Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim financieel manager/Controller

Interim financieel manager/Controller

Werkervaring interimmanager

12 jaar relevante werkervaring als (interim) Financieel Manager

Interim opdrachten

Maart 2004 - heden: Senior interim controller
Rabobank Nederland Effectendiensten (RNE)/Private Banking, Utrecht
Taken:
Projectcontrol, Financiële rapportages, overige P&C.
Specifieke activiteiten:
-Opstellen van jaarplan en business cases reorganisatie.
-Inrichten financiële rapportage nieuwe joint venture (RNE en KBC Bank op gebied van backoffice activiteiten effectendienstverlening).

Januari 2003 - november 2003: Manager Finance a.i.
Toren Beheer BV, Andijk
Taken:
Financiële reorganisatie holding en dochtermaatschappijen.
Specifieke activiteiten:
-Omzetten zwaar verliesgevende activiteiten naar één nieuwe winstgenererende onderneming o.a. door:
+personeelsreductie van 85 naar 25 medewerkers.
+Samenvoeging, afstoten en liquideren van deelnemingen en bedrijfsonderdelen.
-Herfinanciering (aantrekken extern informal capital en nieuw bankkrediet)

Juni 2002 - oktober 2002: Hoofd Financiële Zaken
InterBank, Amsterdam
Taken:
Directe leiding aan afdeling Financiële Zaken (totaal 42 medewerkers).
Specifieke activiteiten:
-Reorganisatie en inkrimping afdeling.
-Project management conversie contractensysteem.
-Professionalisering afdeling en verbeteren MIS.

Augustus 2001 - april 2002: Hoofd Financiële Zaken
MNF Bank, Capelle a/d IJssel
Taken:
Directe leiding aan afdeling Financiële Zaken en Planning en Control afdeling (totaal 6 medewerkers)
Specifieke activiteiten:
-Verbeteren management rapportages.
-Herinrichting afdeling.
-Projecten: Euro, Conversies (integratie hypotheekportfolio's), opschoning administratieve achterstanden.

Maart 2001 - augustus 2001: Finance Manager a.i.
AEGON Schadeverzekeringen NV, Den Haag
Taken:
Directe leiding aan afdeling Administratie (totaal 10 medewerkers) en Control (3 medewerkers).

Specifieke activiteiten:
-Verbeteren management rapportages.
-Herinrichting verdeling activiteiten over afdeling Administratie en Control.
-Projecten: Euro, Datawarehouse, EDP en nieuw systeem medische verzekeringen.

December 2000 - maart 2001: Financieel Interim Manager
Maersk Logistics Benelux bv, Pernis
Taken:
Directe leiding afdelingen Cost Control en Accounts Receivable (totaal 7 medewerkers). Tevens assistentie implementatie nieuw administratief- en document work flow systeem.

Specifieke activiteiten:
-Opzetten en implementatie debiteurenbewakingsprocedure.
-Implementatie Document Management Systeem.
-Implementatie nieuw administratief systeem (SCALA).
-Opzet en begeleiding nieuwe procedure inkoopfacturen verwerking.

Werkervaring in vast dienstverband

December 1998 - november 2000: Controller
Scope marketing technology bv, Rijsenhout,
Xcess expertise center bv, Leusden.
Taken:
Eindverantwoordelijk voor alle management en financiële rapportages, budgettering en forecasting, administratieve organisatie, financiering, belastingen en verzekeringen. Directe leiding geven aan de administratie, human resource en office management afdeling met in totaal 11 medewerkers. Lid managementteam.

Specifieke activiteiten:
-Uitbreiden en verbeteren management rapportages.
-Voorbereiden fusie/bedrijfsovername en aantrekken venture capital.
-Uitbreiden en verbeteren AO/IC leidend tot goedkeurende accountantsverklaring.
-Onderhandelen over verkoopcontracten (juridische aspecten).
-Initiëren en coördineren verhuizing.

Januari 1994 - augustus 1998: Controller
Toren beheer bv, Grootebroek.
Taken:
Eindverantwoordelijk voor alle management en financiële rapportages van bovenstaande en 6 actieve dochterondernemingen, budgettering en forecasting, administratieve organisatie, financiering, belastingen en verzekeringen. Directe leiding geven aan de diverse administraties met in totaal 5 medewerkers. Lid managementteam van dochterondernemingen: Enra verzekeringen bv (marktleider (brom)fietsverzekeringen in Nederland) en Armada Group bv (groothandel in beveiligings- en communicatiesystemen voor mobiele objecten).

Specifieke activiteiten:
-Ad interim manager Armada Group bv.
-Initiëren en begeleiden van 4 management buy-outs.
-Begeleiden en herstarten van 2 failliete bedrijven.
-Due diligence-onderzoeken (8 maal).
-Begeleiden overnameprocessen van 6 overgenomen ondernemingen.
-Herstructureren en integreren van 5 ondernemingen tot één nieuwe onderneming (Armada Group bv).
-Automatiseringsprojecten o.a. work-flow proces verbeteringen en invoering netwerk.
-Onderhandelen met bank (financiering) en veranderen van huisbank.
-Onderhandelen met potentiële kopers voor Enra Verzekeringen bv.
-Reorganiseren organisatorische en juridische structuur totale organisatie.
-Beoordelen en opstellen ondernemingsplannen voor uiteenlopende concepten.


April 1991 - januari 1994: Senior/Assistent accountant
Price Waterhouse Nederland, Amsterdam.
Taken:
Senior (=controleleider) accountancy werkzaamheden voor met name grote internationale ondernemingen.

Specifieke activiteiten:
-Gespecialiseerd in bankensector, met name vermogensbeheerders.




Opleiding interimmanager

Post Doctorale Opleiding tot RegisterController (op scriptie na voltooid)
Universiteit: Bedrijfseconomie, financieel-administratieve richting

Cursussen:
Interim Management Essentials, RSM
Financial Executive Programme, Controllers Institute

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch
Communicatief
Pragmatisch
Probleemoplossend
Resultaatgericht
Doorzettingsvermogen
Zelfstandig

Talenkennis interimmanager

Nederlands, uitstekend
Engels, uitstekend
Duits, goed
Frans, matig

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :