Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project- en programma mamager

Project- en programma mamager

Werkervaring interimmanager

Periode november 2006 tot heden
Organisatie Volkerrail B.V.
(B.V. – Innovatie en consultancy)
Functie Projectmanager (Informatiemanagement) / Consultant
Hoofdtaak Informatie projecten en projectmanagement
Werkzaamheden
• Advisering in data gebruik en borgen datagebruik incl. implementatie in processen
• Digitalisering Personeels Dossier met DMS(Document Management Systeem), Analyse, Functioneel Ontwerp, Projectmanagement

Periode maart 2006 tot en met december 2006
Organisatie ARCADIS AQUMEN Facility management
(B.V. – Innovatie en consultancy)
Functie Projectmanager (Informatiemanagement) / Consultant
Hoofdtaak Uitvoering IT en informatie projecten
Werkzaamheden
• Projectmanagement van infrastructurele projecten(LAN, WAN, Systeembeheer);
• Informatie en proces analyses in bedrijfsprocessen;
• Pakket Selectie mbv portfolio analyse technieken;
• Transitie projecten in Facility Management(due diligence);
• Opzetten van SLA’s met leveranciers en sturen op deze SLA’s;
• Doorvoeren van proces verbeteringen in de diverse informatie stromen incl. verandering op de werkprocessen;

Periode 2006 tot maart 2006
Organisatie ARCADIS ICT Nederland BV – International ingenieurs- en adviesbureau.
Unit Projectmanagement
Functie Projectmanager (Informatiemanagement)
Hoofdtaak Uitvoering IT en informatie projecten
Werkzaamheden
• Projectmanagement van de-mergers, applicatieontwikkeling tot pakket selecties(ERP tot bedrijfsapplicaties);
• Informatie en proces analyses;
• Voor analyse en implementatie DMS digitaal project dossier;
• Transitie projecten in Facility Management(due diligence);
• Projectmanagement in breedband aanleg in woonwijken;

Periode 2002 tot 2005
Organisatie ARCADIS ICT Nederland BV – International ingenieurs- en adviesbureau.
Unit Projectmanagement en Advies
Functie Manager ICT Projectmanagement en Advies (Informatiemanagement)
Hoofdtaak Verantwoordelijk voor de afdeling projectmanagement en advies( 5 personen)
Werkzaamheden
• Dagelijkse leiding van de afdeling;
• IT Beleid en IT strategische werkzaamheden voor de verschillende bedrijfsonderdelen en IT;
• Introductie PRINCE2 binnen de afdeling;
• Budgetteringen en jaarplannen;
• Projectmanagement van de-mergers, applicatieontwikkeling tot pakket selecties(ERP tot bedrijfsapplicaties);
• Ad interim IT Manager in Facility Management (ARCADIS AQUMEN Facility Management);
• Verantwoordelijke voor IT projecten van de afdeling;
• Uitvoeren van informatie analyses en haalbaarheidsstudies;
• Bedrijfsproces analyses en IT advies in het primaire en secundaire proces;
• Opstellen functioneel ontwerp aan de hand wensen en eisen vanuit de gebruikers;
• Advisering in IT en vraagbaak vanuit de bedrijfsonderdelen;
• Relatiebeheer naar de bedrijfsonderdelen. Behouden en uitbouwen van alignment met de business units;
• Informatie management;
• Introductie en beheer van Service Level Agreements bij ARCADIS en met derden.

Periode 2000-2002
Organisatie ARCADIS Infra – International ingenieurs- en adviesbureau.
Unit Staf
Functie IT Manager
Hoofdtaak Verantwoordelijk voor de IT van ARCADIS Infra(800 man, 5 vestigingen), strategisch en operationeel. Budget verantwoordelijk voor € 2 mln.
Werkzaamheden
• Dagelijks management van de Helpdesk en de applicatiegroep(20 personen);
• Uitzetten beleidslijnen en strategische plannen;
• Advisering van MT en afdeling op IT aangelegenheden;
• Informatie management;
• Project management;
• Aansturen nieuwe ontwikkelingen en projecten;
• Jaarlijkse begrotingen, budgetteringen en doelstellingen;
• Betrokken bij diverse kennismanagement trajecten binnen Infra.

Periode 1998-2000
Organisatie ARCADIS Infra – International ingenieurs- en adviesbureau.
Unit Staf
Functie Hoofd Applicatiegroep
Hoofdtaak Verantwoordelijk voor de IT projectuitvoer en applicatiebeheer binnen IT.
Werkzaamheden
• Projectbegeleiding en pakketselectie trajecten;
• Introductie binnen de afdeling van projectmatig werken;
• Projecten:
• Verhuizingen;
• Uitfaseringen;
• Migratie trajecten;
• Implementatie trajecten (SAP, CAD, OS, Planning, etc.) ;
• Functionele ontwerpen;
• Applicatieontwikkelingen aansturen(CAD, Database en Web);
• Configuratiebeheer;
• Opzetten van CARE(Computer Added Railway Engineering) Infrastructuur(SUN/UNIX/Microstation);
• WAN/LAN verantwoordelijke voor ARCADIS.

Periode 1996-1998
Organisatie Busch BV, Woerden – International bedrijf voor vacuümtechniek.
Unit Systemen
Functie Calculator/systeemontwerper
Hoofdtaak Verantwoordelijk voor de voorcalculaties en het procesontwerp van vacuümsystemen. Tevens was ik verantwoordelijk voor de CAD automatisering op de afdeling systeembouw.
Werkzaamheden
• Technische en prijstechnische calculaties van vacuüm systemen variërend van € 600 tot € 4 mln voor de voedsel, verpakking, chemische en procesindustrie.

Periode 1993-1996
Organisatie Thermcon Ovens BV, Geldermalsen - Ingenieursbureau voor levering van aluminium gieterijen.
Unit Offerte en techniek
Functie Hoofd Offerteafdeling
Hoofdtaak Verantwoordelijk voor de offerteafhandeling, de prijscalculaties en de technische procescalculaties van technische installatie(aluminium industrie) over de gehele wereld.
Werkzaamheden
• Voeren van besprekingen en contacten onderhouden met de klanten en de leveranciers;
• Budgetteren;
• Het schrijven offertes en het maken van prijscalculaties;
• Maken van technische specificaties;
• Verkoop en relatiebeheer;
• Het ontwerpen van de installaties(hydro/warmte dynamica, constructie, besturing(PLC ontwerp), hydrauliek en pneumatiek);
• Het opstellen van prijsaanvragen en ontwerpspecificaties;
• Tevens was ik vanaf het begin betrokken bij het begeleiden en opzetten van de kantoor- en tekenkamer-automatisering binnen het bedrijf;
• Deze nevenfunctie als co-netwerkbeheerder hield in dat programma's geschreven moesten worden en dat een goede kennis van de automatiseringmarkt vereist was.

Periode 1990-1993
Organisatie Thermcon Ovens BV, Geldermalsen - Ingenieursbureau voor levering van aluminium gieterijen.

Unit Projecten
Functie Projectmanager
Hoofdtaak Verantwoordelijk voor begeleiding en uitvoering van projecten met een omvang van € 30.000 tot € 10 mln.
Werkzaamheden Project begeleiding van in opdracht zijnde projecten; technisch, organisatorisch en financieel vanaf de beginfase tot aan de eindfase in binnen- en buitenland. Tevens was de lokale montage begeleiding één van de taken.

Periode 1988-1990
Organisatie Thermcon Ovens BV, Geldermalsen - Ingenieursbureau voor levering van aluminium gieterijen.

Unit Tekenkamer
Functie Projectengineer, assistent projectleider
Hoofdtaak Verantwoordelijk voor de voorbereiding van projecten, technisch en logistiek
Werkzaamheden Werkvoorbereiding en ontwerp van technische installaties voor de aluminium industrie.
• Technische vakgebieden:
o Hydrauliek;
o Pneumatiek;
o Besturingstechniek;
o Constructie en Mechanica;
o Dynamica;


Opleiding interimmanager

2002/2003 Managementcourse (MBA), TSM Business School, Twente
1988 HTS-Werktuigbouw, Utrecht
1983 HAVO

1988-heden Diverse interne en externe opleidingen:
 Project methodiek: Prince 2;
 Project management vaardigheden;
 Communicatieve vaardigheden;
 ASL (Application Service Library) Workshop;
 ITIL Workshop;
 Coachend leiding geven;
 ISW, Marketing Assistent;
 PLC
 IBW, Hogere Bedrijfs¬kun¬de;
 NEVAC;
 Workflow management.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Implementaties van:
o Document Management Systeem (DMS)- Organisatie en techniek
o CRM
o Integrale Capaciteit Planning, organisatie/bedrijfsanalyse
o ERP
o Tekensytemen (Autocad, Microstation)
o MS Windows besturingsystemen
o Nieuwe netwerken (LAN, WAN, OS)
o Server Based Computing(SBC)
o Beveiligingsbeleid
o Telecommunicatie
o HRM
o WAN/VLAN/Domein
• Advieswerkzaamheden in en uitvoering van:
o IT helpdesk(ITIL) verbetering
o Applicatiebeheer(ASL) verbetering
o Technische IT infrastructuur
o IT beveiliging
o Inzet van portal technologie
o Pakket selectie
o Bedrijfs- en proces analyses
o Functie- en risico analyse
o Proces veranderingen
o Uitbesteding trajecten van hard- en software in functionele KPI’s en SLA’s
• Mobilisatie en transitie bij facility management:
o Inkoop
o Administratie
o ICT
o Kwaliteit
o Bewaking en sturing SLA
• Informatie en proces analyse en efficiency verbeteringen in financiën, inkoop, offerte en verkoopprocessen.
• Applicatie ontwikkeling en beheer


Talenkennis interimmanager

nederlands
engels
duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :