Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Lean / Agile Consultant

Lean / Agile Consultant

Werkervaring interimmanager

Agile Team Lead & Coach
Periode: april 2016 – heden
Verantwoordelijkheden: Coördinatie uitrol ABN AMRO Agile Programma (teamniveau en Scaled Agile conform SAFE methode).

Resultaten:
• Vaststellen en start implementatie benodigde elementen SAFE op team of teams niveau, Portfoliomanagement en Agile Leiderschap
• Aansturing team van 3 Agile Coaches
• Trainer Agile Awareness, Scaled Agile en Minimum Viable Product

Customer Excellence Team Lead End-to-end
Periode: april 2015 – maart 2016
Verantwoordelijkheden: Coördinatie uitrol ABN AMRO Lean Programma bij de ketens Markets, CRM en Channels conform de McKinsey methode

Resultaten:
• Verkorten doorlooptijd e2e klant- en interne processen (Kaizen, VSA en andere technieken)
• Vaststellen en implementatie ketendoelen en KPI’s (OGSM en A3 methode) incl. coaching van de performance dialoog in de keten
• Management gecoacht in het besturen en continue verbeteren van de keten vanuit klantperspectief (keten leiderschap)
• Nieuwe ketenstructuur en keten Lean Management Systeem geïmplementeerd


Customer Excellence Team Lead afdelingen Chief Operating Office
Periode: april 2013 – maart 2015
Verantwoordelijkheden: Coördinatie uitrol ABN AMRO Lean Programma bij verschillende afdelingen conform de McKinsey methode (middels 5 lenzen klant-, proces efficiëntie, operationeel management, organisatie & vaardigheden en houding & gedrag)

Resultaten:
• Management getraind in Lean leiderschap
• Management en medewerkers vaardigheden aangeleerd om productiever te zijn (problem-solving, feedback geven en ontvangen etc)
• Afdelingsdoelen en KPI’s bepaald en geïmplementeerd
• Communicatie rondom transformatie opgezet (changestory, inspiratiesessies, kick-off e.d.)
• Leiden, coachen en opleiden van interne en externe lean consultants

Black Belt / Proces & Organisatie Consultant
Periode: mei 2008 – maart 2013
Verantwoordelijkheden: coördinatie en uitvoering van organisatie- en procesverbeteringen voor ABN AMRO Bank in Nederland en bij buitenlandse vestigingen

Resultaten:
• Begeleiding van verschillende succesvolle Lean Six Sigma trajecten in front en back office.
• Herinrichting processen en organisatie Internationaal Betalingsverkeersysteem Access Online bij overname ABN AMRO Bank
• Opzet en uitrol Lean Programma binnen ABN AMRO Bank België en Luxembourg

Proces & Organisatie Expert
Periode: februari 2006 – april 2008
Verantwoordelijk voor de projectmatige analyse en (her)ontwerp van zowel particuliere als zakelijke end-to-end klantprocessen met focus op klantwaarde, risico’s en regelgeving. Actief in front en back office van verschillende productdomeinen; Trade, Cash & Cards, Betaalproducten. Tevens in andere organisatieonderdelen als HR en Finance.


Business & Project Manager Wholesale
Periode: november 2003 – januari 2006
Verantwoordelijkheden: als business en projectmanager verantwoordelijk voor de uitrol/implementatie van verschillende business en IT projecten. Daarnaast had ik de coördinatie van een van cost awareness programma en ondersteunde ik het bankbrede Business Continuity Management programma.


Accountmanager Internationale Trust en MKB
Periode: mei 2000 – november 2003
Verantwoordelijkheden: Commercieel verantwoordelijk voor een cliëntportefeuille en aanspreekpunt voor de directie en medewerkers van MKB klanten en toonaangevende trustkantoren

Opleiding interimmanager

2014-2015 Black Belt Lean Cardif University
2012-2013 Black Belt LSS IBIS/UVA
1999 – 2000 HBO Traineeship ABN AMRO Bank N.V.
1994 – 1999 Amsterdamse Academie (A.A.), Hoger onderwijs voor de financiële sector.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Door mijn analytische en verbindende eigenschappen kan ik, samen met een afdeling, snel en adequaat pijnpunten en kansen blootleggen. En dit vervolgens vertalen naar een actieplan. Ik schakel makkelijk tussen verschillende lagen binnen een organisatie. Mijn rol is het motiveren van het management en medewerkers, het coachen en het geven van trainingen. Ik geef veel aandacht aan het waarom van tools en technieken, maar zeker aan de rol van de mens in het geheel. Hierbij daag ik medewerkers en managers uit om zelf te leren kijken en vergroot ik het probleemoplossend vermogen om constante verbeteringen te borgen.

Ik word getypeerd als nuchter, energiek, transparant, hard op de inhoud en hart voor de mens. In mijn coaching en training word ik gewaardeerd voor mijn aanpassings- en inlevingsvermogen.


Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal
Engels: goed

Overig

- Agile Awareness & scaled agile, SAFE
- Lean Competency System Level 1a, 1b en c, Cardiff University
- McKinsey Problem Solving
- Lean Six Sigma Black Belt, IBIS UVA
- Process Modelling, IDS Scheer
- Personal Coaching, Focus op Kracht
- Change Management, Atos Consulting
- Prince2 Foundation & Practitioner, Lagant
- Adviesvaardigheden, CapGemini
- Stakeholder Management, BVO
- Coaching storytelling / story design


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :