Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim (project) manager, proces optimalisator

interim (project) manager, proces optimalisator

Werkervaring interimmanager

Gevestigd als zelfstandig ondernemer: Procesoptimalisatie & Management.
Projecten:
* Herinrichting afdelin in ziekenhuis: formuleren missie, beleid, processen in informatie voorziening.
* Inventarisatie informatie behoefte mbv black box op voertuigen. Opstellen business case. Selectie van leverancier.
* Advies opdracht optimaliseren patienen stroom op de OK (ziekenhuis).
* Implementeren van een 7 tal verbeteringen bij de tankdienst van de KLM.

*Procesoptimalisatie Meetdienst van Intergas, op basis van huidige processen, kwantitatieve analyse en knelpunten is een nieuw proces gedefinieerd. Grote besparing op VTE gerealiseerd.


Werkgever: Pinnacle (2004 – 2005)
Projectleider/consultant definitie en implementatie ERP systeem bij onderhoudsbedrijf zwaar rijdend materieel (14 mnd).
Ik ben gevraagd het lopende project te reviewen. Mijn advies, welke wordt overgenomen, is het functionele specificeren opnieuw te doen. Samen met key users worden processen en functionele specificatie opgesteld. Relaties met het bouwteam in Maleisië worden geïntensiveerd.
De wijze van vastlegging is sterk aangepast, om de kennisoverdracht naar de klant en het bouw team sterk te verbeteren. Modules worden opgeleverd en stapsgewijs geïntegreerd. Bij vertrek is de functionele specificatie nagenoeg gereed en enkele modules zijn getest en geaccepteerd door de klant.

KLM/Content (2002 – 2003)
Projectleider/consultant bij KLM/Ground Services (12 mnd)
Kosten van het rijdend materieel zijn op dit moment niet inzichtelijk, terwijl hier van een aanzienlijk budget sprake is. Mijn opdracht is om processen en informatie voorziening rondom GSE te verbeteren.
Al snel was er een maandelijkse kostenrapportage beschikbaar. Vervolgens zijn de interne processen van de afdeling beschreven. Op basis van procesbeschrijving en functionele specificatie kan op de markt een kooppakket geselecteerd worden.

Werkgever: Smart Consultancy (2001 – 2002)
Consultant: Opstellen informatiebeleid Roteb (2mnd)
Met een top down benadering: missie, doelstellingen, KSF´s, processen, informatiebehoeften is een analyse van de huidige situatie gemaakt. Als aanvulling daarop zijn er een aantal interviews gehouden. Met dit uitgangsmateriaal is een informatiebeleid geformuleerd. Het IT-beleid is na bespreking goedgekeurd door de directie en het informatieplan wordt door de IM verder ingevuld.

Werkgever: Fair Information Services (1996 – 2001)

Projectleider / projectmedewerker Raad van Beheer voor de Kynologie (6 mnd)
Als eerste is projectplan (opdrachtinhoud, planning en kosten) opgesteld . Het team bestond uit vier man. Ik had als projectleider regelmatig overleg met de directrice over voortgang en inhoud. De eerste stap was de huidige werkwijze van de Raad vast te leggen. Daarna hebben we de nieuwe processen en systeem specificaties bepaald. Er is nauw overleg geweest met het managementteam en de medewerkers met veel inhoudelijke kennis.
Met de functionele beschrijving van de nieuwe processen en systemen bij de Raad kan het selectie/bouwtraject starten.

Recruiter bij IBM (18 mnd)
Binnen het Recruitment Office was ik verantwoordelijk voor de invulling van de vacatures voor de outsourcing organisatie, Network Services en Sales & Marketing. In deze periode heb ik ± 130 contracten aangeboden en een veelvoud van gesprekken gevoerd. In het recruitment proces zijn naar aanleiding van mijn aanbevelingen op diverse punten verbeteringen aangebracht.

Projectleider Integreren van twee verschillende Quality Assurance (QA) processen, IBM (16 mnd)
Twee organisatie onderdelen met beide hun eigen QA-proces worden geïntegreerd. Het QA proces heeft met name betrekking had op offertes en contracten. Er zijn ± 200 medewerkers die hiermee te maken hebben. Ik heb, met nauwe betrokkenheid van de QA afdeling, één kwaliteitsproces gedefinieerd en geïmplementeerd. Door de verschillende krachtenvelden was hier veel afstemming, geduld, tact en doorzettingsvermogen voor nodig.

Projectleider, Opzetten van een Project Office, IBM (12 mnd)
Het PO ondersteunt de transitie bij een outsourcing contract op een gestructureerde manier.


Werkgever: Fokker Aircraft B.V. locatie Papendrecht (1986-1995) (onderdelen- en assemblage fabriek)

Projectleider Invoering van arbeidsduur flexibiliteit (6 mnd)
Kosten besparen door vraag en aanbod van arbeidskrachten beter op elkaar aftestemmen. Aandacht voor wet en regelgeving, een simulatie voor het MT om de mogelijkheden van het tool te verduidelijken, informeren van alle betrokkenen in de pilot (± 150 man).

Projectmedewerker Automatisering van handmatige samenbouw werkzaamheden (6 mnd)
Na inventarisatie van de locaties van het vliegtuig, die zich hiervoor lenen en bezoeken aan drie machine leveranciers is, op basis van mijn kosten/baten analyse besloten niet te investeren.

Projectleider en inhoudelijk betrokkenVerdeling van kosten van "gepoolde" afdelingen (6 mnd)
De cost drivers van de betrokken afdelingen zijn bepaald, aan de hand waarvan de verdeling en verrekening plaats is gaan vinden.

Projectleider en meewerkend voorman Uren registratie systeem in de samenbouw ontwikkelen en invoeren (24 mnd)
De handmatige administratie van uren (duur en onbetrouwbaar) is vervangen door een registratie van uren in een maatwerkpakket met rapportage faciliteiten. Het systeem is kort na implementatie, met kleine aanpassingen, ook in de onderdelen fabricage ingevoerd.

Projectleider Invoering van een vliegtuigconfiguratie systeem (12 mnd)
De vastlegging van de configuratie van het vliegtuig, de productie voortgang en de kwaliteitscontrole (tot dan toe papiermatig bijgehouden) is geautomatiseerd. Het systeem, op Schiphol al operationeel, is hiervoor gebruikt. Bij de invoering is veel aandacht besteed aan de opleiding en het vullen van het systeem met de actuele gegevens uit de samenbouw op het moment van invoering.

Projectmedewerker Productie besturing van de onderdelen fabricage (24 mnd)
Door te kort aan onderdelen ondervindt de assemblage vertraging. Ontwikkelen van de besturings filosofie voor de onderdelenfabriek, de vertaling hiervan naar het besturingssysteem en tevens de implementatie. Grondbeginsel bij de ontwikkeling van de besturingsprincipes is een laag werk onder handen, om daarmee een hoge doorstroom snelheid van productieopdracht te bewerkstelligen. De situatie is zeer substantieel verbeterd.

Projectleider en uitvoerende Ruimte behoefte- en lay-out bepaling van de assemblage van de Fokker 100 (12 mnd)
Ontwerpen van de nieuwe productie locatie van de Fokker 100 op Papendrecht. Uitdaging was management (kosten) en lijn (meer produktieruimte) bij elkaar te brengen.

Opleiding interimmanager

Interfaculteit Delft Doctoraal Bedrijfskunde
Erasmus Universiteit Rotterdam Kandidaats Algemene Economie
Cursussen
- Prince 2 / Projectbeheersing
- Bedrijfskundig Management
- Recruiters training
- Professioneel interviewen
- Workshop programma management
- Actiegericht leiding geven
- Inzicht in invloed


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Procesoptimalisatie en kostenbesparing, produktiebesturing, logistiek, verandermanager, sociaal, communicatief, doelgericht, analytisch

Nieuwe situaties snel eigen maken, inlevingsvermogen, knopen doorhakken, analytisch, gestructureerd, doorzetter, handen uit de mouwen, geduldig, tacticus, helikopterview maar ook oog voor details, vriendelijk/sociaal, betrokken, loyaal.

Talenkennis interimmanager

Nederlands (moedertaal)
Engels, Spaans, Duits

Overig

Wedstrijdzeiler, bondscheidsrechter hockey

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :