Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller

Controller

Werkervaring interimmanager


Gemeente Heemskerk
Beleidscoördinator:
Realiseren van verbeterslag duale begroting 2005 (programmabegroting, productenraming en afdelingsjaarwerkplan) in samenwerking met raad, college en ambtenaren, waarbij met name voor de eerste twee genoemden de transitie van monistische naar duale werkwijze centraal staat.
(april - augustus 2004)

Provincie Utrecht, Dienst Wegen, Verkeer en Vervoer
Diverse bedrijfseconomische adviezen.
(januari – februari 2004)

Tweede Kamer der Staten Generaal
Professionaliseren financiele functie binnen de Dienst Automatisering. (september - december 2003)

Gemeente Heemskerk
Beleidscoördinator:
Faciliteren en coördineren planning&controle cyclus, opstellen kadernota 2003 (=startdocument voor de P&C cyclus) en in het kader van Wet dualisering gemeentebestuur:
Ombouwen begrotingsdocumenten naar de vereiste duale begroting.
Begeleiden afdelingshoofden bij het opstellen duale begroting 2004.
Opstellen nieuwe verordeningen Financieel Beleid, Accountantscontrole en Doelmatigheid&doeltreffendheid.
(maart t/m augustus 2003)

Gemeente Almere, Dienst Sociale Zaken
Verwerven van inzicht in de herkomst en besteding van reïntegratiebudgetten (Wiw, ESF en overige) en voorbereiden van accountantscontrole Wiw-gelden.
(oktober 2002 t/m januari 2003)

Gemeente Heemskerk
Beleidscoördinator:
Begeleiden van afdelingshoofden bij het opstellen van de beleidsbegroting 2003 in termen van doelstelling, beleidsvoornemens, activiteiten en resultaten per bureau en het voorbereiden van de begrotingsopzet onder het duale stelsel.
(mei t/m september 2002)

Megabanenmarkt, Sociale Dienst Amsterdam
Advisering omtrent dossiercontrole op de Megabanenmarkt en de integratie van deze informatiestroom in de reguliere klantenadministratie van de Sociale Dienst Amsterdam.
(februari t/m april 2002)

Gemeente Utrecht, Dienst Wijkbeheer en Stadsvernieuwing
Assistent – controller:
Verbeteren Planning & Controle instrumentarium.
(Administratieve) splitsing van de huidige dienst in drie organisatieonderdelen.
Opstellen van een sluitende begroting 2002.
Het creëren van draagvlak en kostenbewustzijn bij de budgethouders om deze begroting te realiseren.
(juli 2001 t/m maart 2002)

Compass Group Nederland b.v (beursnotering te Londen)
Vormgeven van de nieuwe afdeling Cash:
Verantwoordelijkheid voor de aanwezigheid van voldoende liquide middelen.
Standaardiseren van bankrekeningen en betalingsbevoegdheden en ontwikkelen van liquiditeitsprognoses.
Het -door credit- en debetcardmaatschappijen- laten wijzigen van de crediteringswijze van binnenkomende ontvangsten, conform SAP-vereiste.
Onderhandelen met creditcardmaatschappijen over gehanteerde provisies.
Ontwikkelen en implementeren van nieuwe wijze van geldafdrachten door de verkooppunten.
Ontwikkelen en implementeren procedures en werkinstructies -voor zowel hoofdkantoor als verkooppunten-, opzetten van de hieruit voortvloeiende subadministraties en medewerkers hierover instrueren.
Compass Group Nederland b.v
Ontwikkelen van verzekeringsbeleid:
Optimaliseren en reorganiseren van de verzekeringsportefeuille.
Fungeren als aanspreekpunt en het geven van voorlichting hierover, richting het management d.m.v. claimratio`s en richting verkooppunten d.m.v. een door mij opgestelde brochure.
Afhandelen van aansprakelijkheidsstellingen jegens de Compass Group.
Bespoedigen van de afhandeling van ingediende claims bij verzekeraar.
Compass Group Nederland b.v
Werkzaamheden ten behoeve van afdeling Facturatie:
Inventariseren van fouten in de doorbelasting van inkoopfacturen en het herschrijven van allocatieprocessen.
(mei 2000 t/m juni 2001)

Woonzorg Nederland
Opstellen begrotingen servicekosten van een dertigtal woon /zorgcomplexen en bespreking hiervan met de bewonersverenigingen.
(februari t/m april 2000)

Westelijke Land- en Tuinbouworganisatie
Het ontwikkelen en laten bijhouden van administraties voor verenigingen (leden), het samenstellen van de jaarrekeningen en het begeleiden en adviseren van bestuurders.
Intern: verbeteren bedrijfsvoering van de stichting die de belangen vertegenwoordigen van agrarische ondernemers die agrarisch natuurbeheer in hun bedrijfsvoering integreren.
(gedurende gehele jaar 1999)

Provincie Noord- Holland
Speciale projecten:
Financiële coördinatie en advisering participanten inzake grote infrastructurele projecten zoals de aanleg van de N22 en de snelle busbaan ‘Zuid-Tangent’ (Jaarlijks budget NLG 45 mln.).
Financieel beleidsmedewerker:
Begrotings- en jaarrekeningswerkzaamheden, budgetanalyses,managementrapportages en -informatie, algemene berekeningen, opstellen beleidsplannen en evaluaties.
Financieel medewerker Stads- en dorpsvernieuwing:
Vaststellen van definitieve subsidiebijdragen diverse projecten, a.h.v. vergelijking van voor- en nacalculatie, opstellen bestedingsverslag en notuleren tijdens projectgroepvergaderingen en hoorzittingen.
(vast dienstverband van 1994 t/m 1998)



Opleiding interimmanager

Managementwetenschappen, Strategy and Organization.
Open Universiteit Nederland (heden)

Bedrijfseconomie aan de Hogeschool voor Economische Studies
te Amsterdam. (1994-1998)
Scriptie-onderwerp: ‘De positionering van de provincie Noord-Holland in het liberaliseringsproces van de energiemarkt’.

Marketing Nima – A, diploma behaald in 1992
Marketing Nima – B, diploma behaald in 1999



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :