren hiervan.

10/2000-11/2001 Lucent Technologies Hilversum
Service Program Manager Telecommunicatie apparatuur

Als Service Programma manager verantwoordelijk voor de (procesmatige) implementatie van service voor klanten die netwerkapparatuur hebben afgenomen van Lucent binnen Europa. Dit betekent het opstellen van projectplannen, budget, procedures, berekening van spare parts, opleiden en beschikbaarheid van engineers organiseren. Inrichten (procesmatig) van call centers, afsluiten van B2B contracten met leveranciers en outsourcing (Europese)dienstverlening inclusief organiseren van internationale logistieke processen en voorraad beheersing binnen Europa middels lokale voorraadvorming. Opzetten van repair and supply chain binnen Europa (DHL).

Omvang van projecten: Implementatie voor 6 internationale operators (o.a.Telia, NETs, Telecom Italia) voor 12 Europese landen inclusief IN platform t.b.v. billing en (prepaid) roaming.

Coachen van Junior Projectmanagers (6) en interne processen te optimaliseren, inrichten en internationaliseren.

Verantwoordelijk voor operationele aansturing van teams ten behoeve van correctief en preventief onderhoud en de begeleiding van outsourcingstrajecten. Implementatie van diensten en contracten met de daarbij behorende management rapportagestructuren en escalatiemodellen.

EMI Compact Disc BV 1998 – 2000
01/1998-01/2000 International Year 2000 Projectmanager

Member of Y2k global steering Committee. Eindverantwoordelijke voor het gehele jaar 2000 project van embedded systemen (3500) en toeleveranciers (1500) voor alle productievestigingen (11), studio’s (8) en distributiecentra (32) wereldwijd verspreid over 25 landen. Direct rapporterend aan: Vice President Manufacturing and materials Management Group, Vice President Logistics, Board of Directors.

Aansturen van totaal 50 direct rapporterende (project)managers internationaal.

Onder het Y2k project waren de volgende deelprojecten ondergebracht:
•Project Embedded systems en toeleveranciers.
•Auditeren van EMI vestigingen en kritische leveranciers.
•Fall Back en Disaster Recovery projecten.
•Opzetten van Y2k nood- en overgangsplannen (contingency
plan.
•Verantwoordelijk voor implementatieprojecten nieuwe
systemen en productiemachines.

02/2000-09/2000 Projectmanager logistiek en maintenance strategie

Status en bijdrage bepaald van correctief en preventief onderhoud en hieruit onderhoudsstrategie ontwikkeld. Strategie geïmplementeerd door het opzetten van een projectorganisatie, verrichten van een nulmeting met als doel SLA’s realiseren tussen maintenance en productie. Opstellen storingsrapportage, aard van de storingen inclusief aanlooptijden en reparatietijden met als doel reductie van downtime op machineniveau te komen en yield te verbeteren.

PVA opgesteld voor TPM en automatisering van service/onderhoudsmethode middels software pakket met geïntegreerde voorraad beheersingsmodule.
Bereikte resultaten: invoering van gestandaardiseerde meetmethodes en rapportagestructuur. Technische aanpassingen voor procesoptimalisatie, inzicht verschaft in onderhoudsstatus en strategie.
Plan van aanpak ontworpen voor invoering van software pakket en ontwikkeling van kennisdatabase.

Nico Zwarthoed BV 1995 – 1998
Bedrijfsleider, quality manager (voedingsindustrie)

Directe aansturing van 25 medewerkers, verantwoordelijk voor uitvoering van het operationele personeelsbeleid, opzetten en implementatie groeistrategie.
• Verantwoordelijk voor de communicatie met controle uitvoerende instanties en het afnemen van interne kwaliteitsaudits.Het opstellen van productieplanning en implementeren van een geautomatiseerd productieplanning systeem ten behoeve van planning en control en werkvoorbereiding. Ontwikkeling verkoopstrategie, inrichten verkooporganisatie en ontwikkeling van nieuwe afzetmarkten, realisatie geprognosticeerde omzetgroei op kwalitatieve en kwantitatief niveau.
Verantwoordelijk voor het selectietraject van nieuwe productiemiddelen, samenstellen eisenpakket, ROI calculaties en opstellen business plannen.
•Als kwaliteitsmanager verantwoordelijk voor het opzetten
en introductie van een integraal kwaliteitsplan.
Uitgangspunt het behalen van HACCP certificaat.
Analyseren van logistiek proces en reduceren van
voorraadpunten.
•Reorganisatie in supply chain, reductie van het
toeleveranciers en verhoging van de kwaliteit,
leverbetrouwbaarheid en kostenbeheersing.


Opleiding interimmanager

HTS Technische bedrijfskunde,
specialisatie: informatie management.

MTS Elektronica

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

•Meer dan acht (8) jaar werkervaring op het gebied van (technisch) service-, projectmanagement en
organisatieadvies, opgedaan bij een aantal grote
internationale bedrijven in verschillende sectoren.
•Ervaring in outsourcing, supplychain management,
strategieontwikkeling, organisatieadvies, marketing,
(after)sales, conceptontwikkeling en business
development, maintenancemanagement en
veranderingsmanagement.
•Werkzaam geweest of ervaring opgedaan in,
servicemanagement, zakelijke dienstverlening,
Maintenance, voedingsindustrie, muziekindustrie,
contractmanagement, telecom, IT en consultancy.
•Zowel zelf multidisciplinaire (grootschalige) projecten
uitgevoerd als leiding gegeven aan >50 (project)managers.
•Ervaring als manager voor de directe aansturing van
business units met 25 medewerkers.
•Als eindverantwoordelijke ervaring in supply chain
management, service en projectmanagement, outsourcing,
management, contingency planning, conceptueel ontwerpen
van bedrijfsmatige recovery plannen, internationaal
auditeren en procesanalyse.
•Grotendeels Internationaal gewerkt met werkervaring in
Europa, Azië en Amerika.
•Kennis van software pakket selecties en hieraan verbonden
veranderingsmanagement.
•Basiskennis van Energieliberalisering.


Profielschets

•Conceptueel, analytisch, generalist om activiteiten te
initiëren, acquireren, organiseren, implementeren en te
optimaliseren.
•Adviseren, aansturen en professionaliseren van (project)
groepen binnen complexe omgevingen.
•Brede interesse, doortastend en gevoel voor hiërarchie,
flexibel, creatief en innovatief, stelt targets en
realiseert deze.
•Beschikt over “helikoper view”, is kritisch voor zichzelf
en zijn omgeving.
•Ervaring opgedaan bij veel internationale bedrijven
waardoor bedrijfsprocessen snel inzichtelijk zijn.
•Breed inzetbaar zowel in markten als organisaties,
leiding gegeven aan bedrijfsprocessen van verkoop,
marketing, productontwikkeling, logistiek, maintenance,
productie en after-sales.
•Academisch werk en denkniveau.



Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

Overig

Cursussen & Trainingen

Training acquisitievaardigheden;
Prince II;
Supervisie;
Arjuna Telecommunicatie;
MS projects;
Baan basis modules;
Servicemanagement.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :