Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HR Consultant en Expat expert

HR Consultant en Expat expert

Werkervaring interimmanager

8 jaar bij nationale en internationale organisaties met werkzaamheden op strategisch, tactisch en operationeel niveau:
reorganisatie, opzetten functiegebouw, salarisgebouw, HR planning en beleid zoals: employee handbook, opleidingsbeleid, bonussystematiek. Kennis van juridische zaken bij afvloeing personeel, Pensioen projecten, zoals het omzetten van eind- naar midden loon en van eindloon naar beschikbare premie. Het opzetten van autobeleid, sociale zekerheid en immigratiebeleid voor expats.


Werkervaring:
Mrt-’04 – heden International
HR Consultant / bedrijfstrainer
Internationale HR Projecten op interim basis op strategisch, tactisch en operationeel niveau; reorganisaties, ontslagtrajecten, HR planning en beleid, opleidingsbeleid, het opzetten van HR afdelingen met functiehuis-beloningsysteem en competentie management, staff development, loopbaantrajecten, zwangerschapsvervanging, expat beleid, immigratie en administratie, werving & selectie, ISO 9001, pensioen projecten etc.
Trainerswerkzaamheden: communicatietraining, sollicitatietraining en interviewtechnieken, presentatievaardigheden, time management, sociale vaardigheden en Nederlandse Cultuur en etiquette voor expats.
Opdrachtgevers o.a.: AMSY/CGI, B&N Event services, Bloembollenkeurings-dienst, British School, KCS/Achmea, Shell, Scania, Ogilvy, OPCW, Optiver, Materials innovation institute/TU Delft, Priva, WTC Rotterdam,
VU Amsterdam en Groen Links.

Feb ’10 -01 aug ’11 St. Den Haag Marketing,
Manager Personele- en Facilitaire Zaken en ICT;
ICT migratie, 2 interne verhuizingen, het schrijven van een opleidingsplan,
een sociaal plan t.b.v. reorganisatie, personeelshandboek en nieuw functiehuis, omzetten pensioenfonds van SFP naar VVV pensioenfonds van eind naar middenloon en een Wervingsplan. Dagelijkse leiding over 7 personen.

Okt ‘00 – 14 mrt ’04 United Services Group,
Human Resources Advisor voor Unique multilingual services, Unique recruitment en Unique Front desk solutions.
Integratie en opzetten van 5 vestigingen voor niet Nederlands sprekend hoger opgeleid personeel. Het initiëren en implementeren van internationale HR strategieën, programma’s en procedures ten behoeve van het sociale stelsel en secundaire arbeidsvoorwaarden voor internationaal personeel;
Het adviseren van 6 Business Unit Managers; career development, arbeidsovereenkomsten, functionering- en beoordelingsgesprekken en werving en selectie.
Trainerswerkzaamheden :workshops op gebied van de Nederlandse arbeidsmarkt, spouse employment and cultural differences aan internationale klanten en medewerkers. Dagelijkse leiding over 3 personen.

Jan ‘00 – 30 sept ‘00 Ten Ham Informatiesystemen (THIS), Lunteren.
Personeelsfunctionaris
Vervangend HRM Manager; recruiter, contract administratie en ziekteverzuim; Het begeleiden van twee collega’s. Deze organisatie heeft in 2001 haar deuren gesloten door faillissement.


Jun ‘99 – 31 dec ’99 Accountants & Belasting adviseurs Berk, Den Haag
Detachering Expatriate Advisor a.i.
Het opzetten van een expatriate afdeling voor internationaal personeel..

Dec ’94 – 31 mei ’99 CGI (voorheen American Management Systems Netherlands B.V.)
Den Haag. International Human Resources Administrator / Staff
Development Administrator
Het geven van een workshop ‘Orientation and assimilation in the Netherlands’
aan nieuw personeel (700 in 4 jaar tijd)
Administratie en organisatie van training en opleiding, immigratie
advies en uitvoering; Het schrijven van procedures voor
expats inzake immigratie, Nederlands rijbewijs, 35% tax ruling etc.
assistentie in de ontwikkeling en de implementatie van het ‘360° approach
program’ als management development instrument. Recruitment assistant;
Voor deze werkgever werkte ik 2 maanden vanuit Duitsland en reisde naar Brussel, Stockholm, Frankfurt en Düsseldorf.

Jan ’92 – 31 nov ’94 Smedvig Int. Petroleum Netherlands, BV, Rijswijk
Personal Assistant/Office Manager

Mrt ‘86 – dec ’91 Verschillende functies in horeca en hospitality branche

Computer vaardigheden:
MS Office, Hearts E, Lotus Notes
Personeel informatie systemen: Flexis, ADP Perman basis EMIS, AFAS en Beaufort basis,
CRM systemen: Archie, Promise

Talen:
Nederlands: moedertaal; Engels: vloeiend in woord en geschrift;
Frans: redelijk in woord; Duits: basis in woord.

Opleidingen:
Train de trainer, trainingsvaardigheden, De Galan, 2007
Personeel & Organisatie; HBO, Haagse Hogeschool, 2003
Middle Management, ISBW, 1993
MAVO 1984 / HAVO, 1985

Cursussen:
Systemisch werken, familie opstellingen, Heilig Vuur, 2011
Assessor, Thomas International, 2004
Trainingsacteur, Kapok, 2006
English Business writing, 1998
Telefonische verkoop, 2003
Uitzendvaardigheden & Sociale zekerheid, ARTRA, 2000
Communication and Feedback, Georgetown University, 1998
Interview Skills, 1998
Presentatie vaardigheden niveau 1 en 2 ,1998
AMS Expatriate Training, Fairfax (USA),Frankfurt, Düsseldorf
Aura Healing, CICO, 1997
Basis Kennis Boekhouden, Praehep, 1995
Public Relations, Schoevers
Typen en tekstverwerken, Fikkers, 1984,
Cafébedrijf, SVH, 1987



Overigen:
vrijwilliger voor Kosovo vluchtelingen kamp te Ermelo in de functie van juridisch adviseur (1999).
Lid NVP en THIN
Gastcolleges bij In Holland en Universiteit Amsterdam
Gastspreker bij WFIA Den Haag en WTC Almere
Vrijwilliger bij Vitalis

Hobbies:sport, zingen en lezen.

Opleiding interimmanager

HBO Personeel & organisatie
Gecertificeerd Assessor
Train de trainer/ veranderingsmanagement

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

adviesvaardig, communicatief, strategisch, pragmatisch, gestructureerd

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels vloeiend
basis Frans en Duits


Overig

immigratie expert voor expats en kennismigranten

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :