Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

intrim manager direct onder bestuur / directie

intrim manager direct onder bestuur / directie

Werkervaring interimmanager

• Quick scan naar de huidige situatie van de facilitaire afdeling en de identificatie van de verbeteringsmogelijkheden. Resultaat: voorstellen voor een sterk verbeterde kwaliteit tegen aanzienlijk lagere kosten.
• Dubbelfunctie: manager Facilitair Bedrijf ai van een topklinisch ziekenhuis en bestuurder ai van een joint venture voor de schoonmaak van dit ziekenhuis. Opdracht: facilitaire organisatie voldoende efficiënt en effectief maken om de komende financiële crisis te kunnen doorstaan. Lid MT.
• Organisatieadviseur voor een V&V-organisatie: quick-scan naar verbetering van efficiency en effectiviteit van haar maaltijdproductiebedrijf
• Manager Facilitair Bedrijf a.i. voor een VV&T-instelling (€ 80 mln) met de opdracht de bedrijfsvoering te optimaliseren (waaronder Consumptieve Dienstverlening, TD, Inkoop& Logistiek, Woningcorporatie, Thuiszorgwinkels en Uitleen, Extramurale Huishoudelijke verzorging). Lid MT.
• Integratie van de facilitaire diensten van twee gefuseerde V&V-instellingen, gevolgd door een reorganisatie om de gevolgen van de ZZP-financiering op te kunnen vangen. Interim opdracht
• Samenvoeging en synchronisatie van de facilitaire diensten van twee gefuseerde instellingen. Samen ca 200 FTE over 7 locaties. Interim opdracht.
• Quick scan naar gevolgen van sluiting van 2 keukens van 2 verzorgingshuizen. Adviesopdracht.
• Coördinatie van het opstellen van een ondernemingsplan voor een nieuwe voedingsorganisatie als gevolg van een op te zetten samenwerkingsverband van een V&V-instelling met een derde partij. Leidt tot een besparing van ca. € 300.000,- Adviesopdracht
• Quick scan naar de efficiency en effectiviteit van een voedingsorganisatie van een V&V instelling. Heeft geleid tot onmiddellijke interventie in organisatie. Adviesopdracht.
• Reorganiseren cq uitbesteding van onderdelen van een facilitaire dienst met het doel de backoffice uiterst efficiënt en effectief te laten opereren, terwijl de frontoffice juist maximaal klantgericht vormgegeven dient te worden. Netto besparing van € 350.000,- per jaar. Aandachtgebieden: Inkoop & Logistiek, Hotelservices en Huisvesting & Techniek. Interim opdracht. V&V
• Opstellen uitvoeringsplan om te komen tot een nieuwe organisatie van facilitaire dienstverlening van drie gefuseerde instellingen in seniorenzorg. Adviesopdracht. V&V.
• Samenvoeging en synchronisatie van de facilitaire diensten van twee gefuseerde instellingen in de gezondheidszorg. Samen circa 300 medewerkers werkzaam voor en over 90 intra- en extramurale locaties. Interim opdracht. Looptijd 12 maanden. V&V, Thuiszorg, JZ
• Opstellen van een reorganisatie- en implementatieplan voor de facilitaire dienst van een organisatie voor intra- en extramurale zorgverlening met 31 locaties. Doelstelling: besparing van € 300.000,- nog dit jaar. Adviesopdracht. V&V, Thuiszorg, JZ
• Quick scan van facilitaire dienstverlening qua management, organisatie en dienstverlening. Adviesopdracht. Revalidatiecentrum.
• Voorbereidingen voor de realisatie van een Facilitair Bedrijf en een Consumptieve Dienst voor een zorgkoepel met 14 locaties. Interim opdracht van 11 maanden. Opstellen ondernemingsplan als projectleider; sociaal plan opstellen en onderhandelen namens opdrachtgever met bonden; communicatieplan opstellen en ten uitvoer brengen namens bestuurder. V&V
• Begeleiding van fusietraject van onderdelen van drie zorgkoepels. Interim opdracht van 14 maanden. Opstellen ondernemingsplan als projectleider; sociaal plan opstellen en onderhandelen namens drie opdrachtgevers met bonden; communicatieplan opstellen tbv stuurgroep (bestaande uit leden van drie verschillende RvB’s). GGZ, V&V en GZ
• Strategische herverkenning naar integratie van de consumptieve dienstver-lening voor een pas gefuseerde instelling t.b.v. dagelijks 4.000 intra- en extra-murale zorgconsumenten vanuit 32 woon- en/cq zorglocaties. Adviesopdracht. V&V.
• Begeleiden van strategisch besluitvormingsproces voor het aangaan van een verregaand samenwerkingsverband tussen twee algemene ziekenhuizen en een psychiatrisch ziekenhuis. Adviesopdracht.
• Knelpuntanalyse van een vastgelopen integratieproces van vier consumptieve diensten naar één organisatie t.b.v. een senioreninstelling. Adviesopdracht. V&V
• Begeleiden van strategisch besluitvormingsproces van RvB en Directieraad van instelling met 17 locaties rondom dienstverlening aan zorgconsumenten als onderdeel van het integraal zorgproces. Adviesopdracht. V&V
• Coaching van directie bij de herpositionering van een landelijke inkoop-vereniging voor gezondheids- en seniorenzorg en de daaruit voortvloeiende aanpassing van de organisatie. Interim opdracht van 9 maanden.
• Als tijdelijk assistent van RvB begeleiding van een grootschalig veranderingsproject binnen de consumptieve dienst voor 6 woonzorglocaties. Ondernemingsplan opstellen als projectleider. Interim opdracht van 14 maanden.

Opleiding interimmanager

• HEAO CE, Amsterdam
• Management cursussen
• Communicatie cursussen
• Logistieke cursussen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

•Enthousiaste en betrokken persoonlijkheid
•Analytisch ingesteld
•Gevoel voor verhoudingen
•Creatief in het bedenken van verassende oplossingsrichtingen
•Bedreven in het implementeren hiervan



Talenkennis interimmanager

Nederlands (moedertaal) Engels

Overig

Als adviseur cq interim manager betrokken bij het opzetten en of herstructureren van (transmurale) samenwerkingverbanden van bedrijven en instellingen. Hoofdzakelijk in en rond gezondheids- en seniorenzorg. Met name op het gebied van inkoop, logistiek, consumptieve, facilitaire en technische zaken. Zijn brede kennis en ervaring dragen bij tot een succesvolle aanpak van projecten op dit gebied.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :