Flex Manager
De top 21159 Flexmanagers van Nederland
21159 professionals

 Beschikbaarheid opvragen

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Team Manager | Operations Manager

Team Manager | Operations Manager

Werkervaring interimmanager

Business Consultant & Interim Manager | Consultancy | 10/2017 - heden

Consultancy is een bureau dat business consultancy en interim management diensten levert om organisaties te ondersteunen.

Bij Consultancy geloven wij dat de kracht van een organisatie wordt bepaald door de kwaliteit van de mensen en de wijze waarop zij samenwerken. Van het bedenken van een strategie tot en met het uitvoeren ervan is mensenwerk. De mensen zijn dan ook het belangrijkste kapitaal van een organisatie. Door mensen te betrekken en te ontwikkelen versterk je het kapitaal en kunnen resultaten bereikt worden.

Als Business Consultant en Interim Manager help ik organisaties dit te realiseren.


Operations Manager | Strandpaviljoen de Kwartel | 7/2015 – 10/2017

Deze functie heeft de verantwoordelijkheid om het bar- en bedienend personeel optimaal te laten werken om de gasten een geweldige ervaring te geven en daarnaast heeft het ook de verantwoordelijkheid om alle evenementen af te stemmen met alle diverse betrokken partijen. (60-80 medewerkers)

In deze functie had ik de verantwoordelijkheid voor het behalen van de kwantitatieve en kwalitatieve targets met het team door middel van het dagelijks leidinggeven aan het personeel. Ik deed dit door het team te motiveren en te enthousiasmeren om de klanttevredenheid te verhogen.

Enkele resultaten zijn:
- Middels een projectmatige aanpak heb ik de website laten vernieuwen en verbeterd, welke heeft geleid tot een overzichtelijkere en klantvriendelijkere website.
- Door het optimaliseren en transparant maken van het sales evenementen proces kon er een geheel nieuw team worden opgezet met als resultaat dat er 40% meer evenementen zijn geweest in 2017 dan in 2016.

Team Manager Direct Business Operations | T-Mobile Netherlands | 05/2013 - 04/2015

Deze functie heeft als doel een operationeel excellente contract fulfilment te realiseren voor account management en bedient daarmee de klant segmenten vanaf het midden- en kleinbedrijf tot en met de (internationale) corporate organisaties. (12 fte)

Ik was in deze functie bij T-Mobile verantwoordelijk voor de performance van corporate support van
T-Mobile. Ik combineerde in deze functie zijn jarenlange praktijkervaring en zijn achtergrond in de commerciële economie in het neerzetten van het beste resultaat voor T-Mobile en een excellente klant- en eindgebruiker beleving. Hierbij was ik in staat een goed verbeterplan te definiëren op proceseffectiviteit en -efficiency. Dit plan werd samen gemaakt met de (interne) klanten, met betrokkenheid van de medewerkers en voortdurend getoetst. Vervolgens bracht ik dit plan op inhoud en met de medewerkers tot een goed resultaat. Door aan de ene kant de medewerkers te betrekken en te ontwikkelen qua competentie niveau en aan de andere kant op een projectmatige manier te sturen op eindresultaten.

Enkele resultaten zijn:
- Door weloverwogen gebruik te maken van de kwaliteiten van mijn medewerkers kon ik complex maatwerk leveren ten aanzien van verschillende processen voor de corporate klanten.
- Door middel van persoonlijke ontwikkelplannen (POP) of personal improvement plans (PIP) heb ik de overall team performance verbetert, hebben medewerkers zich verder ontwikkelt voor een volgende stap en is er van medewerkers (in goed overleg) afscheid genomen.


Team Manager Large Business Operations | T-Mobile Netherlands | 01/2012 - 04/2013

Het doel van deze functie is het zorgdragen voor een uitstekende service aan de groot zakelijke klanten door middel van het leidinggeven aan de dagelijkse operatie. (12 fte)

In deze rol heb ik me bezig gehouden met het verbeteren van de efficiency, effectiviteit en kwaliteit van de operatie. Hierin heb ik concrete resultaten behaald gemeten in een hogere klanttevredenheid tegen lagere kosten, een aanzienlijke waste call reductie en dit met een goede werknemerstevredenheid. Ik heb dit gedaan door proactief te werken aan procesverbeteringen alsmede door het coachen en ontwikkelen van de mensen binnen zijn team.

Enkele resultaten zijn:
- Na een reorganisatie heb ik de verantwoordelijkheid gekregen over dit team waarin de medewerkerstevredenheid zeer laag was en heeft deze verhoogt van een onvoldoende naar een ruime voldoende.
- Het team was verdeeld over twee locaties (Den Haag en Arnhem) en hiervan is één locatie gemaakt in Den Haag, waarbij er afscheid is genomen van diverse medewerkers in Arnhem en/of zijn overgeplaatst naar een andere afdeling, waardoor het teamgevoel is versterkt en de communicatie tussen teamleden aanzienlijk is verbeterd.
- Door middel van een step up plan heb ik het team een transitie laten maken naar een hoger functie niveau, waarbij er ook afscheid is genomen van medewerkers en er nieuwe zijn aangenomen.
- Door binnen het team een Lean herstructurering te maken van de werkzaamheden, taken en verantwoordelijkheden is er een wast call reductie gerealiseerd van ongeveer de 35%.
- Tevens is door de herstructurering het service level is significant verhoogt van 50-60% naar >90%.


Team Manager Indirect Sales Operations| T-Mobile Netherlands | 02/2010 - 12/2011

Doelstelling van deze functie is de verantwoordelijkheid voor de 2de lijn support en het versterken van de partnerrelatie door middel van het borgen en optimaliseren van de partnerprocessen. (8 fte)

Mijn hoge verantwoordelijkheid voor de dagelijkse aansturing en coaching van het team uitte zich enerzijds in het behalen van de gestelde kwantitatieve en kwalitatieve targets. Anderzijds onderhield ik goede contacten met zowel de partners als de interne stakeholders, zoals Sales.

Enkele resultaten zijn:
- Op basis van de Lean methodiek is het commercieel credit proces transparant gemaakt en door in gesprek te gaan met interne stakeholders is dit proces aanzienlijk verbeterd van gemiddeld 6 tot 8 weken naar 2 weken doorlooptijd.
- Door het optimaliseren van diverse werkprocessen konden er 2 fte gereduceerd worden.


Overige werkervaring

Medewerker Direct Sales Operations - Alternative Sales | T-Mobile Netherlands | 08/2008 - 01/2010

Het zorgdragen voor een foutloze executie van het orderproces en het behalen van maximale verkoopresultaten zijn het doel van deze functie.

Medewerker Direct Sales Operations – Telesales | T-Mobile Netherlands | 03/2008 - 07/2008

De taak van deze functie was het ondersteunen van de afdeling Telesales en de accountmanagers in het MKB segment.

Rondreis | 08/2007 - 02/2008

Costa Rica, Panama, Peru, Bolivia, Chili, Argentinië en Brazilië.

Service Medewerker Bankhal | Rabobank | 10/2005 - 08/2007

Deze functie vervult de rol van eerste aanspreekpunt in de bankhal. Het ontvangen van klanten, het verlenen van service en het verkopen van standaard (particuliere) financiële producten zijn werkzaamheden die behoren tot deze functie.

Rondreis | 09/2004 - 05/2005

Thailand, Maleisië, Singapore, Indonesië en Australië.

Verkoopadviseur | ABN AMRO | 10/2002 - 08/2004

De werkzaamheden als verkoopadviseur bestonden voornamelijk uit het adviseren en verkopen van alle financiële (particuliere, tot €50.000) producten, tevens het basispakket voor de startende ondernemer en het voeren van intakegesprekken voor de hypotheekadviseur.

Medewerker Logistiek | Syntegra | 02/2000 - 09/2002

Als Medewerker logistiek hield je je bezig met de goederen van het bedrijf. Je maakte orders verzendklaar en hield je bezig met het laden en lossen van vrachtwagens.

Diverse functies | 1996 - 2000

Horeca-, logistiek-, productie- en verkoopmedewerker.

Opleiding interimmanager

Opleidingen

HBO Commerciële Economie - deeltijd| 2008 - 2011
Haagse Hogeschool te Den Haag, diploma behaald.

HBO Commerciële Economie - deeltijd| 2005 - 2007
Hogeschool Rotterdam te Rotterdam, propedeuse behaald.

MBO Commercieel Medewerker Marketing & Communicatie - deeltijd | 2003 - 2004
Albeda Collega te Rotterdam, diploma behaald.

MBO Commercieel Medewerker Binnendienst - deeltijd| 2001 – 2003
ID Collega te Zoetermeer, diploma behaald.

VBO Administratie | 1993 - 1996
Oranje Nassau College te Zoetermeer, diploma behaald.

MAVO | 1992 - 1993
Emmaus MAVO te Zoetermeer.


Trainingen & cursussen

Prince2 Foundation | 2014
Incompanytraining van T-Mobile, verzorgd door VDS Training Consultants, ISES certificaat behaald.

Process Management Yellow Belt (Lean Six Sigma) | 2012
Incompanytraining van T-Mobille, certificaat behaald.

Training Operationeel Management | 2012
Incompanytraining van T-Mobile, verzorgd door VDS Training Consultants.

Process Management Green Belt (Lean Six Sigma) | 2012
Incompanytraining van T-Mobille, certificaat behaald.

Management Training | 2010
Incompanytraining van T-Mobile, verzorgd door Orelmans & Orlemans.

Basistraining Leidinggeven | 2009
NCOI Opleidingsgroep, certificaat behaald.

Commerciële Gesprekstechnieken | 2002
Incompanytraining van ABN AMRO.

Praktijk Diploma Informatica | 2001
Stichting EXIN, certificaat behaald.

Algemene Ondernemersvaardigheden| 2000
Stichting Middenstandsexamen, certificaat behaald.
(Operationeel Management, Personeel en Organisatie en Financiële Administratie)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik heeft een bachelor degree in Commerciële Economie, ben bekend met de Prince2 project management methodiek en heb ik kennis van de procesverbeteringsmethodiek Lean Six Sigma.

Feedback van anderen: pragmatisch ingesteld, groot leervermogen, positieve instelling, doorzettingsvermogen, sociaal ingesteld, communicatief sterk, goede omgang met veranderingen, goed probleemoplossend vermogen en een people manager.

Talenkennis interimmanager

Nederland > moedertaal
Engels > goed
Spaans > basis

Overig

In de afgelopen jaren heb ik mezelf ontwikkeld als een echte people manager en met name op het gebied van het aansturen van operationele processen. Dit heb ik gedaan voor verschillende organisaties met zowel partners als klanten in verschillende sectoren. Hierdoor heb ik zowel veel business kennis kunnen vergaren, als mijn analytische, probleemoplossende en interpersoonlijke vaardigheden, die inherent zijn aan het vakgebied, kunnen ontwikkelen. De kennis en ervaring die ik als manager heb opgedaan, gaan in essentie om het coachen van medewerkers, hen te betrekken en hun te ontwikkelen qua competenties. Hierbij gelooft ik in ‘wat je geeft, krijg je terug’!

Altijd heb ik een voorliefde gehad voor commercie, waarbij het vinden van de juiste oplossing voor de klant centraal staat. Het accent van mijn werkervaring en studie ligt dan ook binnen het commerciële vakgebied. Daarnaast heb ik een breed interesseveld, beschik ik over een sterk empathisch- en analytisch vermogen en krijg ik energie uit persoonlijke interactie.

 Beschikbaarheid opvragen

Interim managers zoeken:


interimmanagement Opdrachtomschrijving :