Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Internet Marketeer & Project Manager

Internet Marketeer & Project Manager

Werkervaring interimmanager

januari 2003 – heden
Zelfstandig ondernemer

januari 2000 – december 2002
Manager online marketing, Microsoft Nederland (Schiphol-Rijk)

Verantwoordelijkheden:
-online marketing: adviseren over het inzetten van nieuwe media als onderdeel van de communicatiemix in marketingplannen én het opstellen van een lange termijn visie op de inzet van nieuwe media door Microsoft Nederland (vanuit een marketing- en communicatieperspectief)
-content management: inrichten, implementeren en inbedden in de organisatie van Microsoft Content Management Server voor microsoft
-publicatie: aansturen van het webteam (5 FTE) met betrekking tot HTML-editing en publicatie van content
-hoofdredacteur www.microsoft
-site standaarden: sitestructuur en navigatie bepalen én vormgeving bepalen van www.microsoft op basis van usability-onderzoek
-contactpersoon voor microsoft.com webteam (US)
-rapportage van statistieken, bezoekerskenmerken en –profielen en de jaarlijkse tevredenheidsmeting onder bezoekers
-vendor management: maken contractuele afspraken en vaststellen SLA’s én kwaliteit- en budgetbewaking

april 1998 – december 1999
Projectleider & adviseur nieuwe media, 5D Creatieve Communicatie (Den Haag)

Verantwoordelijkheden:
-intake verrichten en (communicatie-)vraag analyseren
-plan van aanpak en offerte opstellen
-opdrachtgevers adviseren over de manier waarop nieuwe media ingezet kan worden (om een communicatievraagstuk op te lossen)
-analyseren van de te communiceren informatie-elementen en het opstellen van een informatiestructuur op basis hiervan
-aansturen van interaction designers en programmeurs die het communicatiemiddel realiseren
-account management
-bewaking van budget en planning
-schrijven van marketingcommunicatieplannen
-aansturen van en zorgen voor de continuïteit van de nieuwe media unit

mei 1997 – maart 1998
Projectmanager, FAKTOR Managementadviseurs Opleiders en Trainers (Rotterdam)

Verantwoordelijkheden:
-opstellen van een marketingcommunicatieplan ten behoeve van trainingen voor ontwerpers
-externe communicatie met relaties en deelnemers aan trainingen
-de werving en selectie van potentiële deelnemers
-verzorgen van de logistiek rondom de uitvoering van diverse trainingen
-aansturen van projectleiders
-budgetbewaking en financiële verslaglegging
-adviseren bij het oplossen van automatiseringsproblemen

Opleiding interimmanager

september 1991 – april 1997
Bedrijfskunde, afstudeervariant Marketing Management (Erasmus Universiteit Rotterdam):
-afstudeerproject en scriptie (1997): "Boeken kopen vanuit je luie stoel, fictie of niet?": onderzoek naar de effecten van het gebruik van Internet op de structuur van het distributiekanaal in de boekenbranche (in opdracht van het Centraal Boekhuis)
-praktijkopdracht (1996): "De toekomst van Internet voor de publieke omroepen": onderzoek naar de toekomstige mogelijkheden van Internet voor de website van de publieke omroepen (in opdracht van de Nederlandse Omroep Stichting (NOS))
-variantvakken: Marketing Management, Marketing Analyse, Kopersgedrag, Concurrentie-analyse en –strategie, Corporate Communication, Dienstenmarketing, Reclamewerking, Merkenbeleid, Communicatiemethoden, Professionalisme en Consultancy-vaardigheden

september 1985 – juni 1991
Ongedeeld Gymnasium (Het Nieuwe Lyceum, Bilthoven)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

-marketeer in hart en nieren: de klant staat centraal (‘outside-in’)
-passie voor vraagstukken over de inzet van nieuwe media in marketingplannen en de communicatiemix
-analytisch sterk met de kennis dit te vertalen naar pragmatische oplossingen met realistische doelstellingen
-projectmatig werken en organiseren
-gedreven en leergierig
-duidelijke, eerlijke en open communicatie
-draagvlak creëren van groot belang
-sociaal
-goed samenwerken in teams
-kritisch
-zorgvuldig

Talenkennis interimmanager

zeer goede beheersing van de (zakelijke) Engelse taal, zowel in woord als in schrift; Nederlands: moedertaal

Overig

NEVENACTIVITEITEN

november 2000 – heden
Vice-voorzitter ISOC Expertgroep Marketing (ook bekend onder de naam ‘De Digitale Theekrans’)

ISOC (Internet Society) is een vereniging die in 170 landen actief is, en die een toegankelijk, stabiel en veilig internet op wereldschaal nastreeft. Zij doet dat door middel van gevraagde en ongevraagde adviezen, concrete projecten en door kennis beschikbaar te stellen aan leden en belanghebbenden. De expertgroepen zijn kennisplatformen met als doelstellingen:
-het delen van kennis (binnen het expertisegebied) met leden en niet-leden
-het plegen van onderzoek binnen het expertisegebied en het publiceren hierover
-het vormen van communities en interest groups rondom de expertgroepen
-het creëren van exposure rondom de ISOC
-het adviseren van het ISOC-bestuur op strategische en operationele punten

Concreet:
-elke maand discussieren over een actueel onderwerp dat betrekking heeft op de combinatie marketing en nieuwe media
-elk kwartaal een evenement organiseren waarbij vakbroeders (interactive marketeers) worden uitgenodigd om mee te discussieren over een actueel onderwerp dat betrekking heeft op de combinatie marketing en nieuwe media
-opstellen rapporten; reeds verschenen: ‘10 wetten voor anticyclisch marketingbeleid, marketing in minder goeie tijden’ (mijn rol: eindredacteur en auteur)

CURSUSSEN

-Projectmatig creëren
-Microsoft Project
-Time Management

HOBBIES

-muziek (soul, funk en jazz)
-basgitaar spelen
-fotograferen (met name portret- en avondfotografie)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :