Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager service, Manager operations

Manager service, Manager operations

Werkervaring interimmanager

PROFIEL

Ik ben een enthousiaste en zeer gedreven persoon met ruim 15 jaar ervaring in operationele Service & Support omgevingen, waarvan de laatste 10 jaar in leidinggevende functies. In verschillende rollen heb ik ervaring opgedaan in zowel de technische aspecten als in de procesmatige, financiële, strategische en verander aspecten van de operatie.

In mijn dagelijkse werkzaamheden streef ik naar een continue verbetering van de werkzaamheden van het team en mijzelf en stimuleer ik anderen hierin op een proactieve wijze. Ik ben hierin zeer klantgericht. Ik lever een actieve bijdrage aan het succes van de organisatie, anderen en mijzelf.

Mijn communicatie kenmerkt zich door een open, eerlijke, rechtvaardige en directe stijl. In mijn communicatie, feedback en andere activiteiten heb ik blijvende aandacht voor alle details.

Ik neem graag verantwoordelijkheid, ook in risicovolle of stressvolle omstandigheden met een grote diversiteit aan werkzaamheden, en draag daarmee zorg voor een tevreden eindklant, waarbij ik de belangen van de eigen organisatie niet uit het oog verlies.

Ik ben in staat om snel complexe situaties te overzien en van daar uit gestructureerd en georganiseerd te werk te gaan.

WERKERVARING

2012 - heden: Business Unit Manager Value Service & Support afdeling
brightONE, Amersfoort
brightONE is ontstaan uit Tieto door de overname van alle klantcontactactiviteiten in Nederland, Duitsland, Polen en India door de Duitse investeerder Aurelius.
Met ongeveer 1.000 medewerkers richt brightONE zich op IT en consultancy diensten in customer engagement en omnichannel klantcontact.

In deze rol ben ik lid van het MT van brightONE Nederland en eindverantwoordelijk voor de business unit Value Service & Support.
Mijn verantwoordelijkheden bestaan hierbij uit:
● Het opstellen van en sturen op het jaarlijks budget;
● Maandelijkse financiële rapportage;
● Zorgdragen voor een maximale tevredenheid van onze klanten;
● HR verantwoordelijkheid voor de business unit van 16 personen;
● Eindverantwoordelijk voor het opstellen en de uitvoering van de beheercontracten met onze klanten;
● Verantwoordelijk voor business unit sales & marketing in samenwerking met de sales en marketing teams;
● Business development van de business unit;
● Optimalisatie van de processen en procedures binnen de business unit en de samenwerking met de andere business units;
● Strategisch overleg met klanten en leveranciers.

In deze functie heb ik diverse optimalisatie- en verandertrajecten doorgevoerd in de business unit, waarbij binnen het team een servicedesk is opgezet die zich specifiek bezighoudt met de afhandeling van alle incidenten en andere ad-hoc verzoeken, die direct moeten worden uitgevoerd. Tevens is er zorg voor gedragen dat het gehele team ITIL gecertificeerd is en volgens ITIL standaarden de werkzaamheden uitvoert. Daarnaast heb ik voor onze grootste klanten service accountteams opgezet, welke verantwoordelijk zijn voor klanttevredenheid en actief met de klant meedenken over optimaal gebruik van de applicaties. De winstgevendheid van de Value Service & Support unit is altijd een zeer belangrijke factor geweest in de winstgevendheid van de gehele organisatie.

Tenslotte heb ik onze dienstverlening verder ontwikkeld, waarbij transparantie een belangrijke eigenschap is. Onze Managed Service dienstverlening is uitgebreid met een aantal nieuwe diensten, die onze klanten helpen om het maximale uit hun omgeving te halen.


2010 - 2012: Customer- en Delivery Manager
Tieto, Amersfoort
Tieto is een grote, van oorsprong Finse, internationale IT dienstverlener, die voornamelijk actief is in Noord Europa en Rusland. Tieto is met zo’n 17.000 werknemers wereldwijd actief in ongeveer 40 landen. In Nederland richt Tieto zich voornamelijk op IT en consultancy diensten op het gebied van de ondersteuning van klantcontact van organisaties.

In deze rol was ik verantwoordelijk voor alle deliveries (projecten, contracten en detachering) aan een deel van de klanten van Tieto, waaronder het grootste account. In deze rol heb ik een significante verbetering gerealiseerd in de kwaliteit van de dienstverlening en daarmee de klanttevredenheid sterk kunnen verhogen.
Ik onderhield daarnaast in deze rol het contact met de leveranciers die verantwoordelijk waren voor een deel van de invulling van onze dienstverlening en heb ik de overeenkomsten (mede) opgesteld die de basis vormen voor deze samenwerking.

Activiteiten:
● Operationele aansturing van het klantteam van 15-20 personen;
● Opstellen van strategisch lange termijn plan voor accounts;
● Onderhandeling van nieuwe en verlenging van bestaande contracten met opdrachtgevers;
● Verantwoordelijk voor winstgevendheid projecten en contracten;
● Zitting in project stuurgroepen;
● Duidelijke verbetering gerealiseerd van de klanttevredenheid door een significante verlaging van het aantal incidenten te realiseren, de Service Level afspraken ruimschoots na te komen en de kwaliteit van de oplossing te verbeteren. Daarnaast heb ik hierin ook ruime aandacht besteed aan de communicatie van deze verbeterslagen bij de klant. Ook op het gebied van consultancy binnen de beheer- en projectwerkzaamheden zijn grote resultaten geboekt door proactief met de eindgebruikers mee te denken en van daaruit voorstellen ter verbetering voor te leggen;
● Onderhouden van contacten met leveranciers en het opstellen van overeenkomsten;
● Verantwoordelijk voor de juiste overdracht van Sales naar Delivery;
● Rol in het Thought Leader Team van Tieto Nederland.

2003 - 2010: Service Account Manager
Tieto, Amersfoort
Als Service Account Manager was ik verantwoordelijk voor de 24x7 operationele invulling van de beheercontracten met onze klanten. In deze rol heb ik ruime ervaring opgedaan met ITIL en ITIL-gebaseerde werkwijzen, op het gebied van Incident-en Problem Management, Change Management en andere ITIL componenten.

Activiteiten:
● Verantwoordelijk voor de maandelijkse management rapportages intern en naar de klant;
● Verantwoordelijk voor het nakomen van de contractafspraken;
● Escalatiemanager in het geval van incidenten met een hoge prioriteit;
● Verantwoordelijkheid voor het signaleren van nieuwe kansen en deze, alleen of in samenwerking met anderen, omzetten in project of contract;
● Operationeel aansturen van het beheerteam.

2000 - 2003: Technisch Specialist
Tieto, Amersfoort
In deze rol ben ik betrokken geweest bij de realisatie van een aantal grotere nieuwbouwprojecten en bij een groot aantal changes binnen bestaande omgevingen. Deze projecten en changes hadden allemaal betrekking op het ondersteunen van het klantcontact van onze klanten via verschillende kanalen, zoals telefoon, mail, brieven, chat en winkel. In deze rol heb ik veel ervaring opgedaan met zowel het schrijven van functionele en technische ontwerpen als de bouw zelf. Daarnaast ben ik betrokken geweest bij integratiewerkzaamheden met achterliggende systemen.
Tenslotte heb ik in deze rol ook beheerwerkzaamheden uitgevoerd voor onze klanten.
Klanten waar ik werkzaam ben geweest namens Tieto zijn onder andere ANWB, MN Services, Sensire, Eneco, Essent, KPN, Planet Internet, Robeco, SNS en ING.

1997 - 2000: Technisch Specialist
Cap Gemini, Utrecht
Mijn werkzaamheden bij Cap Gemini bestonden voornamelijk uit het technisch realiseren van oplossingen bij onze klanten, op het gebied van het ondersteunen van klantcontact.

Opleiding interimmanager

1985 - 1992 VWO, Christelijk Lyceum Gouda
1992 - 1997 Bedrijfskundige informatiesystemen, Universiteit van Amsterdam
2015 Consultative selling training
2014 Sales training Microsoft Dynamics CRM
2012 7 habits training Steven Covey (interne training)
2011 Tieto Leadership Programma
2010 Team Dynamics
2009 Tieto First Line Management
2002 Tieto projectmanagement training
2000 - 2009 Diverse trainingen Mansal/Floreo (persoonlijke effectiviteit, sales, management)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht, georganiseerd, direct, flexibel ingesteld, klantgericht, pragmatisch, brede interesse in IT en technieken, betrouwbaar, stipt, open, transparant, helder en duidelijk in het geven van feedback en uitspreken van verwachtingen

Talenkennis interimmanager

Nederlands (moedertaal), Engels (goed), Duits (gemiddeld), Frans (gemiddeld)

Overig

● Managementvaardigheden;
● Sterke affiniteit met IT;
● Werken in een team om tot een gezamenlijk resultaat te komen;
● In staat om mensen te motiveren;
● Sterke analytische vaardigheden;
● Groot organisatievermogen;

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :