Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interimmanager

Interimmanager

Werkervaring interimmanager

Managementskills/Analytisch inzicht
Bij verschillende commerciële bedrijven heb ik leiding gegeven aan commerciële afdelingen. Het betreft hier zowel binnendienstafdelingen, telesales-unites en (key-)accountmanagementafdelingen. Ik heb ruime ervaring met het analyseren, optimaliseren en (her-)inrichten van verkoopprocessen en –afdelingen. Het opstellen en vertalen van businessplannen en verkoopstrategieën naar praktische verkoop- en accountplannen is iets waarmee ik succesvol ben geweest. Ik ben een zelfstarter en coach mijn teams gestructureerd en planmatig naar succes.

Procesoptimalisatie / Verandermanagement
Kenmerkend voor mijn opdrachten is dat het afdelingen zijn van organisaties waar slagvaardig handelen en veranderende marktsituaties bepalend zijn geweest voor het succes. Denk hierbij o.a. een opdracht met als opdracht het veranderen van een van bestaand commercieel proces van product georiënteerd naar klant- en marktgerichte verkoop. Ik ben daarmee één van de weinige beschikbare interim managers die ervaring heeft met het inrichten én laten presteren van sales in een dynamische markt waar “kort op de bal zitten” belangrijk is voor het succes en behoud van markt- en omzetaandeel.

Managementstijl
Resultaat gedreven en target gestuurde sales en marketing, innovatief, creativiteit, flexibiliteit en ‘out of the box’ denken én handelen lopen als een rode draad door mijn werk als interimmanager. Mijn kennis en ervaring op het gebied van CRM, DM en Databasemanagement spelen hierbij ook een belangrijke rol.Het coachen en stimuleren van salesmensen/-afdeling en het sturen op KPI’s en competentiemanagement zijn kernelementen die typerend zijn voor mijn managementstijl. Ik schakel eenvoudig van strategie naar operatie en v.v., en communiceer en beweeg makkelijk op verschillende niveaus.

Opleiding interimmanager

Opleidingen & Cursussen
________________________________________
2010 LEAN (Procesmanagement)
2008 Prince (Projectmanagement)
2007 Managementvaardigheden (MagnaTraining)
“Effectief communiceren tijdens turn-around processen”.
2005 Managementvaardigheden KIG/SV (Van Harte & Lingsma)
“Communicatie, Interactie, Gesprekstechnieken en Sociale Vaardigheden”
2002 Coachen op Sales Competenties (School for Coaching)
“Competentie- en Salesmanagement”
2000 Persoonlijke Effectiviteit (GITP)
“Effectieve interne en externe communicatie”
1998 NIMA B (SRM)
1998 CallCentre-management (Tesselaar Marketing Services)
“Aansturen call centre agents en uitwerken belscripts”
Logistics (TNT Logistitiek)
1997 NIMA Marketing & Communicatie Management (SRM)
1997 Verkooptraining (Krauthammer International)
“Commerciële gesprekstechnieken”
1996 NIMA Direct Marketing Management (SRM)
1995 Time Management (van Soest/Koedam consultancy)
“Timemanagement”
1995 NIMA A (SRM)
1993 Mediaplanning (RCC-IVEV)
1992 Verkooptechnieken voor Buitendienstmedewerkers (Bureau Wage)
1984 HEAO - CE
1979 RSG Enkhuizen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Sales-/Marketingmanagement;
e-Marketing
e-Commerce
New Business Development;
Coachend leiderschap
Verandermanagement (Performance improvement en Procesoptimalisatie)
B2B en B2C;
Retail en FMCG;
Online en offline sales en marketing;
Expert op gebied van DM en DM-technieken.

Competenties:
Planmatig werken;
Flexibel;
Creatief;
Conceptmatig;
Klantgericht; Resultaatgericht;
Gedreven;
Pro-actief.


Talenkennis interimmanager

Nederlands Moedertaal
Engels Goed
Duits Redelijk
Frans Redelijk


Overig

Quotes van referenties
(Operationeel directeur Netwerk VSP)
• “Jan is een ervaren en commercieel ingestelde interimmanager met veel kennis van Commercieel en Marketing Management. Door zijn ervaring en zijn uitgebreid en diep netwerk, zijn commerciële achtergrond en zijn analytisch vermogen is hij in staat snel resultaat te boeken. Jan wordt getypeerd als een self-starter die zowel strategisch als tactisch zijn taken op een effectieve wijze invult.”

(Commercieel directeur Netwerk VSP)
• “Naast leidinggevende capaciteiten kijkt Jan ook hoe bestaande (online) marketing en salesprocessen en -prestaties verder kunnen worden verbeterd. Jan spant zich actief in om concrete resultaten en/of doelstellingen te halen. Bij tegenslag geeft hij niet op en houdt de uitgezette lijn voor ogen. Daarbij werkt Jan zowel zelfstandig als in teamverband en is in staat zelf nieuwe kansen te signaleren en op te pakken en problemen op te lossen.”

(Algemeen directeur Boom en van Ketel grafimedia)
• “In de rol van sakles/marketingmanager heeft Jan voor ons bedrijf een strategisch marketingplan uitgewerkt en geïmplementeerd met als doel om van een productgeoriënteerde organisatie, een markt- en klantgerichte organisatie te maken. Onderdeel van dit plan was het samenvoegen van meerdere productiebedrijven. Jan heeft het project begeleidt, de verschillende afdelingen samengevoegd en bestaande bedrijfsprocessen aangescherpt. “


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :