Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

marketing manager

marketing manager

Werkervaring interimmanager

Bureau (2001 – heden)
Opzetten van een nieuw bedrijf: Thans bereikt het bedrijf 80% van alle horecazaken in de Bossche binnenstad en nagenoeg alle ambachtelijke bakkers. Sinds 2006 wordt het product ook landelijk gedistribueerd bij ambachtelijke zaken en horecagelegenheden.

Genomineerd voor Communicatieprijs voor 2002 en 2003 van Communicatieclub Midden-Brabant. Genomineerd voor de Horecava Innovation Award – F&B in 2006.


Marketing/Communicatie:
• Ontwikkelen van het volledige ondernemingsplan.
• Opstellen van het marketingplan.
• Opstellen van het communicatieplan. Het communicatieplan is volledig gericht op free publicity via landelijke en regionale televisie, dag- en vakbladen (zowel op marketinggebied als de bakkers- en horecabranche).
Dit resulteerde in:
o Totaal 27 minuten in landelijke nieuwsprogramma’s (NOS-Jeugdjournaal, Hart van Nederland SBS-6, 5-in het Land van RTL-5 en NL-Net van NOS.
o Regionale televisie: Omroep Brabant en Bosschtion.
o Radio: diverse interviews o.a. Plein publiek van de NCRV (Radio 1) en op Omroep Brabant.
o Diverse artikelen in landelijke dagbladen (o.a. de Telegraaf: Stan Huygens Journaal en de Volkskrant)
o Diverse artikelen in regionale bladen (Brabants Dagblad en diverse h-a-h bladen)
o Diverse artikelen in magazines (o.a. Vivenda, Seasons en Home & Garden maar ook Zakelijk)
o Diverse artikelen in de vakbladen (o.a. Adformatie, Bakkerswereld en Misset Horeca)
• Ontwikkeling en invulling van de website.
• Ontwikkelen en doorvoeren van de huisstijl.
• Bewerkstelligen van de operationele invulling van het plan; productontwikkeling, productie en lancering, de distributie en de promotie.
• Ontwikkelen van ondernemingsplan voor museum Bossche Koekhuys.

GRIP op Werk (juli 2004-februari 2005)
Directeur a.i. voor het opzetten van een business unit voor Bureau GRIP. GRIP op Werk richt zich uitsluitend op de reïntegratiemarkt, waarbij het accent op fase 4 werkelozen en afvloeiing van ID-banen werd gelegd, met specifieke aandacht op organisaties in de gezondheidszorg. De business unit telt thans 20 consulenten, 4 trainers en 4 administratieve medewerkers.

Marketing/communicatie: gebruik gemaakt van netwerkcontacten voor het verkrijgen van free-publicity. Met een zeer beperkt budget uitwerking van huisstijl (emotionele waarde van de eigenaar) doorgevoerd in visitekaartje tot video (training sollicitatie-gesprekken).

Bureau GRIP (juni 2003 – juli 2004)
Consulent voor bureau GRIP (Groepswerk in Praktijk), hierbij adviseerde ik de afdeling SZ van een aantal gemeenten in vraagstukken aangaande afvloeiing van ID-banen en fase 4 werkelozen. Nauw betrokken in opdracht van een Brabantse gemeente om het aantal ID-banen voor een grote zorginstelling te reduceren.
Bureau GRIP houdt zich daarnaast bezig met projecten van dak- en thuislozen en 24-uurs detentie.

2001 ASML (6 maanden)
Gedurende de fusie ASML en SVG (Silicon Valley Group) was ik als Projectmanager Communications around the Merger and Integration verantwoordelijk voor de interne- en externe communicatie, waarbij nauw werd samengewerkt met een mediabureau uit de US. Ik rapporteerde direct aan de COO en gaf leiding aan een tijdelijke afdeling bestaande uit 20 personen.

Communicatie: extern de communicatiestrategie i.s.m. het mediabureau uit de US opgesteld. Communicatiedoelgroep voor externe communicatie in de US richtte zich voornamelijk tot de politieke arena, met een spin-off naar de doelgroep ‘investors’ zowel in binnen- als buitenland. Cultuuromslag ‘fact-finding’ versus ‘media-driven’ en vice versa. Communicatiedoelgroep voor interne communicatie richtte zich enerzijds tot de betrokken werknemers in Europa, US en Azië en anderzijds tot de ‘investors’ in binnen- en buitenland. Hierbij werd gebruik gemaakt van een ‘magazine’ i.p.v. de ‘nieuwsbrief ’. Opmaak, stijl en ‘look-and-feel’ werd als bureaupitch ingezet.

2000 Essent (energiemaatschappij) gedurende 9 maanden.
Binnen Essent rapporteerde Essent Dot Com direct aan de Raad van Bestuur. Essent Dot Com was een projectorganisatie die zich bezig hield met de opzet van een e-commerce site voor Essent.

Marketing/ Communicatie: Het doorvoeren van de nieuwe huisstijl en benoemen van de verschillende doelgroepen: primaire doelgroep: Essent-abonnees; secundaire doelgroep: internetgebruikers en tertiaire doelgroep: nieuwe abonnees. E-commerce doel: ‘window-dressing’ van nieuwe en te ontwikkelen producten van en voor Essent en diende als frontoffice waarbij de telemarketing afdeling een andere invulling kon krijgen. Tegenwoordig is dit uitgemond in het serviceproduct ‘Essent @ Home’ waarvoor zelfs een reclamespot op diverse kanalen wordt uitgezonden. Voor communicatie bereik van doelgroepen gebaseerd op CRM.

1999 Edon/PNEM/Mega gedurende 9 maanden
Als interim marketing manager was ik beleidsmatig en operationeel verantwoordelijk voor de introductie van Broadband Internet. Gedurende het project was ik tevens verantwoordelijk voor de implementatie tijdens de fusie van beide bedrijven. Ik rapporteerde aan de Raad van Bestuur.
Marketing/Communicatie:
• Opstellen van het marketingplan.
• Opstellen van het communicatieplan. Het communicatieplan was landelijk gericht echter regionaal ingezet i.v.m. met de technische roll-out van de kabel.
• Bureaupitch voor product én merk.
• Bewaken van de verschillende huisstijlen (zowel voor Edon, PNEM als Mega) in combinatie met de huisstijl van @ Home i.v.m. de toen nog in ontwikkeling zijnde nieuwe huisstijl (Essent).
• Ontwikkeling van de website door @Home nauwlettend gevolgd i.v.m. implementatie van marketingplan.
• Bewerkstelligen van de operationele invulling van het plan o.a. op basis van postcodesegmentatie en CRM; productontwikkeling, productie en lancering, de distributie en de promotie


Opleiding interimmanager

Opleidingen
1978 – 1982 Havo
1982 – 1985 MEAO-Bestuurlijke richting
1985 – 1988 HEAO-Economisch Juridisch

Cursussen Nima-A, -B en -C
Customer Relationship Management (CRM)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kerncompetentie: People manager

Sterke manager met politiek gevoel, mensgericht, slagvaardig en besluitvaardig.
Doelgericht, nieuwsgierig en resultaatgericht.


Talenkennis interimmanager

engels, duits, frans, spaans en maleis

Overig

Bestuurservaringen Organisatie Functie

1981 – 1991 JOVD en VVD afdeling Gouda Bestuurslid
- voorzitter JOVD afdeling Gouda
- PR-secretaris JOVD district West
- PR-secretaris VVD afdeling Gouda
- Medeoprichtster Vrouwen VVD Gouda

1992 – 1995 NIMA regio Zuid-Holland Bestuurslid

1998 – 2001 Vereniging tot Steun aan de Nierstichting Districtsvoorzitter/
- voorzitter afdeling Noordoost Brabant bestuurslid
voornamelijk gericht op fondswerving en
aanboren van derde geldstroom t.b.v. de
Nierstichting.


2001 – heden Nederlandse Katholieke Oudervereniging Bestuurslid
- marketing en communicatie als kerntaken


Maart 2005 – heden NICAM, Nederlands Instituut voor de Classifi- Lid Adviesraad
catie van Audiovisuele Media
Docentschappen: E-Commerce bij SRM te Amsterdam
E-Operations bij SRM te Amsterdam
E-Operations bij NOVIS te Zeist
Nima-B en – C
Exportmarketing (Hoge School te Rotterdam, Dordrecht en Eindhoven)
Gastcollege marketing t.b.v. cursus Makelaardij in Onroerende Goederen



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :