Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financieel Interim Manager

Financieel Interim Manager

Werkervaring interimmanager

Eurogard BV Aug 2011 – heden

Eurogard is een productiebedrijf, waarbij een coating aangebracht wordt op kunststof ramen voor gebruik in de vliegtuig-, automobielindustrie en utiliteitsbouw. De samenstelling en de kwaliteit van de coating is hun specialiteit, waarbij er verschillende coatings zijn b.v.tegen UV-straling en het verharden.

Functie: Financieel Directeur a.i. (part-time 2.5 dag t/m dec 2012 daarna fultime)

Taken en Verantwoordelijkheden:
- Overname van alle werkzaamheden van de controller, waaronder maandelijks balanscontrole en rapportagecyclus; Budget; jaarrekening; IFRS; Dutch –en German GAAP; KPI’s; Capex; verzekeringen; juridische zaken; debiteurenbeheer e.d. voor de drie werkmaatschappijen
- Verantwoordelijk voor voorraad (Fifo) en kostprijzen (BOM) waarbij d.m.v. analyses procesverbeteringen doorgevoerd worden.
- Verantwoordelijk voor alle reconciliaties van tussenrekeningen en matching zoals de rekeningen: nog te ontvangen facturen, nog te ontvangen goederen, nog te facturen verzendingen enz.
- Verantwoordelijk voor de AO/IC.
- Samenstellen en ontwikkelen van managementrapportages
- Aansturen van de administratieve krachten
- Verantwoordelijk voor de Nederlandse consolidatie
- Opzetten, implementeren en managen van een nieuw ERP systeem MS Dynamics NAV 2013, waarbij alle aspecten aan de orde komen zoals Financieel, Logistiek, maar ook productie. Verantwoordelijk voor de gevoerde processen.
- Applicatiebeheerder van MS dynamics NAV 2013
- Juridisch en financieel opzetten van een nieuwe organisatie
- Opzetten van een projectadministratie
- Contactpersoon voor banken, accountant, belastingen e.d.

Na de overname van Eurogard BV door Nanogate AG kon afscheid genomen worden van de niet functionerende controller. Door mijn ervaring met Eurogard verzocht men mij de zaken weer op orde te brengen en te starten met het implementeren van een nieuw ERP systeem. Daarnaast is men een nieuw bedrijf gestart NGS, dat de gecoate platen vormt zodat het een eindproduct voor de automotive industrie. Men heeft mij gevraagd dit bedrijf juridisch en financieel in te richten.


THYSSENKRUPP NEDERLAND HOLDING BV nov 2011 – okt 2012
ThyssnKrupp Nederland Holding BV is de Nederlandse houdstermaatschappij van alle Nederlandse en verschillende buitenlandse deelnemingen van de bekende staalonderneming in Duitsland.
Functie: Controller a.i. (part-time 2.5 dag)
Taken en verantwoordelijkheden:
- Verantwoordelijk voor de enkelvoudige administraties van drie houdstermaatschappijen
- Verantwoordelijk voor de rapportages aan de Duitse moeder via Hyperion
- Verantwoordelijk voor het opmaken van de jaarrekeningen.
- Verantwoordelijk voor alle juridische documenten en de archiefvorming hiervan
- Verantwoordelijk voor de fiscale eenheid VPB; aangiften e.d.
- Verantwoordelijk voor een juiste verwerking en communicatie inzake dividend, impairments, doorbelastingen e.d.
Wat in eerste instantie begon als een tijdelijke vervanging van de controller inzake ouderschapsverlof, werd gaandeweg een verbetertraject nadat zij haar contract had opgezegd. Een duidelijk overzichtelijk archief, de achterstanden inzake VPB verrekeningen weggewerkt, en veel vernieuwende ideeën kan ik nalaten aan de nieuw aangestelde holdingcontroller.


EDCO BV aug 2010 – aug 1011
Edco BV is als familiebedrijf in de afgelopen 20 jaar uitgegroeid tot een van de grootste importeurs vanuit het Verre Oosten. Met het assortiment van ruim 30.000 artikelen levert zij aan vrijwel alle grootwinkelbedrijven in heel Europa, en heeft verkoopvestiging in Europa en in China.
Functie: Implementatiemanager Lawson M3 a.i.
Taken en Verantwoordelijkheden:
- Begeleiden van de implementatie van het ERP pakket M3. Hierbij adviserend aan de directie van EDCO inzake de te nemen stappen, en adviserend aan de programmeurs van Alfa Betha Solutions, die de implementatie begeleiden. Verantwoordelijk voor de complete financiële inrichting adviserend op Inkoop; Verkoop; Logistiek.
- Verbeteren interne processen en begeleiden van de organisatie bij het invoeren van de verandering
- Het nieuwe ERP systeem financieel correct inrichten en zorgen voor de integriteit van het systeem.
- Het testen van de implementatie op fouten en het begeleiden van het bedrijf in de testfase en zorgen voor draagkracht.
- Schrijven van test- en opleidingsscrips en gebruikersinstructies
- Het opleiden en instrueren van het personeel
- Begeleiden van de organisatie bij de overgang naar het nieuwe ERP-pakket
- Het opstarten van overleg en het opstarten en leiden van de projectgroep om te komen tot een Douane entrepôt E, alsmede het behalen van de AEO certificering.

Ondanks een zwaar verouderde administratie er toch in geslaagd om in het bedrijf een aantal verjongingsslagen door te voeren. Door goede proceswijzigingen voor te stellen, te beschrijven en vervolgens door te voeren is het bedrijf in staat met het nieuwe systeem betere en snellere rapportages te vervaardigen en dus meer inzicht te krijgen. Zeer zware opdracht omdat de jonge directie probeert vast te houden aan verouderde maar bekende bedrijfsprocessen.

Eurogard BV juni 2010 – Juni 2010

Eurogard is een productiebedrijf, waarbij een coating aangebracht wordt op kunststof ramen voor gebruik in de vliegtuig-, automobielindustrie en utiliteitsbouw. De samenstelling van de coating is hun specialiteit, waarbij er coatings zijn tegen UV-straling en het verharden.

Functie: Controller a.i.

Taken en Verantwoordelijkheden:
- Vervangen van de controller vanwege vakantie
- Het begeleiden van het due-dilligence onderzoek vanwege de overname van het bedrijf
Door mijn bekendheid met Eurogard was ik in staat snel de gevraagde gegevens aan te leveren tot grote tevredenheid van de directie en het bedrijf dat de verkoop begeleid (Holland Finance Corporate).

Fairstar Heavy Lifting BV Apr 2010 – Juni 2010

Fairstar Heavy lifting BV beheert twee van de grootste heavy transportschepen die vanuit Nederland aangestuurd en bemand worden, en ingezet worden voor het transporteren van bijvoorbeeld olieplatforms in de gehele wereld.

Functie: Controller a.i.

Taken en Verantwoordelijkheden:
- Herstellen van de integriteit van het systeem (MS Dynamicas NAV) en de volledige administratieve registratie
- Applicatiebeheerder MS Dynamics NAV
- Leidinggeven aan de afdeling
- Sparringpartner van de CFO
- Verbeteren van de in- en externe rapportage van deze beursgenoteerde onderneming
- Verantwoordelijk voor en het verbeteren van de AO/IC
- Verbeteren van de intercompany verhoudingen en de consolidatie
- MS Dynamics inrichten voor Activaregistratie en Telebankieren
- Verbeteren van de projectadministratie
- Inwerken van de nieuw aangestelde controller en administratief medewerkers

In korte tijd toch een administratie kunnen opzetten, van waaruit betrouwbare rapportages gehaald kunnen worden. Door het wegvallen van een administratief medewerker, gedwongen om vanaf de basis de administratie opnieuw op te bouwen. Ondanks de hectiek leuke opdracht met grote waardering vanuit de directie.


Schouten Ceralco BV Sep 2009 – Nov 2009

Schouten Ceralco BV is een groothandel importeur van Palmolie met een omzet van bijna 1 miljard USD. Daarnaast bezit het concern een aantal raffinaderijen.

Functie: controller/Accounting Manager a.i.

Taken en verantwoordelijkheden:
- Vervangen van de Accounting manager
- Leidinggeven aan de afdeling (7 medewerkers)
- Verzorgen van de geconsolideerde rapportages en verantwoordelijk voor de intercompany pricing
- Verzorgen van de maandelijkse Omzetbelastingaangiftes.
- Verbeteren van de AO/IC
- Verbeteren van het JD-Edwards pakket
- Opdracht voortijdig beëindigd door opzegging van het bankkrediet.

Ondanks het feit dat er al 6 interimmers rond liepen op verschillende disciplines was de integriteit van de administratie een grote puinhoop. Het opruimen van deze puinzooi zorgde, tot volledige tevredenheid van de directie, eindelijk voor inzicht in de financiële situatie.


Golf Club Crecy (Parijs) Aug 2009- Dec 2009

Golf Club Crecy te Crecy La Chapelle (nabij Parijs) is een 2 x 18 holes golfbaan eigendom van een Nederlandse investeringsbedrijf, alsmede een camping, een golfhotel en een restaurant.

Funktie: Controller a.i.

Taken en verantwoordelijkheden:
- Het opbouwen van een investeringsplan
- Het aanleggen van koppelingen zodat de maandelijkse cijfers sneller inzichtelijk zijn
- Controle en verbetering van de financiële administratie
- Begeleiding en aansturing van de administratieve medewerkers

Een oud collega (Inbrand Europe BV) had problemen om een investering winstgevend te krijgen. Na controle van de administratie en het investeringsplan werd al snel duidelijk waar de pijnpunten lagen, hiervan een rapport geschreven, waarin aanbevelingen werden gedaan om zowel de administratie weer correct te krijgen, en het bedrijf winstgevend. Mijn oud collega heeft deze aanbevelingen overgenomen, waarna het bedrijf verder kon.

Vollenhoven Olie BV Jan 2009 – juli 2009

Vollenhoven Olie is een handelsbedrijf in brandstoffen, heeft verschillende afzetformules en is eigenaar van ±60 benzinestations en heeft een samenwerking verband met nog eens 60 benzinestation.

Funktie: Controller a.i.

Taken en verantwoordelijkheden:
- Vervangen van de assistent controller
- Leidinggeven aan de afdeling (5 medewerkers)
- Verzorgen van de maandelijkse rapportages en controles
- Verzorgen van de geconsolideerde jaarrekening (6 entiteiten)
- Verzorgen van de maandelijkse Accijns-, Omzetbelasting-, loonbelastingaangiftes.
- Verbeteren van de intercompany afstemmingen en de methode van consolideren
- Controleren van de administratieve verwerking van het afgelopen jaar en het samenstellen van de jaarrekening.
- Het begeleiden van de douaneonderzoek inzake de accijnsaangiften van de afgelopen jaren
- Applicatiebeheerder van het ERP systeem (Navision)
- Het doorvoeren van veranderingen in het financieel Administratiesysteem (Navision)

Het 1 jaar geleden aangestelde hoofd administratie bleek toch niet bekwaam om zijn werkzaamheden naar behoren uit te voeren. Naast het weer op peil brengen van de administratie bleek dat er ook een groot probleem lag in de aangiftes accijns van het afgelopen jaar. Door snel een intern controle overzicht te maken en deze te overleggen aan de belastingdienst, werd voorkomen dat er een boete van EUR 750K werd opgelegd. Bovendien was de belastingdienst zo tevreden dat een reeds opgelegde boete van EUR 60K verminderd werd tot 20K.

EUROGARD BV Jul 2008 – Jan 2009

Eurogard is een productiebedrijf, waarbij een coating aangebracht wordt op kunststof ramen voor gebruik in de vliegtuig-, automobielindustrie en utiliteitsbouw. De samenstelling van de coating is hun specialiteit, waarbij er coatings zijn tegen UV-straling en het verharden van de kunststof plaat.

Functie: Hoofd Finaniciële Administratie/Controller a.i. (parttime 3 dagen per week)

Taken en verantwoordelijkheden:
- Overname alle normale taken van de met zwangerschap zijnde controller, zoals aansturen afdeling; treasury; debiteurenbewaking; verzekeringsportefeuille e.d.
- Leidinggeven aan de financiële afdeling (2 medewerkers)
- Maandelijkse rapportage zoals Outlook; Actuals; weekly sitereport; budget e.d. via Hyperion
- Het bedrijf financieel begeleiden bij de verkoop van de organisatie; samenstellen van een digitale dataroom; begeleiden due-dilligence onderzoek en juridische verwerking.
- Opschonen van de afdeling administratie; verzekeringsbestanden; interne rapportage en archivering
- Verbeteren van de Europese intercompany afstemming en consolidatie van de rapportage, en verntwoordelijk voor het vastleggen en doorvoeren van de intercompany prijzen
- Begeleiden salarisadministratie en personeelszaken
- Verbeteren van de maandelijkse rapportagecyclus, waardoor controle en samenstelling eenvoudiger en sneller verloopt

Tijdens de vorige interim opdracht bij dit bedrijf bleek, dat de directie niet tevreden was over de verrichtingen van de controller, en met name de rapportage en inrichting van de administratie. Tijdens het zwangerschapsverlof kreeg ik de mogelijkheid de administratie en rapportage op een hoger niveau te brengen. Tegelijkertijd werd het bedrijf klaar gemaakt voor verkoop. Het samenstellen van een dataroom was voor mij een nieuwe ervaring.


ENCEBE BV Boxtel Jul 2008 – Jan 2009

ENCEBE BV is de grootste producent van vleeswaren en onderdeel van het Vion concern.

Funktie: controller a.i. (parttime 2 dagen per week)

Teken en verantwoordelijkheden:
- opvangen van alle taken inzake de vacature van controller, zoals het aansturen van de afdeling (8 FTE), het begeleiden van de assistent en deze verder opleiden.
- Het onder controle brengen van de emballagestroom
- Applicatiebeheerder Navision
- Verbeteringen aangebracht in Navision, waaronder een onderdelenmagazijn ingericht voor de machineonderdelen.
- Het controleren en verbeteren van de interne processen
- Het opschonen en verbeteren van het balanscontrolesysteem en de financiele adminstratie
- Verzorgen van een juiste consolidatie en intercompany afstemming
- Maandelijkse rapportage zoals Outlook; Actual; budget e.d. via Hyperion

Een hectisch bedrijf in de vleeswaren ten tijde dat de prijzen en marges zwaar onder druk staan. De administratie: relatief jong personeel met weinig initiatief tot verbetering van de processen. In korte tijd de processen verbeterd, de interne controle opgezet en daarnaast een aantal ontbrekende processen opgepakt uitgewerkt en ingevoerd.


EUROGARD BV Dec.2007 – Apr 2008

Eurogard is een productiebedrijf, waarbij een coating aangebracht wordt op kunststof ramen voor gebruik in de vliegtuig-, automobielindustrie en utiliteitsbouw. De samenstelling van de coating is hun specialiteit, waarbij er coatings zijn tegen UV-straling en het verharden van de kunststof plaat.

Functie: Controller a.i.

Taken en verantwoordelijkheden:
- Herinrichten van automatiseringssysteem Navision zodat de logistieke informatie uit dit systeem betrouwbaar wordt. Na aanvang bleek dat deze informatie al sinds de implementatie (8 jaar geleden) onbetrouwbaar is, en dat tal van interne procedures en werkinstructies aangepast dienden te worden
- Het monitoren en verbeteren van business processen
- Inrichten AO/IC

Veel processen beschreven en gewijzigd. Veel adviezen verstrekt om de interne organisatie te verbeteren, zoals het samenstellen van een managementteam.

VOLLENHOVEN OLIE - Tilburg Jan. 2007 – Dec 2007

Vollenhoven Olie is een handelsbedrijf in brandstoffen, heeft verschillende afzetformules en is eigenaar van ±60 benzinestations en heeft een samenwerking verband met nog 60 benzinestation.

Functie: Controller a.i.

Taken en verantwoordelijkheden:
- Analyseren en verzorgen van de maandelijkse rapportages; BTW-aangifte; Accijns-aangifte; het opstarten van een balanscontroledossier en het later overdragen van deze werkzaamheden aan de nieuwe functionaris.
- Inrichten AO/IC
- Herstructureren van de huidige administratie en verbeteren van de werksfeer en cultuur binnen het bedrijf
- Verantwoordelijk voor de geconsolideerde rapportage en intercompany afstemming
- Verantwoordelijk voor het verbeteren van het systeem van intercompany pricing en het vastleggen hiervan
- voor de accountant
- De totale begeleiding van de implementatie van Navision. Inmiddels is dit systeem live.
- Oplossen van de problemen in de oude administraties en deze gereed te maken voor de accountants-
- controle.
- Het monitoren en verbeteren van business processen
- Bijdrage leveren aan de ontwikkeling van een strategie inzake de bedrijfsvoering
- Leidinggevend 6 personen

Dit bedrijf beschikte duidelijk niet over gekwalificeerd personeel dat een goede administratie kon voeren. Integriteit van de administratie ontbrak, evenals een goed intern controle systeem. Ik heb het personeel op een hoger niveau gebracht en gezorgd, dat er een goed intern controlesysteem opgezet werd. Een vergevorderde implementatie van Navision was verre van compleet. De leiding van deze implementatie overgenomen en ervoor gezorgd dat na verloop van tijd deze succesvol kon worden uitgevoerd. 
FLOWSERVE FLOW CONTROL BV – Roosendaal Aug. 2006 – Jan. 2007

Flowserve Flow Control BV is een klein productie- en verkoop bedrijf in pompen en onderdelen daarvan. Flowserve is een onderdeel van een Amerikaanse holding met vestigingen over de gehele wereld.

Functie: Hoofd Financiële Administratie Ass. Controller a.i.

Taken en verantwoordelijkheden:
- overnemen van de maandelijkse rapportage aan US (Hyperion) en de dagelijkse leiding van de Accounting Department met het doel deze over te dragen aan de nieuw aan te stellen kandidaat. Na aanvang van de werkzaamheden bleek, dat zowel de administratie als de rapportagecyclus op tal van punten verbeterd konden worden. Hierbij stonden zowel SOX als USGAAP centraal.
- Verantwoordelijk voor de verzekeringen en pensioenen
- Het monitoren en verbeteren van business processen
- Inrichten AO/IC
- door het verbeteren van het intern controlesysteem is het bedrijf in staat sneller te rapporteren aan de Amerikaans moeder, en is de betrouwbaarheid vergroot
- Herstructurering van de huidige administratie en verbeteren van de werksfeer en cultuur binnen het bedrijf
- Leidinggevend 4 personen

Door koppelingen te bouwen tussen het ERP-systeem, Excel en Hyperion kon een rapportage die voorheen 3 dagen in beslag nam teruggebracht worden naar 3 uur. Daarnaast het Sox systeem geïntroduceerd, gedocumenteerd en geïmplementeerd en de gehele administratie en intern controle systeem verbeterd.


ACAL NEDERLAND BV - Eindhoven 2002 – 2006

Acal Nederland BV is een groot handelsbedrijf is IT hardware en software producten en is een onderdeel van een Britse holding.

Functie: Controller

Taken en verantwoordelijkheden:
- verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie en rapportage; salarisadministratie en wagenpark, verbeteren van het Interne Controle systeem alsmede het verbeteren en begeleiden van het personeel bij het zeer recent ingevoerde automatiseringssysteem (JD Edwards, Oneworld)
- Shared Service centre (3 entiteiten)
- verbeteren van de interne verslaglegging, consolidatie van de Nederlandse entiteiten, intercompany afstemming en controle over de cijfers
- Bepalen van de intercompany prijzen en de vastlegging daarvan verdedigen bij de belastingdienst
- Inrichten AO/IC
- Optimaliseren van de financiële processen
- leidinggeven aan zeven personen
- Opstellen van de jaarrekeningen
- Applicatiebeheerder van het ERP-systeem
- fungeren als contactpersoon voor banken, accountant, juristen en fiscalisten


J.W. KARDOL BV - Waardenburg 1999 – 2002

J.W. Kardol BV is een kleine groothandel en verpakker van fruit

Inkoop, verkoop en verpakken van fruit.

Functie: Controller

Taken en verantwoordelijkheden:
- herinrichten van de totale financiële administratie, budgettering en geconsolideerde rapportage
- implementeren van een nieuw automatiseringssysteem (Navision) waarbij de gehele logistieke administratie ingericht kon worden. Hiervoor zijn de interne processen opgesteld en indien nodig gewijzigd
- invoeren van de kwaliteitszorgsystemen (Iso 9001-2000; HACCP; BRC en Europe-gap). Het algemeen management vanwege langdurige ziekte van de directeur eigenaar (± 2 jaar)
- instellen en begeleiden van een Management Team
- herinrichten van de personeelsadministratie en salarisadministratie
- leidinggeven aan 25 personen
- begeleiden van het bedrijf tijdens verkoop van het bedrijf en ten tijde van het due-dilligence onderzoek
- contactpersoon voor banken, accountant, juristen, fiscalisten en verzekeringen


JAN VAN DER LINDEN BV (TANGO SHOES) 1998 – MEI 1999

Jan van der Linden BV is een holding van circa 45 verkoopwinkels van schoenen (15 in Duitsland, 20 in Nederland en 10 in Tsjechië).

Functie: Controller

Taken en verantwoordelijkheden:
- herinrichten van de totale financiële administratie, -budgettering en geconsolideerde rapportage. Onder controle brengen van de Duitse en Tsjechische administratie en geconsolideerde rapportage
- Shared service centre ( 4 entiteiten, Nederlands, Begisch, Duits en Tjechisch)
- implementeren van een nieuw automatiseringssysteem (Afas -Multirecord)
- herinrichten van de personeelsadministratie en salarisadministratie
- leidinggeven aan acht personen
- fungeren als contactpersoon voor banken, accountant, juristen en fiscalisten



INBRAND EUROPE BV 1996 – 1998

Holding van een 8-tal verkoopbedrijven en een 3-tal productiebedrijven in heel Europa in Babyluiers, incontinentiemateriaal en damesverbanden.

Functie: European Controller

Taken en verantwoordelijkheden:
- opzetten en invoeren van een internationaal rapportage- en budgetteringssysteem (Financieel, Verkoop, Logistiek en Management), waarbij het consolideren van de rapportage binnen een halve dag gecompleteerd zou worden.
- opzetten van een Europees Treasurysysteem
- verantwoordelijk voor intercompany afstemmingen en de geconsolideerde rapportage
- opzetten van een controleerbare administratie en rapportage in een Franse productievestiging voor babyluiers (350 personeelsleden), waarbij vooral de productieadministratie en de margeberekeningen veel aandacht hebben gekregen
- opzetten en herinrichten van de personeelsadministratie mede door het opzetten van een personeelshandboek
- verantwoordelijk voor salarisadministratie
- leidinggeven aan vier personen
- fungeren als contactpersoon voor Accountant, Juristen, fiscalisten e.d.
- verantwoordelijk voor de aansturing van de financieel verantwoordelijken van de verschillende vestigingen


ERICO BV 1988 – 1996

Erico BV is een productiebedrijf in grootmetaal met circa 160 medewerkers.

Functie: Hoofd Financiële Administratie/Personeel

Taken en verantwoordelijkheden:
- herinrichten van de totale financiële administratie
- verantwoordelijk voor de rapportage
- opzetten en herinrichten van de totale personeelsadministratie mede door het opstellen van een personeelshandboek
- verantwoordelijk voor het opstellen van en het uitvoeren van het personeelsbeleid. Salarisadministratie
- begeleiden van het bedrijf tijdens de overgang van BV-25 naar BV-10
- verantwoordelijk voor de implementatie van een uit Amerika ontwikkeld Financieel en logistiek automatiseringssysteem
- fungeren als Voorzitter van de Personeelsvereniging. Verantwoordelijk voor de Financiële- Administratieve- en personeelsprocesbeschrijvingen t.b.v. kwaliteitscertificering
- leidinggeven aan zes personen
- fungeren als contactpersoon voor de Banken, Accountant, Werkgeversvereniging, juristen ed.


REGIONALE KRUISVERENIGING MIDDEN-BRABANT – Tilburg 1981 – 1988

De regionale Kruisvereniging Midden Brabant was een tussenvorm om te komen tot de huidige thuiszorg.
Functie: Regionaal Administrateur

Taken en verantwoordelijkheden:
- verantwoordelijk voor het begeleiden van penningmeester en bestuur van plaatselijke kruisverenigingen tijdens de grote reorganisatie van het kruiswerk van kruisverenigingen via kruisinstellingen naar regionale kruisverenigingen


ACCOUNTSKANTOOR – CAMPS, OBERS & CO 1979 – 1981

Camps, Obers & Co zijn de grondleggers van het huidige BDO

Functie: Assistent Accountant

Taken en verantwoordelijkheden:
- verantwoordelijk voor de controle van administratie en opstellen van de accountantsrapportage

Opleiding interimmanager

SPD
MEAO
MAVO
Diverse Fiscale- ARBO-, ISO- en management trainingen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Dutch-Gaap
US-GAAP
GB-GAAP
IFRS
SOX
ERP paketten:
MS Dynamics NAV (Navision)
MS Dynamics AX (Exapta)
JD-Edwards
M3
Mapics
Unit-4
Mutlirecord
Afas
Oraclee
Exact
Ervaren MS office gebruiker m.n. Excel uitstekend

Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal
Engels vloeiend
Duits vloeiend

Overig

Specialist in fiscaliteiten zoals VPB, BTW, LB en Accijns

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :