Flex Manager
De top 21222 Flexmanagers van Nederland
21222 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Operations-, Supply Chain, Technische Manager Food

Interim Operations-, Supply Chain, Technische Manager Food

Werkervaring interimmanager

Feb ’16 – heden Cargill Refined Oils Europe BV
(Interim) Produceren, ontwikkelen en verkopen van Palm, Kokos en PalmPit oliën wereldwijd. Omzet 84 miljoen euro, 185 FTE.

Production Manager (a.i.) / Supply Chain Manager (a.i.) / Project Manager (a.i.)

Opdrachten:
• Dagelijkse leiding operationele productieorganisatie incl. verbeteringstrajecten.
• Opzetten Strategische personeelsplanning Operations conform instroom-uitstroom model, Functiewaardering productie i.s.m. ANVR.
• Supply Chain organisatie optimaliseren (gedrag, structuur) om de groei en investering voor de komende 5 jaar in volume aan te kunnen.
• Standaardiseren en vereenvoudigen van werkprocessen.
• Opzetten doelstellingen ( KPI’s) en vertalen naar de werkvloer.
• Verbeteren lever performance fabriek.
• Re-animatie van Operator Care traject (OPEX-Lean programma).
• Mentor traject nieuw aangenomen Productie- en Terminal Manager.

Resultaten:
• Strategische personeelsbezetting gerealiseerd.
• KPI’s gerealiseerd met als resultaat voorspelbaarheid.
• Besparing integrale kosten Supply Chain van 168k€ (9%) op jaarbasis.
• Leverperformance van 79% naar gemiddeld 97% (Cargill standaard 96%)
• Rest van de genoemde opdrachten gerealiseerd.
• Zie projecten overzicht.

Jun ’15 – Feb’16 Primus Ouwel fabrieken B.V. (Dutch based company)
(Interim) Produceren, ontwikkelen en verkopen van Ouwel (eetbaar papier op basis van zetmeel) wereldwijd. Omzet 9 miljoen euro, 90 FTE.

Operations Manager (a.i.)

Opdrachten:
• Operations, bestaande uit de afdelingen Productie, Technische Dienst, Planning, KAM, Magazijn/Expeditie/Transport en Inkoop op een hoger professioneel niveau brengen en leidinggeven aan de verder ontwikkeling hiervan. Focus: teamleiders en coördinatoren werkvloer.
• Vormgeven aan de cultuurverandering van reactief-passief naar proactief.
• Implementatie van KPI’s binnen operations/Technische Dienst.
• Structureren van de Technische Dienst zoals inzetbaarheid monteurs opzetten onderhoudsplannen korte – en lange termijn, van correctief naar preventief, opzetten workflow, start maken met onderhouds systeem Ultimo.
• Realiseren her-certificering BRC 6 & IFS (cirkel van invloed: operations) waarbij de focus ligt op pragmatische toepasbaarheid binnen de productie- organisatie.
• Managing site CAPEX-projecten portofolio, inclusief budget beheer.

Resultaten:
• Her-certificering BRC 6 & IFS gerealiseerd.
• KPI’s gerealiseerd met als resultaat voorspelbaarheid.
• Besparing van 50k€ op jaarbasis (7%) op Technische kosten.
• Besparing van 250k€ op jaarbasis (7%) op Directe loonkosten.
• Besparing integrale kosten Supply Chain van 168k€ (10%) op jaarbasis.
• Besparingen gerealiseerd door processen inzichtelijk en meetbaar te maken middels proces mapping, opzetten massabalans, medewerkers “aan het handje” te nemen en “boerenverstand” te gebruiken.
• Opdracht Technische Dienst gerealiseerd.

Jan ’15 – Jun ‘15 ABC Board Company B.V. (Dutch based (international) family company)
(Interim) Produceren, ontwikkelen en verkopen van plaatbord wereldwijd volgens het Cradle To Cradle principe en negatieve CO2 foodprint. Omzet 150 miljoen euro, 80 FTE.

Project/ QESH Manager (a.i.)

Opdrachten:
• Definiëren Algemene Project Voorwaarden, CAPEX-structuur.
• Leiden van multidisciplinaire teams inclusief de disciplines Mechanische- en Electrische afdelingen, middels opzetten, bewaken, budgetcontrole overall projectplan (EPC-projectmanagement, EPC, FEL, NOD) voor nieuwe board fabriek in westelijk havengebied Amsterdam met als uitgangspunt VMO middels Cradle to Cradle certificering, negatieveCO2 foodprint en energie neutraal. Project waarde: 12 miljoen €.
• Linking pin externe engineering contractors.
• Structuur brengen conform Lean en WCM-principes bij de afdeling Technical Service bestaande uit Engineering, Tooling Shop (Matrijzen) en Technische Dienst, incl. KPI’s met betrekking tot de beschikbaarheid van productie -middelen, kosten en veiligheid.
• Opstellen onderhoudsconcept per installatie.
• Opzetten Quality Assurance Management Systeem Cradle To Cradle (Goud-Platina), interne auditering op het gebied van kwaliteitsborging en veiligheid.
• Inrichten Productie-, QESH-organisatie conform Lean en WCM-principes.

Resultaten: opdracht gerealiseerd en overgedragen aan Operations Manager.


Jun ’13 – Jan ‘15 Zwanenberg Food Group (Dutch based family Company)
Productie (verwerking), ontwikkelen en vermarkten van zowel langhoudbare als verse vleeswaren en vleesconserven. Omzet 350 miljoen euro, 1.400 FTE

Plant Manager
Algeheel leidinggeven aan en eindverantwoordelijk voor het totale resultaat van de locatie Sluisweg (+/- 250 FTE). Omzet +/- 60 miljoen Euro.
Afdelingen locatie: Productie, Technische Dienst (incl. Facilitair & Projecten), QESH, Personeelszaken, Bedrijfsbureau/Planning, Product Ontwikkeling. Lid BU Team

Taken:
• Managing site CAPEX-projecten portofolio, inclusief budget beheer.
• Opstart Halal productielijn.
• Implementatie incl. certificeringen, opstart Snacks productielijnen.
• Ontwikkelen strategie personeel (Rendement op Arbeid).
• Vertalen operations visie naar een meetbare- en haalbare strategie voor de verschillende afdelingen van de operaties organisatie.
• Invulling geven aan en op orde brengen van de wettelijke bepalingen in het kader van Milieu, Arbo, Veiligheid en de bijbehorende vergunningen.
• Implementaties van KPI’s middels OGSM-systematiek.
• Structureren operationele organisatiestructuur.
• Her-activeren WCM (5S, TPM, SMED etc) en visie/strategie formuleren.
• “Huis op orde” brengen betreffende Kwaliteit, Kosten, Leverperformance, Preventief Onderhoud en Certificeringen.
• Realiseren BRC-6 onaangekondigd, Halal en Tesco Certificering.

Resultaten:
• Reductie totaal verlies locatie met 2 miljoen euro en operationele kosten beheersbaar.
• Implementatie KPI’s (Directie-Management-Afdeling-Lijnen-Ploegen).
• Ontwikkelen/implementeren lange termijn operationele visie/strategie incl. vertaling naar duidelijke kortetermijndoelstellingen per afdeling, ploeg.
• Locatie Masterplan 2014-2017.
• Installatie, opstart en opschaling nieuwe Snack productielijnen binnen budget (1.8 miljoen euro), planning en kwaliteit.
• BRC-6 onaangekondigd, Halal en Tesco Certificering gerealiseerd.
• Huis op orde betreffende productie, QA/QC en technische dienst organisatie.
• Huis op orde betreffende Milieu, Arbo, Veiligheid en de bijbehorende vergunningen.


Jan ’08 – Jun ‘13 Hoogesteger Fresh Specialist BV (UK-Jamaica Family based Company)
(Onderdeel van de Jamaica Producers Group (7 vruchtensap fabrieken, fruit plantages, scheepvaart en koffie)) (ex locatie van FrieslandCampina)
Productie, verkoop, ontwikkeling van verse vruchtensappen voor de Nederlandse (dagvers) – en Europese Markt (lang houdbaar). Omzet 68 miljoen Euro, 205 FTE

Plant Manager
Eindverantwoordelijk voor het totale resultaat en proces van de fabriek, incl. introduceren nieuwe processen/ technologie/producten.

Taken:
• Algeheel leidinggeven aan de locatie (+/- 105 FTE).
• Managing site CAPEX-projecten portofolio, inclusief budget beheer.
• Ondersteuning Global Operations Management
• Benodigde aanpassingen aan bestaande equipment zoals (Aseptisch-normaal) afvulmachines, doppensluiters, opzetmachines etc.
• Optimalisatie/standaardisatie Supply Chain.
• Cultuuromslag bewerkstelligen van “uitleggen van het probleem” naar “oplossingen brengen en doen”.
• Ontwikkelen, implementatie van nieuwe methoden en technologieën.
• Implementatie van Lean Manufacturing Methoden.
(Constraint Management, 5S, SMED, Kaizen, JIT, TPM)

Resultaten:
• Reductie arbeidskosten met 6% (800.000 Euro/jaar)
• Reductie Faalkosten van 9% naar 3% (250.000 Euro/jaar)
• Realisatie/ implementatie innovatie Pulse Electric Field (PEF) technologie voor houdbaarheidsverlenging sappen van 8 naar 21 dagen met behoud van sensorische eigenschappen. 2e plaats: Food Valey Award 2012, diverse artikelen o.a. in VMT augustus 2012.
• Klantenklachten van 68 PPM naar 6 PPM.
• Productie performance vers van 79% naar 99%.
• Productieorganisatie geoptimaliseerd.
• Reductie onderhoudskosten met 102.000 euro bij stijging met 4% van beschikbaarheid productielijnen.
• Implementatie van Structureel Verbeteren.
• Rendement verbetering met 2 % van sinas (400.000 Euro/jaar)


Mrt ‘03 – Jan. ‘08 Bolletje BV te Almelo (Dutch Based Family Company)
Produktie, verkoop en ontwikkeling van hoogwaardige voedingsmiddelen zoals beschuit, knack, koeken, brood en zoutjes voor hoofdzakelijk de Nederlands markt. Omzet 184 miljoen Euro, 650 FTE, 4 productielocaties. (Almelo, Naarden, Amsterdam, Heerde)

Bedrijfsleider (Locatie Almelo & Naarden)
Verantwoordelijk voor het totale proces in de fabrieken van introduceren nieuwe processen/ technologie, productieresultaat, QESH, P&O, leverbetrouwbaarheid, investeringsplan, voorraadbeheer en kostenbeheersing. Lid MT.

Taken:
• Algeheel leiding van de locaties Almelo (175 FTE) & Naarden (45 FTE).
• Operationeels plan lange termijn opstellen en implementeren.
• Her-allocatie productielocatie Naarden naar Almelo en lay-out herdefiniëren met behulp van Lean Methodieken.
• Opstarten en uitvoeren van investeringsprojecten. Begeleiden van de engineering fase en het leiden van multidisciplinaire projectteams, met in achtneming van veiligheid, kwaliteit, budget en planning.

Vervolg taken Bolletje B.V..:

• Cultuuromslag bewerkstelligen binnen productie en ondersteunende afdelingen van “uitleggen van het probleem” naar “oplossingen brengen en doen”. (F(ocus) O(p) B(olletje))
• Implementatie van Continu Verbetermethoden. (5S, SMED, Kaizen, JIT, TPM)

Resultaten:

• Reductie kosten van arbeid met 3% middels OPEX-methodieken.
• Klantenklachten van 12 PPM naar 5 PPM.
• Productie performance van 91% naar 99% lang houdbaar/vers.
• Reductie Interne kwaliteit kosten met 670.000 euro
• Reallocatie plant Naarden naar Almelo binnen budget en op tijd.
• Voorraad reductie met 28% middels JIT-Kanban (3.7 miljoen euro)
• Jaarlijkse daling van totale operationele kosten met min. 3%.
• Realisatie implementatie Lean Manufacturing Methoden.
• Implementatie inpak automatisering (Casepackers en robotisering).
• Implementatie MES-systeem op afdeling Banket & Roggebrood.


Jun ‘02 – Mrt ‘03 Sonoco Crellin BV te Berkel en Rodenrijs (USA Based Company)
(Interim) Produktie, verkoop en ontwikkeling van spuitgiet o.a. polyprop producten zoals hoogwaardige medische disposables, spoelen, filtratiemiddelen, kaasvaten en custom moulding’ voor de voedingsmiddelen- en verpakkingsindustrie wereldwijd. Omzet 30 miljoen Euro, 150 FTE.

Plant Manager (a.i.)
Verantwoordelijk voor het totale proces in de fabriek (2 locaties). Lid MT.

Taken:
• Algeheel leidinggeven aan Fabriek (FTE 120)
• Opzetten en Implementatie overgang 3 naar 5 ploegensysteem.
• Het zodanig inrichten van de afdeling Technical Service bestaande uit Engineering, Tooling Shop (Matrijzen) en Technische Dienst betreffende conform Lean en WCM-principes, incl. KPI’s met betrekking tot de beschikbaarheid van technische installaties/ productiemiddelen en het in standhouden van terrein-infrastructuur, gebouwen en terreinen.
• Zorgen voor voldoende beschikbaarheid van preventief te vervangen installatiedelen.
• Evaluatie- en optimalisatie onderhoudsconcept per installatie.
• Reallocatie locatie realiseren, Rotterdam naar Berkel en Rodenrijs, met in achtneming van veiligheid, kwaliteit, budget en planning

Resultaten:
• Reductie kosten van arbeid met ongeveer 13% middels Continu Verbetermethodes en lay-out optimalisatie.
• Reallocatie gerealiseerd, incl. nieuwbouw High Care Ruimtes (Pharma).
• Implementatie nieuwe productie – en Technical Service organisatie.
• Overgang 3 naar 5 ploegensysteem gerealiseerd.
• Manufacturing Masterplan opgesteld.


Jun ‘02 – Mrt ‘03 Total Repair Solutions BV te Rotterdam. (UK Based Companpy)
(Interim) Productie (3 ploegendienst), reparatie en service van mobiele telefoons voor onder andere Nokia en Motorola. Omzet 120 miljoen Nlg, 90 medewerkers.
Operations Manager (a.i.)
Taken:
• Algeheel leidinggeven aan Productie/ Techniek. (FTE 85)
• Optimalisatie productieprocessen en Supply Chain middels WCM.

Resultaten:
• Reductie kosten van arbeid met 8% (750.000 NLG/jaar).
• Implementatie JIT en Kanban waardoor voorraad reductie met 41% (2.6 milj. NLG/jaar)

Mei ‘99 – Mrt ‘02 Buhrs Mailroom Solutions te Zaandam. (Dutch Based Family Company)
(Verandering naar Produktie, verkoop, service en ontwikkeling van high-tech verzend- en
Projecten adresseringssystemen voor grafische producten wereldwijd.
Organisatie) Omzet 120 miljoen Nlg, 325 FTE, 4 productielocaties in Europa.

Operations Manager
Verantwoordelijk voor het totale machinebouw proces in de fabriek van klantencontact, productieresultaat, KAM, leverbetrouwbaarheid, investeringsplan, P&O, voorraadbeheer en kostenbeheersing. Lid MT en Europees Operations Team.

Taken:
• Opwikkelen operations visie/strategie voor de toekomst.
• Algeheel leidinggeven aan de Fabriek. (FTE 155)
• Implementatie van Lean Manufacturing Methoden.
• Optimalisatie Engineeringsafdelingen en Supply Chain.

Resultaten:
• Integratie Product Ontwikkeling, Engineering, Assemblage, Snijden, Persen en Werkvoorbereiding middels WCM-methodieken.
• Gemiddelde doorlooptijd machinebouw verkort met 3 maanden, besparing 3.2 miljoen Nlg.
• Standaardisatie modulebouw. Besparing harde voorraad 1.9 milj. Nlg.
• Standaardisatie werkmethoden productie.


Aug.’93 – Mei’99 Autoliv (MortonTextron) Automotive Safety Products. (USA Based Company)
(Overname) Produktie, verkoop en ontwikkeling van Instrument panelen, Inflators, Cushions en assemblage van complete airbag modules en machines voor de Europese- en Japanse automotive industrie. Omzet 105 miljoen Nlg, 350 werknemers, locaties in USA, Duitsland, Zweden, Frankrijk, Noorwegen)

Plant Manager
Verantwoordelijk voor het totale proces in de fabriek van klantencontact, introduceren van nieuwe processen/ technologie, P&L, kwaliteit, leverbetrouwbaarheid, investeringsplan, voorraadbeheer en P&O. Lid MT en Europees Operations Team.

Taken:
• Algeheel leidinggeven aan Operations. (FTE 210)
• Klantencontact “running Business”.
• Leiden van Technische Projecten met inachtneming van veiligheid, kwaliteit, budget en planning.
• Realiseren gecontroleerde jaarlijkse groei van +/- 12 %.
• Implementatie en borging binnen de organisatie van Lean Manufacturing Methoden zoals:
- Knelpunt Analyse/ Continu Verbeteren
- J(ust) I(n) T(ime) technieken
- KANBAN aansturing van productie, leveranciers en Heijunka
- Total Productive Maintenance (TPM)
- Value Stream Mapping
- Toyota Productie Systeem (Assemblage Technieken)
- Omsteltijden reducties middels SMED-methoden
- Ontwikkel-Engineering methoden (Concept to Design, FMECA)

Resultaten:
• Reductie kosten arbeid met 7% middels Continu Verbetermethodes.
• Klantenklachten van 58 PPM naar 5 PPM.
• Productie performance van 87% naar 99%.
• Reductie Interne kwaliteit kosten met 670.000 Nlg.
• Voorraad grondstoffen reductie met 48% (gelijk aan 5.7 miljoen NLG).
• Jaarlijkse daling van totale operationele kosten met min. 3%.
• Realisatie implementeren Lean Manufacturing Methoden.
• Implementatie en opstart van 2 geautomatiseerde Hybride inflator lijnen en 2 assemblagelijnen binnen budget, op tijd en afgesproken kwaliteit.
• Implementatie kwaliteitssysteem QS9000

Jun. ‘89 – Aug.’93 Stork Brabant B.V. te Boxmeer
Produktie, verkoop en ontwikkeling van rotatie printdrukmachines,
Hulpapparatuur en verpakkingsmachines voor de textielindustrie wereldwijd. Omzet 250 miljoen Nlg, 250 werknemers.

Project Ingenieur (Productiemanager)

Taken:
• Wereldwijd opstarten/commissioning van fabrieken, overdagen aan lokaal management.
• Het inrichten van fabrieken met productie-installaties van Stork en randapparatuur van derden.
• Leidinggeven aan technici bij het installeren van installaties in binnen- en buitenland.
• Vervullen van spilfunctie tussen productie-, technische- afdelingen van Stork en de klant.

Jul. '86 - Jun. '89 Nedlloyd Rederij Diensten bv te Rotterdam

Semi Geïntegreerd Werktuig¬kundig Ingenieur

Taken:
• Leidinggeven aan onderhoudsploegen.
• Plannen beladen.
• Verantwoordelijk voor het optimaal functioneren van hulpmotoren, generatoren, algehele stroomvoorziening, brandstof ¬voorzie¬nin¬gen, stoominstallaties, koel- en vriesinstallaties.

Opleiding interimmanager

2018 Diverse Toolboxen betreffende o.a Food (Safety) Defence. Project Management
2017 Cursus (Intern) Engineering Toll Gate Processing
2016 Black Belt (medio Augustus)
2015 Certificaat Food Defense (BRC-7) + Voedselveiligheid + Allergenen
2014 Cursus Finance voor Non-Financials
2013 Cursus Vlees technologie & processen
2012 Training Development Masterplan / EPC Project management.
2011 Training Verander Management incl. 6-Sigma methodieken.
2010 Cursus Leiderschap & Verandering
2008 Cursus Business Development
2005 - 2006 Cursus Voedsel Bakkerij Technologie (HAS ’s Hertogenbosch)
2004 Cursus Wet op de Ondernemingsraad
2003 Cursus Strategisch Management
2002 Cursus Conflictbeheersing
2001 Cursus Cash-Flow Management
2000 Cursus Procesanalyse en Prestatie indicatoren
1998 Cursus Marketing & Sales
1997 Cursus Situationeel Leidinggeven, Beoordelen, Coachen en begeleiden
1996 Cursus Kaizen, Constraint management, Analytisch Trouble Shooting
1995 Cursus Total Productive Maintenance + Computerbesturingstechniek
1994 Cursus Bedrijfskunde & Projectplanning
1992 Cursus Milieutechniek
1991 Cursus Onderhandelingstechnieken
1989 Bedrijfscursus Moderne Bedrijfsvoe¬ring
1988 Bedrijfs¬cursus Toege¬pas¬te Elektronica
1987 Bedrijfscursus Meet- en Regeltechniek
1985-1986 Maritiem Instituut "de Ruyter" te Vlissingen met diploma derde stuurman grote handelsvaart
1980-1985 Hogere Technische School voor scheepswerktuigkundig ingenieur te Utrecht met diploma C
1976-1980 Mavo diploma R.S.G."Schoon¬oord" te Zeist

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Interim professional inzetbaar in Nederland en België op functies binnen Productie, Technical Service, Technische Dienst, Supply Chain en Quality Assurance.
Ruime ervaring binnen de branches Machinebouw-, Pharma-, Automotive- en Voedingsmiddelen Industrie (FMCG) en het werken bij zowel internationale georiënteerde- als familiebedrijven.

Focus op bruggen bouwen tussen mensen, continue verbeteren van en cultuurveranderingen binnen afdelingen/fabrieken middels de inzet van TPM/Lean/SIX-Sigma verbeter technieken en “boerenverstand”.

Stijl van leidinggeven: situationeel, staan tussen de mensen “met de voeten in de modder” en duidelijke afspraken betreffende gedrag. Behandel mensen zoals jezelf behandeld wil worden.

Ervaring met Projectmanagement (EPC, FEL) van CAPEX- en innovatieprojecten (10k tot 12 miljoen€). Denk hierbij aan nieuwe lijnen, aanpassingen van lijnen fabrieksuitbreidingen, in-externe verhuizingen en/of procesoptimalisaties en het leiden van multidisciplinaire projectteams, met inachtneming van organisatie sensitiviteiten, veiligheid, kwaliteit, budget en planning. Methodieken o.a. Tollgate principe.

Het inrichten en implementeren van structuren en werkmethodieken bij Productie- en Technische afdelingen conform Lean- en WCM-principes, incl. KPI’s met betrekking tot de beschikbaarheid van technische installaties-, Tooling (zoals matrijzen) en productiemiddelen en het in standhouden van infrastructuren van gebouw en terrein.

Ervaring met Quality Assurance management zoals het opzetten en onderhouden van kwaliteitssystemen zoals BRC, IFS, Tesco, HACCP, NVWA, AIB, SQMS, GMP+, Halal, ISO, Cradle to Cradle (MVO) en risicoanalyses voor voedselveiligheid en veilige werkomgeving (OHSAS) waarbij de focus ligt op de pragmatische toepasbaarheid binnen de productieorganisatie.


Talenkennis interimmanager

Engels Goed, mondeling en schriftelijk
Duits Goed mondeling, redelijk schriftelijk

Overig

• Nominatie Productie Directeur 2014 (Congres 600Minutes Production)
• Key-note spreker div. Congressen zoals VMT Food Event (mrt 2013) betreffende onderwerpen WCM, Implementatie Innovaties, Cultuur veranderingen (Familiebedrijf, Multinational)
• Food Valey Award 2012: 2e plaats
• Artikelen o.a. in VMT augustus 2012 betreffende ontwikkelen en operationeel brengen van Pulse Electric Field Technologie in een productie omgeving.

Overview Project.
General remark: a multidisciplinary team consists in almost all projects of the representatives of the Sales / Marketing-, Product Development-, Operations (including production staff, shopfloor) department, Engineering, Purchasing and Suppliers (Packaging - Equipment Manufacturers). The project outline was always matched (sponsor) with a Business Unit Manager / Director or General Manager Commercial Director taking into account safety, quality, budget and planning.


Cargill (Family owned company)
• Lead a multidisciplinary team (Plant Operations, FSQR, EHS) upgrade/modification Fall protection loading stations.
Project value: 250 k € / Sponsor: Business Unit Director

• Lead a multidisciplinary team (Sales, marketing, Product Development, Operations, FSQR, EHS) "introducing spill control according to the Best Practises and DCMR regulations”.
Project value: 510 k € / Sponsor: Business Unit Director

• Lead a multidisciplinary team (Sales, marketing, Product Development, Operations, FSQR) "introducing automated in-line additive dosing station " Project value: 1.200 k € / Sponsor: Business Unit Director

• Lead a multidisciplinary team (HR, AWVN (external partner), Production Lead, Production Operator) “Benefits upgrade and Shift working system”.

• Lead a multidisciplinary team (EHS, Terminal Manager, Load Operator, ISPS consultant) “Jetty upgrade loading-unloading sea vessels and barges according ISPS regulations”.
Project value: 200 k € / Sponsor: Business Unit Director

• Lead a multidisciplinary team (Terminal Manager, Load-out operators, EHS, FSQR, Out-bound Logistics, Van Den Bosch trucking company) “pre-loading trucks”
Project value: 600 k € / Sponsor: Business Unit Director

Primus Ouwelfabrieken B.V. (Family owned company by certificates)
• Responsabel for managing the complete site CAPEX-project portfolio, including all disciplines (engineering, procurement, construction, project control)

• Lead a multidisciplinary team "introducing new packaging concept" incl. replacement of the existing packaging machine.
Project value: 40 k € / Sponsor: General Manager

• Establish change from corrective to preventive maintenance.

• Implementation of the work orders workflow in Ultimo (Plant Maintenance System).

• Linking pin to external contractors (Mechanical, Electrical, Piping, Software)

ABC Board Company B.V. (Corporate company, Matrix organization)
• Lead a multidisciplinary team (Engineering, procurement, piping, construction, electrical) for the set-up of a new board plant according to VMO concepts by Cradle-to- Cradle certification, negatieveCO2 food print and energy neutral.
Project value: 12 million €. / Sponsor: UK bases Business Unit Director

• Set-up of a Technical Service department consisting of Engineering, Tooling Shop (dies) and Technical Service in accordance with Lean and WCM principles, incl. KPIs relating to the availability of means of production, costs and safety.

• Development of maintenance concepts with regards to the production equipment.

• Linking pin to external contractors (Mechanical, Electrical, Piping)

Zwanenberg Food Group (Corporate company, Matrix organization)
• Responsabel for managing the complete site CAPEX-project portfolio, including all disciplines (engineering, procurement, construction, electrical project control)

• Lead a multidisciplinary team, incl. Product development, to introduce several new snack products, packaging and installation of new production equipment incl. changes existing packaging lines, case packers, palletizers, label equipment.
Project value: € 1.4 million. / Sponsor: Fresh Business Director

• Lead a multidisciplinary team, incl. Product development, concerning the transition from steel can packaging to aluminium cans and the corresponding adjustments to existing filling equipment, packaging lines, case packers, palletizers, label equipment QA / QC online monitoring and vision equipment.
Project value: € 1.8 million. / Sponsor: Business Director Ambient

• Integration of the Technical Department consisting of Engineering, Tooling Shop (Moulds, knives), Work Preparation / Maintenance Engineering and Technical Services in accordance with Lean and WCM principles, incl. KPIs relating to the availability of production resources, cost and safety.



Hoogesteger Fresh Specialist BV (former Friesland Campina, Corporate company, Matrix organization, Drinks)
• Responsabel for managing the complete site CAPEX-project portfolio, including all disciplines (engineering, procurement, construction, electrical, project control)

• Lead a multidisciplinary team introduction / implementation of new recipes, label / bottle concept Out of Home incl. the required modifications of the existing equipment such as (Aseptic-normal) Stork / Krones filling equipment (Cold-hot Filling), cap closure, erectors, case packers, palletizers etc.
Project value 1.4 million € / Sponsor: UK based Business Unit Director

• Initiator of the introduction Pulse Electric Field (PEF).
From idea, grants until the start of production of the new not developed technology for maintaining sensory properties to extend the shelf life of fresh juices from eight days to an average of 25 days.
Equipment modifications: filling, CIP-SIP, Bottle set-up, cap closure, packaging.
Project value 2.8 million € / Sponsor: UK-based CEO

• Lead a multidisciplinary team, including product development, "MES Layer Production/Planning".
Project value: 425 k € / Sponsor: General Manager.

Bolletje B.V. (Family owned company)
• Responsabel for managing the complete site CAPEX-project portfolio, including all disciplines (engineering, procurement, construction, electrical project control)

• Lead a multidisciplinary team "Automation Packaging-Packing department." The transition from manual packaging to fully automated packaging of five existing banquet lines by case packers and robotic. Upfront there clear agreements made with Sales / Marketing according product mix and market preferences.
Project value 920 k € / Sponsor: Operations Director.

• Lead a multidisciplinary team, including product development, "MES Dough Rooms". Replacement and upgrade of existing automation dough room Banquet and Rye.
Project value: 375 k € / Sponsor: Operations Director.

• Lead a multidisciplinary team, including product development, "Moving the Naarden location to location Almelo". Moving people and resources, replacing existing equipment with "proven technology" and establish layout as LEAN and WCM methods.
Project value: € 1.4 million / Sponsor: Operations Director.

Sonoco Crellin B.V. (Corporate company, Matrix project organization)
• Responsabel for managing the complete site CAPEX-project portfolio, including all disciplines (engineering, procurement, construction, electrical project control)

• Lead a multidisciplinary team "Moving location Rotterdam to location Berkel en Rodenrijs." Moving people and resources, set-up the layout of the plant according LEAN and WCM methods. Construction of new infrastructure / facilities such as cooling water, air, electricity and polypropylene supplies.
Project value: € 1.4 million / Sponsor: German-based Business Unit Director

• Integration of the Technical Department consisting of Engineering, Tooling Shop (Moulds, knives), Work Preparation / Maintenance Engineering and Technical Services according to Lean and WCM principles, incl. KPIs relating to the availability of production resources, cost and safety.

• Change over from three- to a five-shift operation.

Buhrs Mailroom Solutions B.V. (Family owned company)
• Integration Engineering Departments Electrical, Mechanical and Software into one Engineering department incl. standardizations working methods.

Autoliv (MortonTextron) Automotive Safety Products (Corporate company, Matrix organization)
• Responsabel for managing the complete site CAPEX-project portfolio, including all disciplines (engineering, procurement, construction, electrical project control)

• Leading a multidisciplinary team, including Engineering Design, Implementation packaging concept and launch of two automated hybrid inflator lines and two assembly lines within budget, on time and agreed quality.

• Implementation of the change-over form one to two to three shifts operation of the Maintenance & Engineering department incl. associated human growth and adaptation of the working processes.
Project Values estimate: 100 K - 3 million €, Sponsors: depending of the projects US, UK or German-based Business Unit Directors.

Stork Brant B.V. (Corporate company)
• Start-up/Commissioning greenfield factories worldwide incl. transition process tot locale management incl. shop floor support to operational departments.
Involved countries such as: United Kingdom, United States, India, South Korea, Taiwan, China, New Zealand, Australia, South Africa, Mozambique, Gabon, Senegal, Zambia.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :