Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Projectmanager

Projectmanager

Werkervaring interimmanager

2008 t/m heden:
FashionUnited eBusiness – Retailbedrijven aansluiten op EDI: Projectmanagement (plan van aanpak t/m implementatie).
Time Out Sport - Realiseren centraal factureringsysteem: onderzoek naar en adviseren over mogelijke oplossingen, projectmanagement van implementatie, opstellen procesbeschrijving.
Greenway Logistics - Verbeteren (milieu, kosten) van retail-logistiek: inventariseren verbeterinitiatieven.

2008:
Contakt Consulting – Realiseren Professional Services Automation (PSA): onderzoek naar en adviseren over mogelijke oplossingen, projectmanagement van implementatie.
Etam Retail Services - Uitbesteding van de ICT infrastructuur van alle winkels: opstellen van Request for Proposal, selectie van leverancier.
Jumbo Supermarkten - Vervanging van het PSA/HR-systeem: opstellen van Project Initiatie Document (PID), projectadviseur tijdens implementatie.
Jumbo Supermarkten - business-IT-alignment: onderzoeken, adviseren en rapporteren.
Nederlandsch Octrooibureau – Verbeteren kwaliteit: vaststellen begrip ‘kwaliteit’, inventariseren huidige en gewenste/toekomstige situatie, houden van workshops en interviews, vaststellen gewenste situatie en hoe hier te komen (prioriteiten).

2007:
Finance & Control (Intres BV) – staffunctie: uitrol management informatie, inventariseren en vastleggen van Intres-processen, aansturen van twee proces-controllers.

2006 – 2007:
Informatiemanagement & Automatisering (Intres BV) – Business Intelligence: vaststellen informatiebehoefte, adviseren van directie, projectmanagement project ‘business intelligence’ Intres-breed (van plan van aanpak t/m implementatie), aansturen Business Intelligence-medewerkers.

2005 – 2006:
Intres BV – Business Blueprint: met multidisciplinair team vertalen van Intres-strategie naar blueprint, leiden van workshops, COPAFIJTH toegepast, blueprint in de vorm van procesbeschrijving opgeleverd.

2005:
Divisie ModeTextiel (Intres BV) – Bedrijfsbureau: projectmanagement project ‘opzetten van een bedrijfsbureau’ (van ‘businessplan’ t/m werving van personeel), COPAFIJTH toegepast, leiding geven aan de medewerkers van het bedrijfsbureau.

2002 – 2004:
Informatiemanagement en Automatisering (Intres BV) – staffunctie: aansturen team van vier projectleiders (business cases opstellen, prioriteiten stellen, overlap vaststellen), mede-verantwoordelijk voor de gehele Intres-ICT (inventariseren informatiebehoefte, vertalen naar ICT-systemen, opstellen van informatieplannen, budgetten, etc.).

1999 – 2001:
Informatiemanagement en Automatisering (Intres BV) – Winkelinformatie: adviseren van management van ondernemersgroepen, belang van grote gemene deler communiceren, projectmanagement van ontsluiten van winkelvloerinformatie van ondernemersgroepen.

1996 – 1999:
Bedrijfsadvisering (Intres BV) – Bedrijfsadvies: adviseren van ondernemers op m.n. bedrijfseconomisch en bedrijfskundig vlak (doen van onderzoek, geven van presentaties, geven van trainingen, opstellen van budgetten, voeren van voortgangsgesprekken, COPAFIJTH regelmatig toegepast).

1994 – 1996:
Consultant – Fleet Support Wagenparkmanagement BV: analyseren huidige autokosten en –gebruik van (veelal grotere) bedrijven, diagnose / adviseren directies over mogelijkheden, opstellen plan van aanpak, implementeren.

Opleiding interimmanager

Opleiding:
1997 – 1999: WO+: Certified Financial Manager en Certified Management Accountant (titels: CFM en CMA), VU Amsterdam.
1991 – 1994: WO: Bedrijfskundige bedrijfseconomie (titel: drs.), VU Amsterdam.
1987 – 1991: HBO: Bedrijfseconomie (titel: BEc), HEAO Utrecht.
1981 – 1987: VWO: (diploma), Utrecht.

Trainingen:
2007: Prince2 Foundation en Practitioner (gecertificeerd).
2006/2007: Persoonlijk coachtraject.
1999 – heden: Minimaal vier studiedagen per jaar op het gebied van Business Intelligence, bedrijfskunde, ICT en/of bedrijfseconomie.
1995 – 1997: Diverse trainingen m.b.t. persoonlijke efficiency en effectiviteit, zoals time management en communicatie.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Generalist met o.a. interesse in Informatie (CPM, BI, …), Processen (BPM, …) en Kwaliteit (TQM, INK, …). Tot nu toe m.n. bedrijfseconomische, organisatorische en ICT vraagstukken van bedrijven ‘opgelost’ binnen de retailbranche en zakelijke (financiële) dienstverlening.

Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal
Engels: spreken: vloeiend, schrijven: goed
Duits: spreken: redelijk, schrijven: redelijk

Overig

Software:
Ervaren in: MS-Excel, MS-Word, MS-Powerpoint, MS-Outlook, MS-Visio, MS-Project, Lotus Notes
Kennis van: MS-Sharepoint, Mavim, Cognos
Raakvlakken met: MS-SQL Server 2005, MS-Active Directory, Movex, MS-Axapta, MS-Navision, MS-Biztalk

Persoonlijk profiel:
Resultaatgericht, analytisch, energieke en sterke persoonlijkheid, sensitief, communicatief vaardig, persoonsgerichte leider, coachend, teamplayer, probleemoplossend, leergierig, veel doorzettingsvermogen, soepele omgang met alle niveaus binnen een organisatie.

Professioneel profiel:
Marktkennis: retail, ICT, zakelijke dienstverlening, finance en leasemaatschappijen.
Professionele vaardigheden: projectmanagement, interimmanagement, corporate performance management (sturen op informatie), business proces management (verbeteren van processen) en total quality management (verbeteren van organisatiekwaliteit).

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :