Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager, projectmanager

manager, projectmanager

Werkervaring interimmanager

ruim 30 jaar in de gebouwontwikkeling en ontwikkeling van knooppunten, gemeente en advies & ingenieursbureaus
Werkervaring:
2005 – 2016 Advies & Ingenieurs bureau
Regiodirecteur
Aansturen 25 adviseurs op commerciële processen, initiëren van kansen en relatie management.
Inspireren op ondernemerschap en klantrelatie.
Invullen van strategisch accountmanagement lagere overheid Provincie: Gemeenten, Provincie en Stads Regio.

Directeur dochter bedrijf(100 pers.)
Opgericht met als doel om - vanuit een Europese selectie – een gemeente te ondersteunen in haar werkzaamheden op het gebied van voorbereiding van grote en/of complexe projecten. Met name de VINEX-locatie Leidsche Rijn, de herinrichting van het Stationsgebied (Projectorganisatie Stationsgebied, POS), de Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV-) en de Hoogwaardig Auto Vervoer (HAV-) routes en Uithoflijn. Daarnaast projectdirecteur.

Manager Bouw & Vastgoed (45 pers.)
Aansturen van een team van Bouwkundigen, Projectmanagers en Bouwmanagers.
Bij deze groep werden gebouwen ontwikkelt: in spoorzones, schoolgebouwen en stations & transfers.

Manager Ruimte (60 pers.)
Aansturen vaan een afdeling met Architecten, Stedenbouwkundigen en Landschapsarchitecten, Project en Procesmanagers, en Visualisaties. Bij deze afdeling werd vormgegeven aan projecten en processen op het raakvlak van Mobiliteit & Ruimte: stedelijke knooppunten, spoorzones, binnenstedelijke ontwikkelingen, inpassingsprojecten van rail en infrastructuur. Tevens het 3D visualiseren van projecten met diverse interactieve communicatiesystemen.

2001 – 2005 GEMEENTE
Hoofd Vastgoed (50 pers.)
Bij de gemeente … heeft .. met name sturing gegeven aan een veranderproces. In plaats van zaken zelf te doen, meer opereren vanuit de regierol. Opzetten werkprocessen, projectmatig samen - werken, financiële procesbeheersing. Bestuurlijke verantwoording en communicatie. Kennis -en competentie ontwikkeling richting goed opdrachtgeverschap. Aanbestedingsaspecten, clusteren contracten, contractmanagement, ed.
Vanuit zijn verantwoordelijkheid heeft hij samen met de mensen een operationeel plan gemaakt met hierin verwoordt de wederzijdse verwachtingen en resultaten. Verbinding van professionaliteit en integraliteit stonden hierbij centraal. Regelmatig zijn er bijeenkomsten geweest om de voortgang gezamenlijk te bespreken en zijn zaken op punten inhoudelijk bijgestuurd. Er is samen met de teams de basis gelegd voor doorontwikkeling van de afdeling. De basis voor optimale samenwerking.
Daarnaast is er voor alle medewerkers, individueel, een persoonlijk ontwikkelingsplan opgesteld in overeenstemming met hun talenten. Een en ander gerelateerd aan inhoudelijke verwachtingen aan de functie. Met daarin helder verwoordt wat op kennis en competentieontwikkeling het ontwikkelingstraject uitgezet in tijd is. Dit is bij de aanvang van het traject inhoudelijk besproken en zijn er SMART afspraken gemaakt.

Bij Vastgoed werden alle ver- en nieuwbouwprojecten in de stad ontwikkeld en gecoördineerd. Tevens werd al het onderhoud van de gebouwen van de gemeente voorbereid en uitgevoerd.
Het betrof met name projecten die ontwikkeld werden t.b.v. huisvesting van andere diensten en daaraan gerelateerde ondernemingen. Bij een aantal projecten, waarbij ook woningen werden ontwikkeld, werd tevens een relatie aangegaan met externe woningbouwontwikkelaars.
Vastgoed nam de rol van de ontwikkelaar en hade de regie in het samenwerkingsproces met de gebruiker(s) en de toekomstige eigenaar (tevens gemeente).
De projecten werden gestart vanuit de initiatie fase en uiteindelijk opgeleverd aan de gebruiker(s) en eigenaar. De eigenaar nam het gebouw in beheer waarbij Vastgoed het onderhoud planmatig coördineerde.
In dit kader gaf … sturing aan een team projectmanagers die het ontwikkelingstraject inhoud gaven. Centraal stonden de voortgangsrapportages met terugkoppeling vanuit de projectbeheer - aspecten (Geld, Organisatie, Tijd, Informatie, Kwaliteit en Risico ‘s). Ook de sturing op de onderhoudsprojecten vond projectmatig plaats en viel onder zijn verantwoordelijkheid.

1985 – 2001 Advies & Ingenieursbureau
Adjunct directeur (60 pers.)
Het starten van een nieuwe businessunit met 12 adviseurs en het laten groeien tot ongeveer 60. Verantwoordelijk voor het operationeel aansturen van de businessunit met alle werkzaamheden die er bij horen.
Opzetten organisatie, aannemen personeel, verwerven werk, financiën, projecten control.
Daarnaast Projectmanager van projecten: huisvestingsonderzoeken, Stationsgebouwen, bruggen, viaducten, slibverwerkingsgebouwen, rioolwaterzuiveringen. Onderhoudsprojecten gemeentelijk vastgoed, recreatie gebouwen, parkeergebouwen

Manager Bouwkunde & Facility Management (25 pers.)
Leidinggeven aan adviseurs, ontwerpers en engineers op het gebied van Bouwkunde & Facility Management. Daarnaast Architect – projectmanager van projecten.

Opleiding interimmanager

Universitair, HBO
architectuur/bouwkunde

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Samen - werken, teamspeler
Vertrouwen/relatie
Resultaatgericht
Organisator
Analyticus
Creatief
Ervaren
Coach
Overtuigingskracht

Talenkennis interimmanager

nederlands

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :