Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

(Concern)controller

(Concern)controller

Werkervaring interimmanager

april 2005 tot heden: Met twee compagnons actief in het opzetten van een tweetal ondernemingen. Een onderneming voert een assortiment milieugerelateerde producten voor scheepvaart en wegtransport. De andere onderneming is actief op het gebied van ‘give-aways’, en is hoofdzakelijk e-business georiënteerd.

juni 2005 tot oktober 2005: Bestuursdienst Gemeente Den Haag
Onderzoek verricht naar de mogelijkheden voor efficiencyverbetering en kostenbesparing die kunnen worden gerealiseerd met- en na de implementatie van een ERP-pakket. Daarnaast advies uitgebracht over de wenselijkheid om een overgang te maken van een factuurgestuurde- naar een inkoopgestuurde bedrijfsvoering, met een ‘doorkijk’ naar de impact en de (organisatorische) randvoorwaarden daarvan voor het gemeentebrede (concern)niveau. Daarbij het belang van een strakke discipline met betrekking tot het handhaven van de structuur van het BBV (het wettelijk vastgestelde grootboek systeem voor gemeenten en provincies)benadrukt.

2004 tot 2005: Mengvoederfabrikant te Rotterdam
In deze opdracht lag het accent op het adviseren en coachen van de Controller bij de invoering van een ABC-kostprijsmodel bij een grote mengvoederfabrikant. Daarnaast heb ik support geleverd bij het verkrijgen van voldoende draagvlak voor de doorvertaling van ABC naar Activity Based Management. Hiertoe heb ik een hechte samenwerking weten te ontwikkelen tussen de Controller en de Marketing Manager.

2002 tot 2004: Plv. Hoofd Control (tijdelijke functie);
Directoraat Generaal Water te Den Haag
- verantwoordelijk voor de coördinatie van de planning- en controlcyclus,
- verantwoordelijk voor het structureren van de bedrijfsvoering en de management informatie voorziening,
- verantwoordelijk voor de (beleids)contol op een aantal beleidsdossiers,
- voorbereiden van- en deelnemen aan politiek-bestuurlijk overleg,
onderhouden van (inter)departementale contacten.


Opleiding interimmanager

- doctoraal bedrijfseconomie, VU 1975; hoofdvakken: Organisatie & Leiding, Bedrijfs- en Organisatiepsychologie, Interne Berichtgeving, Commerciële Beleidsvoering, Financiering.
- postdoctorale opleiding 'Controller', VU 1990.
- cursus Adviesvaardigheden, KPMG-Management Consultants, 1997.
- training Persoonlijke Effectiviteit, Mojet & Partners, 1998.
- seminar ’The art of Empowerment’, David Gershon & Gail Straub, 2000.
- deelnemer aan twee intervisiegroepen.


Talenkennis interimmanager

- Engels (vloeiend),
- Duits (goed),
- Frans (ruim voldoende)

Overig

Vast Dienstverband
________________________________________

1990 tot 2002: Business Controller, lid van het managementteam;
Bedrijfslaboratorium voor Grond- en Gewasonderzoek B.V. te Oosterbeek.
Werkzaamheden:
- verantwoordelijk voor het financieel-economisch beleid en voor de in- en externe informatie voorziening,
- leiding geven aan de afdelingen financiële administratie, salarisadministratie, inkoop en bedrijfssecretariaat (met in totaal ca. 25 medewerkers),
- uitoefenen van het projectmanagement van de volgende bedrijfsbrede projecten:
o invoering van een stelsel van kostprijzen, gebaseerd op activity based costing
o keuze en implementatie van een nieuw financieel systeem
o productcodering (basisvoorwaarde voor geautomatiseerde processturing binnen de laboratoria)
o project Bestuurlijke Informatie Voorziening (BIV): integratie van het order entry systeem met het in eigen beheer ontwikkelde laboratorium informatie management systeem (LIMS) en de financiële systemen
- ervaring met een grootschalige turn around operatie en de implementatie van een nieuwe
besturingsfilosofie,
- ervaring met fusie- en overnametrajecten (waardebepalingen, onderhandelingen, due dilligence onderzoeken, contracten, fiscale aspecten)

1986 tot 1990: Financieel-economisch adviseur, lid van concernstaf;
Bouwfonds Nederlandse Gemeenten te Hoevelaken.
Werkzaamheden:
- ervaring met de start-up van Bouwfonds Vastgoed BV,
- verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van een nieuw budget
-
-
- systeem,
- belast met de coördinatie en beoordeling van ondernemingsplannen en investeringen,


- verantwoordelijk voor verbetering en vernieuwing van de management informatie systemen,
- ervaring met het aansturen van acht business unit controllers.

1985 tot 1986: Controller, lid MT Hoofdafdeling Studentenzaken; Rijksuniversiteit te Utrecht.
Werkzaamheden:
- verantwoordelijk voor het financieel management van de hoofdafdeling,
- mede verantwoordelijk voor de beleidsontwikkeling en -uitvoering terzake studentenorganisaties.

1979 tot 1985: Beleidsmedewerker Hoofdafdeling Fin. & Adm.
Rijksuniversiteit te Utrecht.
Werkzaamheden:
- verantwoordelijk voor de strategieontwikkeling en –implementatie inzake een efficiëntere, marktconforme bedrijfsvoering van ondersteunende diensten van de universiteit.

1976 tot 1979: Staf-/ directiemedewerker;
Equity & Law te Den Haag.
Werkzaamheden:
- verantwoordelijk voor het opzetten van een budgetary control system en een financieel planningsmodel,
- uitvoeren van SWOT-analyses in het kader van de product-/marktstrategie,
- ontwikkelen van een winst analysemodel per product.

1975 tot 1976: Medewerker bedrijfseconomische afdeling;
CMC/Melkunie te Woerden.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :