Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Bedrijfskundig adviseur in de zorg

Bedrijfskundig adviseur in de zorg

Werkervaring interimmanager

Sep’14 - heden Bedrijfskundig adviseur
Vanuit de overtuiging dat “vaste banen” niet meer bestaan ben ik gestart als freelancer. Ik richt mij vooral op het zorgdomein en wel in de driehoek control, primair proces en management. In de ideale opdracht zitten aspecten als verandering, ondersteuning, sturing, samenwerking, communicatie, automatisering, de mens en common sense.

Okt’14 – nov’15 Business controller a.i. Evean
Tijdens deze opdracht heeft de focus gelegen op de opleiding, verbinding en sturing van de hoofden zorg (omzet ca. 45 miljoen). In dit rayon wordt de omzet voornamelijk uit extramurale zorg gehaald. Dit is een zeer dynamische vorm van zorg die aan veel veranderende regels en financieringsstromen onderhevig is.
Werkinhoud
• Opstellen van heldere management informatie
• Jaarrekeningtraject ondersteunen
• Opleiden Hoofden Zorg naar actieve zelfsturing met cijfers in een nieuw systeem
• Advies en sparring-partner van rayonmanager en control
• Individuele ondersteuning hoofden zorg en controllers
• Klankboard automatisering en systeeminrichting

Juni’13-Sep ‘14 Businesscontroller Huisvesting Stichting Philadelphia Zorg
Stichting Philadelphia Zorg is een landelijke organisatie met ruim 7.600 medewerkers die in en vanuit circa 700 locaties ondersteuning bieden aan ruim 7.800 cliënten met een verstandelijke beperking. De organisatie heeft een omzet van ca. 360 miljoen. Op dit moment is er een grote reorganisatie gaande waarbij de helft van de overhead zal verdwijnen.
Werkinhoud
• Opstellen van heldere management informatie omtrent Huisvesting.
• Bruggen bouwen tussen de diverse bedrijfsonderdelen waarbij integrale optimalisatie voorop staat.
• Businessplannen helpen opstellen en voorzien van scherpe analyses en actieplan.
• Beheersing van financiële processen en planning & control cyclus, alsmede het optimaliseren van de bezettingsgraad van de afdeling.
• Volwaardig advies- en sparringpartner van zowel de directie en het management als regiocontrollers.
• Ontwikkelen en implementeren van beleidskaders op het gebied van financiën en het beheersen van financiële processen en P&C cyclus, waaronder ook de meerjarenbegroting.
Jul’07-juni’13 Stafadviseur Ziekenhuisapotheek Meander Medisch Centrum
Het Meander Medisch Centrum is een topklinisch ziekenhuis in Amersfoort en heeft 618 klinische bedden. De ziekenhuisapotheek bestaat uit ca. 90 FTE en heeft een bruto omzet van ca. 20 miljoen euro. Verder is de ziekenhuisapotheek GMP-z gecertificeerd, heeft een fabrikantenvergunning en een zeer goed geoutilleerde productieafdeling.
Werkinhoud
• Het geven van adviezen over en het veranderen van bedrijfsprocessen op bedrijfseconomisch en logistiek vlak.
• Nauw betrokken bij ICT ontwikkelingen binnen de ziekenhuisapotheek
• Voorbereiding en uitvoering van de planning en control cyclus: monitoring van de gemaakte kosten, personeelsinzet en de gerealiseerde productie.
• Verantwoordelijk voor de voorbereiding van de begroting en het (meerjaren) investeringsplan.
• Vanuit de kwaliteitscertificering bij investeringen het plan van eisen (DQ, IQ, OQ en PQ) opstellen. In dit proces een proactieve rol spelen met het opstellen van business cases
• Het vervullen van wisselende rollen in projectteams (zowel als projectleider als projectlid).
• Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een correcte registratie en declaratie van geneesmiddelen (DOT)
• Operationeel dagelijkse aansturing van het logistieke team. Aanspreekpunt voor alle voorkomende ondersteunende zaken.


Mrt’02-jun’07 Traffic manager ABS-b.v. IJsselstein
ABS All Brake Systems bv is een familiebedrijf van ca. 60 FTE en handelt in remonderdelen en stuurdelen in heel Europa. Zij leveren zowel originele als merkloze rem en stuuronderdelen voor nagenoeg alle auto’s.
• Kernwoorden: procesmanagement, productmanagement, voorraadbeheer en inkoop. Vanaf het ontstaan van de behoefte naar een product tot aan de verkoop van het eind product het proces beheren.
• De bedrijfsprocessen analyseren en verbeteringen voorstellen.
• Meetpunten in de processen bouwen, doelen zetten en optimaliseren.
• ISO 9001 begeleiding en onderhoud. Ondersteuning bij audits en bij het continueren van certificering.
• Actieve rol binnen de automatisering en beheersing van het ERP systeem. Binnen het systeem ontwikkelen van Business Intelligence.
• Verantwoordelijk voor de inrichting van specifieke delen van het systeem waaronder de magazijnindeling.
• Belast met het inkopen van goederen bij diverse leveranciers. Aanvragen van prijzen (in enkele stuks en in combinaties) en het specificeren van de productkenmerken.
• Aan verkoopzijde marktgegevens verzamelen en activiteiten plannen.


Nov’00-feb’02 Logistiek manager IKEA-Utrecht
Retail ervaring, commercie en logistiek gaan hand in hand.
• Verantwoordelijk voor een juist voorraadniveau van de winkel
• Leidinggeven aan de logistieke medewerkers en het aansturen van de fysieke goederenstroom samen met de magazijnmanager.
• Verzorgen opleidingen voor het bestelsysteem en algemene opleidingen.
• Sturen en begeleiden van de verkoopmanagers naar een gezonde voorraad.
• Bepalen van het assortiment in samenspraak met de verkoopmanagers op basis van verkoopresultaten en volledigheid van productranges.
• Analyseren van voorraadwaarde en voorbereiden van acties.

Opleiding interimmanager

2003-2006 Bedrijfskunde Post-HBO, + diploma SLBU
1993-1997 Logistiek en Technische vervoerskunde + diploma, HvA
1992-1993 Civiele Technologie en Management, TU Twente
1989-1992 VWO + diploma, Rubenslaan, Utrecht
1984-1989 HAVO + diploma, Bonifatius College, Utrecht

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Communicatief, analytisch, humaan, energiek, ondersteunend, samenwerken

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :