Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

CFO / Fin. Dir. / Controller

CFO / Fin. Dir. / Controller

Werkervaring interimmanager

PROFIEL

Controller / Financieel Manager met ruime ervaring in F&A, ICT en HRM, opgedaan in zowel nationale en internationale productiebedrijven als handelsorganisaties.
Ervaring met complexe organisaties, cultuurveranderingen, internationalisatie, strategische heroriëntatie en herstructurering.



WERKERVARING


Mei 2008 – Juli 2009 Business Controller van Multi-Fix Group, een handelsorganisatie, importeur en producent van standaard en speciale bevestigingsmaterialen. Voornaamste werkzaamheden: opzetten administratieve organisatie, verbeteren kwaliteit financiële administratie (Shanghai en Nederland), versnellen financiële maandrapportage, opzetten MIS, samen met MT ontwikkelen van Business Plan en Budgetteringssysteem, opstellen van functieomschrijvingen.


2007 – Mei 2008 (interim via Rekenmeesters) Controller BP&A (Business Processes and Applications) bij NXP, producent van semiconductors, in Eindhoven. Als controller verantwoordelijk voor de bewaking van de financiële processen en resultaten van de IT groep (600 medewerkers). Voornaamste werkzaamheden: het coördineren en (laten) uitvoeren van het budgetproces, kostprijs calculaties, de maandelijkse managementrapportage en het afstemmen van de internationale financiële posities. Aansturen van drie controllers in Nederland, één in US en één in India.


2006 – 2007 Financieel Manager bij Henry’s Kitchens, een in 2005 nieuw gestart bedrijf dat in Nederland een keten van keukenspeciaalzaken aan het opzetten was. Inmiddels had het bedrijf zeven vestigingen. Nadat de vorige financieel manager eind 2005 het bedrijf had verlaten ben ik medio februari 2006 in dienst getreden als vervanger van een interim manager.
Rapporterend aan de DGA en als lid van het Management Team was ik verantwoordelijk voor F&A, ICT, P&O, de administratieve organisatie en het opzetten van het MIS. De voornaamste werkzaamheden bestonden uit het (her)opstarten van de financiële administratie, het opzetten van functieomschrijvingen, werkinstructies en procedures en het ontwikkelen van de financiële rapportage en het bijbehorend Management Informatie Systeem. In april 2007 is het bedrijf failliet gegaan als gevolg van (te) grote investeringen bij de opstart en het uitblijven van de verwachte omzetgroei.







2001 – 2006 Controller bij Sulzer Chemtech Nederland BV, Tiel
Een productiebedrijf dat RVS componenten vervaardigt voor de petrochemische industrie, onderdeel van een Zwitsers concern met productielocaties en verkoopkantoren in nagenoeg alle Europese landen. In Tiel werden projecten gerealiseerd van 200Keuro tot boven 15 Meuro met een doorlooptijd van enkele weken tot meerdere jaren. Vaktechnisch was deze functie zeer interessant omdat productie administratie en project administratie beiden werden gevoerd.
Rapporterend aan de directeur van de Nederlandse vestiging en functioneel aan de groepscontroller in Zwitserland. Lid van het Management Team en verantwoordelijk voor de afdelingen F&A, HRM en ICT.
Belangrijkste resultaten: Reconstructie van financiële administratie en administratieve organisatie, opzetten uitgebreid MIS met KPI’s, her implementatie ERP systeem en downsizing productieorganisatie inclusief onderhandelingen met OR en vakverenigingen.


1992 – 2001 Controller bij Papyrus BV (v.h. Lutkie & Smit papier BV), Culemborg
Een groothandel in grafisch papier, onderdeel van Stora Enso, een Zweeds/Finse multinational.
Rapporterend aan de directeur van de Nederlandse vestiging en functioneel aan de groepscontroller in Zweden. Lid van het Management Team en verantwoordelijk voor de afdelingen F&A en ICT.
Belangrijkste resultaten: Overgang van familiebedrijf naar onderdeel van een internationaal concern (o.a. administratieve organisatie, rapportage, budgettering), voorzitter “internationale user council financial systems” voor de selectie en implementatie van een standaard financieel pakket voor alle Europese dochters, implementatie Activity Based Costing bij de groothandels in Nederland, België, Frankrijk en Denemarken en, na marktsegmentatie, het heroriënteren van de commerciële organisatie.


1988 – 1992 Controller bij Intal BV, Geldermalsen
Een productiebedrijf van aluminium ramen- en deuren, 100% dochter van ALCOA in Drunen.
Rapporterend aan de directeur van Intal en functioneel aan de vice-president finance in Drunen. Lid van het Management Team en verantwoordelijk voor de afdelingen F&A, P&O en ICT. Hiernaast functioneel controller van drie zusterbedrijven, Alcoa Systems (Culemborg en Gelsenkirchen), Sypla Systeemplanning (Culemborg) en Allpro Gevelbeplating (Giessen).
Belangrijkste resultaten: Versnelling van MIS rapportage tot 4e werkdag, 12.00 uur, samenwerking van Alcoa bedrijven in het bouwsegment, introductie van functieclassificatie systeem volgens ISF/SAO.


1985 – 1988 Hoofd Financiën & Administratie bij Hekkens Legrand BV, Boxtel
Een groothandel en importeur van electrotechnisch installatiemateriaal, onderdeel van het Franse Legrand.
Rapporterend aan de directeur en lid van het Management Team. Verantwoordelijk voor de afdelingen financiële administratie, personeelszaken, informatica, logistiek en de huishoudelijke dienst.
Naast deze werkzaamheden bezocht ik periodiek (eenmaal per kwartaal) de Zweedse vestiging teneinde ondersteuning te geven op het gebied van administratie. Budgettering en rapportage.





1980 – 1985 Bedrijfseconomisch medewerker bij Philips Telecommunicatie en informatiesystemen, ‘s-Gravenhage
Voornaamste taak was het opzetten en voeren van een projectadministratie en het maken van voor- en nacalculaties van software toepassingen (standaardpakketten en maatwerk) alsmede het verzorgen van MIS rapportage van de verschillende verkoopkantoren.


1978 – 1980 Groepsleider van de afdeling boekhouding bij Moulinex BV, Gouda
Verantwoordelijk voor de uitvoering van de financiële administratie, rapporterend aan de Financieel Manager.


1971 – 1978 Achtereenvolgens 3e, 2e en 1e assistent accountant bij de Kantorenassociatie van Accountants en Belastingconsulenten, eerst in Oostvoorne en later in Gouda
Het voeren en/of controleren van adminstraties van diverse klanten uit midden en kleinbedrijf, maken van jaarrekeningen en alle bijbehorende fiscale werkzaamheden zoals loon- en omzetbelasting, IB en VPB.


1969 – 1971 Jongste bediende bij het Rijksloodswezen , Rotterdam
Alle voorkomende administratieve werkzaamheden.






OPLEIDING

Staats Praktijk Diploma 2 1982
Staats Praktijk Diploma 1 1979
MBA 1978
PD Boekhouden 1975

Diverse bedrijfscursussen op het gebied van: Informatica TQM, Leiding geven en gesprekstechniek, Functieclassificatie, Administratieve Organisatie en Interne Controle, ERP systemen.


HOBBY’S / VRIJE TIJD

Bridge / Tennis / Zeilen (actief en organisatorisch)


REFERENTIES

Na overleg


Opleiding interimmanager

SPD2

Talenkennis interimmanager

Ned / Eng / Du

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :